Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoefjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Hoefjes

Ongelezen bericht door veertje »

Finn geef ik nu al geruime tijd kalfshoefjes. Op de geur na de ideale kauwsnacks voor langdurig kauwplezier. Ik had dus zo'n hele grote zak besteld met 100 stuks en die was laatst na bijna een jaar op. Dus ik heb een nieuwe zak gekocht op de show in Eindhoven. Maar deze bevallen helemaal niet zo goed. Ze breken er heel snel stukken vanaf en in de teen zie ik af en toe stukken achtergebleven bot zitten.
Gisteravond deed ik de laatste ronde en Finn bleef heel lang zitten poepen. Het was donker, dus goed zien kon ik het niet en omdat hij ook wel eens afgeleid wordt met snuffelen was ik een beetje aan het mopperen dat hij wel eens mocht opschieten. Nou toen was hij klaar, liep verder en 10 meter later zat hij weer. Oke, misschien was de kvv verkeerd gevallen. Thuisgekomen meteen even zijn broek nagekeken (heerlijk zo'n langharige hond op zulke momenten :roll: ) en ja hoor, vies. Finn onder de douche gestopt en (nu wordt het een smerig verhaal) met het afspoelen merk ik dat er stukjes rond z'n poeperd zitten. Dat bleken dus allerlei stukjes hoefje te zijn... Geen wonder dat poepen niet zo snel ging.
Vanmorgen melde hij zich al vroeg en moest eruit, weer lang poepen, maar nu niks meer gevonden wat bleef plakken. Verder was hij wel zichzelf, snuffelde heel wat af met wandelen en wilde thuis ook wel een kauwstaafje eten.

Hebben jullie dit ook wel eens met hoefjes? En als jullie wel stevige hoefjes hebben, waar hebben jullie die gekocht? Mijn eerste zak kwam via Witjes. Die waren dus wel stevig.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Hoefjes

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het ondingen om te geven; te hard en idd verteert het soms niet helemaal. Kan een boel inwendige schade opleveren aan gebit en ingewanden.

De meningen zijn verdeeld, dat wel.

Suzanne
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vusi eet altijd koe hoefjes, ze eet ze helemaal op, ik probeer altijd het laatste puntje weg te gooien maar soms is ze me te snel af (of ik ben te langzaam :tongue: ) en kotst ze het later weer uit.
Ze heeft er verder geen problemen mee, kauwstaafjes blieft ze niet :piew: .
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 23 mar 2018 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik geef ook hoefjes, maar zodra de binnenkant leeg is en het grote knagen begint, dan gaat het ding weg. Ik ga niet wagen dat er straks een groot scherp stuk ingeslikt gaat worden.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik heb ze van bullepees.nl die bevallen prima.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb hier verschillende gehad. Ik koop ze niet meer.
Die dingen meuren een uur in de wind, ik breek m'n nek er over als ze niet direct op gaan. Droef vind het vrij normaal om grote stukken eraf te knagen en heel door te slikken, en vervolgens na 2 dagen kotst hij de boel weer uit want dan besluit zijn maar dat het toch niet de bedoeling is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik koop ze ook niet meer, Truus en Madam deden er wel lang mee maar Dirk had hem zo op, de volgende dag moest hij kotsen maar het lukte niet, uiteindelijk wel en hij viel zo om :O: Het leek erop dat hij flauwviel of zo :schrik: en hij had een groot stuk hoef uitgekotst, dus nee hier niet meer. :neenee:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik koop ze ook niet meer om dezelfde reden als bij Billy. Lut slikt ze gewoon door, kotst ze daarna uit en eet ze vervolgens weer op. Is me te gevaarlijk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik had nu ook een zak redelijk zachte hoefjes. Ik heb ze dus weggegooid want nu kreeg ik er kotsende honden van.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Mijn honden slikken die dingen in z'n geheel door. :80: Doodeng vind ik het. Ik geef zulke dingen dus ook niet.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik geef ze ook niet. Je wil niet weten waar die hoefjes in hebben gestaan :engel: en hoe erg rotkreupel ze zijn geweest.

Nee hoor, dat is niet de hoofdreden. Maar van alles wat je een hond kan geven, ga ik niet die kneppelharde hoefjes geven.

Maar ik geef ook geen hertengeweien, en gekke dingen :pffff:

Mij te risicovol. En er zijn zoveel andere lekkere dingen om te geven. Dus zie ik de meerwaarde ervan niet.

