Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gaat niet zo goed met Toots.
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Gaat niet zo goed met Toots.
Morgen ochtend naar de da. Toots heeft een epileptische aanval gehad duurde kort en daarna niks meer aan de hand. Maar hij is ook benauwd de laatste tijd. Hij heeft dus hartklachten ondanks zijn medicatie. Omdat hij snel uit de aanval kwam en alles weer gewoon doet is het geen spoed. Maar wel serieus. Duimen zijn welkom.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Gaat niet zo goed met Toots.
Klinkt alsof kleine Toots wel wat duimen kan gebruiken.
Natuurlijk duim ik voor hem. Sterkte!
Natuurlijk duim ik voor hem. Sterkte!
- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hoop dat hij weer opknapt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Beterschap voor Toots!
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Hier wordt geduimd
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
De plaspillen heeft hij nog niet. Die zullen ze nu wel willen gaan geven. Naast vetmedin en bennakor.Nanna schreef:Sneu. Hoop dat er wat voor hem verhapstukt kan worden met medicijnen.
Het gaat wel snel vind ik.
Hij had toen een hartruis maar geen hartklachten. En het lijkt in sneltreinvaart te gaan.
Hij ziet eruit als een jong ding. Maar we zien hem echt aftakelen. Vanmorgen ging het heel goed meneer wilde zijn lange ronde en overal snuffelen en gister avond ook al een lange iets andere ronde dus eigenlijk dacht ik nou misschien gaat het weer. Maar hij heeft als hij zi h maar druk maakt gewoon echt dat hij het benauwd heeft en dat lijkt mij echt verschrikkelijk. Dus ik hoop ook dat we dat kunnen verhelpen.
Hij is verder gewoon nog levendig. Wil nog lekker wandelen en lekker zijn eten. En savond's lekker tutten op de bank. Maar als het zo snel blijft gaan weet ik niet hoe lang dit nog zo is.
-
blondie
- Zeer actief
Duimen draaien uiteraard voor Toots. Die epileptische aanval, heeft dat met het hart te maken of had hij daar al vaker last van?
Benauwdheid is niet leuk
hoop dat het niet heel ernstig is en dat met medicatie het verbeterd kan worden.
Benauwdheid is niet leuk
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Duimen draaien.... beterschap

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
-
Neeltje
Hopelijk kan de dierenarts wat voor hem betekenen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
blondie schreef:Duimen draaien uiteraard voor Toots. Die epileptische aanval, heeft dat met het hart te maken of had hij daar al vaker last van?
Benauwdheid is niet leukhoop dat het niet heel ernstig is en dat met medicatie het verbeterd kan worden.
Hij heeft een aantal jaar geleden toen zijn hart nog goed was en meneer verder helemaal gezond was ook al een soortgelijke aanval gehad. Er is toen verder niks geks gevonden en hij heeft daarna nooit gekke dingen gehad ik praat over langer dan 6 jaar geleden inmiddels. Maar hij heeft geen epileptic verder. Beetje vaag. Tot afgelopen zomer had hij daarna nooit iets. En vanaf toen eigenlijk het ene na het andere.
Ik denk dat het niet met elkaar te maken hoeft te hebben. Toen hij het had gehad toen was hij ook zo weer erbovenop. Ik denk alleen dat als hij heel benoemd is zich daar zo druk om kan maken dat hijsneller zo'n aanval kan krijgen. Zelf denk ik dat de aanval door iets in zijn kopie komt. Maar daar is dus nooit iets gevonden.
-
Wildflower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Ik duim dat hij met medicatie nog jaren meekan. 
- Tineke
- Zeer actief
Ik hoop dat de medicatie gaat aanslaan. Bij Micron is de medicatie enige tijd geleden aangepast en hij gaat sindsdien weer als een trein, hopelijk bij jullie hetzelfde resultaat.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Wat had hij voor klachten en wat voor medicatie hebben jullie gehad?
- Liesbeth
- Zeer actief
Ook hier draaien de duimen
.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Waar ik trouwens een beetje bang voor ben is dat hij vocht bij zijn longen zou kunnen hebben. Maar het benauwde is vooral als hij zich erg druk maakt. En de combinatie erg druk maken en hartkwaal is niet sowieso niet goed. Maar hij is wat dat betreft hardleers. Hij heeft een paar keer een beetje vocht uit zijn bekkie gehad bij het uit schudden van zijn kopie. Sommige honden hebben dat altijd maar Toots heeft normaal nooit kwijl of slijm. En bij die aanval dus ook druppels uit zijn bekkie. Ik heb er een raar voorgevoel bij. Zo'n gevoel van een schaduw dat je achtervolgt. Ook al is Toots verder nog goed. Zit er iets helemaal niet goed.
