Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apporteren voor amateurs

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Apporteren voor amateurs

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik weet geen drol van apporteren. En ik hoef er ook verder niets mee, we gaan geen jachttraining doen of iets dergelijks. Maar Millie kan het volgende al: zij zit naast mij, ik zeg 'aaaaaport', zij haalt de dummy uit de andere kamer en geeft deze aan mij. Mijn vraag is nu hoe ik dit kan uitbouwen of moeilijker maken? Behalve door de dummy meer te verstoppen dan (ze is nog niet zo goed in zoeken, moet ik eerlijk zeggen).

Iemand leuke ideeën?
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Apporteren voor amateurs

Ongelezen bericht door under the red sky »

Twee dummies wegleggen in de andere kamer. Klinkt simpel maar honden vinden het in het begin best lastig als ze na het terugbrengen van de eerste dummie nog een keer worden weggestuurd voor een apport. En buiten heb je ook veel meer mogelijkheden, dummy in het lange gras, in de struiken, tussen de bladeren, stukje van de grond aan een tak, enz enz.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Leonie.
Zeer actief

Cleva schreef:Je kunt er best grappige tafereeltjes van maken als je het achterstevoren aanleert. Dat de hond dus zelf het apport achterlaat. Dan kun je het weglopen tot volgoefening maken en de beloning voor goed gedrag is dan het mogen ophalen.
Die is leuk, ga ik morgen proberen.
Cleva schreef: Wat je ook kunt doen is de hond laten blijven terwijl je het apportje verstopt.
Wel zelf even goed opletten want het lukt niet altijd en het is veel leuker als je hond voor je zoekt dan wanneer je zelf moet zoeken.
Volgens mij is dat hoe we het nu doen.
under the red sky schreef:Twee dummies wegleggen in de andere kamer. Klinkt simpel maar honden vinden het in het begin best lastig als ze na het terugbrengen van de eerste dummie nog een keer worden weggestuurd voor een apport. En buiten heb je ook veel meer mogelijkheden, dummy in het lange gras, in de struiken, tussen de bladeren, stukje van de grond aan een tak, enz enz.
Ook een leuk idee ja. Heb maar 1 dummy, maar ga eens een 2e versieren.

Ik zoek voornamelijk dingen voor binnen nu omdat ik ziek ben, maar later gaan we het eens buiten proberen.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Apporteren van andere dingen. Voor ieder ding even opnieuw aanleren en je zal zien dat dit steeds sneller gaat.

Begin met iets wat een beetje lijkt op een dummy, een opgerold tijdschrift met een plakbandje er om heen, of een keukenrol, of ...
Daarna is de sky the limit!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wij lieten vanochtend tijdens het wandelen sleutelbossen, portemonnee's en leren handschoenen op de grond vallen. Die werden me toch snel opgeraapt en teruggebracht! :D
Leonie.
Zeer actief

ZorroMax schreef:Apporteren van andere dingen. Voor ieder ding even opnieuw aanleren en je zal zien dat dit steeds sneller gaat.

Begin met iets wat een beetje lijkt op een dummy, een opgerold tijdschrift met een plakbandje er om heen, of een keukenrol, of ...
Daarna is de sky the limit!
Ze kan eigenlijk al verschillende dingen halen als ik ernaar wijs (laatst liet ik een sok vallen op weg naar de wasmachine en dat was de eerste keer dat ik er nut van had, haha). Maar dan gebruik ik het commando 'haaalen', dus ik dacht 'aaaaport' meer te gaan gebruiken voor een dummy uit zicht.
Fotogravinnetje schreef:Wij lieten vanochtend tijdens het wandelen sleutelbossen, portemonnee's en leren handschoenen op de grond vallen. Die werden me toch snel opgeraapt en teruggebracht! :D
Wel erg praktisch, mocht je ooit per ongeluk iets laten vallen dan ben je het niet gelijk kwijt.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hier worden mijn sloffen naar beneden geworpen. Aak krijgt te horen "breng maar naar het vrouwtje" en hij pakt ze op en komt ze naar mij brengen. Ander soort van apporteren, maar wel effectief :wink:

Idem trouwens met sleutels of wat er dan ook op de grond ligt (pen, sok, theedoek, kussen), hij raapt graag dingen op en in plaats van "apport" heeft hij geleerd "in de hand" en dan raapt hij iets op en geeft het in de hand.
Hij kent overigens ook de items.
Dus "ga je kussen pakken" of pak de bal, sloffen of sok dat heeft hij nu wel aangeleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”