Ik zal tegen die tijd aan jou denken als er een Markiesje te herplaatsen is. Gebeurt niet vaak, maar vooral de iets oudere (ook al zijn ze nog erg vitaal) vinden vaak geen plekje via de lijst van de vereniging. Het wisselt nogal (ligt vooral aan de opvoeding) hoe waaks ze zijn. Wat jij te bieden hebt is voor de meeste Markiesjes echt wel genoeg. Over het algemeen gaan ze prima met katten en bezoek. En zeker met een herplaatser zal bekend zijn hoe het gaatlor1_1984 schreef:Ik overweeg om er tzt een tweede hond bij te nemen.
Eerst uiteraard Mahdu een beetje volwassener laten worden en net iets beter voor elkaar, al zijn we al een heel eind op weg.
Het zou dan voor op zijn vroegst zomer 2019 zijn.
De redenen dat ik een tweede hond zou willen is zodat Mahdu een vriendje heeft, niet helemaal alleen thuis is als ik eens weg ben en ik dus wat rustiger weg kan als het langer duurt en omdat ik het gezellig vind (ben grotendeels opgegroeid met minimaal 2 honden tegelijk).
Het liefst zou ik een tweede Mahdu willen qua karakter, mss een tikkeltje minder eigenwijs maar verder een vrolijke spring in het veld die best de clown kan uithangen maar ook te motiveren is om te luisteren, op recreatief niveau te trainen/sporten, geen slaafse gehoorzaamheid, wel stabiel en een lager energieniveau.
Qua uiterlijk bij voorkeur wat groter/hoger (zo rond de 35-40cm) maar wordt het weer een kleintje is dat ook helemaal prima, max rond de 10kg, vacht maakt weinig uit omdat de trimsalon al begroot is in het kostenoverzicht, liever geen hond met een hele platte snuit, zoiets als van Mahdu is nog acceptabel.
Bij voorkeur start ik met een gezonde hond, gaat deze wat mankeren dan is dat goed op te vangen.
Het zou weer een herplaatser worden, mag een wat ouder hondje zijn (Mahdu is 2,5 jaar tegen die tijd) maar wel speels nog, liever geen buitenlandertje maar als het niet uit het middellands zeegebied komt (ivm de mzz) en al in Nederland verblijft zodat er rustig kennisgemaakt kan worden sta ik er zeker voor open.
Verdere eisen:
Het moet mijn kat met rust laten, katten hoeven niet leuk gevonden te worden maar een kattenkiller kan en wil ik niet bij mijn kat hebben.
Mijn visite moet heel blijven, ik heb minimaal 3x per week mensen over de vloer en de hond even begeleiden of vast houden is geen probleem maar agressie in de vorm van bijten en de confrontatie opzoeken is een no go, degenen die hier over de vloer komen luisteren overigens goed als ik aangeef dat ze de dieren met rust moeten laten.
Bij voorkeur geen keffer/overmatige waker omdat ik aan een vrij drukke straat woon en geen voortuin heb, kijken en aangeven mag uiteraard wel.
De hond moet samen met Mahdu even alleen thuis kunnen zijn, Mahdu vind het echt alleen thuis zijn moeilijk maar met een hond erbij gaat het eigenlijk heel goed en kan het ook wat langer.
Wat ik te bieden heb:
Een baasje wat veel thuis is.
De honden mogen overal en nergens mee naar toe en zullen dus relatief weinig alleen thuis zijn.
Er wordt 1x per week recreatief getraind in het park of bij de hondenschool zelf.
Ik woon vlak bij een park waar vaak honden loslopen, ook is daar een omheind veld met diverse toestellen waar vrij gebruik van gemaakt kan worden. Daar wandelen we dus geregeld maar ook de training vind daar plaats.
Mocht de hond het nodig hebben wordt ermee gefietst.
In en om huis mag de hond de hele dag spelen en aanrommelen, als het kan worden er diverse denkspellen gedaan en thuis worden er geregeld wat dingetjes geoefend die we hebben geleerd op cursus.
Uiteraard krijgt de hond de benodigde medische zorg en vachtverzorging (uitgaande van een trimvacht).
