Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op vakantie
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Op vakantie
Wij gaan altijd op vakantie zonder honden. Gewoon naar een camping of hotel in Zuid Europa.
De honden gaan altijd naar de oppas.
Dit jaar willen we iig Keetje en zeer waarschijnlijk ook Lizzie meenemen. Vooral omdat we niet weten wanneer Keetje voor het eerst loops gaat worden een haar oppas een reu heeft.
Met de honden naar Zuid Europa vind ik geen goed idee. Keetje heeft sowieso meer last van de warmte dan Lizzie. Dus dit jaar gaan we het anders doen.
We willen dus naar een minder warm land. Denken nu aan Engeland, Denemarken, Duitsland ( moeten we wel muilkorven meenemen) Oostenrijk etc.
We nemen ook 2 kinderen mee dus helemaal in the middle of nowhere is geen goed plan. Heeft er iemand ervaring met bovenstaande ( of andere landen) en mss nog tips?
De honden gaan altijd naar de oppas.
Dit jaar willen we iig Keetje en zeer waarschijnlijk ook Lizzie meenemen. Vooral omdat we niet weten wanneer Keetje voor het eerst loops gaat worden een haar oppas een reu heeft.
Met de honden naar Zuid Europa vind ik geen goed idee. Keetje heeft sowieso meer last van de warmte dan Lizzie. Dus dit jaar gaan we het anders doen.
We willen dus naar een minder warm land. Denken nu aan Engeland, Denemarken, Duitsland ( moeten we wel muilkorven meenemen) Oostenrijk etc.
We nemen ook 2 kinderen mee dus helemaal in the middle of nowhere is geen goed plan. Heeft er iemand ervaring met bovenstaande ( of andere landen) en mss nog tips?
Re: Op vakantie
Wij nemen onze hond altijd mee op vakantie. Meestal Frankrijk. Ook wel Oostenrijk. Maar 2 honden en 2 kinderen lijkt me best wel lastig. Omdat bij de meeste dingen die je met kinderen doet (denk ik tenminste) zoals zwemmen, strand, speelactiviteiten enz. daar is de hond niet welkom. Het lijkt me dan zo beperkt worden om het voor iedereen naar de zin te maken.
Wij passen ons aan aan de hond eigenlijk. En dat gaat altijd prima. Maar ik denk dat je dat van kinderen niet mag/kan verwachten?
Wij passen ons aan aan de hond eigenlijk. En dat gaat altijd prima. Maar ik denk dat je dat van kinderen niet mag/kan verwachten?
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze moeten zich allemaal aan elkaar aanpassen. Dat betekent dat de kinderen niet en hele dag aan het strand kunnen liggen en de honden ook wel eens een uurtje alleen moeten blijven.Sterre schreef:Wij nemen onze hond altijd mee op vakantie. Meestal Frankrijk. Ook wel Oostenrijk. Maar 2 honden en 2 kinderen lijkt me best wel lastig. Omdat bij de meeste dingen die je met kinderen doet (denk ik tenminste) zoals zwemmen, strand, speelactiviteiten enz. daar is de hond niet welkom. Het lijkt me dan zo beperkt worden om het voor iedereen naar de zin te maken.
- janeway
- Zeer actief
Op de meeste campings mogen honden niet alleen blijven. Daar moet je even goed naar kijken naar de evt camping die je wil gaan boeken. Sommige campings vinden 1 hond ok en 2 niet. Ik ben ze tegen gekomen met onze zoek tocht. (niet dat we 2 honden hebben maar het viel mij wel op)Miezemuis schreef:Ze moeten zich allemaal aan elkaar aanpassen. Dat betekent dat de kinderen niet en hele dag aan het strand kunnen liggen en de honden ook wel eens een uurtje alleen moeten blijven.Sterre schreef:Wij nemen onze hond altijd mee op vakantie. Meestal Frankrijk. Ook wel Oostenrijk. Maar 2 honden en 2 kinderen lijkt me best wel lastig. Omdat bij de meeste dingen die je met kinderen doet (denk ik tenminste) zoals zwemmen, strand, speelactiviteiten enz. daar is de hond niet welkom. Het lijkt me dan zo beperkt worden om het voor iedereen naar de zin te maken.
