Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met de hond naar Engeland
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Met de hond naar Engeland
Komende zomer gaan wij op vakantie naar Engeland. Ik was in de veronderstelling dat ik in de auto met de honden mocht wachten. Nu hoor ik net dat dat dus niet mag en de honden alleen in de auto moeten blijven. Ze zitten altijd los in de achterbak, maar ik vind dat niet zijn goed idee als ik er niet bij van, want ik weet zeker dat de honden behoorlijk overstuur zullen zijn. Ook lijkt het me wel fijn ramen open te zetten aangezien het best warm kan zijn. Nu ben ik een beetje aan het bedenken hoe ik dit ga doen. Zal ik een speciale autobench kopen of zou zo'n gewone bench ook wel voldoen?
Pfff ik zit nu echt beetje te stressen want Keetje is amper ann en bench gewend ( ze ligt er wel eens in maar deurtje is nooit dicht). En ik ben dan weer zo'n miep die zich ontzettend zorgen gaat maken omdat ik het dan weer rot vind als de honden overstuur zijn. Andere tips om de overtocht dragelijk te maken zijn ook welkom.
Pfff ik zit nu echt beetje te stressen want Keetje is amper ann en bench gewend ( ze ligt er wel eens in maar deurtje is nooit dicht). En ik ben dan weer zo'n miep die zich ontzettend zorgen gaat maken omdat ik het dan weer rot vind als de honden overstuur zijn. Andere tips om de overtocht dragelijk te maken zijn ook welkom.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Met de hond naar Engeland
Miezemuis schreef:Komende zomer

- Miezemuis
- Zeer actief
Nee na 21 junidagmar88 schreef:Miezemuis schreef:Komende zomerVolgend jaar?

- dagmar88
- Zeer actief
Miezemuis schreef:Nee na 21 junidagmar88 schreef:Miezemuis schreef:Komende zomerVolgend jaar?

Geen tijd om te oefenen?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Dat mag sinds Zeebrugge al niet meer. En met de trein, is dat een optie?Miezemuis schreef:Nu hoor ik net dat dat dus niet mag en de honden alleen in de auto moeten blijven.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
wij deden gewoon het raam een stukje open, en dat was het :X Honden zaten in de achterbak ook.
Maar mijn honden zijn wel redelijk rustig in de auto.
Maar mijn honden zijn wel redelijk rustig in de auto.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ja ik zou me er dus niet al te druk om maken maar die van mij zijn allebei gewend om een poosje in de auto te zitten. Daarbij maakt bench of geen bench eigenlijk geen verschil, ze gaan gewoon een tukkie liggen doen. Misschien kun je het een keer een avondje proberen als het wat koeler is, desnoods een camera d'r op om te zien wat ze doen
Waardoor denk je dat ze overstuur gaan zijn?
Maar als je het echt rot vindt dan zou ik de trein doen, kost mss iets meer maar je bent én sneller aan de overkant én je blijft gewoon bij met de honden in de auto

Maar als je het echt rot vindt dan zou ik de trein doen, kost mss iets meer maar je bent én sneller aan de overkant én je blijft gewoon bij met de honden in de auto

- sternentänzerin
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hoe lang is je overtocht?
Wij hebben diverse keren de oversteek van Ijmuiden naar New Castle gedaan, minimaal 16 uur.
Goed uitlaten en moe maken op het strand. Beide de kofferbak in met lekkere kussens. Alle raampjes een stukje open.
Ze staan op speciale plaatsen / deks zodat je ze kunt opzoeken tijdens de overtocht, dus na een uur gaan we even kijken. Dan uitlaten rond uur of 11 en volgende ochtend om 7 uur weer. En dan zijn we er ook alweer bijna. Als 1 van hen niet lekker zou zijn of te gestrest dan gaan we wat vaker bij ze langs. Maar eigenlijk slapen ze gewoon telkens als we langsgaan.
De overtocht naar Dover was helemaal fijn toen stonden we op bovenste dek, hadden ze daglicht en was natuurlijk een relatief korte overtocht.
Wij hebben diverse keren de oversteek van Ijmuiden naar New Castle gedaan, minimaal 16 uur.
Goed uitlaten en moe maken op het strand. Beide de kofferbak in met lekkere kussens. Alle raampjes een stukje open.
Ze staan op speciale plaatsen / deks zodat je ze kunt opzoeken tijdens de overtocht, dus na een uur gaan we even kijken. Dan uitlaten rond uur of 11 en volgende ochtend om 7 uur weer. En dan zijn we er ook alweer bijna. Als 1 van hen niet lekker zou zijn of te gestrest dan gaan we wat vaker bij ze langs. Maar eigenlijk slapen ze gewoon telkens als we langsgaan.
De overtocht naar Dover was helemaal fijn toen stonden we op bovenste dek, hadden ze daglicht en was natuurlijk een relatief korte overtocht.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Als je honden overstuur raken in de auto als ze alleen zijn zou ik niet op deze manier reizen...

