Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen met volhoudende pup?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Wat te doen met volhoudende pup?

Ongelezen bericht door Zyntia »

Kenissen van mij hebben een Chihuahua pup.
Druk en volhardend diertje met een eigen mening :mrgreen:
Dramt net zo lang door tot hij zijn zin krijgt.
Als ze hem negeren geeft hij het op na 30min ofzo, maar zodra hij in de gaten heeft dat je beweegt begint het hele circus opnieuw.

Hij piept, jankt en blaft alles bij elkaar dan.
Een speeltje aanbieden helpt 10seconden.
Dan begint hij weer.

Zelfde in de nacht.
Eerste nachten bij ze in bed geslapen.
Tot hij in bed plaste/poepte.
Toen in een ren bij het bed, dat was drama alom.
Weer janken etc....na 10 min nog steeds.
Ze hadden nog een bench staan, een kleinere.
Hem daar in gedaan en naast het bed gezet.
Ook dat ging niet goed.
Uiteindelijk zijn ze zelf in slaap gevallen,....maar ze zijn hartstikke moe nu :mrgreen:

Even snel alleen laten is ook drama.
Dan jankt/blaft hij ook alles bij elkaar.

Als hij op schoot wil en je geeft geen gehoor gaat hij aan je broek klauwen, janken, blaffen en zielig doen.
Echt door drammen.

Wat kunnen ze doen om de kleine frummel vooral te laten slapen in de nacht en dat hij stil is in de bench?

Wat kunnen ze doen tegen het drammerige gedrag?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Wat te doen met volhoudende pup?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hallo, het is een baby. Natuurlijk poept en plast die nog middenin de nacht. Als je hem op bed neemt (heel goed!) moet je wel zorgen dat je bij beweging meteen wakker wordt en het diertje buiten zet. Verder is nu vooral de tijd van diertje vertrouwen in je laten krijgen. Laten gillen hoort daar niet bij. Een pup hebben is nu eenmaal intensief
Zyntia
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Hoelang hebben ze de pup? Drie dagen of drie weken?
Een week geloof ik, in elk geval zo iets.
Zyntia
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Hallo, het is een baby. Natuurlijk poept en plast die nog middenin de nacht. Als je hem op bed neemt (heel goed!) moet je wel zorgen dat je bij beweging meteen wakker wordt en het diertje buiten zet. Verder is nu vooral de tijd van diertje vertrouwen in je laten krijgen. Laten gillen hoort daar niet bij. Een pup hebben is nu eenmaal intensief
Moeten ze hem dan optillen als hij zo gilt?
Wat moeten ze dan doen?
Hoe kunnen ze zijn vertrouwen krijgen?
Zyntia
Zeer actief

Tamara81 schreef:Geweldig zo een kleine frummel met een eigen mening :LOL:

Deze chihuahua weet precies hoe hij de baasjes naar zijn hand kan zetten. Zo te lezen bereikt hij er ook veel mee.

Met dit soort hondjes moet je heel duidelijk en consequent zijn. Bedenk een aanpak bij het aandacht vragen en blijf dit herhalen, telkens op dezelfde manier.

Belangrijk is ook door deze pup te leren wat het woordje NEE en JA betekent. Dat helpt met communiceren. Snoepje in de hand en JA zeggen als hij het mag pakken en hand sluiten over het snoepje en NEE zeggen als hij het net wil pakken maar niet mag.

Ik zou bij dat dramgedrag het meteen afkappen met een korte duidelijke NEE. Daarna laten zien welke gedrag juist wel wenselijk is in deze situatie: rustig liggen, kauwbotje, etc.
De hond even wegzetten en juist geen aandacht geven kan ook helpen, want zo kan hij zijn doel niet bereiken.
Krijgt dit hondje verder wel genoeg uitdaging qua hersenwerk/ activiteit? Dat lost vaak ook al veel op.
Hij weet inderdaad precies hoe hij dingen voor elkaar krijgt.
Hij zorgt er wel voor dat het hem lukt :mrgreen:

Hij reageert niet op Nee of Ja.
Hij snapt dat niet.
Wel hapte hij steeds in hun voeten.
Met een strenge Nee doet hij dat nu eigenlijk nooit meer.

