Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Graag advies over agressieve hond in de wijk
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Graag advies over agressieve hond in de wijk
Ik woon in een drukke woonwijk in het midden van het land met allerlei honden. We wonen aan een groot veld waar menigeen zijn/haar hond een poep-plas rondje geeft. Zo ook wij. De grote wandelingen maken we elders maar voor de eerste ochtend poep/plas zijn we van dit veld afhankelijk.
Ik heb een Golden van 2 jaar, sociaal en respectvol naar andere honden. Lekker makkelijk dus.
Nu woont er sinds een tijdje een dame in de buurt (wel een flink stuk verderop) met een nogal reactieve Mechelaar. Ze laat hem uit met de flexlijn en een halti. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze zich veraf opstelt als ze een andere hond ziet aankomen en haar Mechelaar vol in de lijn aan het hangen is. Als ik dit zie loop ik snel door of ga met een boog er omheen.
Nu heeft ze ineens besloten dat ze met deze hond meer bij ons voor de deur gaat lopen, maar hier veel minder overzicht. Dus wat gebeurde er 2 dgn geleden: mijn hond heeft net een plas gedaan en we lopen door, bijna recht in de bek van de Mechelaar die aan het uiterste van de lijn hing en tussen de struiken doorkwam. Ik schrok mij rot en mijn hond en ik zijn snel verder gelopen. Maar ik haar nog wel op de grond zitten om die hond te kunnen houden.
In mijn schrik riep ik nog iets van “wat doe je hier dan ook, ik schrik mij elke keer een hoedje” maar van haar kwam geen enkele reactie. Sterker nog, vanmorgen liep ze er weer. Ik kan met mijn hond dan geen kant meer op. Lekker dan.
Maar goed, mij grootste zorg is, dat deze hond maar één goede ruk hoeft te geven op het juiste moment en dan zich op mijn hond stort.
Hebben jullie advies voor mij hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Het is dus onvoorspelbaar wanneer ze er is en behalve dat ik vanmorgen heel boos heb gekeken, is er geen communicatie mogelijk als we allebei onze honden bij ons hebben. Overigens reageert mijn hond helemaal niet, ook niet met terugblaffen of in de lijn hangen.
Ik ben afhankelijk van dit veld voor het eerste rondje en eerlijk gezegd vind ik het absurd dat ik nu angstig daar loop terwijl ik de grootste lieverd bij mij heb.
Goed, ik kan haar natuurlijk niets verbieden en is de angst vooral “wat als”...
Ik heb een Golden van 2 jaar, sociaal en respectvol naar andere honden. Lekker makkelijk dus.
Nu woont er sinds een tijdje een dame in de buurt (wel een flink stuk verderop) met een nogal reactieve Mechelaar. Ze laat hem uit met de flexlijn en een halti. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze zich veraf opstelt als ze een andere hond ziet aankomen en haar Mechelaar vol in de lijn aan het hangen is. Als ik dit zie loop ik snel door of ga met een boog er omheen.
Nu heeft ze ineens besloten dat ze met deze hond meer bij ons voor de deur gaat lopen, maar hier veel minder overzicht. Dus wat gebeurde er 2 dgn geleden: mijn hond heeft net een plas gedaan en we lopen door, bijna recht in de bek van de Mechelaar die aan het uiterste van de lijn hing en tussen de struiken doorkwam. Ik schrok mij rot en mijn hond en ik zijn snel verder gelopen. Maar ik haar nog wel op de grond zitten om die hond te kunnen houden.
In mijn schrik riep ik nog iets van “wat doe je hier dan ook, ik schrik mij elke keer een hoedje” maar van haar kwam geen enkele reactie. Sterker nog, vanmorgen liep ze er weer. Ik kan met mijn hond dan geen kant meer op. Lekker dan.
Maar goed, mij grootste zorg is, dat deze hond maar één goede ruk hoeft te geven op het juiste moment en dan zich op mijn hond stort.
