Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grappig geconditioneerd gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Grappig geconditioneerd gedrag

Ongelezen bericht door Jackira »

Als we naar de hondendijk gaan lopen we vanaf de parkeerplaats aangelijnd naar de dijk waar we door een groot zwaar hek moeten om naar binnen te kunnen. Voor de honden is het feest als we door het hek zijn. want daar kun je rennen en spelen en gek doen.

Dus als we voor het hek staan en ik doe de halsband en riem af zouden ze in principe overal naar toe kunnen rennen. maar nee ze staan te trappelen en te springen om door het hek te gaan want daar achter het hek is het leuk :mrgreen: Terwijl ze net zo goed alle andere kanten op zouden kunnen rennen. (wat niet de bedoeling is want dat is een weg en een fietspad en duinen waar konijnen zitten :wink: ) Ik moet er iedere keer weer om lachen dat naar hun idee de lol pas na het hek begint :mrgreen:

Ik weet ook nog dat Beer buiten nooit aangelijnd wilde worden. Wel als ik terwijl we al buiten waren zei "Beer, ga je mee een rondje lopen?"Dan kwam hij als een gek aangerend om zich te laten aanlijnen. Want voor hem was die zin het sein voor leuke dingen als we binnen waren en naar buiten gingen.

Hebben jullie ook zulke dingen met de honden?
Laatst gewijzigd door Jackira op 22 mar 2018 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Re: Grappig geconditioneerd gedrag

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Ja herkenbaar maar dan bij de eigen tuin. Als we gaan wandelen gaan we de tuin uit via een hekje aan de zijkant van de tuin. Naast het hekje staan nog twee paaltjes met ijzerdraad als een soort hekje. Daarnaast is 30 meter zonder hekje en zonder afscheiding. Hij gaat altijd mee via het hekje. Een tijdje terug kwam mijn dochter net thuis en liet ik hem los op ongeveer 10 meter van het hekje. Hij hoeft dan alleen maar een wal af te lopen van een meter hoog. Maar nee hoor, hij rent terug naar het hekje en probeert met alle macht het hekje open te duwen :LOL: :LOL:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Jackira
Zeer actief

Bumper69 schreef:Ja herkenbaar maar dan bij de eigen tuin. Als we gaan wandelen gaan we de tuin uit via een hekje aan de zijkant van de tuin. Naast het hekje staan nog twee paaltjes met ijzerdraad als een soort hekje. Daarnaast is 30 meter zonder hekje en zonder afscheiding. Hij gaat altijd mee via het hekje. Een tijdje terug kwam mijn dochter net thuis en liet ik hem los op ongeveer 10 meter van het hekje. Hij hoeft dan alleen maar een wal af te lopen van een meter hoog. Maar nee hoor, hij rent terug naar het hekje en probeert met alle macht het hekje open te duwen :LOL: :LOL:
Haha :LOL: ik vind zulke dingen echt zo leuk.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Helaas wel :gvd:
Richting strand lopen is een drama. Trekken jongens :LOL:
En mijn vorige stel was net zo :engel:

Vandeweek tien keer de riem laten vallen. En dan komt brave hendrik terug :denken: waarom laat je de lijn nu los?
Jol moet ik er op wijzen dat het de bedoeling is dat ze bij me komt in plaats van stug doorlopen want dan is ze er eerder :pffff:

Edit, lijn loslaten en blijven staan is blijkbaar geconditioneerd gedrag geworden bij Aki.. dan komt hij terug en gaat dan maar aan de voet zitten :o
Jackira
Zeer actief

blondie schreef:Helaas wel :gvd:
Richting strand lopen is een drama. Trekken jongens :LOL:
En mijn vorige stel was net zo :engel:

Vandeweek tien keer de riem laten vallen. En dan komt brave hendrik terug :denken: waarom laat je de lijn nu los?
Jol moet ik er op wijzen dat het de bedoeling is dat ze bij me komt in plaats van stug doorlopen want dan is ze er eerder :pffff:

Edit, lijn loslaten en blijven staan is blijkbaar geconditioneerd gedrag geworden bij Aki.. dan komt hij terug en gaat dan maar aan de voet zitten :o
:LOL: dat verwacht je toch ook niet.

Heel herkenbaar trouwens dat trekken als we naar het strand gaan. Ik vind het stiekem niet erg want voor een deel moeten we omhoog lopen dus dat is dan wel makkelijk met trekkende honden :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Guus vindt commandos en druk niet prettig. Bas doet gewon wat je zegt maar Guus dus niet. Die blokkeert of gaat heel dramatisch iets totaal anders doen en reageert dan nergens op.

Dus plasjes doen in de tuin werd lastig. Hij wilde niet meer mee en al helemaal niet meer op het gras. Erg vervelend en alles loslaten hielp ook niet. Hij ging niet meer op het gras. Punt! Plassen dus sowieso niet.

Maar een ding kan hij niet laten. En dat is ergens eerder zijn dan Bas. Dus tegenwoordig als ze smorgens gegeten hebben wacht ik op Bas. Als ze klaar zijn maak ik Bas enthousiast en zeg ik ga maar plassen. Bas staat dan te trappelen en piept van enthousiasme. Dan doe ik de deur open en stuiven ze het gras op....haha. Zo dom van hem. Want alleen kreeg ik hem dus totaal niet op het gras en als Bas niet mee rende deed hij het ook niet.

Inmiddels is dat probleem gelukkig weg. Maar als Guus iets niet wil moet je zorgen dat hij achter iets aan rent
Dan doet hij alles.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, grappig en herkenbaar!

Hier laat ik de honden altijd even in de tuin voordat ze eten krijgen. Dan kan ik ze één voor één naar binnen laten en naar hun plek sturen zonder dat er chaos en opwinding binnen ontstaat. En ook al voer ik niet op heel vaste tijdstippen, als ik ze nu even naar buiten laat en het is volgens hen wel ongeveer etenstijd, sjezen Amoz en Amy heel hard naar buiten om zich vervolgens net zo hard weer om te draaien en meteen weer naar binnen te sjezen, want: eten :cheer: Heb ik alsnog een rondrazende tornado in huis. Mila is de enige die zo slim is om dan gewoon niet naar buiten te gaan en alvast in haar mand te gaan liggen (waar ze moet wachten als ik het eten klaarmaak). Maar voor Amy en Amoz hoort het naar buiten gaan nu helemaal bij het ritueel, ook al is dat maar 2 seconden.

Je kunt dit natuurlijk ook in sommige situaties handig inzetten. Muilkorf betekent voor Amy bijvoorbeeld: jippie, ik mag loslopen! Dus die wordt aardig hieperdepiep als de muilkorf tevoorschijn komt :D
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Als ze blaffen in de tuin moeten ze direct naar binnen.
Maar als ze vinden dat het écht moet, dan rennen ze al na 1x blaffen naar de deur om naar binnen te gaan. Ik kan ze dan nog niet eens roepen zo snel dat ze er al zijn :mrgreen:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Wij hebben thuis geen open keuken, maar moeten via de hal naar de keuken toe. Dat is dezelfde deur/hal waar we ook doorheen gaan als ik met Jip ga wandelen. Jip houdt mij daarom altijd in de gaten als ik opsta en naar de hal loop. Want misschien gaan we wandelen? Tenzij ik de theeglazen van tafel pak. Want Jip weet inmiddels dat we dan niet gaan wandelen, maar dat ik naar de keuken loop om thee te zetten. Dat feit 'misbruik' ik wel eens als ik van Jip weet dat hij graag naar buiten wil. Als ik bijvoorbeeld naar boven toe wil om de was te doen, dan pak ik de theeglazen en neem deze mee. Dan blijft Jip rustig liggen en heb ik geen enthousiaste hond om mij heen dansen die naar buiten toe wil.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Haha herkenbaar! Daarom vindt Manu hekken ook geweldig interessant :cheer:

Ik heb toen ik nog alleen woonde, Manu een tijd helemaal gek gemaakt als ik wist dat mijn vriend eraan kwam. Zodra ik dan zijn auto in de straat hoorde zei ik: wie is daar!? en dan mocht hij er van mij naar toe rennen. Hij wordt nu nog steeds dol als een auto onze (2 verhuizingen verder) straat inrijdt en afremt. Vorig jaar is hij zelfs het bos uitgerend omdat er een auto ging parkeren :oeps: Die mevrouw deed haar deur open en het eerste wat zij ziet is een loeienthousiaste harige en joelende reuzenhond die doet alsof hij zijn geliefde na een jaar weer terug ziet :goeie:
Sorry! Iedereen parkeert toch om hem te zien :denken:

Uma doet niet aan geconditioneerd worden. Die conditioneert ons.
Ze heeft vaak last van diarree. Dus als ze piepend opstond en wat stond te rillen met een gebogen rug schoot altijd één van ons wel overeind om snel naar buiten te gaan met haar. Op een gegeven moment was het elke avond wel 2x loos alarm. Dan ging ze met een op hol geslagen staart onder alle auto's loeren en had toch écht geen tijd voor plassen of poepen :pffff: Die wil zodra de zon onder is op kattenjacht en had prima door hoe ze ons zo ver kreeg naar buiten te gaan :goeie: We hebben het er nog steeds niet uit :LOL:
DeDiana
Zeer actief

Manuma schreef:Haha herkenbaar! Daarom vindt Manu hekken ook geweldig interessant :cheer:

Ik heb toen ik nog alleen woonde, Manu een tijd helemaal gek gemaakt als ik wist dat mijn vriend eraan kwam. Zodra ik dan zijn auto in de straat hoorde zei ik: wie is daar!? en dan mocht hij er van mij naar toe rennen. Hij wordt nu nog steeds dol als een auto onze (2 verhuizingen verder) straat inrijdt en afremt. Vorig jaar is hij zelfs het bos uitgerend omdat er een auto ging parkeren :oeps: Die mevrouw deed haar deur open en het eerste wat zij ziet is een loeienthousiaste harige en joelende reuzenhond die doet alsof hij zijn geliefde na een jaar weer terug ziet :goeie:
Sorry! Iedereen parkeert toch om hem te zien :denken:

Uma doet niet aan geconditioneerd worden. Die conditioneert ons.
Ze heeft vaak last van diarree. Dus als ze piepend opstond en wat stond te rillen met een gebogen rug schoot altijd één van ons wel overeind om snel naar buiten te gaan met haar. Op een gegeven moment was het elke avond wel 2x loos alarm. Dan ging ze met een op hol geslagen staart onder alle auto's loeren en had toch écht geen tijd voor plassen of poepen :pffff: Die wil zodra de zon onder is op kattenjacht en had prima door hoe ze ons zo ver kreeg naar buiten te gaan :goeie: We hebben het er nog steeds niet uit :LOL:
Ooo, echt precies Taartje :F:
Taartje moet soms 's avonds laat nog een keer extra plassen, en dat geeft ze aan door in de gang te gaan staan blaffen. Vanwege de buren kom ik dan met haastige spoed in actie en laat haar snel de tuin in. Nu ze dat heeft ontdekt, past ze die tactiek dus ook toe als ze gewoon ineens zin heeft om naar buiten te gaan, bijvoorbeeld midden in de nacht :hmmm: En ik kan het blaffen hier echt niet negeren vanwege de buren, maar ze gaat gewoon net zo lang door tot ze haar zin heeft. En dan gaat ze gewoon lekker struinen in de tuin om pas weer binnen te komen als zij daar zelf zin in heeft ;-)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tay stopt ook meteen met trekken als ik de riem los laat. :LOL: Die draait idd meteen om en komt braaf bij me staan, zelfs met trainen. Verder gaat Winni altijd haar kamerkennel in om daar rondjes te rennen als ze eten krijgen. Dat ze al sinds ze een jaar is 's avonds buiten eten krijgt en niet in die kennel, dat boeit niet. Ze MOET rondjes rennen. Overdag krijgt ze wel in die kamerkennel eten, maar hoeven er geen rondjes gerend te worden.
Als mijn man 's avonds thuis komt staan ze bij de achterdeur te wachten en te gillen, elke dag weer... Hij komt alleen via de voordeur naar binnen :LOL:

En wij kunnen niet samen naar het paard bijvoorbeeld. Als we samen weg gaan en ik doe mijn normale jas aan, dan lopen Tay en Winni netjes naar de kennel. Tessa vindt dat zij altijd eten krijgt als wij weggaan dus die gaat staan dansen en springen. Zodra ik een andere jas aan doe gaan Tay en Winni gillen en blaffen en druk doen, want ze mogen mee! Maar dat is alleen als mijn man ook een jas aantrekt, terwijl ze toch ook bijna elke dag alleen met mij weg gaan.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Leuk om te lezen :D

Flo mag in de winter na het wandelen mijn pantoffels van boven halen. Dat vindt ze geweldig om te doen. Maar ze snapt niet dat ik die dingen in de zomer niet nodig heb. Dus bij 26 graden haalt ze de pantoffels even enthousiast op :lol1: En dan neem ik ze maar dankbaar in ontvangst, want dan staat ze daar zo blij mee in haar bek :I: (Als ze mijn pantoffels niet kan vinden dan neemt ze mijn joggingsbroek mee:)

Pleun vind het heel leuk om helemaal afgedroogd te worden met een handdoek na het wandelen in de regen, ze 'knuffelt' zichzelf dan helemaal in de handdoek met veel gekwispel. Maar als het buiten droog weer is.......dan moet het afdroog-feest evengoed doorgaan. Ze stort zich dan op de handdoek die standaard in de gang ligt en ik kan het dan ook niet laten haar voor de lol dan toch maar even 'droog' te wrijven.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Pleun vind het heel leuk om helemaal afgedroogd te worden met een handdoek na het wandelen in de regen, ze 'knuffelt' zichzelf dan helemaal in de handdoek met veel gekwispel. Maar als het buiten droog weer is.......dan moet het afdroog-feest evengoed doorgaan. Ze stort zich dan op de handdoek die standaard in de gang ligt en ik kan het dan ook niet laten haar voor de lol dan toch maar even 'droog' te wrijven.[/quote]

:I: :I: heerlijk.
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Als ik 's avonds mijn lenzen uitdoe (doe ik beneden)Als hij hoort hoe ik de dopjes van de lenzenhouden op het aanrecht leg dan gaat Koda al naar de hal waar hij 's nachts slaapt. En wacht op het koekje wat volgt op de lenzen.. Als ik dan dus eens in de middag mijn lenzen bakje pak en een dopje valt oid zit hij ook in de hal.
Als hij druipnat is van de regen oid blijft hij in de hal wachten tot hij afgedroogd wordt. Ook al denken wij dan dat het niet heel erg nodig is. Dus gaan we maar afdrogen. Pas als de handdoek over zijn rug is geweest is het klaar en gaat hij naar binnen.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana is op zich helemaal geen slimme hond,wat betreft spelletjes, commando's enz, zie hier heel wat slimmere honden langs komen,
maar op het andere vlak is ze super ,,slim,, ze weet door mijn handelingen precies wat of de dag brengt,
en wat of er van haar verwacht wordt,
ze is zo ingeburgerd in ons gezin, dat ze automatisch al de dingen doet, voor dat ik het zeg,
en of dat nou slimmigheid is of automatisme is me om het even, het werkt perfect.
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ik loop altijd met tanden poetsen door het huis. En ik heb tijdens dat wandelend tandenpoetsen een paar keer achter elkaar Bowie zijn knuffel weggegooid. Nu komt hij als ik ga tandenpoetsen standaard al aan met zijn knuffel in z'n bek.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ik bedenk me nog iets van volgens mij geconditioneerd gedrag. Zowel Bluf als Aki doen het. Als we thuiskomen, of binnenkomen of er komt visite dan moeten ze iets pakken om de bek te nemen. Aki heeft hier in huis een, twee, soms drie hartjes kussens :roll: of het hartjeskussen met een slof of.. enfin hij pakt altijd iets in de bek voor hij komt begroeten.

Gisteren gingen we op visite bij schoonma, en ik kwam iets later binnen. Hij wilde daar het kussen van de bank grijpen, maar dat mocht niet.. dus je zag hem echt druk rond lopen om toch maar iets te pakken..in een oogwenk had hij ineens de telefoon van de baas van de salontafel gepakt :oohja: mocht uiteraard al helemaal niet!, dus hebben we hem maar een linnentasje toegeworpen en toen kwam hij met het tasje in de bek mij als een blij ei begroeten.

Bluf heb ik het destijds bewust aangeleerd, zij had als volwassen hond de neiging om altijd je arm in de bek te nemen of je hand. Ze beet niet, maar "vreemde" mensen konden dat natuurlijk wel verkeerd opvatten. Dus haar aangeleerd om altijd iets anders in de bek te nemen. Aki als pup werkte ook nogal met zijn bek en uiteraard dit ook middels een alternatief geven omgebogen, met als resultaat dus dat ook hij altijd iets in de bek pakt.
blondie
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Wat een geweldige verhalen allemaal! Ja, je hebt ze onbedoeld iets geleerd voor je er erg in hebt.
Ik geef samen met een collega speurlessen. En van ons gaat zich verstoppen en de honden gaan 1 voor 1 zoeken. Voor de juiste geur nemen we gedragen sokken mee,1 voor de hond om aan te ruiken, de andere op het pad op het punt waar de vermiste persoon de struiken ingaat om zich te verstoppen. Dat laatste hebben ze dus in no time door. Sok = de bosjes in, daar zit de mens. Daar kwamen we achter toen we langere sporen gingen leggen met tussendoor ook soms een sok. Complete verwarring: het spoor loopt door! Maar er ligt een sok! Wat nu dan!
:mrgreen:
Ik had dat ooit met Finn andersom. Daar had iemand een spoor uitgelopen op gras, maar ook over een verharde weg heen, en met bochten iets wat met een IPO spoor eigenlijk niet voorkomt. Dan zie je dus ook de twijfel omdat ze zo gewend zijn geraakt aan hoe een bepaald spoor normaliter loopt.
Als laatste was dus wel een voorwerp, maar zijn speel dat werd vastgehouden door een mens in de bosjes. Hij moest even goed beseffen wat er gebeurde, maar na een korte aanmoediging blafte hij de mens aan en verdiende hij de speel.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Lucia schreef:Als ze blaffen in de tuin moeten ze direct naar binnen.
Maar als ze vinden dat het écht moet, dan rennen ze al na 1x blaffen naar de deur om naar binnen te gaan. Ik kan ze dan nog niet eens roepen zo snel dat ze er al zijn :mrgreen:
Hier precies zo. Ideaal :mrgreen:

Iets minder handig gedrag, voornamelijk vanwege het volume... Als het busje van de pakketmeneer komt en stopt voor de deur beginnen ze allebei te blaffen.
En als het busje met hun voer aankomt ook :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha, geweldige dingen komen er voorbij :LOL: :I: .
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn honden weten dater visite komt als ik het huis dweil :schrik:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

sbientje schreef:mijn honden weten dater visite komt als ik het huis dweil :schrik:
Als ik na het opruimen ook ga stofzuigen ipv vegen is dat hier ook :schrik: :LOL:
Normaal verdeel ik dat een beetje over de week. Maar voor visite is 't natuurlijk anders :LOL:
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Ik loop dagelijks in een park/bos...de ingang bestaat uit een grote poort die meestal op slot zit en ernaast een kleine poort voor wandelaars. Dus betreden we het gebied altijd via de kleine poort. Maar vandaag stond de grote poort open omdat ze aan het werk waren in het park. Mooi makkelijk dacht ik en liep door de grote poort, maar daar waren de heren het niet mee eens! Ze zetten zich beiden schrap want dit was niet zoals het hoort :Q: Dus maar op mijn schreden terug gekeerd en door het kleine poortje gegaan...en toen was het weer zoals het hoorde en liepen ze vrolijk verder :mrgreen: Ook op de terugweg negeerden ze de grote open poort en gingen braaf voor de kleine poort zitten. rare beesten :lol1:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een leuke verhalen :F:

Doran weet wanneer net vrijdag is :scratch: Op vrijdagavond mogen ze altijd mee naar boven, andere dagen niet. Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik niet en ik ben er echt op gaan letten of ik dingen dan anders doe, maar nee....maar meneer weet precies wanneer het vrijdag is, als ik dan m’n ipad afsluit rent hij blij naar de gang en zit voor de trap te wachten :19: :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DeDiana
Zeer actief

Lunatic schreef:Wat een leuke verhalen :F:

Doran weet wanneer net vrijdag is :scratch: Op vrijdagavond mogen ze altijd mee naar boven, andere dagen niet. Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik niet en ik ben er echt op gaan letten of ik dingen dan anders doe, maar nee....maar meneer weet precies wanneer het vrijdag is, als ik dan m’n ipad afsluit rent hij blij naar de gang en zit voor de trap te wachten :19: :cheer:
Haha! :LOL:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

DeDiana schreef:

Zo weet Lola wanneer mijn man thuiskomt. Elke auto die voor ons huis parkeert wordt woest weggeblaft, maar als het mijn man is niet. Terwijl die vrijwel dagelijks een andere auto bij zich heeft :19: komt iemand anders op dezelfde tijd onze oprit op rijden dan slaat ze aan, maar dus niet als het mijn wederhelft is. Hóe dan?
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

-Lilo- schreef:
DeDiana schreef:

Zo weet Lola wanneer mijn man thuiskomt. Elke auto die voor ons huis parkeert wordt woest weggeblaft, maar als het mijn man is niet. Terwijl die vrijwel dagelijks een andere auto bij zich heeft :19: komt iemand anders op dezelfde tijd onze oprit op rijden dan slaat ze aan, maar dus niet als het mijn wederhelft is. Hóe dan?
Dat is simpel, ze herkennen het geluid van de auto. Ik wist als dat ik de koffie aan kon zetten als Mart nog op de dreef reed, dan duurde het nog zeker 3 min voor hij thuis was, maar de honden zaten al voor het raam te kwispelen en stuiteren :cheer: en nee Mart was nooit op een vaste tijd thuis, ze herkende gewoon het geluid van de auto :idea:

Maar wat er nou anders aan vrijdag klinkt of ruikt? Ik heb echt geen idee :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lunatic schreef:
-Lilo- schreef:
DeDiana schreef:

Dat is simpel, ze herkennen het geluid van de auto. Ik wist als dat ik de koffie aan kon zetten als Mart nog op de dreef reed, dan duurde het nog zeker 3 min voor hij thuis was, maar de honden zaten al voor het raam te kwispelen en stuiteren :cheer: en nee Mart was nooit op een vaste tijd thuis, ze herkende gewoon het geluid van de auto :idea:

Maar wat er nou anders aan vrijdag klinkt of ruikt? Ik heb echt geen idee :LOL:
Maar dat kan dus niet, het is steeds een andere auto.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

-Lilo- schreef:
Maar dat kan dus niet, het is steeds een andere auto.
Elke dag een andere auto of wisselt hij soms tussen bepaalde auto’s? In het laatste geval kunnen ze dat wel herkennen, in het eerste geval herkennen ze misschien zijn rijstijl? :scratch: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”