Speelgoed heeft hij voldoende.
Maar op die momenten kijkt hij er niet naar om.

Heb geen idee wat voor advies ik ze geven kan.
Zo te horen is het een pittig hondje.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Elmo gilde ook als ik hem een seconde alleen liet. Inderdaad, het is een baby. Lekker meenemen, in je armen of op schoot houden en er nog heel weinig van verwachten.

Hij snapt geen nee of ja als hij dat nooit heeft aangeleerd. ‘Nee’ is een commando wat je aanleert, niet iets wat honden direct snappen. Net als zit, lig, poot.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nee, speelgoed is ook voor veel honden saai als het maar stil op de grond ligt ;-) Pups - zeker pups die enige hond zijn - daar moet je wel flink wat energie in steken door ze bezig te houden met spelen en de wereld ontdekken. En heb je net een halfuur lekker met ze gespeeld, dan kun je daarna wel van ze vragen om zichzelf even te vermaken met een botje of een kong, of even verplicht te rusten. Of door hem daarna lekker op schoot te nemen, rustig wat te knuffelen tot hij in slaap valt. Maar dat kun je natuurlijk niet van een pup verwachten als hij niet eerst voorzien is in zijn behoefte tot spelen (samen spelen dus) en zijn energie kwijt is.
Ik weet natuurlijk niet of ze dit al doen en inderdaad de hele dag lekker met de pup bezig zijn, maar het zou een deel van de oplossing kunnen zijn om zelf veel meer initiatief te tonen in het bezighouden van de pup.
Zyntia
Zeer actief

Hilde schreef:Elmo gilde ook als ik hem een seconde alleen liet. Inderdaad, het is een baby. Lekker meenemen, in je armen of op schoot houden en er nog heel weinig van verwachten.

Hij snapt geen nee of ja als hij dat nooit heeft aangeleerd. ‘Nee’ is een commando wat je aanleert, niet iets wat honden direct snappen. Net als zit, lig, poot.
Dat gillen is vanzelf opgehouden?
Wat heb je gedaan zodat hij dat niet meer deed?

Moeten ze hem dan ook optillen als hij bij hun benen omhoog staat te piepen?
Hoe zouden ze dat aan moeten pakken?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zento54 schreef:
Tamara81 schreef:Geweldig zo een kleine frummel met een eigen mening :LOL:

Deze chihuahua weet precies hoe hij de baasjes naar zijn hand kan zetten. Zo te lezen bereikt hij er ook veel mee.

Met dit soort hondjes moet je heel duidelijk en consequent zijn. Bedenk een aanpak bij het aandacht vragen en blijf dit herhalen, telkens op dezelfde manier.

Belangrijk is ook door deze pup te leren wat het woordje NEE en JA betekent. Dat helpt met communiceren. Snoepje in de hand en JA zeggen als hij het mag pakken en hand sluiten over het snoepje en NEE zeggen als hij het net wil pakken maar niet mag.

Ik zou bij dat dramgedrag het meteen afkappen met een korte duidelijke NEE. Daarna laten zien welke gedrag juist wel wenselijk is in deze situatie: rustig liggen, kauwbotje, etc.
De hond even wegzetten en juist geen aandacht geven kan ook helpen, want zo kan hij zijn doel niet bereiken.
Krijgt dit hondje verder wel genoeg uitdaging qua hersenwerk/ activiteit? Dat lost vaak ook al veel op.
Hij weet inderdaad precies hoe hij dingen voor elkaar krijgt.
Hij zorgt er wel voor dat het hem lukt :mrgreen:

Hij reageert niet op Nee of Ja.
Hij snapt dat niet.
Wel hapte hij steeds in hun voeten.
Met een strenge Nee doet hij dat nu eigenlijk nooit meer.

Speelgoed heeft hij voldoende.
Maar op die momenten kijkt hij er niet naar om.

