Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ridgeback
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ridgeback
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring(en) met de ridgeback.
De exemplaren die ik tot nu toe ben tegengekomen waren kalm, sociaal maar niet overdreven en konden goed loslopen.
Is dat meer uitzondering dan regel?
De exemplaren die ik tot nu toe ben tegengekomen waren kalm, sociaal maar niet overdreven en konden goed loslopen.
Is dat meer uitzondering dan regel?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Ridgeback
Ik ken geen enkele Ridgeback reu die kalm en sociaal is vrees ik
Nilo's agility carriere werd destijds (letterlijk) onderuit geschoffeld door een Ridgeback die hem aanvloog. Die hond rende uit het parcours om op Nilo te klappen die op ruime afstand een aandachtsoefening stond te doen. Geen beste ervaring dus. En degene die we tegen komen in wandelgebieden worden altijd kort gehouden bij het passeren van andere honden.
Teven weet ik niet zo, maar RR reuen loop ik doorgaans voor om.

Teven weet ik niet zo, maar RR reuen loop ik doorgaans voor om.
-
- Zeer actief
Ik ken wel een aantal Ridgebacks die angstig zijn rondom andere honden. De meeste vind ik echter heel stabiel en inderdaad kalm. De reuen zijn een tikkeltje patserig maar ik zie ze nauwelijks als vervelend, ze lopen er patserig omheen en vervolgen hun weg.
Ik vind het vaak prettige honden.
Ik vind het vaak prettige honden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik vind het varieren van acceptabel tot teringlijers, en dan is de verdeling meer richting teringlijers en af en toe loopt er een bij die ik wel kan velen
Ze zijn wel vol zelfvertrouwen en dat mag ik op zich wel, maar ik vind ze niet heel sociaal over het algemeen. Sommigen negeren maar ze zijn erg grommerig sowieso en dat hoeft van mij al niet zo.

- Crescent
- Zeer actief
Heb twee teven gekend die kalm waren, sociaal, maar wél heel erg de baas. Reuen ken ik alleen in de vorm van een belachelijk grote uitlaatgroep waar de hele familie pronkrug in rondjaagt en dat is voor niemand leuk.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Mijn buren hebben een Thaise Ridgeback. Een blauwe reu. Zodra hij een andere hond ziet gaat hij hoog op de poten staan en staart alleen maar. Hij is aangeschaft als waakhond, maar blaffen doet hij niet. Lijkt me typisch zo´n hond die zonder waarschuwing vol in de aanval gaat. Een prachtige hond, maar als waker zou ik hem niet willen hebben. Lijkt me levensgevaarlijk als je daar als onbekende achterom komt. Hun vorige hond een Boerboel reu schrok door zijn geblaf toch meer af. Dat liet je wel uit je hoofd om daar zomaar achterom te lopen.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Die ik ken, van jaren geleden, waren angstig en agressief. Een pakte mijn teckel. Een andere jonge ridge back was gepakt door een andere ridge back en pakte daarna zelf oudere kwetsbare honden waaronder de oude hond van haar bazin. De oude hond is toen bij mij gekomen. Het zijn honden waar ik voor omloop.