- Tineke
- Zeer actief
Jaren geleden is er een hartruis ontdekt en daarop hebben we een filmpje laten maken en op basis daarvan ging hij aan de medicatie. Cardalis en vochtafdrijvers. Daar heeft hij het prima op gedaan, tot enige tijd geleden. Toen kreeg hij last van hoesten bij inspanning en ook bij het opstaan in de ochtend. Daarop is de medicatie aangepast en kreeg hij er vetmedin bij en gaat het weer stukken beter. Bij opstaan geef ik hem altijd wat geitenmelk want dan heeft hij vocht nodig en dat werkt wel bij hem. Hij kan best nog een wandeling maken, doet hij nog iedere dag, maar wel zetten we hem in een draagzak als we een langere wandeling maken na verloop van tijd. Dat vindt hij overigens prima. Hij is inmiddels al ruim 13 dus ook qua leeftijd doet hij een tandje minder sowieso.toots schreef:Wat had hij voor klachten en wat voor medicatie hebben jullie gehad?

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Die klachten bij opstaan en hoesten bij inspanning dat heeft Toots ook. Alleen hij heeft al vetmedin. Maar nog geen vochtafdrijvers. Buiten tijdens een wandeling hoest hij niet ook, niet al hij een kort sprintje getrokken heeft. Hoesten smorgens en als ik of baasje thuiskomt. Ik merk nu dat hij meer behoefde heeft aan slaap. Al pakt hij als het even kan als hij geen genoeg aandacht krijgt een speeltje of trekt heel die bak overhoop. Hij heeft benouwdheidsklachten maar op bepaalde momenten. Hij heeft ook weer wat moeite met eten lust nog maar weinig smaken KVV. Was het gaan combineren met pakjes waar hij de ene wel lekker vind en de ander niet. Ik ga denk vragen of er met een aangepast dieet wat kan. Hij springt ook nog op de bank en als baasje thuis komt vliegt hij eerst op de bank om uit het raam te kijken. Daarnaast sjeesde hij heel de kamer en de hal door en weer terug. En rondjes draaien uit blijdschap natuurlijk. Maarja als baasje dan binnen is dan komt er een hoestbui en hijgen wat hij dan doet. Elke keer weer schrik je. En ik hou hem nu dus vast als baasje komt maar dan blaft hij zo dat hij daarvan weer moet hijgen. Dus ik weet niet wat dan beter is.
Ik hoop dat met vochtafdrijvers het beter gaat. Want als dat benauwde eraf is dan zie ik het wel weer even positief in.
Ik hoop dat met vochtafdrijvers het beter gaat. Want als dat benauwde eraf is dan zie ik het wel weer even positief in.
-
nomo
- Zeer actief
Hè wat een zorgen. Duimen draaien voor Toots
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach Toots, toch graag nog opknappen hoor! Ik duim 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Floortje
- Zeer actief
Ook hier draaien de duimen!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou. Dat was schrikken bij de da. We zijn net pas terug. De da wilde Toots onderzoeken en hoorde wat gekraak bij zijn longen maar verder dan luisteren lukte toen niet omdat hij weer extreem ging panieken. Ze heeft hem toen opgepakt en in haar armen even mee rondgelopen in de hoop dat hij rustiger zou worden bij haar. Wat zo was, toen wilde ze hem weer op de tafel zetten maar toen viel hij flauw in haar armen en was echt knock out. Toen is hij aan de zuurstof gegaan en het duurde lang voor hij bijkwam. Toen is die in de cabine gegaan om hem daar goed te laten bijkomen dat heeft ook nog 2 uur geduurd, hij is er tussendoor even uit geweest maar we vonden hem te wankel. Hij heeft bij de da een vochtremmer gehad prik. En we hebben ook vochtremmer mee gekregen. Ze had eigenlijk een hart en longfoto willen maken maar dat is niet gedaan vanwegen de toestand waarin hij verkeerde. Toots is bijgekomen en ligt nu op de bank naast mij. De long en Hart foto gaan we helemaal niet meer doen. En da bezoek ook niet alleen spoed omdat hij het met zijn hart niet meer aan kan. Ik heb een het pleister en dingetje die ze in zijn pootje had bevestigd omdat ze bang was dat hij anders weer knock out zou gaan en hij bij mij rustig bleef verwijderd. Dus we gaan hem dit nooit meer aan doen.