Heb geen idee wat voor advies ik ze geven kan.
Zo te horen is het een pittig hondje.
'Nee' en 'ja' moet hij natuurlijk leren. Dat zit er niet automatisch in. En een chihuahua is inderdaad een pittig hondje in klein formaat. Wat al is geschreven, zorgen dat hij zijn energie kwijt kan, met spelen en korte wandelingetjes. En bij veel piepen etc. gewoon negeren totdat hij weet wat nee is of een ander woord dat ze daarvoor willen gebruiken dat hij stoep. Vaak is het de aanhouder wint. Als hij merkt dat hij geen aandacht krijgt met gegil/piep/blaffen stopt hij op een gegeven moment wel. Zal in het begin lang duren misschien, maar als je weer toegeeft, heeft het geen zin. Enne, niet optillen. Maar dit alles wel, nadat hij voldoende aandacht heeft gehad en energie is kwijtgeraakt.
Zyntia
Zeer actief

DeDiana schreef:Nee, speelgoed is ook voor veel honden saai als het maar stil op de grond ligt ;-) Pups - zeker pups die enige hond zijn - daar moet je wel flink wat energie in steken door ze bezig te houden met spelen en de wereld ontdekken. En heb je net een halfuur lekker met ze gespeeld, dan kun je daarna wel van ze vragen om zichzelf even te vermaken met een botje of een kong, of even verplicht te rusten. Of door hem daarna lekker op schoot te nemen, rustig wat te knuffelen tot hij in slaap valt. Maar dat kun je natuurlijk niet van een pup verwachten als hij niet eerst voorzien is in zijn behoefte tot spelen (samen spelen dus) en zijn energie kwijt is.
Ik weet natuurlijk niet of ze dit al doen en inderdaad de hele dag lekker met de pup bezig zijn, maar het zou een deel van de oplossing kunnen zijn om zelf veel meer initiatief te tonen in het bezighouden van de pup.
Ze spelen wel met hem.
Hij wandelt ook lekker mee.
Super enthousiast naar andere honden en mensen.

Hij ligt wel bij ze op de bank enzo, maar zodra ze opstaan is het gelijk paniek.

Hoe zouden ze het alleen leren zijn op moeten bouwen?
Denk zelf eerst de bench of ren leuk gaan vinden?

Als het aan hun pupje ligt moeten ze hem de hele dag rondsjouwen :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ik sjouwde de eerste weken ook veel rond met Elco en later met Gait. Ze moeten ook leren dat ze zichzelf kunnen vermaken en leren dat de wereld niet vergaat als jij even weg bent. Maar in het begin ben je ook al 'weg' als je op 2 meter afstand staat. Kleine(re) stapjes dus!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Oh, en laten ze de pup gewoon weer in bed nemen. Waarom moet de pup lijden onder het feit dat ZIJ niet alert genoeg waren om het beestje naar buiten te doen? Niet de pup zat fout (want die heeft die controle nog helemaal niet), maar zij waren te laat met (slaapdronken) naar buiten gaan zodra het beestje opzij kroop om zich te ontlasten. De enige die eronder mogen lijden zijn zijzelf: eigen schuld, dikke bult, kun je de pup niet aanrekenen. Gait heeft ook diverse plasjes op bed gedaan als pup. Kon mezelf dan wel weer voor de kop slaan, omdat ik het bed weer kon gaan lopen verschonen. Binnen enkele weken gaf Gait het al beter aan (op bed) als hij wat moest en ik kon rustiger slapen zonder angst te hebben dat hij weer op bed zou plassen, omdat ik toch wel wakker werd als hij moest. Maar dat heeft wel tijd gekost.
Wat ik een beetje lees, is dat pup zich nu al moet kunnen gedragen als een hond van een half jaar. De verwachtingen liggen veel te hoog. Een pup poept, plast, bijt en wil gezelschap en beziggehouden worden. Het kost tijd en inzet van de baas om dat stukje bij beetje (en dus niet binnen een paar dagen of weken) om te buigen naar niet bijten, meer afstand te accepteren tot de baas, tijdje alleen kunnen zijn en alleen buiten poepen en plassen. Zeker zonder andere hond in huis zul je daar als baas echt heel veel tijd en energie in moeten steken. Veel geduld hebben, wel duidelijk blijven, maar ook rekening houden met wat de pup al geleerd heeft en kan en wat de pup nog niet kent en kan. En met 9 weken zijn ze nog bijzonder aanhankelijk en hebben ze je nodig omdat de buitenwereld nog onoverzichtelijk groot en onbekend en spannend is
Zyntia
Zeer actief

