Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chip op naam zetten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Chip op naam zetten
Dat is nog niet zo makkelijk met een USA hond, ik kan Bink nergens aanmelden omdat ze zijn USA Chipnummer niet accepteren, hij is kort en er zitten zowel cijfers als letters in...weet iemand een registratie kantoor waar dat wel zou kunnen, ik heb NDG geprobeerd en Stichting Chip, ik kwam ook hondregistreren.nl tegen maar weet niet of die goed zijn. Iemand een idee?
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Re: Chip op naam zetten
Heb je het enkel online geprobeerd of ook contact gehad met NDG? Soms werkt het om even contact met ze op te nemen bij zoiets. Je hebt ook Petbase.eu maar daar kun je als particulier geen chip registreren en ik denk dat je tegen hetzelfde probleem loopt. Lastig.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
- Aantal honden: 3
lukte mij destijds ook niet, dus heb hem opnieuw met een nl-chip laten registreren. gewoon bij de ndg.
mss kunnen ze de chip wel handmatig invoeren. waag er even een mailtje aan bij de ndg.
met fci stb zorgt de raad ervoor bij registratie, maar daar heb jij niks aan denk ik.
mss kunnen ze de chip wel handmatig invoeren. waag er even een mailtje aan bij de ndg.
met fci stb zorgt de raad ervoor bij registratie, maar daar heb jij niks aan denk ik.
-
- Zeer actief
tja, of een Nederlandse chip er in laten doen en die registreren, ik zou het anders ook niet weten
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nederlandse chip laten zetten. Hij had eigenlijk destijds bij import al een correcte chip die aan de ISO normen voldoet. (Of je moet bij import je eigen scan apparaat bij hebben die die afwijkende chip kan lezen geloof ik, maar dan nog had hij binnen 14 dagen na aankomst hier met een correcte chip geregistreerd moeten worden)Brigitte schreef:Dat is nog niet zo makkelijk met een USA hond, ik kan Bink nergens aanmelden omdat ze zijn USA Chipnummer niet accepteren, hij is kort en er zitten zowel cijfers als letters in...weet iemand een registratie kantoor waar dat wel zou kunnen, ik heb NDG geprobeerd en Stichting Chip, ik kwam ook hondregistreren.nl tegen maar weet niet of die goed zijn. Iemand een idee?
-
- Zeer actief
Ik zou er GEEN nl chip bij laten zetten. ook al wil je niet fokken; de geldigheid van de stamboom vervalt dan (bij mijn beste weten). Vraag dat eerst wel goed uit voor je dat doet. Ik zou ook ff bellen met chipregistratiebureau's.
Suzanne
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Crutz zal t vast weten hoor... die fokt met boom en heeft ook honden uit de US.~Suzanne~ schreef:Ik zou er GEEN nl chip bij laten zetten. ook al wil je niet fokken; de geldigheid van de stamboom vervalt dan (bij mijn beste weten). Vraag dat eerst wel goed uit voor je dat doet. Ik zou ook ff bellen met chipregistratiebureau's.
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ten eerste is het geen fci stamboom~Suzanne~ schreef:Ik zou er GEEN nl chip bij laten zetten. ook al wil je niet fokken; de geldigheid van de stamboom vervalt dan (bij mijn beste weten). Vraag dat eerst wel goed uit voor je dat doet. Ik zou ook ff bellen met chipregistratiebureau's.
Suzanne

Daarnaast ben je verplicht de hond binnen 14 dagen op naam te zetten met een door het ministerie goedgekeurde ISO chip, daarom accepteren de databanken zijn huidige chipnummer niet.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009019/2 ... Hoofdstuk2

- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zou hem sowieso een Nederlandse chip geven. 9 van de 10 apparaten kunnen die Amerikaanse chips niet lezen. Dus mocht hij gevonden worden is zo'n Amerikaanse chip eigenlijk waardeloos.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Dat is raar , Elena had een Amerikaanse chip en die kon ik gewoon laten registreren bij de Ndg
En daar zaten ook letters in
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
In de tijd van Elena waren de regels nog anders, nu moet het echt een chip zijn die aan de Europese iso normen voldoet** Angela ** schreef:Dat is raar , Elena had een Amerikaanse chip en die kon ik gewoon laten registreren bij de Ndg

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
En dan? Je hond wordt er niet anders op hoor, als de raad van beheer het niet eens is met het chippen en vind dat je stamboom niet meer 'geldig' is (wat is dat eigenlijk, een ongeldig stamboom die voorheen wel geldig was. De ouders op de stamboom zijn ineens de ouders niet meer? )~Suzanne~ schreef:Ik zou er GEEN nl chip bij laten zetten. ook al wil je niet fokken; de geldigheid van de stamboom vervalt dan (bij mijn beste weten). Vraag dat eerst wel goed uit voor je dat doet. Ik zou ook ff bellen met chipregistratiebureau's.
Suzanne

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad NL chip geven en die registreren.
Volgens de regels en hij staat geregistreerd, dus vindbaar.
Volgens de regels en hij staat geregistreerd, dus vindbaar.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben alleen bang dat als ik een chip bij laat zetten en ze scannen hem op een chip dat ze dan de USA eerst vinden en dan wellicht niet verder zoeken en dan heb ik er nog niets aan aan die 2de 

- dagmar88
- Zeer actief
Wel apart hoor, dat ie jaren als dekreu is ingezet, verschillende eigenaren heeft gehad en toch nooit is geregistreerd.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Als je een importhond laat registreren bij de Raad van Beheer, komt de buitendienstmedewerker van de RvB sowieso langs. Die kan er dan ook een Nederlandse chip inzetten. Vervolgens komt het Nederlandse chipnummer op het registratiebewijs.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is geen fci rasunder the red sky schreef:Als je een importhond laat registreren bij de Raad van Beheer, komt de buitendienstmedewerker van de RvB sowieso langs. Die kan er dan ook een Nederlandse chip inzetten. Vervolgens komt het Nederlandse chipnummer op het registratiebewijs.

- dagmar88
- Zeer actief
Wat heeft de raad van beheer met een shorty bull te maken?under the red sky schreef:Als je een importhond laat registreren bij de Raad van Beheer, komt de buitendienstmedewerker van de RvB sowieso langs. Die kan er dan ook een Nederlandse chip inzetten. Vervolgens komt het Nederlandse chipnummer op het registratiebewijs.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De meeste readers zullen z’n Amerikaanse chip niet kunnen lezenBrigitte schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik ben alleen bang dat als ik een chip bij laat zetten en ze scannen hem op een chip dat ze dan de USA eerst vinden en dan wellicht niet verder zoeken en dan heb ik er nog niets aan aan die 2de
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Denk ik inderdaad ook niet, sommige hebben al moeite met roemeense chips edcrutz schreef:De meeste readers zullen z’n Amerikaanse chip niet kunnen lezenBrigitte schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik ben alleen bang dat als ik een chip bij laat zetten en ze scannen hem op een chip dat ze dan de USA eerst vinden en dan wellicht niet verder zoeken en dan heb ik er nog niets aan aan die 2de
scooby 06-07-1995/31-08-2007
-
- Zeer actief
Oh ok ja op die manier. Dan gaan we hem gewoon een nieuwe chip gevennoekie schreef:Denk ik inderdaad ook niet, sommige hebben al moeite met roemeense chips edcrutz schreef:De meeste readers zullen z’n Amerikaanse chip niet kunnen lezenBrigitte schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik ben alleen bang dat als ik een chip bij laat zetten en ze scannen hem op een chip dat ze dan de USA eerst vinden en dan wellicht niet verder zoeken en dan heb ik er nog niets aan aan die 2de

Bedankt allemaal