Maar ik heb ook luie honden. Ze hebben zelf ook geen zin in urenlang ergens op te kauwen. Veel te vermoeiend :engel:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik geef wel harde dingen want de rest is met 5 minuten op en dat vind ik zo zonde geld..
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bij Puchu is het ooit om de kaak gaan zitten, muurvast en het kind helemaal in paniek. Gelukkig was mijn man thuis en kon het met
flinke kracht er nog af krijgen.
Nooit meer sindsdien dus, ik vind het gevaarlijke dingen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nee vind ze te gevaarlijk. Runderoren met vacht doen ze hier minstens zo lang mee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik gaf ze van Dogbite maar nadat laatste keer een stukje is afgeslepen wat op zijn tong bleef plakken en hij bijna stikte heb ik ze allemaal in de vuilnisbak gedonderd. Ik haal ze niet meer.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik geef ze wel eens en nog nooit een van hierboven beschreven problemen ondervonden. Oor knaagt er gewoon kleine stukjes af en het laatste puntje eet ze niet want dat is te hard. Maar ze is er niet enórm dol op dus ze krijgt ze neit vaak, af en toe als afwisseling van de kophuid en runderoren.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

mijke schreef:Ik geef ze wel eens en nog nooit een van hierboven beschreven problemen ondervonden. Oor knaagt er gewoon kleine stukjes af en het laatste puntje eet ze niet want dat is te hard. Maar ze is er niet enórm dol op dus ze krijgt ze neit vaak, af en toe als afwisseling van de kophuid en runderoren.
Ze knagen er hier nog niet eens de helft af, daarna is het niet interessant meer. Dus voor zulke honden inderdaad een prima snack. Als ze er hele stukken af zouden eten zou ik het ook niet meer geven.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik geef gevulde hoefjes, ze smikkelen het schapenvet of de paté eruit, knagen het randje eraf en laten het dan liggen. Als ze worden doorgeslikt of überhaupt dat puntje proberen weg te knagen zouden ze hier meteen in de vuilnisbak eindigen :80:
Als harde kauwsnack geef ik grote bullenpezen of nekspieren. Die runderkophuidplaten vinden ze ook fantastisch en daar zijn ze wel 2 dagen zoet mee. Maar die van mij zijn dus niet zo fanatiek.
mijke
Zeer actief

runninggirl schreef:
mijke schreef:Ik geef ze wel eens en nog nooit een van hierboven beschreven problemen ondervonden. Oor knaagt er gewoon kleine stukjes af en het laatste puntje eet ze niet want dat is te hard. Maar ze is er niet enórm dol op dus ze krijgt ze neit vaak, af en toe als afwisseling van de kophuid en runderoren.
Ze knagen er hier nog niet eens de helft af, daarna is het niet interessant meer. Dus voor zulke honden inderdaad een prima snack. Als ze er hele stukken af zouden eten zou ik het ook niet meer geven.
Ja precies, dan zou ik het ook niet doen. Oor is meer een schraper, bij hoefjes dan. Dus daar maak ik me totaal geen zorgen over.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

runninggirl schreef:
Nou dat deden ze hier dus precies zo, alleen sinds die nieuwe zak breken ze heel snel en komen er wel grotere stukken af helaas.
Daarvoor aten ze het half op en dat was met hele kleine stukjes. Daar gingen best wat dagen overheen. Nu is het met een dag te klein.

Finn heeft gisteren ook nog moeite gehad met poepen. Vandaag lijkt het beter.
mijke
Zeer actief

Nou, dan die zak weggooien dus een elders nieuwe (goeie) hoefjes halen!
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Als de hoefsmid komt, krijgen ze een flink stuk van wat de hoefsmid van de paardenhoeven heeft gesneden. Met gedroogde hoefjes heb ik geen ervaring.
Als Finn zo'n last krijgt met het poepen zou ik ze toch niet meer geven.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hond van mijn vriendin is eraan overleden.
Was een paar dagen niet lekker en onrustig. Helaas kwamen ze er te laat achter dat zo'n hoefje een obstructie in zijn darmen was gaan vormen. De uiteindelijke operatie was wel geslaagd, maar de hond kwam niet meer uit de narcose. Hartaanval op de operatietafel.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Heb denk al 30 jaar honden en geef het dus al heel lang, nooit problemen mee gehad.

Meestal de gevulde, ze halen alles er uit en knabbelen er nog beetje aan en laten het liggen, meestal doen ze er daarna niet veel meer mee, af en toe even vastpakken en 5 min aan knabbelen.

Ik geef om de 2 weken een nieuwe en gooi dan de oude weg

Vind dat er veel kauwdingen zijn die niet veilig zijn, waar stukken van afgebeten kunnen worden die heel scherp zijn.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier verschilt het per hond. Dico kauwt er te grote stukken van, die eet hij op (max 2x2cm) en kotst hij standaard een paar uur later weer uit... Op de mat of in z'n mand.

Jiska en vorige mechels konden er best een tijdje op kauwen en dan het puntje gooi ik weg.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”