Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pepper en de zon.
Moderator: moderatorteam
- Simone-H
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Pepper en de zon.
Pepper vind het lekker om in de zon te liggen. Een zonnestraaltje in de kamer en ze ligt er lekker te slapen.
Ook buiten, een beetje zon in het voorjaar en ze zoekt het zonnigste plekje op.
Maar nu is het warm. Ik heb een erg zonnige tuin, erg heet.
Ook genoeg schaduw plekken, parasol e.d. Maar Pepper gaat het liefst op de tegels in de zon liggen. En daar ligt ze dan te hijgen.
Ik dacht dat een hond uit zich zelf wel weet dat dat te heet is en de schaduw op zou zoeken.
Of zie ik het verkeerd en kan ze best wel tegen die hitte.
En dan lopen als het warm is. Ik heb het idee dat ze dat nou net niet leuk vind.
Ze heeft nu ook al twee keer gekotst onderweg. Vorige week een keer, en vanmorgen weer.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik beide keren een poosjeheb staan kletsen en dat Pepper toen de gelegenheid had om gras te eten. Ik weet nu niet of ze gras eet uit verveling of omdat ze misselijk is, of dat ze misselijk wordt omdat ze gras eet. Beide keren spuugt ze als we weer lopen. Beide keren was het warm weer maar niet erg heet. En een windje erbij.
Klinkt dit bekend? Spugen omdat ze het te heet vind? Maar waarom dan wel in de tuin in de zon liggen.
Verder oogt ze niet ziek.
Ook buiten, een beetje zon in het voorjaar en ze zoekt het zonnigste plekje op.
Maar nu is het warm. Ik heb een erg zonnige tuin, erg heet.
Ook genoeg schaduw plekken, parasol e.d. Maar Pepper gaat het liefst op de tegels in de zon liggen. En daar ligt ze dan te hijgen.
Ik dacht dat een hond uit zich zelf wel weet dat dat te heet is en de schaduw op zou zoeken.
Of zie ik het verkeerd en kan ze best wel tegen die hitte.
En dan lopen als het warm is. Ik heb het idee dat ze dat nou net niet leuk vind.
Ze heeft nu ook al twee keer gekotst onderweg. Vorige week een keer, en vanmorgen weer.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik beide keren een poosjeheb staan kletsen en dat Pepper toen de gelegenheid had om gras te eten. Ik weet nu niet of ze gras eet uit verveling of omdat ze misselijk is, of dat ze misselijk wordt omdat ze gras eet. Beide keren spuugt ze als we weer lopen. Beide keren was het warm weer maar niet erg heet. En een windje erbij.
Klinkt dit bekend? Spugen omdat ze het te heet vind? Maar waarom dan wel in de tuin in de zon liggen.
Verder oogt ze niet ziek.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
-
- Zeer actief
Re: Pepper en de zon.
Ja, dat klinkt bekend. Ik loop de lange ronde met dit weer in de ochtend. In de middag een kwartiertje hooguit. bij voorkeur naar het bos (schaduw).
Mijn honden kunnen het niet zelf regelen en met dit weer hou ik ze (in de tuin) UIT de zon. Ze gaan maar binnen liggen.
Een oververhitting ligt op de loer en dat wil je, is mijn ervaring, echt niet meemaken. Het kan je je hond kosten.
Suznane
Mijn honden kunnen het niet zelf regelen en met dit weer hou ik ze (in de tuin) UIT de zon. Ze gaan maar binnen liggen.
Een oververhitting ligt op de loer en dat wil je, is mijn ervaring, echt niet meemaken. Het kan je je hond kosten.
Suznane
- dagmar88
- Zeer actief
Het gras is nu erg lekker volgens de honden
Vers en mals. Maar daar zou ze niet meteen van moeten spugen.
Het verschilt per hond hoe goed ze tegen warmte kunnen. In de tuin zou ik haar lekker laten zonnebaden.
Met wandelen voldoende water meenemen en zorgen dat ze verkoeling op kan zoeken. Ik voel vaak wel even met m'n blote poten of de bestrating naar het bos/strand toe niet te heet is.
Oververhitting is naar ja. Heb het één keer meegemaakt toen mijn staffordje in haar enthousiasme te ver door was gegaan en geen vel meer op haar voetkussentjes had
Het was niet eens warm. Pas thuis stortte ze in.
Met een gezonde normale hond zonder achterlijke vacht maak ik me niet snel druk hoor. Gewoon op blijven letten.

