Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geblesseerd door " spelen". Hoe gaan jullie hier meer om..
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Geblesseerd door " spelen". Hoe gaan jullie hier meer om..
In het bos waar ik vaak loop, loopt een vrouw met een ridgeback. Die hond is echt niet leuk. Heel lomp en vrouw heeft hem niet onder controle. Ik ontloop hem meestal nadat hij Keetje een keer ( als kleine pup) omver gebeukt heeft en ze zich toen pijn deed. Vandaag kwam de hond weer eens alleen ( met baas op 50 meter afstand) aanstormen. Helaas van achteren dia's ik zag hem niet aankomen) Hij schoffelde Keetje omver ( die nog probeerde weg te komen) en die schreeuwde moord en brand. Baas riep op afstand dat hij zachtjes moest doen. Keetje heeft om een lang verhaal kort te maken haar achterpoot geblesseerd. We waren vlak bij water en ik heb het meteen gekoeld. Ze loopt nu weer gewoon oke ( mankt nog wel wat, maar het valt wel mee). Ik was niet zo vriendelijk naar mevrouw maar mevrouw zegt dat haar hond alleen wil spelen. Ik gaf aan dat mijn hond geen speelgoed is een dát ze zo'n grote hond iig een beetje bij zich moet houden. Zij heeft aan dat de hond geen kwaad doet, en de hond valt inderdaad niet aan, maar ik vind het speelgedrag nou niet echt oké. Het frustreert me viraal dat zij blijkbaar geen kwaad ziet in dit gedrag.
Mogen jullie honden net zo wild spelen als ze willen? En hoe gaan jullie oom met honden die zo wild doen?
Mogen jullie honden net zo wild spelen als ze willen? En hoe gaan jullie oom met honden die zo wild doen?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Geblesseerd door " spelen". Hoe gaan jullie hier meer o
Bowie van mij wilde toen ze jong was ook wilder spelen en naar alle honden als een malle toerennen.. dat heb ik altijd in de kiem gesmoord door haar vasttehouden totdat we bij de andere hond waren en dan pas lostelaten, mocht de andere hond geen "competitie" voor haar zijn dat bleef ze aan de lijn totdat we de hond gepasseerd waren.
Ik wil het niet, ik wil niet dat zij het doet en ik wil ook niet dat ze het bij haar doen nu... mensen die hun honden wel keihard op die van mij laten afstormen krijgen een grote bek en mocht het vaker gebeuren dan heeft de hond een hollewipper te pakken en de eigenaar hoogst waarschijnlijk een flinke muilpeer, ben er niet van gediend... klaar.
Ik wil het niet, ik wil niet dat zij het doet en ik wil ook niet dat ze het bij haar doen nu... mensen die hun honden wel keihard op die van mij laten afstormen krijgen een grote bek en mocht het vaker gebeuren dan heeft de hond een hollewipper te pakken en de eigenaar hoogst waarschijnlijk een flinke muilpeer, ben er niet van gediend... klaar.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik heb zelf een RR gehad en die mocht nooit ergens op afstormen, gelukkig was zij echt een doetje van een hond.
Zelf loop ik nu om als ik lompe honden tegen komt, kan ik het niet voorkomen dan gaat tegenwoordig mijn tokkiemodus aan. Ik ben die aso eigenaren zo zat dat alles maar moet kunnen door hun onwetendheid, ik ga echt geen moeite meer doen om een ''normaal'' gesprek aan te gaan, ze willen en kunnen het niet begrijpen dat dit gedrag gewoon niet wenselijk is.
Zelf loop ik nu om als ik lompe honden tegen komt, kan ik het niet voorkomen dan gaat tegenwoordig mijn tokkiemodus aan. Ik ben die aso eigenaren zo zat dat alles maar moet kunnen door hun onwetendheid, ik ga echt geen moeite meer doen om een ''normaal'' gesprek aan te gaan, ze willen en kunnen het niet begrijpen dat dit gedrag gewoon niet wenselijk is.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nee dat mag zeker niet! Ik geniet enorm van Oor die met andere hondjes speelt maar ik zit er altijd als een havik bovenop omdat ze nogal lomp en wild kan doen. Ik ben constant aan het kijken of het andere hondje dat wel aan kan en of het nog leuk gelijkop gaat. Zodra dat niet het geval is grijp ik in. Maar er zijn ook baasjes die denken dat alle honden altijd met alle honden moeten kunnen en die, als hun inimini pupje omver geschoffeld wordt door een reusachtige tank, dingen zeggen als 'dat moet ie ook leren'. Of idd andersom wat jij meemaakt, 'hij wil alleen maar spelen' en "dus" maakt het resultaat bij de andere hond niet uit. Ik geloof niet dat het veel zin heeft om met dat soort mensen in discussie te gaan of gedragsverandering van ze te verwachten. Enige wat - denk ik - nog wel eens wil helpen is gewoon uit je slof schieten, zodat ze je voortaan vermijden omdat ze dáár geen zin in hebben.Miezemuis schreef:Mogen jullie honden net zo wild spelen als ze willen? En hoe gaan jullie oom met honden die zo wild doen?
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik zou het nog minder erg vinden als het te wild wordt tijdens wederzijds spel. Maar nu was er 1 hond aan het spelen en de ander was speelgoed ( en keetje ouds denk ik half zo zwaar als die rb). Als hij nu rustig genaderd was en uitgenodigd had tot spel had ik het anders gevonden. Volgende keer ren ik op die vrouw af en beuk haar op volle snelheid omver.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Hier wordt alleen gespeeld met hetzelfde formaat als Yodi, niet met kleintjes.

