Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Logeren of kennel?
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Logeren of kennel?
In juni moet ik een weekendje weg met mijn schoonouders. Honden zijn niet gewenst. Zelfs verboden. Dushi gaat altijd naar mijn moeder. Hoewel dat voor Dushi steeds wat lastiger wordt is dat voor een weekend wel te doen. Lizzie gaat altijd naar mijn nichtjes. Eerst hadden ze alleen een labrador maar afgelopen jaar zijn hier 2 katten bij gekomen. Hoewel Lizzie niet gewend is aan katten klikt dat best goed.
Zij zouden ook op keetje passen ( ik heb gevraagd of zij ook op 2 honden willen passen toen wij overwogen nog een hond te nemen). Maar...Keetje houdt gewoon niet zo van andere mensen. Sommige mensen vindt ze meteen prima, sommige kosten net wat meer tijd en sommige vindt ze tot in lengte van dagen ruk ( vooral mannen). Daarbij weet ik ook niet hoe ze met katten om gaat.
Nu overweeg ik toch om Keetje en Lizzie samen naar en kennel te brengen. Dan hoeven ze niks met vreemde mensen. Lizzie vind ik eigenlijk geen kennelhond, maar samen met Keetje en maar voor 1 weekend overweeg ik hey nu toch.
Wat zouden jullie doen?
Zij zouden ook op keetje passen ( ik heb gevraagd of zij ook op 2 honden willen passen toen wij overwogen nog een hond te nemen). Maar...Keetje houdt gewoon niet zo van andere mensen. Sommige mensen vindt ze meteen prima, sommige kosten net wat meer tijd en sommige vindt ze tot in lengte van dagen ruk ( vooral mannen). Daarbij weet ik ook niet hoe ze met katten om gaat.
Nu overweeg ik toch om Keetje en Lizzie samen naar en kennel te brengen. Dan hoeven ze niks met vreemde mensen. Lizzie vind ik eigenlijk geen kennelhond, maar samen met Keetje en maar voor 1 weekend overweeg ik hey nu toch.
Wat zouden jullie doen?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Logeren of kennel?
Met logeren kan dat wel eens heel anders zijn. Mila, Amy en Amoz hebben ook niets of niet veel met vreemde mensen, maar als ze ergens gaan logeren, ontdooien ze heel snel hoorMiezemuis schreef:In juni moet ik een weekendje weg met mijn schoonouders. Honden zijn niet gewenst. Zelfs verboden. Dushi gaat altijd naar mijn moeder. Hoewel dat voor Dushi steeds wat lastiger wordt is dat voor een weekend wel te doen. Lizzie gaat altijd naar mijn nichtjes. Eerst hadden ze alleen een labrador maar afgelopen jaar zijn hier 2 katten bij gekomen. Hoewel Lizzie niet gewend is aan katten klikt dat best goed.
Wat zouden jullie doen?

Ik ga meestal eerst een keer samen wandelen met de beoogde oppas, dan associëren mijn honden die persoon automatisch al met iets leuks en kunnen ze op hun eigen tempo contact maken. Als de honden daadwerkelijk gaan logeren, krijgt de oppas altijd de instructie de honden zelf contact te laten maken, dus niet te gaan lokken of roepen, en dan gaat het eigenlijk altijd wel goed.
Misschien dus een idee om Keetje een keer te laten proefdraaien om te kijken of ze bijdraait en hoe ze op de katten reageert?
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Kijk eerst eens hoe keetje het vindt bij je ouders en de katten?
Lou wordt ook niet heul gelukkig van veel mannen,, maar mijn vader adoreert ze compleet.
Lou wordt ook niet heul gelukkig van veel mannen,, maar mijn vader adoreert ze compleet.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja.. ik zou mijn honden niet naar een pension doen, heb 1x Tyson gebracht en die vond het echt afschuwelijk..2 dagen in een hok zonder contact met de mensen die hij leuk vind.
Dan toch de oppas proberen, kijken hoe dat gaat... naast de uitlaat rondjes hoeft je andere hond er ook niet veel mee tedoen toch?