-
- Zeer actief
Degene die ik ken zijn prima. Lopen zonder riem probleemloos door de stad. Gehoorzaam en vriendelijk.
Maar die hebben ook een serieuze baas.
Ik ken 1 iemand die wat minder serieus is, maar die reu is toevallig een doetje van karakter, soort eeuwige pup en zeer vriendelijk.
Maar ze hebben een heel andere naam, dat weet ik.
Maar die hebben ook een serieuze baas.
Ik ken 1 iemand die wat minder serieus is, maar die reu is toevallig een doetje van karakter, soort eeuwige pup en zeer vriendelijk.
Maar ze hebben een heel andere naam, dat weet ik.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
fred is twee keer aangevallen door een andere hond. Beide keren ridgebacks. Het was wel prettig dat bij beide keren de hond te stoppen was. Het waren ook niet dezelfde reuen.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Heb er twee mee met de uitlaat. De een, gecastreerde reu, onzeker die loopt een blokje om bij andere honden, is waaks in/bij huis en kan dan naar bezoek niet zo vriendelijk zijn. Voor bekenden een fijne hond.
De andere een volle reu, wordt nu wat stabieler, was tot nu toe een enthousiaste jonge hond, gaat niet samen met vreemde volle reuen, in de uitlaatgroep gaat wel goed. Weet van hem niet of hij waaks is, als ik kom is hij altijd blij..
Wel eens te maken gehad met een andere ridgeback reu, die klapte op veel andere honden, ook op mijn reu die zich net had weggedraaid van hem.
Over het algemeen zijn het fijne honden voor eigen mensen, reuen willen nog wel eens onverdraagzaam zijn naar andere honden.
De andere een volle reu, wordt nu wat stabieler, was tot nu toe een enthousiaste jonge hond, gaat niet samen met vreemde volle reuen, in de uitlaatgroep gaat wel goed. Weet van hem niet of hij waaks is, als ik kom is hij altijd blij..
Wel eens te maken gehad met een andere ridgeback reu, die klapte op veel andere honden, ook op mijn reu die zich net had weggedraaid van hem.
Over het algemeen zijn het fijne honden voor eigen mensen, reuen willen nog wel eens onverdraagzaam zijn naar andere honden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Er loopt hier in de buurt echt een mega reu van een kilo of 60
Het is nog een jong dier, vriendelijk naar mijn teven maar hij luistert voor geen meter. Als de baas ermee loopt gaat het wel maar als de dochter van de baas ermee loopt wordt zij uitgelaten
Rani vindt hem geweldig, lekker beuken samen. Gollum vindt hem stom want hij wil ook met haar beuken.

