Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies over alleen thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Flossie
Vaste gebruiker

Advies over alleen thuis

Ongelezen bericht door Flossie »

Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik geen hond. Ik kijk wel een beetje rond maar eigenlijk meer voor de leuk dan echt op zoek omdat ik op het moment nog 2 dagen in de week heel lang (12 uur) van huis ben. Dat zal niet altijd zo zijn, maar het kan nog wel een paar jaar duren voor ik elke middag thuis ben.

Maar nu heb ik op de website van een stichting een hond gezien die ik wel heel erg leuk vind. En dan ga ik toch denken of ik het niet kan regelen met iemand die op de dagen dat ik zo lang weg ben voor mij 2 keer gaat uitlaten. Maar ik vraag me af of dat wel eerlijk is, omdat ik al weet dat het nog best lang kan duren voor daar verandering in komt.

De andere dagen zijn geen probleem ik heb nog 2 ochtenden in de week dat ik ook werk maar dan ben ik uiterlijk half 1 alweer thuis.

Ik begrijp dat het ook afhankelijk is van de hond, maar omdat hier ook mensen zijn die fulltime werken wilde ik het toch graag vragen. Ik besef me ook dat over een paar jaar heus wel weer een hond voorbij komt die ik vast weer net zo leuk zal vinden maar deze laat me gewoon niet echt los.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Flossie
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Advies over alleen thuis

Ongelezen bericht door Zamunda »

Flossie schreef:Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik geen hond. Ik kijk wel een beetje rond maar eigenlijk meer voor de leuk dan echt op zoek omdat ik op het moment nog 2 dagen in de week heel lang (12 uur) van huis ben. Dat zal niet altijd zo zijn, maar het kan nog wel een paar jaar duren voor ik elke middag thuis ben.

Maar nu heb ik op de website van een stichting een hond gezien die ik wel heel erg leuk vind. En dan ga ik toch denken of ik het niet kan regelen met iemand die op de dagen dat ik zo lang weg ben voor mij 2 keer gaat uitlaten. Maar ik vraag me af of dat wel eerlijk is, omdat ik al weet dat het nog best lang kan duren voor daar verandering in komt.

De andere dagen zijn geen probleem ik heb nog 2 ochtenden in de week dat ik ook werk maar dan ben ik uiterlijk half 1 alweer thuis.
Ik vind 2 dagen per week 12 uur alleen wel erg lang. Uitlaten vind ik persoonlijk geen afdoende alternatief omdat de uren alleen dan alsnog heel veel zijn. Ik zou het persoonlijk alleen doen als je de hond naar een oppas brengt op die dagen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ligt een beetje aan de hond uiteraard. Ik werk momenteel 4 dagen en ben dan bijna 8 uur van huis weg. Hier hebben ze er geen moeite mee.

Een hond vanuit een stichting is misschien wel beter af bij iemand die relatief veel van huis weg is ipv een kennel. Als jij oppas kan regelen voor die 2 lange dagen zou ik er zelf denk ik niet zoveel moeite mee hebben.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb voor 2 stichtingen bemiddeld. Daar gaan ze over vallen en ik ben het er wel mee eens. Dat is echt te lang.
Wat ik dan als oplossing bood was een dagopvang. En dan geen familie of vrienden maar iets waar je voor betaald zodat je zeker weet dat ze na een maand niet opeens zeggen; joh. We vinden het toch niet zo leuk.. dus zoek maar iets anders!
Dat kan gebeuren en je zal niet de eerste zijn.

Dus mocht je het willen, zoek uit of er zoiets in je buurt zit en hoe duur het is en of je hond erheen zou kunnen. Dat vinden ze fijn als je alles al hebt uitgewerkt.

Succes!
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Hoi, ik zat met hetzelfde dilemma en ik ben vaker lange dagen van huis weg, maar zag een hond die mij niet meer losliet. Heb de eigenaren eerlijk verteld dat ik geïnteresseerd was, maar dat ik niet de ideale situatie kan bieden voor een hond als in: werkend en op appartement wonend, maar dat ik wel met een uitlaatservice wilde werkend en veel tijd met de hond wilde spenderen buiten werktijden. Daar waren ze niet persé op tegen, hij kon ook goed alleen zijn. Kennisgemaakt en het klikte, zowel met de hond als met de mensen (we hebben nog steeds regelmatig contact!)