En eigenlijk zou het voor mij heel simpel zijn... ik "moet" helemaal niets, echt niets.. en als ik dat dan wel "moet" dan zorgen hun maar dat de honden mee kunnen.. honden niet gewenst ... weekendjes die moeten zijn ook zeker niet gewenst.
Maar scheelt mijn omgeving zou zo een eis nooit stellen.
Dan toch de oppas proberen, kijken hoe dat gaat... naast de uitlaat rondjes hoeft je andere hond er ook niet veel mee tedoen toch?
En eigenlijk zou het voor mij heel simpel zijn... ik "moet" helemaal niets, echt niets.. en als ik dat dan wel "moet" dan zorgen hun maar dat de honden mee kunnen.. honden niet gewenst ... weekendjes die moeten zijn ook zeker niet gewenst.
Maar scheelt mijn omgeving zou zo een eis nooit stellen.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ja, als je haar niet naar je beoogde oppas brengt leert ze ze ook nooit leuk kennen. Ik zou ze gewoon heenbrengen, dat lijkt me algeheel geen drama.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja het is wat je zelf wilt en waar je je goed bij voelt.
Ik heb weinig familie en mijn honden en hun matcht niet; vooral Kibo is een hele moeilijke hond.
En dus gaan ze in pension als ik op vakantie ga; dan weet ik dat ik mij nergens zorgen om hoef te maken.
Al werk ik er natuurlijk zelf en vertrouw ik mijn collega's 100% dus net even wat makkelijker voor mij
Ik heb weinig familie en mijn honden en hun matcht niet; vooral Kibo is een hele moeilijke hond.
En dus gaan ze in pension als ik op vakantie ga; dan weet ik dat ik mij nergens zorgen om hoef te maken.
Al werk ik er natuurlijk zelf en vertrouw ik mijn collega's 100% dus net even wat makkelijker voor mij
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Hier gingen ze in dit geval ook naar een pension. Het is maar voor een weekendje. Onze Blacky vond het er altijd super, Spikey en Laika zijn er samen 1 week geweest die vonden het niet super maar ook niet erg.
Het is vaak ook hoe jij als baas er in staat.
Ik vind het namelijk veel enger om mijn honden bij een oppas te brengen waar ze weg kunnen lopen e.d.
Als wij straks een week weg gaan zonder de honden dan komen mijn ouders in ons huis op ze passen dat doen ze nu al 1x in de week. Als ik ze bij hen thuis zou moeten brengen dan was ik er veel minder gerust op.
Het is vaak ook hoe jij als baas er in staat.
Ik vind het namelijk veel enger om mijn honden bij een oppas te brengen waar ze weg kunnen lopen e.d.
Als wij straks een week weg gaan zonder de honden dan komen mijn ouders in ons huis op ze passen dat doen ze nu al 1x in de week. Als ik ze bij hen thuis zou moeten brengen dan was ik er veel minder gerust op.
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
Met Pleun hetzelfde dilemma. Ze gaat helemaal voor haar 'eigen' mensen en verder wordt ze het liefst met rust gelaten / schuw. Flo vind andere mensen juist vaak geweldig.
Ik heb Pleun wel naar de oppas gebracht samen met Flo. Het gaat het beste als ik dan ook meteen wegga. Pleun vind namelijk dat ze wel een mens nodig heeft, dus al ik er niet ben, wisselt ze me gelijk in voor een ander aanwezig exemplaar. Dan krijg ik binnen een uur foto's toegestuurd van Pleuntje Pinda die bij '' haar nieuwe mens" op schoot of op de voeten ligt te slapen
Ik hou er wel rekening mee haar niet naar een druk gezin met kinderen te brengen. Maar in een rustige omgeving gaat het prima gelukkig.
Ik heb Pleun wel naar de oppas gebracht samen met Flo. Het gaat het beste als ik dan ook meteen wegga. Pleun vind namelijk dat ze wel een mens nodig heeft, dus al ik er niet ben, wisselt ze me gelijk in voor een ander aanwezig exemplaar. Dan krijg ik binnen een uur foto's toegestuurd van Pleuntje Pinda die bij '' haar nieuwe mens" op schoot of op de voeten ligt te slapen

Ik hou er wel rekening mee haar niet naar een druk gezin met kinderen te brengen. Maar in een rustige omgeving gaat het prima gelukkig.