Hebben jullie advies voor mij hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Het is dus onvoorspelbaar wanneer ze er is en behalve dat ik vanmorgen heel boos heb gekeken, is er geen communicatie mogelijk als we allebei onze honden bij ons hebben. Overigens reageert mijn hond helemaal niet, ook niet met terugblaffen of in de lijn hangen.
Ik ben afhankelijk van dit veld voor het eerste rondje en eerlijk gezegd vind ik het absurd dat ik nu angstig daar loop terwijl ik de grootste lieverd bij mij heb.
Goed, ik kan haar natuurlijk niets verbieden en is de angst vooral “wat als”...
-
- Zeer actief
Re: Graag advies over agressieve hond in de wijk
ontlopen ....... je kunt haar niet verbieden daar te lopen, en als je wilt dat je hond heel blijft dan zou ik dat heel serieus nemen,.... er lopen hier ook 2 2 herders die ik heel secuur ontloop.... mik weet de tijden waarop ze lopen en ik kijk altijd uit naar ze .....1 van de twee loop aan een half doorgesleten nylon riem .... en hij haar mijn honden, ik loop wel om 

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 16 mei 2018 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Als je weet waar de woont blaadje in de bus duwen met adres hondenschool erop voor een cursus wandelen zonder trekken of cursus reactieve hond. Misschien lost het vanzelf op bij een flinke ruk aan de halti kan hondlief ook nog wel een zijn nek fout draaien..
Meer als ontwijken kun je niet doen. Proberen achter haar vaste wandeltijden te komen en misschien een keer aanspreken als je haar tegen komt zonder hond. Flexlijn zal ze wel eraan hebben omdat ze hem niet los kan laten en dat hij zo wat meer kan lopen. Echter maak je het daarmee nog moeilijker met het in toom houden als ze aan het einde van de flex lopen...
Meer als ontwijken kun je niet doen. Proberen achter haar vaste wandeltijden te komen en misschien een keer aanspreken als je haar tegen komt zonder hond. Flexlijn zal ze wel eraan hebben omdat ze hem niet los kan laten en dat hij zo wat meer kan lopen. Echter maak je het daarmee nog moeilijker met het in toom houden als ze aan het einde van de flex lopen...
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
- Zeer actief
De intentie van die mevrouw duidt op provocerend gedrag. Juridisch gezien kun je niets. Wat je wel kunt is iets bij je hebben om verwarde honden die plotseling gaan bijten te neutraliseren want zonder hulpmiddel maak je geen schijn van kans.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Waarom zou het provocerend gedrag zijn? Kan ook zijn dat ze er zelf ook last van heeft en op zoek is naar rustigere plekken om de hond uit te laten.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Advies heb ik eigenlijk niet, maar misschien is er wel helemaal geen 'wat als'. Ik heb hier een Belgisch familielid
en zij is heel sociaal naar andere honden, maar ze bouwt ook frustratie op als ze andere honden ziet en er niet heen mag. Normaal passeren is dan heel erg moeilijk. Daar oefenen we op, maar goed voor nu wil ze dan nog steeds blaffen en piepen. Dus wij staan ook waar het kan een aantal meter het gras in om anderen te laten passeren. Kan me voorstellen dat dat allemaal niet zo lief uitziet voor vreemden, maar ik weet zeker dat er niks aan de hand is als het op een ontmoeting aankomt.
Als je haar eens zonder honden tegenkomt zou ik het eens vragen. Wie weet zit er wel een andere grondslag achter dan agressie en dan kun je misschien eens samen wandelen of afspraken maken wat tijden betreft. Mocht het wel agressie zijn, dat zou ik zo niet uit je verhaal op kunnen maken, dan is ontlopen denk ik het enige dat je kan doen.