-
- Zeer actief
Dit vind ik eigenlijk ook. Dan zou ik een andere manier van reizen zoeken of een andere bestemming. Echt no freaking way dat ik mijn honden alleen zou laten, ook als ze het aan zouden kunnen. Maar als ze er overstuur van raken? Echt nog minder freaking way. En je hebt ook niet meer de tijd om te oefenen / trainen / gewennen.Hilde schreef:Als je honden overstuur raken in de auto als ze alleen zijn zou ik niet op deze manier reizen...
Suzanne
-
- Zeer actief
- Contacteer:
als ze echt overstuur zouden raken zou ik het ook niet doen, maar als ze gewoon gaan slapen, waarom niet? Er mag niemand op het autodek tijdens het varen, dus waar hebben ze last van?~Suzanne~ schreef:Dit vind ik eigenlijk ook. Dan zou ik een andere manier van reizen zoeken of een andere bestemming. Echt no freaking way dat ik mijn honden alleen zou laten, ook als ze het aan zouden kunnen. Maar als ze er overstuur van raken? Echt nog minder freaking way. En je hebt ook niet meer de tijd om te oefenen / trainen / gewennen.Hilde schreef:Als je honden overstuur raken in de auto als ze alleen zijn zou ik niet op deze manier reizen...
Suzanne
-
- Zeer actief
Voor mij voelt het niet goed om de honden zo lang alleen te laten; Ze kunnen prima een poosje in de auto blijven maar zitten toch hoe dan ook in een beperkte ruimte. Geen beweging, niet plassen, niet poepen, gewoon niets... en dus moet je ook uitkijken met drinken anders zou je nog ongelukjes krijgen ook. Maar, ik begrijp uit de berichten van TS dat de honden er van overstuur raken als ze in de auto moeten blijven zonder baasje. Dan is het voor mij al helemaal een no-brainer: gewoon niet doen. Het is wel 16 uur ofzo, zoals ik het hier lees, dat ze alleen zijn. Ieder moet doen waar hij en de honden zich goed bij voelen maar voor mij is het niets. Ik wil toezicht houden, zeker weten dat het goed gaat, dat ze niet onrustig worden. DAt kan allemaal niet? Mooi... Dan doen we Drenthe 
Suzanne

Suzanne
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij gingen met de camper naar Calais en stapten daar op de boot. En hadden Toots wel mee genomen naar het buitendek. Vanaf Calais naar Dover is het 3 uurtjes varen. Wij hadden vooraf gekeken naar de kortste overtocht. Voor het geval Toots in de camper moest blijven. En dan zou hij wel de hele camper ter beschikking hebben.
Ik zou ook niet 16 uur op de boot gaan zitten met mijn hond in de auto.
Ik zou ook niet 16 uur op de boot gaan zitten met mijn hond in de auto.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dover - Calais is maar 2 uur ofzo. 16 uur in de auto laten zitten zou ik ook niet doen nee~Suzanne~ schreef:Voor mij voelt het niet goed om de honden zo lang alleen te laten; Ze kunnen prima een poosje in de auto blijven maar zitten toch hoe dan ook in een beperkte ruimte. Geen beweging, niet plassen, niet poepen, gewoon niets... en dus moet je ook uitkijken met drinken anders zou je nog ongelukjes krijgen ook. Maar, ik begrijp uit de berichten van TS dat de honden er van overstuur raken als ze in de auto moeten blijven zonder baasje. Dan is het voor mij al helemaal een no-brainer: gewoon niet doen. Het is wel 16 uur ofzo, zoals ik het hier lees, dat ze alleen zijn. Ieder moet doen waar hij en de honden zich goed bij voelen maar voor mij is het niets. Ik wil toezicht houden, zeker weten dat het goed gaat, dat ze niet onrustig worden. DAt kan allemaal niet? Mooi... Dan doen we Drenthe
Suzanne

