Moest het niet zo horen gaan we morgen meteen naar de DA.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe hoort een teelbal te voelen?
Moderator: moderatorteam
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
- Aantal honden: 2
Hoe hoort een teelbal te voelen?
Even een ietwat rare vraag, maar ik maak me zorgen... Ik merkte gisteren bij Georges dat het leek alsof hij een bult had op zijn teelbal. Daarnet heb ik er dan even aan gevoeld, en het is inderdaad een "harde" knobbel, aan de kant van zijn staart. Hoort een teelbal volledig zacht te zijn of is dit normaal? Ik heb voorheen nooit aan zijn bal gevoeld (de andere zit in de buikholte) en weet het dus niet zeker
- krullie
- Zeer actief
Re: Hoe hoort een teelbal te voelen?
denk normaal, meestal voel je dan de bijbal.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hoort een beetje te voelen als bij jezelf.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- georges
- Zeer actief
Als vrouw is dat nogal moeilijkbouvierpoedel schreef:Hoort een beetje te voelen als bij jezelf.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Aan je naam te zien dacht ik dat je man was. Nou dat word je vriend ,man loverboy flink betasten dus.georges schreef:Als vrouw is dat nogal moeilijkbouvierpoedel schreef:Hoort een beetje te voelen als bij jezelf.Maar bij mannen zit er toch ook geen harde knobbel aan?

- dagmar88
- Zeer actief
Waar voel je dan? Heb er zo even geen beeld bijgeorges schreef:Daarnet heb ik er dan even aan gevoeld, en het is inderdaad een "harde" knobbel, aan de kant van zijn staart. Hoort een teelbal volledig zacht te zijn of is dit normaal? Ik heb voorheen nooit aan zijn bal gevoeld (de andere zit in de buikholte) en weet het dus niet zeker![]()
Ik voel trouwens wel regelmatig, met wassen. Vind het wel handig om te weten hoe ze normaal voelen en of er iets verandert.
Bij niko voelen ze inderdaad als mensenballen, zelfde formaat ook
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Waar voel je dan? Heb er zo even geen beeld bijgeorges schreef:Daarnet heb ik er dan even aan gevoeld, en het is inderdaad een "harde" knobbel, aan de kant van zijn staart. Hoort een teelbal volledig zacht te zijn of is dit normaal? Ik heb voorheen nooit aan zijn bal gevoeld (de andere zit in de buikholte) en weet het dus niet zeker![]()
![]()
Ik voel trouwens wel regelmatig, met wassen. Vind het wel handig om te weten hoe ze normaal voelen en of er iets verandert.
Bij niko voelen ze inderdaad als mensenballen, zelfde formaat ookMooi gelijkmatig en zacht.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Heeft Dumás ook op 1 bal. Al jaren. Ik heb me er nooit druk om gemaakt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier ook bij beiden reuenNanna schreef:Ik heb net Peer even beetgegrepen. Balletjes zo zacht als engelenhaar gewoon, om te zoenen.
Geen harde stukken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nee iets hards zit er bij Karel ook niet echt in. Gewoon stevig maar niet met harde bobbels erop
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Maar bij Peer werken ze dan ook niet.......Nanna schreef:Ik heb net Peer even beetgegrepen. Balletjes zo zacht als engelenhaar gewoon, om te zoenen.
Geen harde stukken.
- georges
- Zeer actief
Dat dacht ik al wel, maar Georges is dus de hondbouvierpoedel schreef:Aan je naam te zien dacht ik dat je man was. Nou dat word je vriend ,man loverboy flink betasten dus.georges schreef:Als vrouw is dat nogal moeilijkbouvierpoedel schreef:Hoort een beetje te voelen als bij jezelf.Maar bij mannen zit er toch ook geen harde knobbel aan?
Gewoon, de bal zelf. Ik zag dat het leek alsof er aan de achterkant een verdikking was, en toen ik voelde bleek er effectief een verharde knobbel op te zitten. De rest van de bal is wel gewoon zacht, het voelt echt als een hardere bult er op zeg maar.dagmar88 schreef:Waar voel je dan? Heb er zo even geen beeld bij![]()
Bij niko voelen ze inderdaad als mensenballen, zelfde formaat ookMooi gelijkmatig en zacht.
En daar maak je je geen zorgen over? Nooit aan je DA gemeld? Ik begin dan meteen te denken aan tumoren ed (zeker met die tweede die in de buikholte is blijven steken)Machie schreef:Heeft Dumás ook op 1 bal. Al jaren. Ik heb me er nooit druk om gemaakt.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
als je je zorgen maakt zou ik gewoon ff langs de DA gaan om te vragen. Wie weet is het niks, weet je dat ook weer 
- georges
- Zeer actief
Vind het zelf moeilijk om te weten, omdat hij er geen twee heeft en ik dus ook niet kan vergelijken... En de honden die ik (goed) ken zijn teven, of gecastreerd...krullie schreef:denk normaal, meestal voel je dan de bijbal.