Als je haar eens zonder honden tegenkomt zou ik het eens vragen. Wie weet zit er wel een andere grondslag achter dan agressie en dan kun je misschien eens samen wandelen of afspraken maken wat tijden betreft. Mocht het wel agressie zijn, dat zou ik zo niet uit je verhaal op kunnen maken, dan is ontlopen denk ik het enige dat je kan doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Andere tijden met je hond naar buiten gaan, met dit soort volk valt niks te behalen en neem een ''wandelstok'' mee om die herder op zijn bek te slaan als het fout mocht gaan.

-
- Actief
Ik ga haar zeker aanspreken als ik haar tegenkom als ik zonder hond ben en in alle redelijkheid bij haar aangeven dat dit een “accident waiting to happen” is. Ze had volgens mij eerst twee honden en nu nog 1 (de andere was een chagrijnige kooiker).
Waarschijnlijk denkt zij dat ze er alles aan doet om de hond onder controle te houden en hem toch een leuk leven te geven, maar blind voor het enorme risico dat ze elke dag weer neemt.
Als hij zich weet los te rukken en zich op mijn hond stort, wat zijn dan concrete dingen die ik kan doen? Deo gebruiken? Knuppel mag natuurlijk niet (niet dat ik die heb)
Waarschijnlijk denkt zij dat ze er alles aan doet om de hond onder controle te houden en hem toch een leuk leven te geven, maar blind voor het enorme risico dat ze elke dag weer neemt.
Als hij zich weet los te rukken en zich op mijn hond stort, wat zijn dan concrete dingen die ik kan doen? Deo gebruiken? Knuppel mag natuurlijk niet (niet dat ik die heb)
-
- Actief
Ja, ook daar heb ik aan gedacht maar als je op de grond gaat zitten om je hond maar niet los te laten als er zich een andere hond aandient, lijkt voor mij toch wel dat je bang bent voor agressie. Maar ik zou deze vragen dus wel aan haar willen stellen. Ik ben echt niet onredelijk hoor, maar best wel geschrokken en geïrriteerd dat ik vanmorgen geen kant op kon.veertje schreef:Advies heb ik eigenlijk niet, maar misschien is er wel helemaal geen 'wat als'. Ik heb hier een Belgisch familieliden zij is heel sociaal naar andere honden, maar ze bouwt ook frustratie op als ze andere honden ziet en er niet heen mag. Normaal passeren is dan heel erg moeilijk. Daar oefenen we op, maar goed voor nu wil ze dan nog steeds blaffen en piepen. Dus wij staan ook waar het kan een aantal meter het gras in om anderen te laten passeren. Kan me voorstellen dat dat allemaal niet zo lief uitziet voor vreemden, maar ik weet zeker dat er niks aan de hand is als het op een ontmoeting aankomt.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou zelf in zo'n geval wat eerder de deur uit gaan zodat je niet tegelijk op dat veld bent. De meeste mensen hebben vaste tijden dus daarmee kan je al een heleboel gedoe voor jou en je hond ontlopen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Als ze niet aanspreekbaar is, zou ik contact opnemen met de wijkagent.
-
- Zeer actief
en wat moet die eraan doen dan?ZorroMax schreef:Als ze niet aanspreekbaar is, zou ik contact opnemen met de wijkagent.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ze doen toch niets verkeerds? Aangelijnd en zelfs met halti.ZorroMax schreef:Als ze niet aanspreekbaar is, zou ik contact opnemen met de wijkagent.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jackira
- Zeer actief
Het ziet er ook vaak erger uit dan het is. In feite is er nog niks gebeurd. Nola lijkt ook op een mechelse herder en kan wel eens blaffen naar een andere hond als ze aangelijnd is. Dat ziet er direct anders uit dan een klein keffertje dat in de riem hangt. En vaak is het ook zo dat als de hond daadwerkelijk los zou zijn dat er verder niet veel gebeurd.
Misschien is het handig om die mw zonder hond een aan te spreken en te vragen of er daadwerkelijk iets zou kunnen gebeuren of dat het een hoop gebakken lucht is van die hond. Niet dat dat leuker is maar dat scheelt misschien in jouw eigen angst.
