Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Komen als je roept
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Komen als je roept
Even wat tips of andere inzichten gevraagd
Cocker pupje 6,5 maand.
Ze kent het hier komen en word dan uitbundig beloond. Spel snoepje en weer vrij.
Maar de laatste tijd doet ze gewoon haar eigen ding verder. Snuffelen of gewoon doorlopen.
Als ik wegloop dan komt ee op de duur wel.
Maar ze is dus gewoon haar eigen ding aan het doen en denkt bekijk het maar.
Lekkerder vlees meenemen geeft geen betere hier ...
Iemand tips wat ik kan doen ??
Ik wil graag genieten met een loslopend hondje dat gewoon komt als ik roep
Cocker pupje 6,5 maand.
Ze kent het hier komen en word dan uitbundig beloond. Spel snoepje en weer vrij.
Maar de laatste tijd doet ze gewoon haar eigen ding verder. Snuffelen of gewoon doorlopen.
Als ik wegloop dan komt ee op de duur wel.
Maar ze is dus gewoon haar eigen ding aan het doen en denkt bekijk het maar.
Lekkerder vlees meenemen geeft geen betere hier ...
Iemand tips wat ik kan doen ??
Ik wil graag genieten met een loslopend hondje dat gewoon komt als ik roep
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Komen als je roept
Zorgen dat jou negeren geen optie is: lijntje eraan
Oh, en thuis ook strakker worden in commando's op laten volgen.

-
- Zeer actief
Lange lijn eraan. Ze moet niet meer op het idee kunnen komen dat het een optie is om niet te komen.
Dus roepen, komt ze niet dan haal je haar rustig binnen en dan bij jou belonen. Wanneer ze komt zonder dat jij haar hoeft te helpen is de beloning natuurlijk het grootst!
Dus roepen, komt ze niet dan haal je haar rustig binnen en dan bij jou belonen. Wanneer ze komt zonder dat jij haar hoeft te helpen is de beloning natuurlijk het grootst!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
In ieder geval gaan halen als ze niet komt. Dus op haar af lopen en haar (van dichtbij) nogmaals de kans geven naar jou te komen.
Van "uiteindelijk komt ze wel als ik doorloop of wegloop" leert ze alleen maar dat het ook prima is om niet te luisteren en dat op een hele grote afstand zijn ook goed is want ze haalt je toch wel in.
De afstand die jij niet wilt dat zij neemt, moet je ook niet zelf nemen.
En helemaal eens met die lange lijn. Maar wel als sleeplijn, als noodrem, niet om in je hand te houden.
Van "uiteindelijk komt ze wel als ik doorloop of wegloop" leert ze alleen maar dat het ook prima is om niet te luisteren en dat op een hele grote afstand zijn ook goed is want ze haalt je toch wel in.
De afstand die jij niet wilt dat zij neemt, moet je ook niet zelf nemen.
En helemaal eens met die lange lijn. Maar wel als sleeplijn, als noodrem, niet om in je hand te houden.
Mja, met de kans dat het een leuk spelletje wordt. Lekker keihard wegcrossen en nog dikkere schijt aan je hebben.sirene schreef:In ieder geval gaan halen als ze niet komt. Dus op haar af lopen en haar (van dichtbij) nogmaals de kans geven naar jou te komen.
Gewoon lange lijn eraan inderdaad.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
met Lana ben ik begonnen met kleine stukjes van mij af te laten struinen, en dan terug roepen, dit heb ik uitgebreid, des te beter ze ging luisteren, des te verder mocht ze van mij af dwalen, [als ze loops is, dan mag ze maar een paar meter ver, want dan zijn haar oren minder scherp]
ben haar nooit gaan halen, dat vertik ik, wel blijf ik op de plaats staan, als ze bij me komt, wordt ze beloont, of het nu na 1 of 4 keer roepen [ook het woord godver is dan waarschijnlijk ook al op een strenge toon voorbijgekomen] , komen is belonen, wordt dan vaak ook vergezeld door een poosje volgen, en moet zeggen naar mate ze ouder wordt het luisteren ook steeds beter gaat.
heb ook wel eens een zandkluit gegooid, dan is ze even niet meer zo gefocust op datgene waar ze mee bezig is, met andere woorden ik vraag nu je aandacht,
ben haar nooit gaan halen, dat vertik ik, wel blijf ik op de plaats staan, als ze bij me komt, wordt ze beloont, of het nu na 1 of 4 keer roepen [ook het woord godver is dan waarschijnlijk ook al op een strenge toon voorbijgekomen] , komen is belonen, wordt dan vaak ook vergezeld door een poosje volgen, en moet zeggen naar mate ze ouder wordt het luisteren ook steeds beter gaat.
heb ook wel eens een zandkluit gegooid, dan is ze even niet meer zo gefocust op datgene waar ze mee bezig is, met andere woorden ik vraag nu je aandacht,
-
- Zeer actief
Ik heb mijn honden ook nooit opgehaald. Wat ik wel deed is, als ze met hun neus vastgeplakt zaten aan een grasspriet, dat ik naar ze toeliep om ze van die plek af te jagen, om ze vervolgens weer naar me toe te roepen. Heb al zo vaak gezien dat honden er een pak-me-dan-spelletje van maken dat ik daar een beetje voorzichtig mee ben.
Overigens niet meer thuis voeren, maar alleen nog onderweg kan je ook gebruiken om haar wat meer gemotiveerd te houden voor het lekkers wat je bij je hebt.
Overigens niet meer thuis voeren, maar alleen nog onderweg kan je ook gebruiken om haar wat meer gemotiveerd te houden voor het lekkers wat je bij je hebt.
-
- Zeer actief
Puber Aak had ook nog wel eens bananen in de oren. En die ging ik ook ophalen op sommige momenten, inderdaad een risico dat ze er dan een spelletje van kunnen gaan maken door weg te rennen, maar hier werkte het commando "af" al. Op een of andere manier was dat dwingender, of kwam de "af" van mij dwingender over dan het lieflijke "hieerrrrr"
Enfin, als de hond commando af kent, en de kuierlatten wil nemen als je in loopt kun je dat proberen als extra alternatief.
Verder ook eens met de rest dat als ze regelmatig niet naar Hier wil luisteren, er een lange lijn aandoen zodat ze leert dat niet komen geen optie is.

Enfin, als de hond commando af kent, en de kuierlatten wil nemen als je in loopt kun je dat proberen als extra alternatief.
Verder ook eens met de rest dat als ze regelmatig niet naar Hier wil luisteren, er een lange lijn aandoen zodat ze leert dat niet komen geen optie is.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Op de een of andere manier probeert Gait nooit weg te komen als ik op hem af loop. Bij Eelco heb ik wel moeten ingrijpen, maar die reageert weer heel goed op je boze stem op zo'n moment