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idd vanaf Hoek v Holland is het zelfs maar 12 uur. Daar zijn er kennels aan boord, Dover Calais vast ook.sbientje schreef:Dover - Calais is maar 2 uur ofzo. 16 uur in de auto laten zitten zou ik ook niet doen nee~Suzanne~ schreef:Voor mij voelt het niet goed om de honden zo lang alleen te laten; Ze kunnen prima een poosje in de auto blijven maar zitten toch hoe dan ook in een beperkte ruimte. Geen beweging, niet plassen, niet poepen, gewoon niets... en dus moet je ook uitkijken met drinken anders zou je nog ongelukjes krijgen ook. Maar, ik begrijp uit de berichten van TS dat de honden er van overstuur raken als ze in de auto moeten blijven zonder baasje. Dan is het voor mij al helemaal een no-brainer: gewoon niet doen. Het is wel 16 uur ofzo, zoals ik het hier lees, dat ze alleen zijn. Ieder moet doen waar hij en de honden zich goed bij voelen maar voor mij is het niets. Ik wil toezicht houden, zeker weten dat het goed gaat, dat ze niet onrustig worden. DAt kan allemaal niet? Mooi... Dan doen we Drenthe
Suzanne
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nog minder zelfs anderhalf uur. Dus dat is zo gedaan...
En rijden naar Calais is ook goed te doen.
En rijden naar Calais is ook goed te doen.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Wij zijn daarom afgelopen winter met de trein geweest. Op de Ferries van Calais naar dover moet je ze in de auto achterlaten en je mag er niet bij. Onze honden kunnen normaal prima in de auto blijven, maar op een schommelende boot en een paar auto alarmen die altijd afgaan wilde ik dat niet. Maar legio mensen doen het wel. Net terug uit Frankrijk voor vakantie en zaten zat honden in de auto op ds boot. Die overtocht was 3 uur.
Denk je wel om ds inentingen en dierenartsverklaring op de juiste tijd klaar te hebben?
Denk je wel om ds inentingen en dierenartsverklaring op de juiste tijd klaar te hebben?

