Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lou en z'n moodswings

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Lou en z'n moodswings

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou is ineens veranderd. Ik weet niet of ik er blij moet zijn, hij heeft de ene slechte eigenschap met de andere verruild :schrik:

Vanmorgen liepen we in het bos en er schoot ineens een konijn voor de honden uit. Ze gingen er met z'n tweeën achteraan en toen ik met de Chuckit bal piepte kwam Millie direct terug. Lou is dus meerdere keren in zijn leven uren achter de konijnen aan blijven rennen, totaal onbereikbaar. Ik liet hem denk ik 10 seconden racen, maar toen ik hem riep keerde hij meteen om en kwam braaf een koekje halen! Echt, hoe kan het? Laatst had ik ook al het vermoeden dat hij een konijn had gezien, maar kwam hij ook terug toen ik riep. Ik klaag niet hoor, maar het verbaast me zo! Zou hij op z'n bijna 6e interesse zijn verloren?

Tegelijkertijd vind ik hem de laatste maanden minder makkelijk met andere honden geworden. Ik weet niet wat het is, alsof hij een beetje meer gespannen is dan normaal. Vanmorgen liepen we dus met hoogloopse Millie, toen er wat geïnteresseerde reuen op ons afkwamen. En Lou ging die even weg staan blaffen. Met z'n 8 kilo :oohja: Andersom is hij ook een aantal keer overenthousiast op andere honden afgegaan, wat de andere hond duidelijk niet leuk vond. Dat deed hij voorheen nooit, maar hij was zelfs moeilijk terug te roepen, bleef daar staan blaffen en doen. Laatst werd een man met een angstig hondje zelfs boos op mij :schrik:

Ik wandel nu zo'n beetje om de dag een heel eind met hem apart om wat te oefenen, maar ik weet niet of er verbetering in zit.

Zo'n gecompliceerd kind in zo'n schattig jasje.

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Lou en z'n moodswings

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leonie. schreef:Lou is ineens veranderd. Ik weet niet of ik er blij moet zijn, hij heeft de ene slechte eigenschap met de andere verruild :schrik:

Vanmorgen liepen we in het bos en er schoot ineens een konijn voor de honden uit. Ze gingen er met z'n tweeën achteraan en toen ik met de Chuckit bal piepte kwam Millie direct terug. Lou is dus meerdere keren in zijn leven uren achter de konijnen aan blijven rennen, totaal onbereikbaar. Ik liet hem denk ik 10 seconden racen, maar toen ik hem riep keerde hij meteen om en kwam braaf een koekje halen! Echt, hoe kan het? Laatst had ik ook al het vermoeden dat hij een konijn had gezien, maar kwam hij ook terug toen ik riep. Ik klaag niet hoor, maar het verbaast me zo! Zou hij op z'n bijna 6e interesse zijn verloren?
Inderdaad apart! Maar mocht je er ooit achter komen hoe dit zo is gekomen, dan hoor ik het graag! ;-)
Leonie. schreef:Tegelijkertijd vind ik hem de laatste maanden minder makkelijk met andere honden geworden. Ik weet niet wat het is, alsof hij een beetje meer gespannen is dan normaal. Vanmorgen liepen we dus met hoogloopse Millie, toen er wat geïnteresseerde reuen op ons afkwamen. En Lou ging die even weg staan blaffen. Met z'n 8 kilo :oohja: Andersom is hij ook een aantal keer overenthousiast op andere honden afgegaan, wat de andere hond duidelijk niet leuk vond. Dat deed hij voorheen nooit, maar hij was zelfs moeilijk terug te roepen, bleef daar staan blaffen en doen. Laatst werd een man met een angstig hondje zelfs boos op mij :schrik:
Heeft dat gedrag in het eerste voorbeeld niet gewoon met de loopsheid van Millie te maken? Amoz wil ook geen andere reuen in de buurt als een van zijn dames loops is.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ziet/hoort hij nog goed? Verder helemaal gezond? Misschien ergens last van? Dan rent hij misschien niet meer zo graag en het kan zijn dat hem dat wat onzeker maakt en het zijn al zo'n heldhaftige honden die markiesjes... :wink: Joris moest altijd al niks weten van andere honden, dus die ging er ook maar blaffend op af. En hoe slechter hij tegenwoordig hoort en ziet, hoe meer dingen weggeblaft moeten (dozen oud papier, plantenbakken etc.).
Dat hij blaft als er andere reuen bij zijn loopse teef komen, verbaast me dan weer niet.
Leonie.
Zeer actief

DeDiana schreef: Heeft dat gedrag in het eerste voorbeeld niet gewoon met de loopsheid van Millie te maken? Amoz wil ook geen andere reuen in de buurt als een van zijn dames loops is.
Dat zou best kunnen hoor. Ik dacht dat het eerder al was, maar ik weet het niet zeker. Ik ga kijken hoe het loopt de komende maand(en).
veertje schreef:Ziet/hoort hij nog goed? Verder helemaal gezond? Misschien ergens last van? Dan rent hij misschien niet meer zo graag en het kan zijn dat hem dat wat onzeker maakt en het zijn al zo'n heldhaftige honden die markiesjes... :wink: Joris moest altijd al niks weten van andere honden, dus die ging er ook maar blaffend op af. En hoe slechter hij tegenwoordig hoort en ziet, hoe meer dingen weggeblaft moeten (dozen oud papier, plantenbakken etc.).
Dat hij blaft als er andere reuen bij zijn loopse teef komen, verbaast me dan weer niet.
Ik vraag me altijd al af of hij helemaal goed ziet, vooral in de schemer (hij gaat ook alleen los als het licht is). Verder lijkt hij heel gezond, wandelt graag, eet goed, drinkt goed, blaft goed ;) Misschien laat ik hem eens checken bij de dierenarts, maar ik zie er toch net niet genoeg reden voor. Al was hij voorheen een stuk socialer.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou inderdaad z'n ogen eens laten nakijken. Slecht zicht kan voor flink wat onzekerheid zorgen, terwijl de hond verder z'n normale zelf is
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Kan het ook niet gewoon de leeftijd zijn? Lizzie was altijd een ieder watje en liet alles van andere honden toe. Ik moest haar echt altijd beschermen omdat ze het zelf niet deed. Nu heeft ze de afgelopen maanden 4x een snauw uitgedeeld aan opdringerige honden. Het kan natuurlijk komen omdat ze zich een beetje baas voelt nu Keetje bij de roedel is gekomen, maar door is begonnen voordat we haar kregen. Lizzie is ook 6.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Je zegt dat Millie hoogloops is?
Lijkt me dan totaal niet gek dit gedrag, ik vermoed dat hij dan gewoon bezitterig is over 'zijn' dame en hem dat ook tegenhoud om verder weg te lopen.
Leonie.
Zeer actief

Miezemuis schreef:Kan het ook niet gewoon de leeftijd zijn? Lizzie was altijd een ieder watje en liet alles van andere honden toe. Ik moest haar echt altijd beschermen omdat ze het zelf niet deed. Nu heeft ze de afgelopen maanden 4x een snauw uitgedeeld aan opdringerige honden. Het kan natuurlijk komen omdat ze zich een beetje baas voelt nu Keetje bij de roedel is gekomen, maar door is begonnen voordat we haar kregen. Lizzie is ook 6.
Ik weet het niet, ik had niet verwacht dat hij nog erg zou veranderen na 3, 4 jaar. Maar het kan natuurlijk. Lizzie klinkt wel vergelijkbaar met hoe Lou is en was.
Brindlecardi schreef:Je zegt dat Millie hoogloops is?
Lijkt me dan totaal niet gek dit gedrag, ik vermoed dat hij dan gewoon bezitterig is over 'zijn' dame en hem dat ook tegenhoud om verder weg te lopen.
Het is al begonnen voor de loopsheid. Maar goed, misschien voelde Lou het heel goed aankomen ;) Het is maar even afwachten hoe het over een maand of 2 is.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”