Neeltje schreef:
'Nee' en 'ja' moet hij natuurlijk leren. Dat zit er niet automatisch in. En een chihuahua is inderdaad een pittig hondje in klein formaat. Wat al is geschreven, zorgen dat hij zijn energie kwijt kan, met spelen en korte wandelingetjes. En bij veel piepen etc. gewoon negeren totdat hij weet wat nee is of een ander woord dat ze daarvoor willen gebruiken dat hij stoep. Vaak is het de aanhouder wint. Als hij merkt dat hij geen aandacht krijgt met gegil/piep/blaffen stopt hij op een gegeven moment wel. Zal in het begin lang duren misschien, maar als je weer toegeeft, heeft het geen zin. Enne, niet optillen. Maar dit alles wel, nadat hij voldoende aandacht heeft gehad en energie is kwijtgeraakt.
Dat ze hem pas optillen als hij stil is?
Want als ze hem optillen terwijl hij piept leert hij denk ik juist dat piepen aandacht krijgen betekend?

Dat piepen houdt hij gerust 30min vol zeiden ze :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Zento54 schreef:
Hilde schreef:Elmo gilde ook als ik hem een seconde alleen liet. Inderdaad, het is een baby. Lekker meenemen, in je armen of op schoot houden en er nog heel weinig van verwachten.

Nee, zeker niet. Als ze vertrouwd zijn in de omgeving, gewoon af en toe de deur achter je dicht doen. En dan niet direct voor tien minuten, maar eerst tien seconden als dat haalbaar is. En dat steeds langer. Elmo is nu veertien maand en liep me graag overal achterna. Daar heb ik nooit wat aan gedaan, maar ik merk dat hij steeds makkelijker blijft liggen terwijl ik rondloop etc.

En vooral zorgen dat hij niet gaat staan piepen. Waarom doet hij dat? En wanneer? En wat wil hij?
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Ik sjouwde de eerste weken ook veel rond met Elco en later met Gait. Ze moeten ook leren dat ze zichzelf kunnen vermaken en leren dat de wereld niet vergaat als jij even weg bent. Maar in het begin ben je ook al 'weg' als je op 2 meter afstand staat. Kleine(re) stapjes dus!
Heel enkel eens blijft hij liggen, maar na 10sec ofzo komt hij snel achter ze aan lopen.
Ik denk dat ze hun handen vol gaan krijgen aan dit hondje :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Tsja, is het piepen om aandacht of is het piepen omdat de wereld zonder steun te spannend is? Dat onderscheid zul je wel moeten maken. Als het het eerste is, kun je ze inderdaad laten piepen, desnoods een uur lang. Is het het tweede, dan moet je ze juist die steun geven en dus kleinere stapjes zetten in het zelfstandig leren zijn in die grote wereld. Een pup van een week of 9 zal eerder dat tweede dan het eerste hebben, volgens mij. Over een paar weken, als de wereld al een stuk minder spannend is, komt het aandacht vragen er ook wel, maar op zo jonge leeftijd zou ik daar niet zo snel van uit gaan
Zyntia
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Oh, en laten ze de pup gewoon weer in bed nemen. Waarom moet de pup lijden onder het feit dat ZIJ niet alert genoeg waren om het beestje naar buiten te doen? Niet de pup zat fout (want die heeft die controle nog helemaal niet), maar zij waren te laat met (slaapdronken) naar buiten gaan zodra het beestje opzij kroop om zich te ontlasten. De enige die eronder mogen lijden zijn zijzelf: eigen schuld, dikke bult, kun je de pup niet aanrekenen. Gait heeft ook diverse plasjes op bed gedaan als pup. Kon mezelf dan wel weer voor de kop slaan, omdat ik het bed weer kon gaan lopen verschonen. Binnen enkele weken gaf Gait het al beter aan (op bed) als hij wat moest en ik kon rustiger slapen zonder angst te hebben dat hij weer op bed zou plassen, omdat ik toch wel wakker werd als hij moest. Maar dat heeft wel tijd gekost.
Wat ik een beetje lees, is dat pup zich nu al moet kunnen gedragen als een hond van een half jaar. De verwachtingen liggen veel te hoog. Een pup poept, plast, bijt en wil gezelschap en beziggehouden worden. Het kost tijd en inzet van de baas om dat stukje bij beetje (en dus niet binnen een paar dagen of weken) om te buigen naar niet bijten, meer afstand te accepteren tot de baas, tijdje alleen kunnen zijn en alleen buiten poepen en plassen. Zeker zonder andere hond in huis zul je daar als baas echt heel veel tijd en energie in moeten steken. Veel geduld hebben, wel duidelijk blijven, maar ook rekening houden met wat de pup al geleerd heeft en kan en wat de pup nog niet kent en kan. En met 9 weken zijn ze nog bijzonder aanhankelijk en hebben ze je nodig omdat de buitenwereld nog onoverzichtelijk groot en onbekend en spannend is
Maar sommige mensen met een pup doen hem gelijk in een bench....
En die hoeven niet in bed te slapen.
Dat gaat vaak goed dan, zeggen ze.
Dat was de reden dat hun pup dus eigenlijk ook in de bench naast hun bed moet liggen.