Verder mag iedereen natuurlijk overal lopen. Omdat het veld voor jouw huis is, wil dat nog niet zeggen dat anderen daar niet kunnen lopen. Zelf heb ik dat ook bij de hand. Ik vervloek ondertussen de rollator menigte die met keffende fluffies hier om de onoverzichtelijke hoek van mijn huis komen zeilen en zelfs zo'n klein hondje blijkbaar niet kunnen houden, maar ja de wereld is niet van mij dus die ergernis is mijn probleem.
Ik vind het trouwens vreemd dat een zeg maar gemiddelde persoon een mechelse herder niet kan houden aan de lijn en dan ook nog met halti. Een flex is dan inderdaad niet handig denk ik.
Misschien is het handig om die mw zonder hond een aan te spreken en te vragen of er daadwerkelijk iets zou kunnen gebeuren of dat het een hoop gebakken lucht is van die hond. Niet dat dat leuker is maar dat scheelt misschien in jouw eigen angst.
Verder mag iedereen natuurlijk overal lopen. Omdat het veld voor jouw huis is, wil dat nog niet zeggen dat anderen daar niet kunnen lopen. Zelf heb ik dat ook bij de hand. Ik vervloek ondertussen de rollator menigte die met keffende fluffies hier om de onoverzichtelijke hoek van mijn huis komen zeilen en zelfs zo'n klein hondje blijkbaar niet kunnen houden, maar ja de wereld is niet van mij dus die ergernis is mijn probleem.
Ik vind het trouwens vreemd dat een zeg maar gemiddelde persoon een mechelse herder niet kan houden aan de lijn en dan ook nog met halti. Een flex is dan inderdaad niet handig denk ik.
-
- Actief
Nee hoor, ik ga en kan haar niets verbieden maar ik kan het niet zo goed begrijpen dat je op het meest onoverzichtelijke stukje gaat lopen en dan ook nog de hond op het uiterste van de lijn de hoek laat omgaan terwijl je niet kunt zien wat eraan komt. Vooral omdat ze normaal gesproken heel ver weg gaat staan als ze een hond ziet aankomen. Het is ook kog eens het drukste stukje... maar ja.
Ik ga ook geen wijkagent bellen want zij doet niets verkeerd. Dat ik bang ben is ook geen goede reden toch? Daarom kom ik hier voor advies, wetende dat er hier hele ervaren hondeneigenaren schrijven en ook herder eigenaren.
Ik denk dat ik een poosje het zoveel mogelijk ga vermijden, probeer haar aan te spreken mocht ik haar zien en maar duimen dat het niet toch een keer fout gaat (met mijn hond of een andere)
Ik ga ook geen wijkagent bellen want zij doet niets verkeerd. Dat ik bang ben is ook geen goede reden toch? Daarom kom ik hier voor advies, wetende dat er hier hele ervaren hondeneigenaren schrijven en ook herder eigenaren.
Ik denk dat ik een poosje het zoveel mogelijk ga vermijden, probeer haar aan te spreken mocht ik haar zien en maar duimen dat het niet toch een keer fout gaat (met mijn hond of een andere)
- dagmar88
- Zeer actief
Tuurlijk wel. Tenzij je beperkte klauwtjes hebt of niet kunt anticiperen, maar dat ligt niet aan die flex.Heavy schreef:Die flex is niet handig . Daar kan je niet goed controle mee houden vind ik .
-
- Actief
Dat is de aanname gebaseerd op keihard blaffen, fixeren, eigenaar die veraf gaat staan en eigen gevoel erbij. Maar natuurlijk hoèft het niet zo te zijn maar ik ben niet echt van plan het uit te testen. Daarom zou het fijn zijn als ik haar het gewoon kon vragen.Tara schreef:Waaruit leiden we eigenlijk af dat die hond agressief is?