- Miezemuis
- Zeer actief
Wíj zoeken sowieso een huisje. Mijn honden in een stacaravan zie ik niet zitten.janeway schreef:Op de meeste campings mogen honden niet alleen blijven. Daar moet je even goed naar kijken naar de evt camping die je wil gaan boeken. Sommige campings vinden 1 hond ok en 2 niet. Ik ben ze tegen gekomen met onze zoek tocht. (niet dat we 2 honden hebben maar het viel mij wel op)Miezemuis schreef:Ze moeten zich allemaal aan elkaar aanpassen. Dat betekent dat de kinderen niet en hele dag aan het strand kunnen liggen en de honden ook wel eens een uurtje alleen moeten blijven.Sterre schreef:Wij nemen onze hond altijd mee op vakantie. Meestal Frankrijk. Ook wel Oostenrijk. Maar 2 honden en 2 kinderen lijkt me best wel lastig. Omdat bij de meeste dingen die je met kinderen doet (denk ik tenminste) zoals zwemmen, strand, speelactiviteiten enz. daar is de hond niet welkom. Het lijkt me dan zo beperkt worden om het voor iedereen naar de zin te maken.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Oostenrijk vind ik een erg leuk vakantieland. Wij zijn een keer in het noorden geweest en ik heb me daar prima vermaakt. Leuk om met de kabelbaan omhoog te gaan en dan wandelingen te maken.
Duitsland heb je ook mooie gebieden, maar ik vond het qua natuur iets minder spannend. Maar ligt misschien ook aan waar je naar toe gaat.
Denemarken ben ik alleen doorheen gereden. Vond ik qua natuur vrij saai.
Nadeel van al deze bestemmingen is dat het niet heel weer zeker is. Wij hebben echt wel veel regen gehad. Maar ook mooi weer. Hoeft nier erg te zijn maar je moet je er wel op instellen.
Wat ik ook leuk vond was de Franse Alpen. Hele mooie natuur. En als je wat hoger rijdt is het wat koeler en kun ie heerlijk wandelen. Iets beneden heb je dan lekker zwemweer wat voor kinderen leuk is.
Duitsland heb je ook mooie gebieden, maar ik vond het qua natuur iets minder spannend. Maar ligt misschien ook aan waar je naar toe gaat.
Denemarken ben ik alleen doorheen gereden. Vond ik qua natuur vrij saai.
Nadeel van al deze bestemmingen is dat het niet heel weer zeker is. Wij hebben echt wel veel regen gehad. Maar ook mooi weer. Hoeft nier erg te zijn maar je moet je er wel op instellen.
Wat ik ook leuk vond was de Franse Alpen. Hele mooie natuur. En als je wat hoger rijdt is het wat koeler en kun ie heerlijk wandelen. Iets beneden heb je dan lekker zwemweer wat voor kinderen leuk is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Miezemuis
- Zeer actief
Het weer is inderdaad jammer maar daar ontkom je niet aan. We zulke sowieso iets zoeken met binnenbad zodat de kids kunnen zwemmen. Ik ben een paar jaar geleden naar Schotland gegaan en dat vond ik hartstikke leuk. Ik heb gehoord dat Engeland en echt hondenland is, honden zijn op veel plaatsen welkom.
- Miezemuis
- Zeer actief
Het weer is inderdaad jammer maar daar ontkom je niet aan. We zulke sowieso iets zoeken met binnenbad zodat de kids kunnen zwemmen. Ik ben een paar jaar geleden naar Schotland gegaan en dat vond ik hartstikke leuk. Ik heb gehoord dat Engeland en echt hondenland is, honden zijn op veel plaatsen welkom.