- mijke
- Zeer actief
Haha! Maar dat vind ik ook inderdaad. Spel = opwinding en dan kan het wel eens te lomp gaan zonder dat het echt per se iemands schuld is ofzo. In dit geval is het gewoon volkomen ongewenste bemoeienis van een ongemanierd sujet waar Keetje totaal geen kans bij had. Hij kan het nog 100 keer goed bedoelen (al vind ik dat al dubieus op zichzelf bij dergelijk gedrag), maar als de ander er niet op zit te wachten is het gewoon ongewenst gedrag, zo simpel is het. En dan moet het baasje ingrijpen.Miezemuis schreef:Ik zou het nog minder erg vinden als het te wild wordt tijdens wederzijds spel. Maar nu was er 1 hond aan het spelen en de ander was speelgoed ( en keetje ouds denk ik half zo zwaar als die rb). Als hij nu rustig genaderd was en uitgenodigd had tot spel had ik het anders gevonden. Volgende keer ren ik op die vrouw af en beuk haar op volle snelheid omver.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mijn eigen honden en die ik ken mogen ruig spelen met elkaar maar die beukers gaan maar lekker naar hun eigen klasse.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Echt spel is bijna nooit een krachtmeting.
Alleen maar omdat er niet gebeten of gegrom wordt betekent niet dat er geen sprake van agressie/geweld is.
Ik loop om voor zulke honden maar als dat niet kan en er moet gebeukt worden dan kom ik even meebeuken. Kijken of je het nog steeds zo leuk vindt als je niet meer zelf de grootste bullebak bent.

Ik laat eigenlijk nooit wat van de eigenaren afhangen. Honden zijn over het algemeen veel beter aanspreekbaar.
En als je wilt dat jouw hond niet met mij te maken krijgt dan zorg je daar maar lekker zelf voor.
Bij een ferme "godverdegodver kuthond en nou flikker je op" kunnen ze opeens wel heel goed roepen en doorlopen

- mijke
- Zeer actief
Als ze geen rekening met je willen houden vanuit de juiste motieven is het idd gewoon zaak te zorgen dat ze jou een kutbaas vinden die gemeen is tegen hun lievuh hont. Dan lopen ze ineens wel omdagmar88 schreef:Ik laat eigenlijk nooit wat van de eigenaren afhangen. Honden zijn over het algemeen veel beter aanspreekbaar.
En als je wilt dat jouw hond niet met mij te maken krijgt dan zorg je daar maar lekker zelf voor.
Bij een ferme "godverdegodver kuthond en nou flikker je op" kunnen ze opeens wel heel goed roepen en doorlopen