Klopt! Maar als iedereen hier had laten weten dat het normaal was, was ik alvast niet langsgegaan bij de DA voor een normaal fysiologisch verschijnselsbientje schreef:als je je zorgen maakt zou ik gewoon ff langs de DA gaan om te vragen. Wie weet is het niks, weet je dat ook weer
Ben er nog steeds niet helemaal gerust in, dus denk dat ik morgen maar even langsga...
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
ja snap ik hoor
Als je in de buurt woont mag je die van Karel wel even komen testen hahaha, vindt ie wel gezellig 
-
Sandra&co
Alle reuen hier hebben een fijne avond, met al dat ballenbetasten 
-
Floortje
- Zeer actief
Ik moet gelijk aan die aflevering van de rijdende rechter denkenSandra&co schreef:Alle reuen hier hebben een fijne avond, met al dat ballenbetasten
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Het is hier onderdeel van de wekelijkse check tandjes, poten, ballen etc dus ze kijken er niet meer van opSandra&co schreef:Alle reuen hier hebben een fijne avond, met al dat ballenbetasten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Die van Sancho zijn ook wat peervormig door de bijbal. Bij sommige honden voel je die beter dan bij andere.
- georges
- Zeer actief
Een retour België-Nederland lijkt me toch wat veel moeite om wat hondenballen te komen betastensbientje schreef:ja snap ik hoorAls je in de buurt woont mag je die van Karel wel even komen testen hahaha, vindt ie wel gezellig
Sandra&co schreef:Alle reuen hier hebben een fijne avond, met al dat ballenbetasten
Vond dit prentje op internet: https://goo.gl/images/c57Z8G. Het is ter hoogte van nummertje 7 dat ik de verdikking voel.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Hier ook. Zachte ballen altijdmalinois schreef:Het is hier onderdeel van de wekelijkse check tandjes, poten, ballen etc dus ze kijken er niet meer van opSandra&co schreef:Alle reuen hier hebben een fijne avond, met al dat ballenbetasten

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ach ja, ik heb ook wel eens bij de dierenarts gestaan omdat ik dacht dat Gol haar vulva had stukgelikt. Werd die muts even voor me opengevouwen om te laten zien hoe het in elkaar zit en dat het zo hoort
Daar leer je van
Daar leer je van
-
Manuma
- Zeer actief
Ik check dit dus nooit
Ik ga ook maar eens voelen dan 
Hopelijk is het niets Georges!
- dagmar88
- Zeer actief
Zou ik ook doen, al is het maar voor de zekerheidgeorges schreef: Ben er nog steeds niet helemaal gerust in, dus denk dat ik morgen maar even langsga...
- dagmar88
- Zeer actief
En huskyballen zijn zo leuk. Twee bruine eieren in een vogelnestje.Manuma schreef:Ik check dit dus nooitIk ga ook maar eens voelen dan
Ziet er een stuk beter uit dan die hangdingen van niko
-
nomo
- Zeer actief
Morris heeft een keer een bijbalontsteking gehad. Zijn ene bijbal zat toen een duidelijk voelbare verdikking op. Die was ook harder dan de (bij)bal zelf. Maar ja, bij hem kon ik natuurlijk wel kijken en vergelijken met de andere bal 
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
Als t warm is laat Karel ze altijd wel HEEL erg hangen, dan slingeren echt achter hem aan als ie draaft. Gooi ik m ff in t kanaal, dan trekt ie ze weer bij hahahadagmar88 schreef:En huskyballen zijn zo leuk. Twee bruine eieren in een vogelnestje.Manuma schreef:Ik check dit dus nooitIk ga ook maar eens voelen dan
Ziet er een stuk beter uit dan die hangdingen van nikoDie worden zelfs paars als het koud is.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
De bijbal dus. Even in de gaten houden. Als het dikker wordt moet je ernaar laten kijken, maar het is vrij normaal om de bijbal te kunnen voelengeorges schreef:Een retour België-Nederland lijkt me toch wat veel moeite om wat hondenballen te komen betastensbientje schreef:ja snap ik hoorAls je in de buurt woont mag je die van Karel wel even komen testen hahaha, vindt ie wel gezellig
1:
Sandra&co schreef:Alle reuen hier hebben een fijne avond, met al dat ballenbetastenBedankt allemaal om voor mij aan jullie honden te zitten
Vond dit prentje op internet: https://goo.gl/images/c57Z8G. Het is ter hoogte van nummertje 7 dat ik de verdikking voel.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
In dit topic ging het dan om de kleur, maar als je goed kijkt op die foto zie je de bijbal ook zitten bij 1 van de ballen. http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1#p5337781 (Foto is als linkje geplaatst)