Indien nodig krijgt de hond KVV (dan zet ik Mahdu ook over), anders graanvrije brok.
Ik weet dat de eisen wellicht wat hoog zijn, dat waren ze de vorige keer ook.![]()
Op de leeftijd na ben ik toen goed geslaagd en aan Mahdu heb ik een fantastisch hondje.![]()
Het komt erop neer dat ik een vrij ongecompliceerde hond zoek, het hoeft echter geen compleet probleemvrije hond te zijn zolang er maar mee/aan te werken valt en het niet in de categorie kattenkiller en mensagressie valt.
Een notoire sloper krijgt bijv een bench of kamerkennel, desnoods richt ik de voormalige kattenkamer ervoor in. Uiteraard wordt er dan ook bekeken of het slopen vh huis minder of over is als ik bijv een snuffeldoos maak die versnipperd mag worden.
Wellicht handig om te weten:
Mahdu kan met alle honden, alleen lompe honden die graag beuken of hem onderschoffelen is hij net wat te klein en kwetsbaar voor met zijn pak 'm beet 25-27cm en 5,8kg.![]()
Een van de honden op cursus is maar iets groter dan hij maar te lomp dus samen spelen gaat niet zo leuk
Hij vindt het overigens ook al leuk als hij er gewoon achteraan kan rennen.
Hij vindt het in zijn enthousiasme soms wel moeilijk om grenzen te bewaren, maar reageert sinds hij uit logeren is geweest in een roedeltje goed op waarschuwingen (lichaamstaal) en houdt dan wat afstand/bindt in.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tweede hond
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: tweede hond
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Een herplaats poedel zal ook passen maar daar is nog best wel vraag naar. Dus of je die zomaar vindt?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou er geen hond bij nemen voor het geval je een keer weg bent, je zal niet ineens fulltime van huis gaan toch?
Kijk dat je het voor de leuk wilt snap ik dan wel weer hoor
zou er alleen wel rekening mee houden dat je dan ook iemand bereid vindt om op allebei de honden te passen indien opvang nodig is.
Kijk dat je het voor de leuk wilt snap ik dan wel weer hoor

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ze handelen in buitenlandse honden, dus zijn het handelaren. Dat er onder de handelaren nogal wat kaf zit, verandert daar niets aan. Het zijn in ieder geval geen particulieren en geen fokkersNiika88 schreef:klopt. maar onder handelaar... tja, je weet zelf wel wat voor soort mensen daar ook onder vallen... daar wil een stichting over het algemeen niet mee geassocieerd worden...lor1_1984 schreef:Imo vallen ze beter onder handelaar dan onder particulier ja, ze plaatsen zoveel honden dat het onder geen beding onder particulier kan passen.
- dagmar88
- Zeer actief
Natuurlijk niet. Een handelaar koopt in en verkoopt om winst te behalen.lor1_1984 schreef:Imo vallen ze beter onder handelaar dan onder particulier ja, ze plaatsen zoveel honden dat het onder geen beding onder particulier kan passen.
Daar kun je jezelf als stichting niet onder plaatsen.
Inderdaad. De honden die er nu staan, zijn dan niet meer beschikbaar. Ik zou dus lekker tegen die tijd kijken waar je tegenaan loopt.Nanna schreef:Daar kun je dus nu nog geen zinnig woord over zeggen. Dat duurt nog een jaar en dan moet je tegen die tijd maar eens gaan rondkijken. MP staat barstensvol met leuke herplaatsertjes, het is niet dat je geen keus hebtlor1_1984 schreef:Ik overweeg om er tzt een tweede hond bij te nemen. Het zou voor op zijn vroegst zomer 2019 zijn.
Het zou weer een herplaatser worden, mag een wat ouder hondje zijn
Je wil een oudere herplaatser. Over een jáar. Zeker gezien al jouw specifieke wensen kun je nooit nu al zeggen "Dát ras past perfect in dat plaatje.", laat staan als het een kruising wordt. Je zult het te zijner tijd gewoon moeten ervaren, de karaktertjes beoordelen van de honden die je aan staan en daar je keuze uit maken. Daar kun je nu nog minder dan niks mee.