Waarom de ene pup wel in bed en de andere niet?
Hangt denk ik ook af van hoe ze reageren enzo?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Hangt inderdaad ook af van de pup. Gezelschapshonden hebben vaak meer moeite met afstand tot de baas en in hun eentje in een bench liggen dan honden die oorspronkelijk gefokt zijn om te hoeden, bijvoorbeeld
Zyntia
Zeer actief

Hilde schreef:
Zento54 schreef:

Nee, zeker niet. Als ze vertrouwd zijn in de omgeving, gewoon af en toe de deur achter je dicht doen. En dan niet direct voor tien minuten, maar eerst tien seconden als dat haalbaar is. En dat steeds langer. Elmo is nu veertien maand en liep me graag overal achterna. Daar heb ik nooit wat aan gedaan, maar ik merk dat hij steeds makkelijker blijft liggen terwijl ik rondloop etc.

En vooral zorgen dat hij niet gaat staan piepen. Waarom doet hij dat? En wanneer? En wat wil hij?
Hij piept zodra ze uit zicht zijn.
Of als hij iets niet gedaan kan krijgen , zijn zin niet krijgen.

De deuren staan geloof ik altijd open.
Weet wel dat als ze bijvoorbeeld naar het toilet moeten, hij direct piept als de deur even dicht is.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Elco heeft als pup ook niet op bed geslapen, maar die heeft nog best wat liggen piepen, ook middenin de nacht. Met Gait geen enkel probleem wat dat betreft. En Elco heeft meer moeite met alleen blijven dan Gait...
Zyntia
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Tsja, is het piepen om aandacht of is het piepen omdat de wereld zonder steun te spannend is? Dat onderscheid zul je wel moeten maken. Als het het eerste is, kun je ze inderdaad laten piepen, desnoods een uur lang. Is het het tweede, dan moet je ze juist die steun geven en dus kleinere stapjes zetten in het zelfstandig leren zijn in die grote wereld. Een pup van een week of 9 zal eerder dat tweede dan het eerste hebben, volgens mij. Over een paar weken, als de wereld al een stuk minder spannend is, komt het aandacht vragen er ook wel, maar op zo jonge leeftijd zou ik daar niet zo snel van uit gaan
Het is een pittige pup, zeer volhardend :mrgreen:

Denk zelf ook de tweede.
Maar twijfel wel een beetje of het naar het eerste neigt.

Hij is pittig, maar lastig in te schatten of het nu om alleen aandacht opeisen gaat, of meer.......
Zyntia
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Hangt inderdaad ook af van de pup. Gezelschapshonden hebben vaak meer moeite met afstand tot de baas en in hun eentje in een bench liggen dan honden die oorspronkelijk gefokt zijn om te hoeden, bijvoorbeeld
Ik las dat Dex van Toots wel goed gaat in de kamerkennel.
Dat is dan geluk hebben denk ik :D

Zal ze zeggen dat ze hem beter weer in bed kunnen nemen en er gewoon vaker uit moeten.
Zyntia
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Elco heeft als pup ook niet op bed geslapen, maar die heeft nog best wat liggen piepen, ook middenin de nacht. Met Gait geen enkel probleem wat dat betreft. En Elco heeft meer moeite met alleen blijven dan Gait...

Hoe kun je onderscheid maken hierin?
Wanneer beslis je of een pup wel of niet op bed mag slapen?