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
de reden waarom ik Lana niet met andere honden of kinderen laat spelen.
te enthousiast, daardoor te lomp, en te ruig,
en als ze van hetzelfde formaat zijn, gaat de energie level al gauw te hoog,
dus doen we het helemaal niet.
te enthousiast, daardoor te lomp, en te ruig,
en als ze van hetzelfde formaat zijn, gaat de energie level al gauw te hoog,
dus doen we het helemaal niet.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Gewoon op jou manier oplossen de volgende keer. En als ze dan kwaad wordt omdat je niet aan lieve ridge back mag komen. Deel je gewoon mede dat lieve ridge back niet aan jou hondje mag komen. Anders zwaait er wat. Ik heb inmiddels geleerd dat dat de enige manier is om sommige domme lui op afstand te houden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Miezemuis
- Zeer actief
Keetje is nog jong en die speelt ook graag. En dat gaat echt niet altijd rustig ( al is ze meer van het rennen dan het beuken). Keetje heeft een tijdje gehad dat ze niet leuk speelde met kleine (onzekere) honden dus dat mag ze zelden ( ze speelt bijvoorbeeld wel eens met een Parsons Russel maar die doet zeker niet onder voor Keetje, en gisteren speelde ze met een kruising herder die zeker 20 kg zwaarder was maar dat ging ook gewoon leuk). Keetje is ook echt niet flauw. Ik heb haar nooit eerder horen piepen. En het piepen zorgde ook niet voor stoppen bij de RB. Vrouw kreeg hem ook niet terug geroepen, maar toen ik hem weggestuurde reageerde hij dat wel goed op.
Ik werd ook nog aangesproken door een dame met een cocker die aangaf dat die vrouw compleet blind is voor het gedag van haar hond. Haar hond was een keer bijna verzopen door die hond.
Ik werd ook nog aangesproken door een dame met een cocker die aangaf dat die vrouw compleet blind is voor het gedag van haar hond. Haar hond was een keer bijna verzopen door die hond.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Daar zou ik ook helemaal niet blij van worden 
Ik hou mijn honden altijd goed in de smiezen als ze spelen. Amy en Amoz kunnen soms ook wel lomp spelen, maar meestal spelen ze alleen met elkaar op die manier. Ze hebben van Mila prima geleerd om hun spelgedrag aan te passen aan minder lompe speelgenootjes
Met vreemde honden wil ik echt niet hebben dat ze zo lomp spelen en gelukkig doen ze dat eigenlijk ook niet. Maar als ik zie dat het niet gelijkwaardig is of dat de gemoederen te hoog oplopen, haal ik ze wel even uit het spel.
Mila is nooit lomp en die doet met vreemde honden ook alleen maar renspelletjes. Taar kan verrassend lomp zijn, maar die speelt alleen héél af en toe met de eigen roedel.

Ik hou mijn honden altijd goed in de smiezen als ze spelen. Amy en Amoz kunnen soms ook wel lomp spelen, maar meestal spelen ze alleen met elkaar op die manier. Ze hebben van Mila prima geleerd om hun spelgedrag aan te passen aan minder lompe speelgenootjes

Mila is nooit lomp en die doet met vreemde honden ook alleen maar renspelletjes. Taar kan verrassend lomp zijn, maar die speelt alleen héél af en toe met de eigen roedel.
Ik kan dan ineens heel veel geluid produceren en tot nu toe druipen alle ongewenste honden af. Heeft in ieder geval al geresulteerd dat een aantal bazen hun hond maar aanlijnen als ik eraan kom. Prima, het moet hier ook aangelijnd zijn, heel eenvoudig. Er is er hier ook een met een boxer, dat de baas al zowat thuis weer op de bank zit en dat beest nog 3 straten verderop loopt te struinen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier hebben we ook een jonge RB lopen, echt een knoeperd van een beest, weegt 60 kilo volgens de baas. Dat is twee keer zo zwaar als mijn honden.
Rani kan hem wel hebben maar de rest niet, en dan heb ik ook nog vaak een opa-Lab die slecht ter been is mee. Ze mogen dus niet meer met hem spelen.
Ik heb met de eigenaar afgesproken met ze dat we flinke afstand van elkaar houden. Het is een hartstikke lief beest maar veel te lomp voor de oudjes. Gelukkig begrijpt hij dat wel.
Rani kan hem wel hebben maar de rest niet, en dan heb ik ook nog vaak een opa-Lab die slecht ter been is mee. Ze mogen dus niet meer met hem spelen.
Ik heb met de eigenaar afgesproken met ze dat we flinke afstand van elkaar houden. Het is een hartstikke lief beest maar veel te lomp voor de oudjes. Gelukkig begrijpt hij dat wel.
- Miezemuis
- Zeer actief
Deze was inderdaad ook echt heel groot. Keetje weegt 15 kg, deze op zijn minst 40. Ze vloog ook om alsof ze niks weegt.Gollum schreef:Hier hebben we ook een jonge RB lopen, echt een knoeperd van een beest, weegt 60 kilo volgens de baas. Dat is twee keer zo zwaar als mijn honden.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Hier in het bos ook zo iemand met een labrador.
Je vraagt of ze hem bij zich houdt maar krijgt als antwoord nee hij wil alleen maar spelen.
Mijn opmerking dat ze dan zelf maar een 2de hond moest nemen kwam niet binnen.
Het beest bleef mijn honden pletten en Misty gromde flink van zich af, het hielp allemaal niks.
Na flink wat gescheld van mij van mij kwam het baasje eindelijk haar hond ophalen, tenminste ze deed een poging want hij bleef net buiten haar bereik om mij heen draaien.
Woest word ik van dat soort eigenaren. En van die labradors ook, dat is toch geen spelen.
Je vraagt of ze hem bij zich houdt maar krijgt als antwoord nee hij wil alleen maar spelen.
Mijn opmerking dat ze dan zelf maar een 2de hond moest nemen kwam niet binnen.
Het beest bleef mijn honden pletten en Misty gromde flink van zich af, het hielp allemaal niks.
Na flink wat gescheld van mij van mij kwam het baasje eindelijk haar hond ophalen, tenminste ze deed een poging want hij bleef net buiten haar bereik om mij heen draaien.
Woest word ik van dat soort eigenaren. En van die labradors ook, dat is toch geen spelen.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Stom he, mensen zijn vaak haast beledigd als je niet wilt dat de honden met elkaar spelen.
- dagmar88
- Zeer actief
"Hai heb vlooiah!"Pemba schreef:Hier in het bos ook zo iemand met een labrador.