Misschien zit ik nu allemaal spastisch te doen terwijl het allemaal zo’n vaart niet zal lopen. Ik weet het niet, maar mijn gevoel van onveiligheid is wel vergroot sinds het moment dat die hond op 30 cm van mijn hond was en die vrouw op de grond moest gaan zitten.
Over de flex: ik vind dat dus wel ondingen. Zo’n houder schiet best makkelijk uit je handen als je even afgeleid bent icm hem op het langst uit hebben staan.
-
- Zeer actief
Dat moge zo zijn: maar wat een plaag voor een ander, zo'n Scheper met een sociale fobie.Emmy12 schreef:I
Goed, ik kan haar natuurlijk niets verbieden.
-
- Zeer actief
Omdat, zoals Emmy al aangaf, zij op grote afstand, met een boog om de mevrouw met de herder heen liep. De mevrouw met de boze herder voelde zich hierdoor beledigd en kwam op het lumineuze idee om Emmy in het vervolg maar van wat dichterbij te belagen.joyce83 schreef:Waarom zou het provocerend gedrag zijn? Kan ook zijn dat ze er zelf ook last van heeft en op zoek is naar rustigere plekken om de hond uit te laten.
Korte P & P rondjes bij huis heb ik dezelfde sleutelhanger als meneer Putin. Met zijn lengte van ruim 80 cm gebruik ik hem ook als hondenriem in de stad.Emmy12 schreef: Als hij zich weet los te rukken en zich op mijn hond stort, wat zijn dan concrete dingen die ik kan doen? Deo gebruiken? Knuppel mag natuurlijk niet (niet dat ik die heb)

Verder is een ouderwetse wandelstok geen knuppel maar een medisch hulpmiddel. Je kunt er enorm veel mee als je weet hoe. Al is de basis ervan vrij snel te leren. "The secret is hidden in the tip of the crook."
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
een gesprek kan je proberen, maar sommige mensen zijn zo star,
gisteren kwam ik er ook eentje tegen, herder los, luisterde voor geen meter, en binnen no time stond hij aan Lana's kont te ruiken,
en bij het omdraaien nog even een snep gaf, en Lana wel even verhaal wilde halen, [helaas voor haar, had ik haar aan de korte lijn]
en de andere hond droop, op mijn godverd... af.
nu heb ik een hond die wel een stootje kan velen, maar toch vind ik het ook niet prettig zo'n ontmoeting, op mijn vraag, waarom lijn je de hond niet even aan zodat we gewoon kunnen passeren, kreeg ik als antwoord, hier loopt hij altijd los, dus dat gaan we ook niet veranderen.
tja daar sta je dan als verantwoorde eigenaar met goede wil,
flex gebruik ik op onoverzichtelijke plekken, waar ik haar dus niet helemaal los wil hebben, bij een ontmoeting klik ik er een korte lijn aan, die wat vaster in de hand ligt, en sterker is dan de flex.
gisteren kwam ik er ook eentje tegen, herder los, luisterde voor geen meter, en binnen no time stond hij aan Lana's kont te ruiken,
en bij het omdraaien nog even een snep gaf, en Lana wel even verhaal wilde halen, [helaas voor haar, had ik haar aan de korte lijn]
en de andere hond droop, op mijn godverd... af.
nu heb ik een hond die wel een stootje kan velen, maar toch vind ik het ook niet prettig zo'n ontmoeting, op mijn vraag, waarom lijn je de hond niet even aan zodat we gewoon kunnen passeren, kreeg ik als antwoord, hier loopt hij altijd los, dus dat gaan we ook niet veranderen.