Het verschilt per hond hoe goed ze tegen warmte kunnen. In de tuin zou ik haar lekker laten zonnebaden.
Met wandelen voldoende water meenemen en zorgen dat ze verkoeling op kan zoeken. Ik voel vaak wel even met m'n blote poten of de bestrating naar het bos/strand toe niet te heet is.
Oververhitting is naar ja. Heb het één keer meegemaakt toen mijn staffordje in haar enthousiasme te ver door was gegaan en geen vel meer op haar voetkussentjes had

Met een gezonde normale hond zonder achterlijke vacht maak ik me niet snel druk hoor. Gewoon op blijven letten.
-
- Zeer actief
Manu (husky x malamute) ligt 10 minuten lang echt te bakken in de zon op de warme tegels. Na die 10 minuten gaat hij er weer uit en in de schaduw liggen.
Zodra hij weer kapt met hijgen gaat hij weer terug de zon in
Ik heb het geprobeerd te regelen maar hij wil zó graag zonnen 
Uma ligt ook graag in de zon maar die gaat na een kwartier de schaduw opzoeken en blijft daar.
Wandelen in de warmte is eigenlijk nooit een probleem, zolang ik bij water blijf en af en toe de schaduw opzoek. Mijn honden zijn sowieso best sloom en best slim wat dat betreft, ze maken zich nooit drukker dan nodig. Ik wandel ook niet snel en ze gaan lekker pootjebaden onderweg. Spelen met andere honden doen ze ook nooit met weer als dit.
Ze eten nu allebei volop gras inderdaad, maar overgeven heb ik niet gezien.
Zodra hij weer kapt met hijgen gaat hij weer terug de zon in

Uma ligt ook graag in de zon maar die gaat na een kwartier de schaduw opzoeken en blijft daar.
Wandelen in de warmte is eigenlijk nooit een probleem, zolang ik bij water blijf en af en toe de schaduw opzoek. Mijn honden zijn sowieso best sloom en best slim wat dat betreft, ze maken zich nooit drukker dan nodig. Ik wandel ook niet snel en ze gaan lekker pootjebaden onderweg. Spelen met andere honden doen ze ook nooit met weer als dit.
Ze eten nu allebei volop gras inderdaad, maar overgeven heb ik niet gezien.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Mijn hond is er ook zo een die in de hete zon gaat liggen bakken tot ze bijkans een rolberoerte heeft. Ik heb geprobeerd haar uit de zon te roepen als ik denk dat het echt te gortig wordt, maar dan staat ze met tegenzin op en de eerste de beste seconde dat ik weer ergens anders aandacht voor heb ligt ze weer in de zon. Hijgen, kwijlen, rooie tong, de hele rataplan komt voorbij, het zou me echt neit verbazen als ze af en toe tegen oververhitting aan zit maar vooralsnog gaat het altijd goed en uiteindelijk, honderdmiljoen uur nadat ik zelf al denk dat het al nodig is, gaat ze zelf wel in de schaduw liggen.
Tijdens het wandelen heeft ze dan weer totaal geen last van de hitte. Ze spuugt nooit, ook niet van gras. En gras grazen doet ze eigenlijk elke wandeling wel, ik weet ook precies waar ze het gras het lekkerst vindt en daar blijf ik vaak staan tot ze uitgegraasd is. Dat kan zo een kwartier duren. Veel honden doen dat, gewoon omdat het lekker is, daar moet je verder niks anders achter zoeken. Ook als ze het gras weer uitkotsen zou ik me daar neit direct zorgen over maken.
Tijdens het wandelen heeft ze dan weer totaal geen last van de hitte. Ze spuugt nooit, ook niet van gras. En gras grazen doet ze eigenlijk elke wandeling wel, ik weet ook precies waar ze het gras het lekkerst vindt en daar blijf ik vaak staan tot ze uitgegraasd is. Dat kan zo een kwartier duren. Veel honden doen dat, gewoon omdat het lekker is, daar moet je verder niks anders achter zoeken. Ook als ze het gras weer uitkotsen zou ik me daar neit direct zorgen over maken.
- Simone-H
- Zeer actief
Bedankt voor de reakties.
Als ze zo in de zon ligt te hijgen vind ik zelf een naar gezicht. Maar zo te lezen moet een beetje wel kunnen, en in de gaten houden.
Dat ze van graseten moet spugen vind ik voor Pepper niet "gewoon". We lopen heel veel in gebieden waar ze de gelegenheid heeft gras te eten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik haar dan zelden zie graseten. (Niet op gelet) Nu met dat spugen zit er gras bij. En weet ik niet of ze spuugt door dat gras, of omdat het warm is. Waar ik loop is het eigenlijk niet zo heel warm, daarom vind ik het wat vreemd.
Ik zal er op blijven letten.
Als ze zo in de zon ligt te hijgen vind ik zelf een naar gezicht. Maar zo te lezen moet een beetje wel kunnen, en in de gaten houden.
Dat ze van graseten moet spugen vind ik voor Pepper niet "gewoon". We lopen heel veel in gebieden waar ze de gelegenheid heeft gras te eten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik haar dan zelden zie graseten. (Niet op gelet) Nu met dat spugen zit er gras bij. En weet ik niet of ze spuugt door dat gras, of omdat het warm is. Waar ik loop is het eigenlijk niet zo heel warm, daarom vind ik het wat vreemd.
Ik zal er op blijven letten.
Verander wat je niet kunt accepteren
Izzy ligt ook graag op de tegels maar ligt dan te hijgen als een stoomlocomotief. Maar die wil gewoon zijn waar ik ben, dus als ik naar binnen ben, sjokt ze ook weer achter me aan. Ik zeg haar gewoon dat ze maar naar binnen moet gaan, en dan gaat ze ook wel. Bij haar staat die zon bijna recht op de huid, dus dat lijkt me niet ideaal.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik zit binnen omdat ik anders levend verbrand maar de honden liggen liever te zonnen
Rani is het ergst, die ligt zo graag in de zon met haar Spaanse kont. Daarna Mika met haar zwarte vacht en Gol het minst.
Lopen doe ik alleen heel vroeg of heel laat maar dat is meer voor mezelf. Verder piesen ze maar op het gras voor het huis.

