Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet mee willen op het laatste rondje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Niet mee willen op het laatste rondje

Ongelezen bericht door fabienne s »

Sinds 3 weken hebben wij een nieuw honden meisje in huis,een vreselijke leuke en lieve labrador van nu 17 maanden. In alles echt super braaf en zo makkelijk maar toch is er nu gedrag opgetreden waar ik niet zo goed van weet wat ik er mee moet.
Sinds deze week heeft Lola besloten dat de laatste plas en poep niet hoeft van haar en is nog met geen 10 paarden uit de voortuin te krijgen en sinds vanavond ook niet uit de mand. Echter eenmaal bij het gras moet ze dus echt wel plassen en vaak ook poepen dus het is niet zo dat ze niet hoeft. Wat ik nu doe is gewoon de halsband en riem om en stug doorlopen met als gevolg dat ik een labrador op sleeptouw mee heb. Ten eerste kom je geen meter vooruit en ten tweede vindt ik het ook wat sneu om het zo te doen. Ik heb al gedacht aan dat ze het misschien wat spannend vindt in het donker(al is Lola echt wel behoorlijk bom proef)maar er zijn ook dagen dat we al heel vroeg in de ochtend op pad gaan en dan is het ook nog donker en dan heeft ze totaal geen probleem met het donker. Ik weet niet wat voor gedrag dit is en ik weet ook niet zo goed hoe dit een beetje vriendelijk op te lossen. Als onze tuin nou mega was dan had ze daar gemogen voor een plas maar de tuin is echt geen optie,daar wil ik ze niet hebben plassen en poepen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Niet mee willen op het laatste rondje

Ongelezen bericht door Gollum »

Als ze wel moet als ze eenmaal op het gras is zou ik haar gewoon meenemen. Misschien kun je het iets leuker maken dmv spel of eten als beloning. Hier krijgen ze bijvoorbeeld altijd een gedroogde snack of koekje na het uitlaten. Ze gaan dus allemaal mee, of ze nou moeten plassen of niet.
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Chef wil ook niet poepen en plassen laatste ronde, als ik toch ga dan gaat hij wel, maar als ik niet ga houd hij het ook op tot de volgende dag. Het is net hoe zijn pet staat haha! Chef wil gewoon op tijd naar bed haha!
fabienne s
Zeer actief

Ja Lola is gewoon uit na het avondeten. Misschien tot een uur of 8 maar dat is het echt klaar. En ze moet wel altijd dus dat is het niet. En leuk maken heb ik ook geprobeerd maar dat werkt ook niet. Lola doet aan slaapwandelen lijkt wel met tussendoor een plas of een poep.
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief

Cleva schreef:Wat zou er gebeuren als je niet ging?

Is ze snachts zindelijk?
Ja dat weet ik niet. Ze is zindelijk in de nacht(en overdag) maar is dat niet vreselijk lang dan? Of doe ik zelf nu zo moeilijk? Ook omdat ze wel zodra ze gras voelt gaat plassen. Dat zegt mij dus dat ze wel echt moet moet.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Een uur of 8 de laatste ronde is toch niet zo heel gek als je de volgende ochtend bijtijds op bent?
Hier houden ze dat prima vol.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

fabienne s schreef:Of doe ik zelf nu zo moeilijk?
Ja.

Ik zou gewoon eens proberen wat ze doet als je haar niet meeneemt als ze niet wil, of ze zindelijk blijft dus. Ik moet ook wel eens 's nachts éigenlijk naar de wc maar ga niet omdat ik net lekker lig of zo. Als je eenmaal slaapt merk je daar niks van. Dan is hooguit de ochtend erop de drang wat groter, maar dat is zo opgelost door gelijk even met haar naar buiten te gaan.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

.
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 20 mei 2018 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

fabienne s schreef:Ja Lola is gewoon uit na het avondeten. Misschien tot een uur of 8 maar dat is het echt klaar. En ze moet wel altijd dus dat is het niet. En leuk maken heb ik ook geprobeerd maar dat werkt ook niet. Lola doet aan slaapwandelen lijkt wel met tussendoor een plas of een poep.
Wat bedoel je met slaapwandelen?
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik zou haar wel meenemen want ze moet kennelijk wel plassen. Het is exact het gedrag van Luka in december. Dan moet ik in de mand haar riem aanklikken en dan gaat ze pas mee op het laatste rondje. Ze is dan bang voor eventuele knalletjes en dat uit zich vooral in het laatste rondje. Ergens in januari is dat dan over en komt ze gewoon weer haar mand uit als ik mijn jas aantrek voor het laatste rondje. Ik zou het dus zielig vinden om haar niet te laten plassen omdat je zegt dat ze wel plast als je haar meeneemt.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Lees dit topic eens, dezelfde vraag: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=324544
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

fabienne s schreef:

Is ze snachts zindelijk?
Ja dat weet ik niet. Ze is zindelijk in de nacht(en overdag) maar is dat niet vreselijk lang dan? Of doe ik zelf nu zo moeilijk? Ook omdat ze wel zodra ze gras voelt gaat plassen. Dat zegt mij dus dat ze wel echt moet moet.
Of ze plast omdat ze denkt dat ze dan weer naar binnen mag.
fabienne s
Zeer actief

mijke schreef:
fabienne s schreef:

Is ze snachts zindelijk?
Of ze plast omdat ze denkt dat ze dan weer naar binnen mag.
Dat zou zomaar is kunnen :wink:
Vanavond toch maar is proberen of ze het volhouden kan tot de volgende dag. Dat mee slepen stuit mij zo tegen de borst.
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief

Zamunda schreef:
fabienne s schreef:Ja Lola is gewoon uit na het avondeten. Misschien tot een uur of 8 maar dat is het echt klaar. En ze moet wel altijd dus dat is het niet. En leuk maken heb ik ook geprobeerd maar dat werkt ook niet. Lola doet aan slaapwandelen lijkt wel met tussendoor een plas of een poep.
Wat bedoel je met slaapwandelen?

Ze is wel wakker dan hoor maar vergeleken met overdag is het een groot verschil. Dat bedoel ik er meer mee.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Maakt niet uit hoe vaak ik Loba mee naar buiten zou nemen, als ze net buiten is gaat ze altijd plassen. Of dat nu 10 uur is na de vorige ronde of na een half uur. Ze plast niet omdat ze op knappen staat, maar omdat we buiten zijn. Zit in haar koppie: buiten=plassen.

Bij mij krijgen ze hun avondeten na de laatste ronde. Daarna zal ik ze ook echt niet meer naar buiten krijgen, dan slapen ze echt vast. Ze gaan dus altijd blij mee die laatste ronde om 19-20. Onze eerste ronde is dan zo rond 6:30-7 uur.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

Cleva schreef:
fabienne s schreef:

Is ze snachts zindelijk?
Als ze zindelijk is en toch nog moet plassen dan komt ze je wel halen.
Of zit ze in een hok?
Nee ze slapen lekker op de slaapkamer,wel net zo gezellig en dus ieder een lekker kussen. Ik hoop dat ze me wakker maakt als ze moet,ik vermoed van wel maar dat zullen we moeten ondervinden. Ga het gewoon proberen en dan zien we het wel.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Die twee van mij weigerden gisteravond te plassen. Toch kwamen ze vanochtend niet extra vroeg dat ze zo nodig moesten. Laatste ronde gisteren was begin van de middag...
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Gollum schreef:Een uur of 8 de laatste ronde is toch niet zo heel gek als je de volgende ochtend bijtijds op bent?
Hier houden ze dat prima vol.
Hier ook, en in het weekend vaak nog wel langer. Ergens tussen 8 en 9 's avonds gaan ze voor de laatste ronde, daarna slapen.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik schat mijn honden zo hoog in dat ze echt wel begrijpen dat de woorden; komen jullie plasje doen? de laatste kans is voor die dag. Wil je niet? Ook prima, morgen weer een dag. Tenzij de laatste ronde al om een uur of 6 was, dan sleep ik ze wel even mee naar het gras. Als het erg koud is of als het regent moet Luna wel naar het gras gedragen worden :wink:

Overdag net zo trouwens, op werkdagen wil Luna absoluut niet om half 7 's ochtends uitgelaten worden, dat is veel te vroeg. Ze moet van mij dan even naar het gras en het is aan haar of ze naast het plassen ook nog gaat poepen. Ik stel me zomaar voor dat Luna het ook wel begrijpt dat zo vroeg uit de veren betekent dat we een aantal uren weggaan, dus dat ze haar kans moet grijpen als er een drol dwars zit :wink:
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Spetter gaat ook om een uur of 7 voor de laatste keer, ze gaat ‘s avonds wel mee naar boven. Vorige week liep ze niet naar boven maar stond met haar neus bij haar riem, toen moest ze dus nog een keertje poepen. Was niet veel maar ik vond het netjes dat ze het zo aangaf.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
fabienne s
Zeer actief

Zo spontaan als dat dit gedrag kwam zo spontaan is het ook weer weg. Misschien heeft mijn eerste instantie toch doorlopen en mee trekken Lola doen besluiten dat het niet mee lopen toch geen optie is. Nou is dat wel een ding wat bij haar wel is de kop op steekt:iets niet willen en dan de kont tegen de krib gooien. Daar ben ik vrij soft in ook omdat wij elkaar pas 4 weken kennen maar consequent volhouden en toch wel duidelijk zijn in wat ik wil geeft een heel volgzaam hondje. Bij onduidelijkheid gaat zij ook in de rem. En ach het is een puber van 17 maanden dus het past er ook wel bij maar wat meer op mijn strepen staan heeft Lola veel meer baat bij(logisch ook)
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”