tja daar sta je dan als verantwoorde eigenaar met goede wil,
flex gebruik ik op onoverzichtelijke plekken, waar ik haar dus niet helemaal los wil hebben, bij een ontmoeting klik ik er een korte lijn aan, die wat vaster in de hand ligt, en sterker is dan de flex.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Hier loop er ook 1 met 5 flexxen, 4 huskys en 1 malamute hangen daaraan en dan nog eens meer met zijn mobiel bezig zijn. Vind het toch soort van knap hoe hij kan multitasken
Loop er maar voor mij eigen gemak er omheen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er 2 aan de flex(en) lopenJackira schreef:Het ziet er ook vaak erger uit dan het is. In feite is er nog niks gebeurd. Nola lijkt ook op een mechelse herder en kan wel eens blaffen naar een andere hond als ze aangelijnd is. Dat ziet er direct anders uit dan een klein keffertje dat in de riem hangt. En vaak is het ook zo dat als de hond daadwerkelijk los zou zijn dat er verder niet veel gebeurd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad ik heb 2 flexen met 2 mechels eraan... gaat uitstekend hoordagmar88 schreef:Tuurlijk wel. Tenzij je beperkte klauwtjes hebt of niet kunt anticiperen, maar dat ligt niet aan die flex.Heavy schreef:Die flex is niet handig . Daar kan je niet goed controle mee houden vind ik .

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon gelijk op de rem drukken en de rest komt later wel. Ik heb er nooit problemen mee.Heavy schreef:Ik heb 32 kg herder aan de lijn en moest haar net nog tijdens de wandeling 2 keer snel bij me halen . Ze wilde achter een eekhoorn en achter een kat aan . Met een flex lukt mij dat niet snel. Dan moet je eerst binnenhalen en op het knopje drukken om op de rem te zetten en dan weer een stuk binnenhalen. Nu gebruik ik een lange leren lijn waar ik met 2 handen haar in 2 seconden naast me heb staan . Ik moet dan wel een soort van touwtrekken en het kost me weer wel een paar dagen sperpijn maarja dat is mijn probleem
Maar ik snap niet waarom die hond nog zo moeilijk te houden is met de halti. Hier loopt een mevrouw met herder en halti omdat mevrouw een nekhernia heeft en die hond trekt helemaal niet . Ook een mevrouw met 2 herders en halti omdat die mevrouw net een nieuwe heup heeft en ook die trekken niet

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Lizzie. schreef:Hier loop er ook 1 met 5 flexxen, 4 huskys en 1 malamute hangen daaraan en dan nog eens meer met zijn mobiel bezig zijn. Vind het toch soort van knap hoe hij kan multitasken![]()
Ik vind een flex ideaal! Maar meer als 2 gebruik ik eigenlijk niet. Heb maar 2 duimen, dus een 3e of meer erbij vergt aardig wat oefening en hele brave honden.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik gebruik ook al mijn hele leven flexen en iets anders wil ik ook niet. Ik vind dat een hond eigenlijk los hoort maar dat kan niet elke hond overal. Dus flexen van 8 meter zijn dan mijn enige alternatief. Bas heeft geen riem want zij is een robot. Ze doet gewoon wat je zegt en loopt netjes achter je aan. Die loopt los naast een 80 km weg en daar steek ik mijn hand voor in het vuur. Guus kan dat ook maar die jaagt soms. Dus dat durf ik niet ivm de hazen en reeen hier. Die gaat dus los waar het wat rustiger is. En soms als ik ergens loop waar ik het niet vertrouw gaat hij aan de flex. 