Rani is het ergst, die ligt zo graag in de zon met haar Spaanse kont. Daarna Mika met haar zwarte vacht en Gol het minst.
Lopen doe ik alleen heel vroeg of heel laat maar dat is meer voor mezelf. Verder piesen ze maar op het gras voor het huis.
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie moest zelfs aan de zonnebrand.Sandra&co schreef:Bij haar staat die zon bijna recht op de huid, dus dat lijkt me niet ideaal.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Lais doet hetzelfde: in de zon, uit de zon, in de zon, uit de zon, etcetera etcetera.... de hele dag door als het aan haar ligt. Totdat ze er zó moe van is dat ze toch maar binnen op de bank gaat liggen uitrustenManuma schreef:Manu (husky x malamute) ligt 10 minuten lang echt te bakken in de zon op de warme tegels. Na die 10 minuten gaat hij er weer uit en in de schaduw liggen.
Zodra hij weer kapt met hijgen gaat hij weer terug de zon inIk heb het geprobeerd te regelen maar hij wil zó graag zonnen

Ik ben wel heel blij met één verschil: zij blijft niet liggen bakken als ze al moet hijgen. Voordat (of op z'n laatst zodra) ze moet hijgen gaat ze zelf de schaduw in en dat geeft mij wel een 'veilig' gevoel. Mister deed het trouwens wel, blijven liggen ook al moest hij hijgen en dat vond ik er bij hem niet zo goed uitzien. Die deed ik dan voor de zekerheid toch maar naar binnen, maar dan moest wel de deur dicht achter zijn kont anders kwam hij toch echt weer naar buiten.
Maar goed, ik ben blij dat ik het (met een gerust hart) aan haar over kan laten, scheelt weer zorgen

Bij Lais helpt het trouwens om een lekkere zachte mand/kussen in de schaduw te leggen, dat wil haar nog weleens over de streep trekken om langer in de schaduw te blijven liggen

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Sultan ( husky) ligt ook vol in de zon, keihard te hijgen,slijm eruit, rode tong.. Terug in de schaduw leggen heeft geen zin, hij besluit gelijk terug de zon in te gaan.
Luna is nog erger, die ligt urennnn achter elkaar in de zon vól te hijgen.
Luna is inmiddels bijna 16.. Dus het zal wel goed zijn hoor. Zo lang ze maar altijd een koele plek kunnen hebben en genoeg water. Laat ik het gaan.
Met wandelen zijn ze gewoon traag. Lopen rustig, spelen weinig en lopen veel in het water.
Luna is nog erger, die ligt urennnn achter elkaar in de zon vól te hijgen.
Luna is inmiddels bijna 16.. Dus het zal wel goed zijn hoor. Zo lang ze maar altijd een koele plek kunnen hebben en genoeg water. Laat ik het gaan.
Met wandelen zijn ze gewoon traag. Lopen rustig, spelen weinig en lopen veel in het water.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier zoeken ze met warm weer allemaal de schaduw op.
Met de warmte wandelen we niet overdag, dan doen ze het maar met de ruimte bij huis. We zijn nu net terug van een rondje bos. Ze begonnen zo fanatiek als gebruikelijk, maar na een half uurtje was de vaart er wel uit. Ik zie ze geen gras eten of kotsen.
Met de warmte wandelen we niet overdag, dan doen ze het maar met de ruimte bij huis. We zijn nu net terug van een rondje bos. Ze begonnen zo fanatiek als gebruikelijk, maar na een half uurtje was de vaart er wel uit. Ik zie ze geen gras eten of kotsen.
- Pax-Dracona
- Actief
- Aantal honden: 2
Dana eet vaak gras als ze het warm heeft
Ook als het bijvoorbeeld koud weer is maar ze heeft zich heet gerend gaat ze eerst in (het liefst dicht, lang gras) rollen en dan staan grazen. 50/50 dat ze daarna gaat spugen, lijkt willekeurig 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pom ligt ook graag in de zon en gaat dan ook wel hijgen. Ik laat haar maar doen, ze lijkt me niet achterlijk. Karel kan er echt niet goed tegen en die ligt ook nooit ind e zon, altijd op de koelste plek die hij kan vinden. Ik wandel maar korte rondjes met dit weer, en dan savonds laat even lekker zwemmen, als de temp weer normaal is.