Ik ben 8-10 uur van huis en heb een uitlaatservice (wel iemand die ik goed ken) die hem een uur meeneemt en hij speelt dan lekker met haar pup en de andere honden. Wel laat ik hem 's ochtends 45 min uit en 's avonds 2x nog langer, en doe flyball/agility/gehoorzaamheid met hem en gaan regelmatig op stap naar bos/strand. Ideaal is het misschien niet, maar volgens mij kan het ook slechter!

Voor die 2 dagen en je voornemen om hem 2x in jouw afwezigheid uit te laten, lijkt mij dat wel mogelijk hoor! Wel even vragen of het geen blaffer/jankerd is die de buren gek gaat maken ;) Voor een pup is het ook wel te lang, maar voor een volwassen hond moet dat kunnen hoor!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je de hond bij een opppas kunt brengen op de dagen dat jij 12 uur van huis bent, zou ik het doen, mits je wel een paar weken helemaal vrij kunt zijn om de hond te laten wennen (wennen aan elkaar). Alleen iemand die de hond uitlaat en dan weer alleen laat vind ik onvoldoende nu dat structureel is.

Suzanne
Flossie
Vaste gebruiker

Dank jullie wel voor het meedenken.
Ik zou het liefste ook opvang voor de dagen dat ik lang weg ben willen maar ik heb geen rijbewijs en dat is met het ov voor mij niet te bereiken. Er wordt in mijn buurt heel veel prive opvang aangeboden maar ik begin op mijn werk om 7 uur en ik ben bang dat niemand er op zit te wachten als ik om 6 uur voor de deur sta om mijn hond te brengen.
De meest ideale situatie zou zijn als ze haar in de loop van de ochtend zouden willen ophalen zodat ze maar even alleen is en ik haar dan ‘s avonds onderweg naar huis weer ophaal. Zou ik daar vooraf mensen over kunnen benaderen?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, maar ik zou het dus zoeken in professionele opvang, niet in familie/vrienden. DAt is een risico.
En nu andere tijden gaan werken? Krijg je dat geregeld?
Kan iemand anders (wel binnen familie) de hond rond 09.00 ophalen, goed uitlaten en naar een opvang brengen?

Suzanne
Persistence
Zeer actief

Er zijn speciale Facebook groepen voor mensen die oppas zoeken per omgeving, en je kan ook een advertentie op Marktplaats proberen. Zou wel eerst even goed checken of je een goed gevoel hebt bij de mensen. En of de hond ook echt hond-sociaal is voor als de mensen zelf al honden en/of katten hebben.
Maar waar een wil is, is een weg ;)

Misschien kan een privé opvang jouw hond wel ophalen als ze een rondje met hun eigen hond aan het doen zijn bijvoorbeeld? En dat je hem inderdaad later weer ophaalt.
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Flossie schreef:Dank jullie wel voor het meedenken.
Ik zou het liefste ook opvang voor de dagen dat ik lang weg ben willen maar ik heb geen rijbewijs en dat is met het ov voor mij niet te bereiken. Er wordt in mijn buurt heel veel prive opvang aangeboden maar ik begin op mijn werk om 7 uur en ik ben bang dat niemand er op zit te wachten als ik om 6 uur voor de deur sta om mijn hond te brengen.
De meest ideale situatie zou zijn als ze haar in de loop van de ochtend zouden willen ophalen zodat ze maar even alleen is en ik haar dan ‘s avonds onderweg naar huis weer ophaal. Zou ik daar vooraf mensen over kunnen benaderen?
Bij ons is Jip ook twee dagen alleen thuis. De eerste maanden dat hij bij ons was, werkte ik vanuit huis. Maar door wisseling van baan, moesten we voor die twee dagen een oplossing zien te vinden. Ik zat er enorm mee in m'n maag, want ik had geen goed gevoel bij een uitlaatservice. Uiteindelijk heb ik toch iemand gevonden met een kleinschalige uitlaatservice die Jip tussen 11.00 en 12.00 uur ophaalt, en drie uur later weer thuisbrengt. In ons geval is het niet nodig, maar zij biedt óók opvang aan huis aan. Dus Jip zou na de middagwandeling met haar mee naar huis kunnen, waar ik 'm in de avond weer ophaal.

