malinois schreef:Is het GVS?
Dat hersteld vaak wel redelijk duurt wel even en er is kans op een 2e aanval.
In het geval van gvs zou je alvast vit b12 kunnen geven dagelijks. Beter is dat de da haar daarnaast ook een cortisoneninjectie geeft.
Was ook mijn eerste reactie
Johnny Jones schreef:De dierenarts dacht niet dat het GVS was. Ze heeft geen nystagmus gehad, eerder op en neer bewegende ogen. Bij het testje waarbij ze haar op gebogen achtervoeten zette, herstelde ze de stand rechtsachter niet goed. Linksachter gaf ze bij deze test wel een goede reactie. Als ze nog eens zo'n aanval krijgt, moeten we het voor haar op film zetten.
Volgens mij kan het ondertussen geen kwaad als ik haar extra vitamine B12 geef. Iemand ervaring wat de dosering zou moeten zijn? Ze weegt 40 kg.
Ze slaapt nu veel en is heel erg rustig. Vanmorgen is ze een klein stukje naar buiten geweest en heeft zoals gebruikelijk de omgeving laten horen dat ze buiten was. Ze beweegt heel erg stijf, ze zal flink spierpijn in haar oude lijf hebben. Maar geen zwalkende beweging. Toen ik riep 'eten', kwam er zelfs een piepklein drafje uit.
Zoals het nu gaat ben ik niet ontevreden. Nu maar hopen dat ze niet weer een aanval krijgt.
Vallen op en neer gaande bewegingen van de ogen niet onder nystagmus?
Ze zal zeker stijf zijn.
Als er twee man op haar moeten liggen om het stuiteren tegen te gaan (lijkt me niet verstandig trouwens) worden je spieren daar niet echt vrolijk van
Johnny Jones schreef:Noa lag zo te stuiteren dat ze hiervoor met z'n tweeën bovenop haar moesten gaan liggen
Denk er aan, als dit een epileptische toeval was geweest hadden al haar spieren kunnen scheuren bij zo'n actie.
Is ze nagekeken op suiker?
Hartje geluisterd op onregelmatigheden?