Het is nog een jong dier, vriendelijk naar mijn teven maar hij luistert voor geen meter. Als de baas ermee loopt gaat het wel maar als de dochter van de baas ermee loopt wordt zij uitgelaten

Rani vindt hem geweldig, lekker beuken samen. Gollum vindt hem stom want hij wil ook met haar beuken.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Ik ken leuke maar ook een aantal vervelende ridgebacks. Ted is een paar jaar geleden een keer vreselijk opgejaagd door twee sekreten van ridgebacks, een reu en een teef. De baas liep ergens een kilometer verderop. 

-
- Zeer actief
Zo'n ervaring heb ik ook weleens gehad met ridgebacks, maar dat wijt ik dan aan de baas.Emmalinde schreef:Ik ken leuke maar ook een aantal vervelende ridgebacks. Ted is een paar jaar geleden een keer vreselijk opgejaagd door twee sekreten van ridgebacks, een reu en een teef. De baas liep ergens een kilometer verderop.
(Baas liep niet verderop, maar schrok zich ook het leplazarus. Waardoor ik dus nog meer schrok

Maar gelukkig stonden ze om de hoek elkaar een beetje dom aan te kijken.
Waarschijnlijk was m'n bull gestopt met rennen en daardoor het najaaggedrag uitgedoofd.
Die ik persoonlijk ken hebben een verantwoorde baas (behalve 1) en die krijgen echt niet de kans om dat te doen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind ze een beetje te intens. Mijn honden matchen ook niet lekker met ze. Ze zijn van ze onder de indruk, zonder dat er ooit wat naars gebeurt overigens. Ik heb niets tegen de honden zelf, maar mijn indruk is vooral gebaseerd op wat mijn honden van ze vinden, en hoe de bazen erbij lopen. Die lijken ook niets aan toeval over te willen laten en dat zegt me genoeg. Ik houd van honden die je veel vrijheid kunt geven.
Zachte en jolige karaktertjes hebben mijn voorkeur en daar hoef je bij de ridgeback niet al te hard op te hopen, heb ik het idee.
Zachte en jolige karaktertjes hebben mijn voorkeur en daar hoef je bij de ridgeback niet al te hard op te hopen, heb ik het idee.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dank voor jullie ervaringen.
Ik heb toch het idee dat er behoorlijk wat diversiteit aanwezig is binnen het ras.
De bazen die ik ken zijn juist vrij ontspannen types die zich weinig bemoeien met de hond buiten, juist dat lijkt heel mooi te matchen want het zijn hele fijne honden, geen gejaag of hondjes pesten.
Ik heb toch het idee dat er behoorlijk wat diversiteit aanwezig is binnen het ras.
De bazen die ik ken zijn juist vrij ontspannen types die zich weinig bemoeien met de hond buiten, juist dat lijkt heel mooi te matchen want het zijn hele fijne honden, geen gejaag of hondjes pesten.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb ook zowel positieve als negatieve ervaringen gehad met RR's en kruisingen ervan. Intense honden, sommige intens lief, andere intens lomp (en dus slecht reagerend op de signalen van de andere honden). Sommige zijn echte regelaars, andere veel meer happy-go-lucky. Wel honden voor een baas die wat met ze doet en duidelijke grenzen stelt. Veel ligt denk ik zowel aan de lijnen waar ze uit komen als hoe ze opgevoed worden
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Bij Jerry zit een Ridgeback teef in de gehoorzaamheidsgroep. Ze is een lieve, sociale en baasgerichte hond. Wel is ze érg sterk. Haar baasjes hebben soms moeite om haar te houden.
Laatst kwamen we op de Soesterduinen een Ridgeback teef tegen en dat was echt een vrolijke stuiterbal die graag wilde spelen.
Afgelopen zondag deed ik mee aan een workshop hoopers en daar was een fokster met 3 van haar Ridgeback teven. Ze kwamen alledrie kalm en baasgericht op mij over.
Er waren honden opgewonden aan het blaffen, maar de ridgebacks bleven rustig. Kan ook opvoeding zijn natuurlijk
De oudste teef was al 13 jaar oud en pakte het hooperen heel goed op
.
Hiervoor had ik eigenlijk helemaal geen ervaring met Ridgebacks. Ik ben er met Wilma volgens mij nooit een tegengekomen. Mijn beeld was dat het meestal onvriendelijke honden zijn, maar mijn ervaring is tot nu toe anders. Dit kan ook komen doordat ik alleen teven tegenkom
Laatst kwamen we op de Soesterduinen een Ridgeback teef tegen en dat was echt een vrolijke stuiterbal die graag wilde spelen.
Afgelopen zondag deed ik mee aan een workshop hoopers en daar was een fokster met 3 van haar Ridgeback teven. Ze kwamen alledrie kalm en baasgericht op mij over.
Er waren honden opgewonden aan het blaffen, maar de ridgebacks bleven rustig. Kan ook opvoeding zijn natuurlijk

Hiervoor had ik eigenlijk helemaal geen ervaring met Ridgebacks. Ik ben er met Wilma volgens mij nooit een tegengekomen. Mijn beeld was dat het meestal onvriendelijke honden zijn, maar mijn ervaring is tot nu toe anders. Dit kan ook komen doordat ik alleen teven tegenkom