- Jackira
- Zeer actief
Het vraagt ook wat oefening en een goede motoriek denk ik zo'n flex. Buck liep altijd aan een flex, een hele zware. Niet met een touw maar met een lint en daar was ik heel handig mee geworden. Maar wat er wel eens gebeurde was dat dat lint dubbel vouwde en niet meer inrolde(en het was wel een dure en goede flex) Dus dan sta je heel snel alsnog je hond binnen te halen aan de lijn
Maar ik gebruik dat ding al een hele tijd niet meer en ze lopen hier allemaal aan zo'n 1.80 politielijn tijdens de aanlijnrondes. Maar Shira wil altijd langs de slootkant poepen en ik kan je vertellen dat ruim 30 kilo trekkend aan de riem omdat die niet genoeg lengte heeft, op een schuin aflopend stukje terwijl het bijvoorbeeld heeft geregend niet bijzonder fijn is. Vooral ook omdat er dan nog meestal een hond aan de andere kant loopt die net ergens anders interesse in heeft. En met Shira kun je een half uur lopen maar zij wil alleen poepen op een precies door haar uitgekozen plek. Dus zij loopt dan aan de flex want anders is het niet denkbeeldig dat ik in de sloot beland
Maar heel handig ben ik er niet meer mee 

Maar ik gebruik dat ding al een hele tijd niet meer en ze lopen hier allemaal aan zo'n 1.80 politielijn tijdens de aanlijnrondes. Maar Shira wil altijd langs de slootkant poepen en ik kan je vertellen dat ruim 30 kilo trekkend aan de riem omdat die niet genoeg lengte heeft, op een schuin aflopend stukje terwijl het bijvoorbeeld heeft geregend niet bijzonder fijn is. Vooral ook omdat er dan nog meestal een hond aan de andere kant loopt die net ergens anders interesse in heeft. En met Shira kun je een half uur lopen maar zij wil alleen poepen op een precies door haar uitgekozen plek. Dus zij loopt dan aan de flex want anders is het niet denkbeeldig dat ik in de sloot beland

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook die met lint. De vroegere handen veel dikker en breder lint dan de nieuwe flexen. Daardoor schieten deze ook niet meer zo snel dubbel is mijn ervaringJackira schreef:Het vraagt ook wat oefening en een goede motoriek denk ik zo'n flex. Buck liep altijd aan een flex, een hele zware. Niet met een touw maar met een lint en daar was ik heel handig mee geworden. Maar wat er wel eens gebeurde was dat dat lint dubbel vouwde en niet meer inrolde(en het was wel een dure en goede flex) Dus dan sta je heel snel alsnog je hond binnen te halen aan de lijn![]()
Maar ik gebruik dat ding al een hele tijd niet meer en ze lopen hier allemaal aan zo'n 1.80 politielijn tijdens de aanlijnrondes. Maar Shira wil altijd langs de slootkant poepen en ik kan je vertellen dat ruim 30 kilo trekkend aan de riem omdat die niet genoeg lengte heeft, op een schuin aflopend stukje terwijl het bijvoorbeeld heeft geregend niet bijzonder fijn is. Vooral ook omdat er dan nog meestal een hond aan de andere kant loopt die net ergens anders interesse in heeft. En met Shira kun je een half uur lopen maar zij wil alleen poepen op een precies door haar uitgekozen plek. Dus zij loopt dan aan de flex want anders is het niet denkbeeldig dat ik in de sloot belandMaar heel handig ben ik er niet meer mee

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Omdat het soms een goede optie is. Mijn overleden herder heeft 2x een nieuwe kruisband gekregen. Tijdens de revalidatieperiode kreeg ze een halti om (om de voorwaarste stuwing zoveel mogelijk te beperken) en voor wat bewegingsvrijheid aan de flex. En dat ging prima. Misschien is er in dit verhaal ook wel zoiets aan de hand. Weet je veel als je het niet vraagt.Tara schreef:Ik snap eerlijk gezegd al niet waarom je je hond aan het halti laat lopen als je een flexlijn wilt gebruiken. Ik vind dat werkelijk vragen om ongelukken!

- kipo
- Zeer actief
Ik zou die mevrouw gewoon eens aanspreken als je zelf geen hond bij je hebt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zij het leuk vindt om op haar gat te belanden om de hond maar te kunnen houden. En tegelijk zegt mij dat dat ze haar best doet om niks te laten gebeuren, dus een praatje over hoe je elkaar kunt helpen wat meer ontspannen te wandelen, zou ze best voor open kunnen staan.