Met de medicatie zal misschien nog wat geschoven moeten worden maar dat kan door gewoon aan te geven hoe het gaat. En als het spoed is dan I'd het wel anders natuurlijk.
Ik ben er wel erg van geschrokken en heb even gedacht dit is het dan. Maar hij kwam bij.
Hij had trouwens geen koorts en hart slag was regelmatig wel veel te snel. Het zal een hele moeilijke tijd gaan worden. Ik vrees dat we op korte termijn afscheid zullen moeten gaan nemen. Ik weet niet wat de vochtremmer gaan doen. Wie weet verrichten ze wonderen. Maar dan nog bij het minste geringste valt hij nu dus flauw van stress.
Met de medicatie zal misschien nog wat geschoven moeten worden maar dat kan door gewoon aan te geven hoe het gaat. En als het spoed is dan I'd het wel anders natuurlijk.
Ik ben er wel erg van geschrokken en heb even gedacht dit is het dan. Maar hij kwam bij.
Hij had trouwens geen koorts en hart slag was regelmatig wel veel te snel. Het zal een hele moeilijke tijd gaan worden. Ik vrees dat we op korte termijn afscheid zullen moeten gaan nemen. Ik weet niet wat de vochtremmer gaan doen. Wie weet verrichten ze wonderen. Maar dan nog bij het minste geringste valt hij nu dus flauw van stress.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 22 mar 2018 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Stapper
- Zeer actief
Tjee, wat een verhaal. Sterkte voor beide.
- dagmar88
- Zeer actief
Zal ook wel zuurstoftekort zijn geweest ja, zo'n aanval lijkt er precies opHeavy schreef:Jee wat een schrik . Is die epilepsie misschien ook flauwvallen geweest ? Hopelijk doen de medicijnen nog wat .
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou hij is niet buiten bewustzijn geweest gister.
We hebben de aanval besproken. Het heeft het meest weg van een epileptische aanval omdat hij er zo snel gewoon weer goed was. Enige is dat hij niks heeft laten lopen dat was jaren geleden wel en dat hoort wel bij epileptische aanvallen.
Het flauwvallen is echt gekomen volgens de da door zijn panische reactie. Hij heeft dat altijd extreem bij de da. Maar dan maakt hij zo druk dat dat nu met zijn hart teveel is.
Gister die aanval kwam wel vanuit een punt van opwinding omdat ik het vrouwtje net thuis kwam. Het leek niks op het flauwvallen bij de da. Maar kan wel degelijk ook met het hart te maken hebben dat hij zuurstof tekort heeft gekregen o.i.d.
We hebben de aanval besproken. Het heeft het meest weg van een epileptische aanval omdat hij er zo snel gewoon weer goed was. Enige is dat hij niks heeft laten lopen dat was jaren geleden wel en dat hoort wel bij epileptische aanvallen.
Het flauwvallen is echt gekomen volgens de da door zijn panische reactie. Hij heeft dat altijd extreem bij de da. Maar dan maakt hij zo druk dat dat nu met zijn hart teveel is.
Gister die aanval kwam wel vanuit een punt van opwinding omdat ik het vrouwtje net thuis kwam. Het leek niks op het flauwvallen bij de da. Maar kan wel degelijk ook met het hart te maken hebben dat hij zuurstof tekort heeft gekregen o.i.d.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Tara schreef:Ogossie, kleine Toots toch...![]()
Hoe oud is hij eigenlijk?
Sorry hij is 9 en dus veel te jong.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja zo is het ook.
En we gaan er ook vanuit dat het gewoon door zuurstof gebrek komt.
Zeker na wat er bij de da gebeurd is.
Hij heeft dus vocht bij de longen ook dacht de da. Waarschijnlijk gaan de vochtremmers daar iig goed bij werken. Ik zeg vochtremmers maar ik weet niet of dat het goede wordt is. Het zijn plaspillen furosoral.
En we gaan er ook vanuit dat het gewoon door zuurstof gebrek komt.
Zeker na wat er bij de da gebeurd is.
Hij heeft dus vocht bij de longen ook dacht de da. Waarschijnlijk gaan de vochtremmers daar iig goed bij werken. Ik zeg vochtremmers maar ik weet niet of dat het goede wordt is. Het zijn plaspillen furosoral.