Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk vliegengordijn/hor

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Welk vliegengordijn/hor

Ongelezen bericht door Rebble »

Charlie is bang voor vliegen in huis :Q: :LOL: Als er een vlieg zit en ze is binnen dan gaat ze heel zacht piepen en zoekt ze de rest van de dag die vlieg, niet actief maar ze ligt/staat dan regelmatig rond te kijken. Ook als de vlieg al lang weg is blijft ze op haar hoede. Ik vind het irritant en een beetje grappig :mann: en ik laat haar verder. Ze ligt nu graag buiten en daar zijn ze geen probleem, de vliegen. Echt graag naar binnen komen doet ze niet, zeker doorlopen naar de andere kant van de kamer voorkomt ze als ze enigszins kan. Helaas voor haar zet ik daar haar eten neer en dat ga ik niet veranderen. Maar ik wil haar wel een beetje tegemoet komen. Mede omdat ikzelf een enorme aansteller ben wb wespen/bijen/hommels en die vliegen ook regelmatig naar binnen natuurlijk als de schuifpui openstaat. En enorme libelles maar die vind ik mooi en die gaan binnen dood. Dus, iets om alles om verschillende redenen buiten te houden.

We hebben dus een schuifpui, ik wil geen hordeur. Ik weet dat dat het beste werkt maar ik heb geen zin om elke keer als er hier een dier naar binnen of buiten wil die deur open te doen.
Dan kom je al snel uit op een gordijn (niet zo'n pluizengordijnding, die vind ik lelijk :mann: ). Wat is wel fijn en wat werkt wel/niet? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Welk vliegengordijn/hor

Ongelezen bericht door Pemba »

Hor van lamellen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Pemba schreef:Hor van lamellen.
Ja, maar daar zijn ook weer verschillende van. Met magneetjes, verzwaring enz. Ik wil er best iets aan uitgeven maar dan wil ik wel een beetje weten wat wel en wat niet werkt/fijn is.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb met verzwaring en dat bevalt goed.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Pemba schreef:Ik heb met verzwaring en dat bevalt goed.
:ok:
Die vallen ook weer netjes dicht en sluiten goed op elkaar aan?
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Wij hebben deze https://www.karwei.nl/assortiment/sun-a ... /p/B528600 bevalt goed, wel aan de prijs. Goed schoon te maken, ziet netjes uit.
We hebben van die flappen gehad met verzwaring dat ging stuk, hordeur wilden wij om dezelfde reden als jullie niet, honden moeten gewoon in een uit kunnen lopen.
Mijn ouders hebben nu met magneetjes, hebben nog hier en daar zelf moeten aanpassen omdat het niet dicht viel (maar denk zelf dat ze het fout hebben neer gehangen).
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik heb met magneten zodat de honden zelf er in uit kunnen, iedeaal daar komt echt niks door heen. Had eerder horren met verzwaring, maar mijn ervaring is toch dat daar ook ongedierte doorheen vliegen, vooral als er wind staat blijft ondanks de verzwaring de lamellen niet op zijn plek zodat de ongedierte er toch doorheen komen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

joyce83 schreef:Wij hebben deze https://www.karwei.nl/assortiment/sun-a ... /p/B528600 bevalt goed, wel aan de prijs. Goed schoon te maken, ziet netjes uit.
We hebben van die flappen gehad met verzwaring dat ging stuk, hordeur wilden wij om dezelfde reden als jullie niet, honden moeten gewoon in een uit kunnen lopen.
Mijn ouders hebben nu met magneetjes, hebben nog hier en daar zelf moeten aanpassen omdat het niet dicht viel (maar denk zelf dat ze het fout hebben neer gehangen).
Ik kan niet goed zien wat het nu precies is? Zijn dat slierten van verschillende diktes of zie ik dat verkeerd?
Lizzie. schreef:ik heb met magneten zodat de honden zelf er in uit kunnen, iedeaal daar komt echt niks door heen. Had eerder horren met verzwaring, maar mijn ervaring is toch dat daar ook ongedierte doorheen vliegen, vooral als er wind staat blijft ondanks de verzwaring de lamellen niet op zijn plek zodat de ongedierte er toch doorheen komen.
Vallen ze weer netjes dicht als je er doorheen gegaan bent? Ik zie daar verschillende reacties over namelijk. Weet jij ook nog welk merk je hebt?
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wij hebben magneten en als je die goed ophangt sluit het prima als er een hond of mens doorheen loopt.
wij hebben hele goedkope via internet dus zal geen beste kwaliteit zijn maar ze doen het prima.
Wij hebben openslaande deuren en hebben van 2 sets gordijnen 1 lange gemaakt, gebrukken dus 3 van de 4 gordijnen, hebben wat magneten verplaatst etc en hangt prima
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Wij hebben ook met magneetstrips en zijn er erg tevreden over.
Sluiten netjes als de honden er door heen gaan, in Yorgos zijn geval er doorheen vliegt.
Wij hebben die van Bruynzeel.
Lizzie.
Zeer actief