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Heerlijke honden. Ken echt geen een vervelende. De beste vriendjes van mijn Cairns zijn de drie Ridgebacken van een vriendin en dat gaat zo leuk. Zo gaaf hoe die grote zich aanpassen aan mijn kleintjes. En nog grappiger om te zien hoe behendig mijn ukken ze kunnen ontwijken.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Bij ons in het park loopt ook een ridgeback teefjes rond super lieve aanvankelijke hond. Doet geen vlieg kwaad. Ik zelf ga voor een reu. Prachtig karakter. Mooie beesten. En natuurlijk puur kvv voer wil niks anders. Alles wat hij vangt mag hij hebben.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zelf heb ik er wisselende ervaringen mee. Mijn Noah (teef) is vaak opgejaagd door ridgebacks, met name als er meerdere zijn. Ook woont er hier een teef (samen met dalmaat) die echt uit kan halen en ook meerdere malen achter Noah is aangegaan. Eigenlijk dus niet hele goede ervaringen mee.
Wel heb ik op mijn werk 2 leuke ridgen, broer en zus. Sociaal, spelen met alles en iedereen. Zelfs de intacte reu is een sulletje eerste klas.
Wel heb ik op mijn werk 2 leuke ridgen, broer en zus. Sociaal, spelen met alles en iedereen. Zelfs de intacte reu is een sulletje eerste klas.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
En als hij het slecht doet op puur kvv? Je kunt wel van alles willen, maar je hebt niet alles in de handincubi666 schreef:Bij ons in het park loopt ook een ridgeback teefjes rond super lieve aanvankelijke hond. Doet geen vlieg kwaad. Ik zelf ga voor een reu. Prachtig karakter. Mooie beesten. En natuurlijk puur kvv voer wil niks anders. Alles wat hij vangt mag hij hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dus je gaat stropen? De mijne hou ik liever levend dus ze mogen niet jagen...incubi666 schreef:Bij ons in het park loopt ook een ridgeback teefjes rond super lieve aanvankelijke hond. Doet geen vlieg kwaad. Ik zelf ga voor een reu. Prachtig karakter. Mooie beesten. En natuurlijk puur kvv voer wil niks anders. Alles wat hij vangt mag hij hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik vind ridgebacks eigenlijk niet zo fijn matchen met mijn honden. In mijn bos lopen er 4. 1 teefje is angstig en daardoor echt niet betrouwbaar. Dat ging eerst wel lekker met Keetje maar soms valt ze ineens uit. De mevrouw wil altijd dat ze samen spreken omdat Keetje vriendelijk is, maar ik wil het niet meer het verschil in gewicht is te groot.
Een ander teefje heeft baas altijd op km afstand lopen en die hond heft al 2 keer keetje compleet overlopen. Kermend staat ze ergens een de hond stormt er 5x overheen. Ik heb echt en hekel aan dat mens en eigenlijk ook aan de hond. Gelukkig laat ze zich wel goed wegsturen.
Verder loopt er ook een man met 2 reuen. Ik heb geen last van hem want teven maar ik hoorde laatst dat er 14 aangiftes liggen omdat de honden altijd samen reuen pakken. Nou weet ik niet of dat van de aangiftes klopt maar ik weet wel dat mensen echt weglopen voor hem.
Een ander teefje heeft baas altijd op km afstand lopen en die hond heft al 2 keer keetje compleet overlopen. Kermend staat ze ergens een de hond stormt er 5x overheen. Ik heb echt en hekel aan dat mens en eigenlijk ook aan de hond. Gelukkig laat ze zich wel goed wegsturen.
Verder loopt er ook een man met 2 reuen. Ik heb geen last van hem want teven maar ik hoorde laatst dat er 14 aangiftes liggen omdat de honden altijd samen reuen pakken. Nou weet ik niet of dat van de aangiftes klopt maar ik weet wel dat mensen echt weglopen voor hem.
-
- Zeer actief
ik vind ze ook niet altijd fijn hoor, ( maar geen idee of het rasgebonden is) maar even heel eerlijk welke hond is dat wel ten alle tijden, ik denk maar een heul klein percentage.. 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
.incubi666 schreef:Bij ons in het park loopt ook een ridgeback teefjes rond super lieve aanvankelijke hond. Doet geen vlieg kwaad. Ik zelf ga voor een reu. Prachtig karakter. Mooie beesten. En natuurlijk puur kvv voer wil niks anders. Alles wat hij vangt mag hij hebben.

