Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

14-jarige hond doodgebeten door risicohonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

14-jarige hond doodgebeten door risicohonden

Ongelezen bericht door Manuma »

Jan Maarten Hendriks uit Den Bosch liet op Hemelvaartsdag hun 14-jarige hond Taffy uit. Uit het niets werd de hond aangevallen door twee honden die vallen onder de hoog-risico honden. Taffy overleeft de aanval niet. Het stel is ontroostbaar en moet er niet aan denken dat 1 van hun 9 kleinkinderen daar had gelopen.

Het koppel wil geen haat zaaien richting de eigenaar, maar vindt wel dat er iets moet gebeuren. Ze hebben aangifte gedaan en startte petitie. Ze willen graag dat er strengere regels komen voor ‘gevaarlijke hondensoorten’. Denk aan het opleiden van BOA’s die specifiek hondeneigenaren controleren en het verplicht aanlijnen en muilkorven van risicohonden.

De discussie rondom risicohonden houdt de gemoederen flink bezig. Vorige week werd er nog een meisje van zeven in haar gezicht gebeten. De eigenaren van risicohonden hebben liever niet dat dit soort berichten in de media komt, omdat de angst groot is dat regels worden verscherpt. We Are Their voice – NL, een groep liefhebbers van honden die door de overheid als hoog risico-rassen worden beschouwd, stelt dat problemen niet worden veroorzaakt door de hoog-risico rassen, maar door degene die de lijn vasthoudt.
Bron
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: 14-jarige hond doodgebeten door risicohonden

Ongelezen bericht door Maryanne »

een groep liefhebbers van honden die door de overheid als hoog risico-rassen worden beschouwd, stelt dat problemen niet worden veroorzaakt door de hoog-risico rassen, maar door degene die de lijn vasthoudt.
Wat een dom geklets weer :roll: :roll:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

een groep liefhebbers van honden die door de overheid als hoog risico-rassen worden beschouwd, stelt dat problemen niet worden veroorzaakt door de hoog-risico rassen, maar door degene die de lijn vasthoudt.
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

Maryanne schreef:
Nouja, is natuurlijk ook wel weer waar. Net zoals dat voor vuurwapens geldt. Maar net zoals dat we de gemiddelde medemens onvoldoende vertrouwen om met de verantwoordelijkheid van een vuurwapen om te gaan, zou dat ook voor de gemiddelde hondenbezitter moeten gelden.
En dat is heel zonde en heel kut voor de mensen die de honden wel op een veilige manier kunnen houden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mevr Hendriks is voor de zoveelste keer aangevallen door har hoogrisicogeileman. Ik word het een beetje zat. !! Ik kan nog niet de was uit halen , het kinderspeelgoed op ruimen of iets op de salon tafel zetten . Gewoon alles waar bij ik maar even moet bukken is het raak en het houd niet op , kunnen ze hem niet korven , je weet wel met zo'n ding waar een slotje op zit heb ik wel eens aan de politie gevraagd. Steeds als het gebeurt zit ik gewoon 9 maanden met de ellende. Nu al de 10e op komst en meneer is weer even de hond uit laten zoals gewoonlijk. Ik durf er niet aan te denken wat er gebeurt als dames zijn oude hondje willen aaien . Heb de politie maar op hem afgestuurd ,dus kijk uit met mijn hoogrisico geile man die daar ergens loopt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”