Mijn honden (ik heb nu mijn vierde hond) konden en kunnen heel goed alleen thuis blijven. Maar in een vakantiehuisje kon maar 1 van die honden dat. De rest stond tegen de voordeur geplakt als we aanstalten maakten om weg te gaan. Ik heb dat verder ook niet uitgeprobeerd omdat het niet nodig was. Ik ken jouw honden natuurlijk niet en ik wil ook niet als zeurkous overkomen, maar ik dacht voor alle zekerheid meld ik het toch maar.Miezemuis schreef:Ze moeten zich allemaal aan elkaar aanpassen. Dat betekent dat de kinderen niet en hele dag aan het strand kunnen liggen en de honden ook wel eens een uurtje alleen moeten blijven.Sterre schreef:Wij nemen onze hond altijd mee op vakantie. Meestal Frankrijk. Ook wel Oostenrijk. Maar 2 honden en 2 kinderen lijkt me best wel lastig. Omdat bij de meeste dingen die je met kinderen doet (denk ik tenminste) zoals zwemmen, strand, speelactiviteiten enz. daar is de hond niet welkom. Het lijkt me dan zo beperkt worden om het voor iedereen naar de zin te maken.
Overigens vind ik zelf het meenemen van de hond op vakantie het leukste wat er is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij gaan altijd naar Hinterglemm. In het appartement wat wij huren mag je met meerdere honden komen.
In Hinterglemm zelf is een overdekt zwembad. In Saalbach een dorpje daarvoor is een openluchtzwembad.
Helemaal achter in het dal zit een soort speelparadijs. Daar kan je met de auto heen of lopen, maar lopen is nog best ver. Al doen wij dat weleens.
Je kan ook met een soort treintje wat over de weg gaat erheen.
Wij krijgen daar een jokerkaart en daar kan je gratis mee in de bus om naar Saalbach te gaan, en gratis met de bergliften/gondels en gratis in het zwembad.
In Hinterglemm zelf is een overdekt zwembad. In Saalbach een dorpje daarvoor is een openluchtzwembad.
Helemaal achter in het dal zit een soort speelparadijs. Daar kan je met de auto heen of lopen, maar lopen is nog best ver. Al doen wij dat weleens.
Je kan ook met een soort treintje wat over de weg gaat erheen.
Wij krijgen daar een jokerkaart en daar kan je gratis mee in de bus om naar Saalbach te gaan, en gratis met de bergliften/gondels en gratis in het zwembad.
Laatst gewijzigd door gonnie op 16 apr 2018 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wij zijn regelmatig met honden naar Frankrijk, Oostenrijk en Noord-Italië gegaan. Altijd wat hogerop, omdat mijn vader een bergliefhebber is en dan scheelt het al vaak in de temperatuur. Je moet dan wel even kijken hoe je boven komt. Als dat met cabineliften is, moet je ze vaak muilkorven. Stoeltjesliften hebben wij ook wel eens gebruikt, maar dan moet je wel honden hebben die even op schoot kunnen zitten en die je in de houdgreep kan houden
Dit jaar gaan we weer naar de Franse Alpen (Domaine de Sivas), daar kan je gewoon met de auto naar boven rijden voor wandelingen. Op enkele minuten is er een groter dorp met ook een zwemmeer en speeltuin voor kinderen (geen honden toegestaan). Verder lopen er overal riviertjes en beekjes en er zijn nog 2 meren op rijafstand waarvan eentje met veel watersportmogelijkheden (mogen honden wel komen).

Dit jaar gaan we weer naar de Franse Alpen (Domaine de Sivas), daar kan je gewoon met de auto naar boven rijden voor wandelingen. Op enkele minuten is er een groter dorp met ook een zwemmeer en speeltuin voor kinderen (geen honden toegestaan). Verder lopen er overal riviertjes en beekjes en er zijn nog 2 meren op rijafstand waarvan eentje met veel watersportmogelijkheden (mogen honden wel komen).
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik zou naar Engeland, daar kun je zo prachtig wandelen! En het is best hondvriendelijk. Moet wel zeggen dat ik alleen maar volwassenen zonder kinderen ken die daar op vakantie gaan, dus leuke plekken voor kinderen ken ik niet...