- Miezemuis
- Zeer actief
Dan ben je op zin minst een zure chagrijn.Gollum schreef:Stom he, mensen zijn vaak haast beledigd als je niet wilt dat de honden met elkaar spelen.
Sonnige mensen vatten het blijkbaar op als persoonlijke belediging.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een kennis van mij zit momenteel , tijdelijk weliswaar, in een rolstoel omdat ze compleet van haar sokken op het strand door twee rr's is gelopen. Zelf heeft ze doggen dus ze is wel wat gewend maar dit toch niet. Luus speelt er weleens met een in de duinen , een jonge reu maar dat gaat gelijk op dus daar heb ik geen moeite mee. Als ze niet meer wil of het is te wild maakt ze dat wel duidelijk maar vooralsnog vind ze hem wel leuk.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- mijke
- Zeer actief
En ik snap het nog ook! Ik kwam vandaag aanlopen bij het hondengroepje en toen hoorde ik het oppasbaasje van een net geopereerde hond zeggen "Oh Oortje komt er aan, dan kunnen we beter even doorlopen als ze nog met de bal wil spelen". Omdat een net geopereerde hond geen beuk van een Oor kan hebben uiteraard. Ik snapte hen helemaal, had ook prima door willen lopen zodat zij konden blijven, en tóch was ik stiekem beledigdGollum schreef:Stom he, mensen zijn vaak haast beledigd als je niet wilt dat de honden met elkaar spelen.

Bij honden die het aan kunnen/willen mogen ze best lomp(er) spelen, maar echt keihard omver beuken accepteer ik pertinent niet. Er zijn ook niet veel honden waar die van mij dat überhaupt mee willen. Ik heb Izzy pas 1x in d'r leven écht loeiend lomp zien spelen, dat was met een jonge Viszla-reu, maar beiden hadden ontzéttend lol terwijl ze dat deden, dus vooruit dan maar.
We hebben hier nu echter een ware Labrador-plaag bij het ven. Altijd als het warm weer is trouwens, dan wordt er een blik opengetrokken. Het ene moment zit je op je gemak wat te ballen met eigen en andere honden en opeens wordt het strand overspóeld door knallende Labradors die in hun lompe koeiigheid zowat elke hond omver weten te beuken. Dan pak ik gelijk mijn biezen want ik weet al dat er op een gegeven moment standaard ruzietjes ontstaan waarbij ze niet kijken wie ze in het proces verwonden
We hebben hier nu echter een ware Labrador-plaag bij het ven. Altijd als het warm weer is trouwens, dan wordt er een blik opengetrokken. Het ene moment zit je op je gemak wat te ballen met eigen en andere honden en opeens wordt het strand overspóeld door knallende Labradors die in hun lompe koeiigheid zowat elke hond omver weten te beuken. Dan pak ik gelijk mijn biezen want ik weet al dat er op een gegeven moment standaard ruzietjes ontstaan waarbij ze niet kijken wie ze in het proces verwonden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Mijn honden kunnen onderling behoorlijk heftig spelen, maar met andere honden spelen ze praktisch nooit, behalve soms wat racen op het strand. Lily zoekt wel altijd contact met honden die we tegenkomen. Dan wil ze ruiken en beroken worden, spelen niet. Best saai eigenlijk. Echt lompe honden komen we zelden tegen, wel soms galgo's die willen najagen 'hij wil alleen maar spelen'. Dat vind ik dan ook irritant.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mijn honden mogen sowieso nergens op af stormen. Kennismaken prima, maar wel even rustig en beleefd.
En dat soort honden corrigeer ik ook zelf hoor. Ze bedoelen het ook heus goed, maar ik wil het niet hebben omdat de kans op blessures inderdaad heel groot is. En in dat geval is de eigenaar ineens nergens meer te bekennen.
Ik had het een tijd geleden toen Segno nog jonger was. Een jonge Golen stoof van een afstand op haar af en schoffelde haar ook meerdere keren omver. Segn kan best voor zichzelf opkomen maar die hond pikte de signalen gewoon niet op. En dus heb ik de Golden bij z'n wangen gepakt en in z'n gezicht getetterd dat hij nu echt moest kappen. Baas boos inderdaad, want van haar mocht hij dat en het was alleen spelen. Nou prima, maar ik wil het niet hebben dus als zij het niet voorkomt ga ik de hond opvoeden. Het is gewoon een gebrek aan controle en ik snap wel dat zo'n puberende hond niet altijd luistert, maar mijn hond gaat geen blessure oplopen terwijl de baas staat te wachten tot de oren van z'n hond weer functioneren. Ze was echt kwaad en heeft me voor van alles uitgescholden, maar de Golden loopt tegenwoordig wel braaf aan de flex
En dat soort honden corrigeer ik ook zelf hoor. Ze bedoelen het ook heus goed, maar ik wil het niet hebben omdat de kans op blessures inderdaad heel groot is. En in dat geval is de eigenaar ineens nergens meer te bekennen.
Ik had het een tijd geleden toen Segno nog jonger was. Een jonge Golen stoof van een afstand op haar af en schoffelde haar ook meerdere keren omver. Segn kan best voor zichzelf opkomen maar die hond pikte de signalen gewoon niet op. En dus heb ik de Golden bij z'n wangen gepakt en in z'n gezicht getetterd dat hij nu echt moest kappen. Baas boos inderdaad, want van haar mocht hij dat en het was alleen spelen. Nou prima, maar ik wil het niet hebben dus als zij het niet voorkomt ga ik de hond opvoeden. Het is gewoon een gebrek aan controle en ik snap wel dat zo'n puberende hond niet altijd luistert, maar mijn hond gaat geen blessure oplopen terwijl de baas staat te wachten tot de oren van z'n hond weer functioneren. Ze was echt kwaad en heeft me voor van alles uitgescholden, maar de Golden loopt tegenwoordig wel braaf aan de flex

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, ik ook. Maar het is een beter alternatief dan andere honden de vernieling in helpen en wild de dood in jagen, dus ik ben er toch blij meeTara schreef:Dat laatste vind ik dan toch ook wel weer sneu, dat zo'n hond voor eeuwig tot aangelijnde wandelingen is veroordeeld enkel omdat zijn baas niet van opvoeden weet.Maeve schreef:Ze was echt kwaad en heeft me voor van alles uitgescholden, maar de Golden loopt tegenwoordig wel braaf aan de flex

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Kennelhoest werkt wonderbaarlijk goed over t algemeenGollum schreef:Stom he, mensen zijn vaak haast beledigd als je niet wilt dat de honden met elkaar spelen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Er zijn maar twee hondjes waar Damy mee wilt spelen, maar de een zit achter een hek (erfhond) en de ander is er alleen als het circus er is. De rest is of eng, of saai.
Noa speelt alleen met Damy en ons, de rest is eng
Dus nee, ze mogen niet naar hartelust spelen met andere honden. Vooral omdat zij zich daar niet fijn bij voelen. Met elkaar mogen ze helemaal losgaan
Noa speelt alleen met Damy en ons, de rest is eng

Dus nee, ze mogen niet naar hartelust spelen met andere honden. Vooral omdat zij zich daar niet fijn bij voelen. Met elkaar mogen ze helemaal losgaan

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Weet nog dat m’n Ace als hond van maand of 10 fysiek gedomineerd werd door een bm. Gewoon drammen en duwen, geen gegrom. Hij bleef er van weglopen. Uiteindelijk was hij het zat. Rende 30 meter weg (was op t strand) draaide zich om en beukte de bm midden op z’n ribbenkast om voor ik er erg in had. Het was direct duidelijk en over zonder agressie.Cleva schreef:Echt spel is bijna nooit een krachtmeting.
Alleen maar omdat er niet gebeten of gegrom wordt betekent niet dat er geen sprake van agressie/geweld is.
Ik loop om voor zulke honden maar als dat niet kan en er moet gebeukt worden dan kom ik even meebeuken. Kijken of je het nog steeds zo leuk vindt als je niet meer zelf de grootste bullebak bent.