Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zaklampen en kamperen.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Zaklampen en kamperen.
Ziva is hier nu 2,5 maand en ze gaat met sprongen vooruit, ze heeft nog wel wat issues en één daarvan is reflecties van licht op het plafond, overdag gaat het nog wel maar in het donker is ze al geen held en dan is ze er bang voor. Van de week schenen we voor de grap met een zaklamp op het plafond (het was al donker) Haar reactie was echt heel extreem, ze vloog echt in paniek door het huis en belande met een knal tegen de schuifpui. Ze was moeilijk rustig te krijgen en toen we naar bed gingen was ze eigenlijk nog niet rustig.
Nou hebben we onze vakantie plannen aangepast zodat ze dit jaar mee kan. Ze is in nog geen jaar oud en al 5 x van eigenaar veranderd, om haar in juli uit logeren sturen leek me nog geen goed plan. Maar we gaan twee weken kamperen en daar ontkom je niet aan zaklampen.
We willen ergens in mei al een weekend gaan kamperen en dan kom ik er wel achter of ze dat trekt of niet.
Maar ik weet niet zo goed of ik hier al mee aan de slag moet en zo ja, hoe dan? Ze reageert zo extreem dat ik niet weet waar te beginnen. Of zal ik het zo laten en zien waar het schip strand?
Nou hebben we onze vakantie plannen aangepast zodat ze dit jaar mee kan. Ze is in nog geen jaar oud en al 5 x van eigenaar veranderd, om haar in juli uit logeren sturen leek me nog geen goed plan. Maar we gaan twee weken kamperen en daar ontkom je niet aan zaklampen.
We willen ergens in mei al een weekend gaan kamperen en dan kom ik er wel achter of ze dat trekt of niet.
Maar ik weet niet zo goed of ik hier al mee aan de slag moet en zo ja, hoe dan? Ze reageert zo extreem dat ik niet weet waar te beginnen. Of zal ik het zo laten en zien waar het schip strand?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Zaklampen en kamperen.
misschien helpt een staande lamp? die beweegt minder waardoor de paniek minder is?
zoiets bedoel ik: https://www.bol.com/nl/p/campinglamp-la ... lsrc=aw.ds

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
M@scha schreef:misschien helpt een staande lamp? die beweegt minder waardoor de paniek minder is?
De rest op de camping heeft wellicht wel een gewone zaklamp.
-
- Zeer actief
Dat vind ik wel een goed idee, de lamp neerleggen. Het is vooral de beweging die ze eng vind.ZivaNomi schreef:Nomi had dat ook, ik was er toevallig achter gekomen toen ik eens wat in de schuur moest zoeken terwijl het al donker was. Ze ging totaal uit haar dak van de angst en gillen en doen![]()
Wat ik heb gedaan was de hele zaklamp op de grond te laten liggen in de woonkamer. Het stond aan, maar naar een hoek gericht, dus als je er langs liep werd je niet blind zeg maar. Toen Nomi redelijk rustig was ben ik even naar boven gegaan voor 2 minuutjes, ik kwam terug en de zaklamp was morsdood gevretenZe heeft hem zo goed als dat het maar kon uit elkaar gehaald. Blijkbaar was het nodig want nu begrijpt ze wat erin zit en de zaklampangst is opgelost
![]()
Geen idee hoe ik het anders zou doen, niet meer over nagedacht eigenlijk
-
- Zeer actief
We hebben een staande lamp en in de tent een hanglamp, maar we ontkomen niet aan een zaklamp ivm 's nachts naar de wc en inderdaad mede camping gasten.Joey.K schreef:M@scha schreef:misschien helpt een staande lamp? die beweegt minder waardoor de paniek minder is?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb je counter conditioning al geprobeerd?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ja klopt. maar dat kun je niet voorkomen.Joey.K schreef:M@scha schreef:misschien helpt een staande lamp? die beweegt minder waardoor de paniek minder is?

-
- Zeer actief
Nee, ken het niet maar ik wordt er wel nieuwsgierig van, ik ga me erin verdiepen.-Saskia- schreef:Heb je counter conditioning al geprobeerd?