Dus die mogelijkheden zijn er wel, maar het kost misschien wel wat tijd om een goed adresje te vinden. Ik heb verscheidene mensen benaderd en met drie van hen ook daadwerkelijk kennisgemaakt. De eerste twee heb ik na de kennismaking nooit meer gezien of gesproken. Daar wilde ik mijn hond niet mee op pad sturen. ;-) Maar uiteindelijk toch een hele fijne oppas gevonden.

Succes met de keuze! :D
Flossie
Vaste gebruiker

Dank jullie wel voor het meedenken.
Andere werktijden zou mijn werkgever zelf niet zo moeilijk over doen maar dat zou dan van mijn vrije middagen af gaan en dat lijkt mij juist een voordeel om er dan samen op uit te kunnen trekken. Ik kan wel over een paar maanden een dag in de week thuiswerken. Nu nog niet omdat ik iemand aan het inwerken ben.

Ik heb nu 2 mensen benaderd dus ik wacht even op hun reactie. Ik heb nog een website gevonden met particuliere oppas, maar daar moet je betalen om mensen een bericht te kunnen sturen. Het is geen enorm bedrag maar ik wacht even af of een van die andere twee iets is.

Ik zal even een link delen dan weten jullie ook over wie ik het heb. Als jullie dat leuk vinden tenminste.
http://ace-charity.org/nl/honden/honden/14512

Groetjes,
Flossie
Persistence
Zeer actief

Weet je of ze eventueel wel een paar uurtjes alleen zou kunnen zijn indien nodig? Er staat niets bij op de site daarover? Lijkt me wel een lief hondje zo te lezen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Flossie schreef:Dank jullie wel voor het meedenken.
Andere werktijden zou mijn werkgever zelf niet zo moeilijk over doen maar dat zou dan van mijn vrije middagen af gaan en dat lijkt mij juist een voordeel om er dan samen op uit te kunnen trekken. Ik kan wel over een paar maanden een dag in de week thuiswerken. Nu nog niet omdat ik iemand aan het inwerken ben.

Ik heb nu 2 mensen benaderd dus ik wacht even op hun reactie. Ik heb nog een website gevonden met particuliere oppas, maar daar moet je betalen om mensen een bericht te kunnen sturen. Het is geen enorm bedrag maar ik wacht even af of een van die andere twee iets is.

Ik zal even een link delen dan weten jullie ook over wie ik het heb. Als jullie dat leuk vinden tenminste.
http://ace-charity.org/nl/honden/honden/14512

Groetjes,
Flossie
Ik weet niet heel veel van stichtingen, maar geloof wel dat Ace niet heel goed aangeschreven staat.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Persistence schreef:Weet je of ze eventueel wel een paar uurtjes alleen zou kunnen zijn indien nodig? Er staat niets bij op de site daarover? Lijkt me wel een lief hondje zo te lezen.
Alleen zijn zal net als bij een pup opgebouwd moeten worden
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het hangt echt totaal van de hond af en ik persoonlijk vind dat je dan in zo'n geval twee honden moet nemen. En dan twee honden die elkaar mogen en allebei niet teveel energie hebben. Mijn honden zouden dat kunnen. Als ze tussendoor een echt fatsoenlijke wandeling kregen en voer. En dan de rest van de week veel aandacht en vrijwel altijd iemand thuis. Geen probleem.

Maar het lastige is dat ik ook honden heb gehad die dat absoluut niet konden. En is het eerlijk om het een losse hond aan te doen als nieuwe start? Want verdienen die honden niet dat andere gezin dat wel veel thuis is? Nu hun lot nog bepaald mag worden?

Ik zou geen pup verkopen of buitenlandse hond aan jou. Ik zou wel zat honden weten die geschikt zouden zijn en die dat heel prima zouden verdragen en ook happy zouden zijn. Sommige honden zijn echt prima alleen. Mijn honden nu zijn zo. Ik kan de hele dag in en uit lopen en het boeit ze geen drol. Vaak staan ze niet eens op als ik weg ga. Het is dat ze elke keer iets lekkers krijgen.

Hier zitten ze 2 dagen per week overdag alleen. Meestal 8 uur zonder wandeling. Ze vinden het echt prima. Staan te rekken en te strekken als ik.thuis kom. Dan wordt het weer gezellig. Dat zijn rustdagen. Ik ga wel pas weg als ze goed gelopen hebben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”