Rebble schreef:
joyce83 schreef:Wij hebben deze https://www.karwei.nl/assortiment/sun-a ... /p/B528600 bevalt goed, wel aan de prijs. Goed schoon te maken, ziet netjes uit.
Ik kan niet goed zien wat het nu precies is? Zijn dat slierten van verschillende diktes of zie ik dat verkeerd?
Lizzie. schreef:ik heb met magneten zodat de honden zelf er in uit kunnen, iedeaal daar komt echt niks door heen. Had eerder horren met verzwaring, maar mijn ervaring is toch dat daar ook ongedierte doorheen vliegen, vooral als er wind staat blijft ondanks de verzwaring de lamellen niet op zijn plek zodat de ongedierte er toch doorheen komen.
Vallen ze weer netjes dicht als je er doorheen gegaan bent? Ik zie daar verschillende reacties over namelijk. Weet jij ook nog welk merk je hebt?
Deze vallen zeer netjes dicht, hoe lomp je er door heen loop :mrgreen: ik koop elke jaar een nieuwe (te lui om ze te wassen) Ze kosten geen drol een paar euro bij blokker, xenos, lidl enz
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Rebble schreef:

Ja zijn plastic slierten, alles van dezelfde dikte. Wel goed doorheen te kijken, maar er komen soms toch wel vliegen binnen, niet veel en ik weet bij ons niet zeker of ze door de horren komen of door andere deur zonder hor die ik soms open heb.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Rebble
Zeer actief

:ok:
Bedankt! Ik ga voor die magneetdingen kijken. Ik ben toch bang dat je met bijv wind je zo weer vliegen binnen hebt met die slierten of lamellen met verzwaring.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier ook met magneten en het bevalt me best goed. Heb nog wel een paar vliegen binnen, maar dat komt omdat mijn deur hoger is dan het gordijn lang is :LOL: Finn kan er dus onderdoor lopen en Tess loopt er zonder problemen doorheen en dan valt het netjes weer dicht.
Nadeel hier is wel dat de stof loslaat van de klittenbandstickers, dus af en toe moet ik het weer even vastduwen. Je kon het vastzetten met pinnetjes, maar ik heb kunststof kozijnen. Wellicht dat dit bij duurdere varianten beter is, ik heb maar een simpele versie :wink:
Rebble
Zeer actief

Volgens mij moeten wij 'm aan de buitenkant monteren dan, ik moet dus ook even op de bevestiging letten. Het gaat om een aluminiumpui dus daar kan ik ook niks in raggen. Maar over de bevestiging mag mijn man nadenken :tongue:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

vindt die met magneten goed, maar alleen als je de duurdere versie hebt, die goedkope van de blokker, scheuren bij het minste of geringste uit, vooral als je er zelf met iets groters [krat boodschappen oid] door moet,
die met repen met verzwaring vond ik ook niks, blijven niet mooi recht hangen en een keer tussen de deur geklemd en kapot.
heb nu gewoon zo'n kattenstaart [die vond ik al prijzig genoeg] voor de tuindeuren, en voor de achterdeur een of ander sliertjes gordijn, van 9,99 werkt perfect,
en als er dan nog een vlieg binnenkomt dan mep ik hem wel ff.
je heb ook van die hele mooie van een soort hard plastic met een prent erin, maar die vind ik gewoon veels te duur.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik heb ook met magneetjes, goeiekope. Werken prima en sluiten ook weer goed, behalve er je er iets van metaal in de buurt hebt staan en je een hond hebt die door het gordijn sjeest... dan zwaait het zover open dat de magneet aan het metaal blijft plakken :F: . Je moet, afhankelijk van het gebruik, er wel rekening mee houden dat je na een paar jaar weer nieuwe moet hangen maar voor dat geld hoef je dat niet te laten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb ook de lamellen, vind daarvan fijn dat je ze kunt openschuiven als ze niet nodig zijn.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Zamunda schreef:Ik heb ook met magneetjes, goeiekope. Werken prima en sluiten ook weer goed, behalve er je er iets van metaal in de buurt hebt staan en je een hond hebt die door het gordijn sjeest... dan zwaait het zover open dat de magneet aan het metaal blijft plakken :F: . Je moet, afhankelijk van het gebruik, er wel rekening mee houden dat je na een paar jaar weer nieuwe moet hangen maar voor dat geld hoef je dat niet te laten.
Ja, die hangt hier ook.
De eerste had ik zelf opgehangen, schots en scheef natuurlijk. Dan werken ze niet :LOL:
De tweede heeft mijn vader opgehangen, kaarsrecht en gaat nu zomer 2 in zonder beschadigingen. :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Zamunda
Zeer actief

Shibby schreef:
Zamunda schreef:Ik heb ook met magneetjes, goeiekope. Werken prima en sluiten ook weer goed, behalve er je er iets van metaal in de buurt hebt staan en je een hond hebt die door het gordijn sjeest... dan zwaait het zover open dat de magneet aan het metaal blijft plakken :F: . Je moet, afhankelijk van het gebruik, er wel rekening mee houden dat je na een paar jaar weer nieuwe moet hangen maar voor dat geld hoef je dat niet te laten.
Ja, die hangt hier ook.
De eerste had ik zelf opgehangen, schots en scheef natuurlijk. Dan werken ze niet :LOL:
De tweede heeft mijn vader opgehangen, kaarsrecht en gaat nu zomer 2 in zonder beschadigingen. :cheer:
:F:

Mijn kat die het er niet mee eens was dat hij niet meer 's nachts met de zwerfkat mocht vechten heeft zijn ontstemde nageltjes nogal eens in de hor - die voor de dichte deur hing - gezet... Dat was niet direct gunstig voor het vliegwerende effect van de hor, maar ach, niets wat een beetje duct tape niet kon oplossen :Q: .
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Zamunda schreef:
Shibby schreef:
Ja, die hangt hier ook.
:F:

Mijn kat die het er niet mee eens was dat hij niet meer 's nachts met de zwerfkat mocht vechten heeft zijn ontstemde nageltjes nogal eens in de hor - die voor de dichte deur hing - gezet... Dat was niet direct gunstig voor het vliegwerende effect van de hor, maar ach, niets wat een beetje duct tape niet kon oplossen :Q: .
Hier wordt het gordijn met ductape aan de muren geplakt als de deur dicht is. Koos vindt het anders enig om midden in de nacht met dat horgordijn te klooien :hmmm:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Rebble schreef:Volgens mij moeten wij 'm aan de buitenkant monteren dan, ik moet dus ook even op de bevestiging letten. Het gaat om een aluminiumpui dus daar kan ik ook niks in raggen. Maar over de bevestiging mag mijn man nadenken :tongue:
oo, wil je dat laten weten? ik ga straks hetzelfde probleem hebben met al die schuifdeuren :wink:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Shibby schreef: Hier wordt het gordijn met ductape aan de muren geplakt als de deur dicht is. Koos vindt het anders enig om midden in de nacht met dat horgordijn te klooien :hmmm:
:F: Leuk hè, huisdieren :hmmm: :tongue: ....
Rebble
Zeer actief

Ok, magneetjes bevallen dus :ok:

Ik ga me er nog even verder in verdiepen. Ik bedacht dat ik de schuifpui lang niet altijd (helemaal) open heb. Ja, op echt warme dagen met verder staat-ie maar gedeeltelijk open, de dieren kunnen er dan alsnog niet zelf doorheen omdat de schuifpui dan de opening van de hor blokkeert. En voor jezelf is het trouwens ook onhandig.

Ze moeten een hor maken met een huisdierenluikje erin! Als ik handig was, maakte ik het zelf!
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ze hoeven niet per se op de plek van de magneetjes erdoor hoor, dus ook als je hem niet zover open hebt kunnen ze er wel door. Maar de standaardversies zijn niet zo breed, dus je hebt er misschien wel meerdere nodig naast elkaar dus dan lost die opening op de juiste plek zich vanzelf op. Mijn achterdeur zit in een brede nis en daar heb ik dit systeem in de nis hangen. In het midden hangt nu een brede flap van twee aan elkaar genaaide helften (de magneetjes hangen aan de buitenzijden) en aan beide zijdes dan nog een stuk hor met magneetjes. De honden gaan er nooit op de plek van de magneetjes door, die gaan middendoor en dan glijdt die hele middenflap gewoon over hen heen.
Rebble
Zeer actief

Zamunda schreef:Ze hoeven niet per se op de plek van de magneetjes erdoor hoor, dus ook als je hem niet zover open hebt kunnen ze er wel door. Maar de standaardversies zijn niet zo breed, dus je hebt er misschien wel meerdere nodig naast elkaar dus dan lost die opening op de juiste plek zich vanzelf op. Mijn achterdeur zit in een brede nis en daar heb ik dit systeem in de nis hangen. In het midden hangt nu een brede flap van twee aan elkaar genaaide helften (de magneetjes hangen aan de buitenzijden) en aan beide zijdes dan nog een stuk hor met magneetjes. De honden gaan er nooit op de plek van de magneetjes door, die gaan middendoor en dan glijdt die hele middenflap gewoon over hen heen.
Oh dat is wel beter :ok: We gaan dan gewoon een goedkope versie proberen en als het bevalt kan er tzt altijd nog een duurdere versie komen als dat nodig is.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Leuk, ik ben benieuwd hoe het bevalt :ok: .
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Heb je daar een foto van? Ik zoek ook naar zo iets.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lizzie.
Zeer actief

iones schreef:
Heb je daar een foto van? Ik zoek ook naar zo iets.
Google magneet hor en tadada :engel:

Afbeelding
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hebben honden dat snel in de gaten dat ze daar doorheen kunnen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”