- Tineke
- Zeer actief
Wij voeren van Hoek van holland met de nachtboot naar Harwich en daar waren kennels aan boord en moesten de honden in. Niet dat wij ze bij ons hadden maar we zagen ze wel. Je mag ze dus niet op je hut bij je houden tijdens die reis.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Waarom gaat dat niet? Gaan ze blaffen of verbouwen ze je auto?Evertje schreef:Wij zijn daarom afgelopen winter met de trein geweest. Op de Ferries van Calais naar dover moet je ze in de auto achterlaten en je mag er niet bij. Onze honden kunnen normaal prima in de auto blijven, maar op een schommelende boot en een paar auto alarmen die altijd afgaan wilde ik dat niet. Maar legio mensen doen het wel. Net terug uit Frankrijk voor vakantie en zaten zat honden in de auto op ds boot. Die overtocht was 3 uur.
Ik zou totaal geen moeite mee hebben als ze de boel bij elkaar schreeuwen. Ja jammer voor ze, maar ik ga mn vakantie er niet om omgooien. Dat doet mening ouder ook niet vanwege kinderen die over de rooie gaan in een vliegtuig, en in een vliegtuig zitten er 100 mensen naar te luisteren. Op de boot heeft niemand er last van.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze moeten niet in de kennels, maar je kan die als je op tijd boekt wel bespreken. Staan camera’s op en je kan ze er tussendoor uithalen.Tineke schreef:Wij voeren van Hoek van holland met de nachtboot naar Harwich en daar waren kennels aan boord en moesten de honden in. Niet dat wij ze bij ons hadden maar we zagen ze wel. Je mag ze dus niet op je hut bij je houden tijdens die reis.
Het zijn maar enkele kennels dus denk dat ze snel volgeboekt zijn.
Alleen als een bench een probleem is zal een kennel dat ook wel zijn.
Geen optie om een degelijk hondenrek in de auto te plaatsen zodat ze in elkgeval je auto niet verbouwen?
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Shib heeft op de overtocht Calais-dover gewoon liggen slapen in de auto, los op de achterbank.
Op ik dacht ijmuiden Newcastle heb je via p&o ferries tegenwoordig ook de mogelijkheid om een hondenhut te boeken waardoor je de hond dus mee in je hut kan nemen. Dit wordt alleen niet aan de grote klok gehangen en je kan zo'n hut ook alleen telefonisch reserveren.
Op ik dacht ijmuiden Newcastle heb je via p&o ferries tegenwoordig ook de mogelijkheid om een hondenhut te boeken waardoor je de hond dus mee in je hut kan nemen. Dit wordt alleen niet aan de grote klok gehangen en je kan zo'n hut ook alleen telefonisch reserveren.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Wij hadden Toots dus gewoon mee het buitendek op. En waren niet de enige. En hebben Toots dus gewoon bij ons gehad op het buitendek op de hoogste verdieping. Er waren ook mensen met een labrador en mensen met een schapendoes die hun hond dus gewoon bij zich hadden. Gewoon warm aankleden want het is fris buiten op die boot. En niet het restaurant in gaan. De tocht naar Isle of man moesten we hem wel in de camper laten overigens.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik heb al geboekt en betaald. We gaan vanaf Duinkerken. 2 uur met de boot. Ik ga eens een nakijken of de honden wel buiten op het dek kunnen. Dat zou al veel schelen maar volgends mij is dat niet mogelijk
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Honden zijn officieel niet toegestaan.
Wij zijn gewoon met Toots de trap op gelopen en daar buiten gaan zitten. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze je aanspreken en je de hond alsnog in de auto moet doen.
2 uurtjes zou ik me niet druk over maken trouwens. Op de boot is het niet heel warm. En met raampjes op een kier open is het voor de hond prima uit te houden.
Wij zijn gewoon met Toots de trap op gelopen en daar buiten gaan zitten. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze je aanspreken en je de hond alsnog in de auto moet doen.
2 uurtjes zou ik me niet druk over maken trouwens. Op de boot is het niet heel warm. En met raampjes op een kier open is het voor de hond prima uit te houden.
Voor die 2 uurtjes zou ik me inderdaad niet druk maken, of anders iets als No Stress Paste even geven? Net zoals met vuurwerk? Die 2 uur zijn zo voorbij.
- Miezemuis
- Zeer actief
Omboeken lukt niet meer. Kosten waren iets van 750,- en we moeten een daag eerder weg. Ik ga nu maar op zoek naar een goed autorek zodat ze iig comfortabel in de achterklep kunnen blijven. Kent iemand een goed bedrijf? Im was al naar wat winkels geweest maar die hebben allemaal te veel ruimte tussen de spijlen en ik ben als de dood dat ze zich daar in ophangen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Wow wat een toptip, dankShibby schreef: Op ik dacht ijmuiden Newcastle heb je via p&o ferries tegenwoordig ook de mogelijkheid om een hondenhut te boeken waardoor je de hond dus mee in je hut kan nemen. Dit wordt alleen niet aan de grote klok gehangen en je kan zo'n hut ook alleen telefonisch reserveren.

Edit, gevonden:
De hond verblijft in de hut
Aan boord zijn er speciale 4-persoonshutten die geschikt zijn voor passagiers met honden. Deze hutten bieden voldoende ruimte voor 2 middelgrote honden en kunnen alleen telefonisch geboekt worden. Het wordt aangeraden dat honden een muilkorf om hebben tijdens het aan en van boord gaan.
https://www.dfdsseaways.nl/reisvoorbere ... -schotland
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Zou het schelen als je voor de ramen wat handdoeken hangt zodat ze niet naar buiten kunnen kijken en misschien help het een beetje als je thuis even een paar keer oefent. Dan kan je ''ingrijpen'' als ze te keer gaan.