Want je schrijft dat Elco wel piepte in de bench maar niet op bed kwam?
Lijkt me lastig om te bepalen dan of een pup beter in of uit de bench mag slapen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik had achteraf Elco beter ook op bed kunnen nemen. Ik kende de voordelen daarvan alleen nog niet. Daarom met Gait gewoon vanaf het begin gedaan. En hoewel ik de eerste tijd niet best sliep en Gait dus ook een paar keer op bed geplast heeft, was het voor hem prettiger en heeft het hem een goede start gegeven in vertrouwen op mij, vertrouwen in zichzelf en vertrouwen in de wereld. Het heeft zeker niet negatief gewerkt op hoe zelfstandig hij nu de wereld aan kan (wat mijn grootste angst was van pup op bed nemen toen ik Elco net had)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Zento54 schreef:
Fotogravinnetje schreef:Elco heeft als pup ook niet op bed geslapen, maar die heeft nog best wat liggen piepen, ook middenin de nacht. Met Gait geen enkel probleem wat dat betreft. En Elco heeft meer moeite met alleen blijven dan Gait...

Lijkt me lastig om te bepalen dan of een pup beter in of uit de bench mag slapen.
Ik heb mijn teckeltje precies 2 nachten in bed gehad. Toen hij de 2e ochtend met z'n piranhatandjes in mijn borst beet, had ik het wel bekeken. Voor hem had ik de eerste tijd een kattenvervoersbox van de buren geleend. Niet te groot en lekker donker en daar ging hij, na even rommelen de hele nacht onder zeil. Misschien is dat voor deze pup ook een idee ipv een bench waarin pup alles kan zien.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Waarom gaan ze niet gewoon lekker starten met puppycursus? Waarom moet een kénnis op een fórum vragen hoe zíj met hun pup om moeten gaan? :denken: Ze kunnen het toch ook zelf hier komen vragen als het ze zo dwars zit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sandra&co schreef:Waarom gaan ze niet gewoon lekker starten met puppycursus? Waarom moet een kénnis op een fórum vragen hoe zíj met hun pup om moeten gaan? :denken: Ze kunnen het toch ook zelf hier komen vragen als het ze zo dwars zit.
Daar zijn ze te moe en uitgeput voor. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zyntia
Zeer actief

alm@ schreef:
Zento54 schreef:

Ik heb mijn teckeltje precies 2 nachten in bed gehad. Toen hij de 2e ochtend met z'n piranhatandjes in mijn borst beet, had ik het wel bekeken. Voor hem had ik de eerste tijd een kattenvervoersbox van de buren geleend. Niet te groot en lekker donker en daar ging hij, na even rommelen de hele nacht onder zeil. Misschien is dat voor deze pup ook een idee ipv een bench waarin pup alles kan zien.
Ze hebben een kleed over de bench.
Hij gaat zo lang jengelen en krijsen in de bench totdat hij aandacht krijgt en eruit gehaald wordt.
Volume staat echt heel hoog dan zeggen ze, ....de hele straat kan wel wakker worden dan van zijn geluid :mrgreen:
Zyntia
Zeer actief

Sandra&co schreef:Waarom gaan ze niet gewoon lekker starten met puppycursus? Waarom moet een kénnis op een fórum vragen hoe zíj met hun pup om moeten gaan? :denken: Ze kunnen het toch ook zelf hier komen vragen als het ze zo dwars zit.
Ze vragen het aan mij.
Zelf zijn ze niet zo van forums.

Een cursus is een goed idee :D
Zal het doorgeven.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Vreselijk voor je kennissen dat ze een pup hebben die jankt, klauwt, blaft, zielig doet en tot overmaat van ramp overal achter ze aanloopt. Logisch dat ze nu hartstikke moe zijn. Ik heb erg met ze te doen. En om te voorkomen dat deze mensen geestelijk instorten en getraumatiseerd raken vanwege dat monster wil ik me best opofferen om de pup op te komen halen. Mijn teckel wil ook altijd op schoot, als ik daar niet gelijk op reageer piept ze zo lang door tot ik haar op pak. Mijn honden lopen ook altijd achter me aan. Naar de douche, naar de WC, naar de tuin. Maar ik vind het niet erg. Geef maar een gil.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”