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Hier loopt een rhodisian teef welke heel leuk is. Kan met alles en iedereen. Er loopt inmiddels ook een reu(ik vermoed rond de 1,5 nu), Droef heeft daar vanaf het begin af aan al zijn bedenkingen over gehad dus ik hield hem aangelijnd als wij hem tegen kwamen. 1 x stond hij de patsen tegen Izzy, sindsdien moet Droef hem echt niet meer. Zijn houding vond ik ook altijd een beetje raar, onzeker maar toch proberen dominant over te komen(kon er mijn vinger niet helemaal op leggen).
Inmiddels is de reu dus zover dat hij begint te patsen tegen andere honden, laatst dus ook tegen Droef en baasje deed er niks aan liet hem los lopen. Toen ik er wat van zij kreeg ik commentaar dat hij dat altijd doet maar er gebeurt niks hoor. Nee Droef die hing ondertussen schuimbekkend in de riem en haar hond stond schijnaanvallen te maken.
Er liepen hier ook wat 3 thai's rond. 2 reuen op leeftijd, die konden met niks of niemand samen en werden dus altijd kort gehouden. Die zie ik inmiddels niet meer dus denk overleden of verhuisd. De andere(ook een reu) loopt hier nog wel eens rond maar ook altijd aan de riem en uit de buurt van andere honden.
Inmiddels is de reu dus zover dat hij begint te patsen tegen andere honden, laatst dus ook tegen Droef en baasje deed er niks aan liet hem los lopen. Toen ik er wat van zij kreeg ik commentaar dat hij dat altijd doet maar er gebeurt niks hoor. Nee Droef die hing ondertussen schuimbekkend in de riem en haar hond stond schijnaanvallen te maken.
Er liepen hier ook wat 3 thai's rond. 2 reuen op leeftijd, die konden met niks of niemand samen en werden dus altijd kort gehouden. Die zie ik inmiddels niet meer dus denk overleden of verhuisd. De andere(ook een reu) loopt hier nog wel eens rond maar ook altijd aan de riem en uit de buurt van andere honden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik heb vroeger een RR teefje gehad en met dat die hond kon ik lezen en schrijven, wat een gouden hond was dat. Helaas word er nu zoveel mee gefokt dat er meer rotzakken zijn dan stabiele RR 

-
- Zeer actief
De Ridgebacks die ik ken zijn rustige, zelfverzekerde, serieuze en controlerende honden.
Zij bepalen hoe het sociale contact verloopt, reageert een hond daar anders op zeggen ze daar wat van.
Toen mijn reu een grote, plaat-voor-de-kop puber was hebben we ze een tijdje ontweken. Nu hij zelf wat verstandiger geworden is in hondcontact gaat het gewoon prima. Rotzakken ben ik nog niet tegengekomen.
Zij bepalen hoe het sociale contact verloopt, reageert een hond daar anders op zeggen ze daar wat van.
Toen mijn reu een grote, plaat-voor-de-kop puber was hebben we ze een tijdje ontweken. Nu hij zelf wat verstandiger geworden is in hondcontact gaat het gewoon prima. Rotzakken ben ik nog niet tegengekomen.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik kom niet vaak RRs tegen maar als ik ze tegenkom klikt het altijd enorm met Oor en wordt er onwijs druk gerend en gestoeid. Mijn beeld van de RR is dan ook dat het hele leuke, uitgelaten, energieke en speelse honden zjin, wel behoorlijk lomp maar dat is Oor ook
Kalm is neit het beeld dat ik er bji heb
Ik vind het onwijs leuke honden en heb nog nooit een vervelend exemplaar ontmoet. Maar dat komt dus misschien ook omdat Oor hun stoere gedrag wel kan waarderen.

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ik heb bij de uitlaat twee RR, fijne honden voor mensen die ze kennen, naar onbekenden zijn ze nog wel gereserveerd. Na wat training luisteren ze ook goed, al kostte dat wel wat moeite bij de puber van een jaar, gelukkig is hij nu aardig volwassen geworden.
De volle reu loopt altijd aan de lange lijn omdat hij tegen andere volle reuen niet aardig is, maar dat is niet rasgebonden.
De volle reu loopt altijd aan de lange lijn omdat hij tegen andere volle reuen niet aardig is, maar dat is niet rasgebonden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl