Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spons gegeten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Spons gegeten?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik was vanmiddag wandelen met Bizzy en betrapte haar er een korte tijd op dat ze ergens stond te kauwen. Op mijn correctie hield ze ook meteen op en liep door, maar net kotste ze iets uit waar ik wel m'n vraagtekens bij heb. Ik hoop dat ik me zorgen maak om niks, maar dit voelt qua structuur wat aan als spons en lijkt er ook best op? Wat denken jullie? :scratch:

Afbeelding

Afbeelding

En zo ja, wat nu? We liepen in een gebied waar dagelijks veel (loslopende) honden te vinden zijn. Kan zoiets gemeld worden, en wordt het dan serieus genomen denken jullie? Of maak ik me zorgen om niks? Bizzy is verder overigens haar vrolijke zelf, maar ik ga haar wel nauwlettend in de gaten houden nu!
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Spons gegeten?

Ongelezen bericht door Reny »

owh oei eng!
En de groeten van de mannen :zwaai
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Oh bah. Wel heel fijn dat het eruit is. Kan je het niet een beetje uit elkaar trekken om te zien of het spons is?
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Zoog het ook het water op?
Is dat het gevaar niet? Dat het gigantisch uitzet met water en maagsap?

Misschien morgen idd even aan een dierenarts laten zien. Lijkt me dat zij het wel weten. (Als het dus niet al het water opzoog.)
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Spons zet idd erg uit.

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

alleen natuurspons toch? dit lijkt meer op een schuursponsje waar je de afwas mee doet. Volgens mij kan dat niet zo heel veel kwaad op zich? Het ziet er ook niet uitgezet uit, gelukkig maar. Hoe is het nu met bizzy??
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ziet eruit als iets van isolatiemateriaal. Lijkt me niet uit te zetten. Echt gezond zal het niet zijn, maar zou me ook niet direct zorgen maken. Hoeft zeker geen kwade opzet achter te zitten, kan gewoon slordigheid zijn geweest
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Hoe gaat het nu met Bizzy. Ik zou het wel melden bij de wijkagent. Waar was het in Enschede?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nou, Bizzy is gelukkig nog steeds gewoon in orde :ok: Het lijkt inderdaad amper uit te zetten. Daarvoor had ik het in water gelegd, voor het geval ze nog meer in haar maag zou hebben. Maar nauwelijks dus, dat valt weer mee. Denk inderdaad een stukje schuurspons. Maar ik vraag me wel af hoe het daar komt. Biz is namelijk geen hondje dat zomaar oneetbare dingen naar binnen werkt. Als ze voedsel vindt gaat het naar binnen hoor, maar "gewoon" isolatiemateriaal bijvoorbeeld, dat is niks voor haar om dan op te eten. Daarom vraag ik me ergens toch af of er opzet in het spel is :scratch:
Pino01 schreef:Hoe gaat het nu met Bizzy. Ik zou het wel melden bij de wijkagent. Waar was het in Enschede?
Landgoed Smalenbroek, vlakbij de Groenelaan. We waren bijna weer bij de auto die daar geparkeerd stond.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik lees net iets op FB... ziet er hetzelfde uit en wordt als "spons" bescreven ;-(

Suzanne
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Maeve schreef:Nou, Bizzy is gelukkig nog steeds gewoon in orde :ok: Het lijkt inderdaad amper uit te zetten. Daarvoor had ik het in water gelegd, voor het geval ze nog meer in haar maag zou hebben. Maar nauwelijks dus, dat valt weer mee. Denk inderdaad een stukje schuurspons. Maar ik vraag me wel af hoe het daar komt. Biz is namelijk geen hondje dat zomaar oneetbare dingen naar binnen werkt. Als ze voedsel vindt gaat het naar binnen hoor, maar "gewoon" isolatiemateriaal bijvoorbeeld, dat is niks voor haar om dan op te eten. Daarom vraag ik me ergens toch af of er opzet in het spel is :scratch:
Pino01 schreef:Hoe gaat het nu met Bizzy. Ik zou het wel melden bij de wijkagent. Waar was het in Enschede?
Landgoed Smalenbroek, vlakbij de Groenelaan. We waren bijna weer bij de auto die daar geparkeerd stond.
Tenzij bij een hoop ander afval, is t wel raar ja, ineens ergens een spons. Pom zou m ook opvreten als ie naar iets eetbaars rook vrees ik. Doodeng
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”