Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Emmy weer eens

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Emmy weer eens

Ongelezen bericht door tbeast »

Het is al een tijdje geleden dat ik het oer Emmy had. Ik vroeg me toen af welke rassen er allemaal in zouden zitten. Er kwam toen veel Kooiker voorbij, maar iemand (ik weet niet meer wie) opperde dat ze wel veel weg had van een Kromfohrländer.
Ik denk inderdaad dat dat er zeker in zit. Als ik over het karakter van de Krommi lees, is het net alsof ik over onze Emmy lees, zo herkenbaar!

Ze is inmiddels (denken we) een maand of negen, tien. Misschien iets ouder of jonger, dat weten we helaas niet. Ze is wel een week of wat geleden voor het eerst loops geweest, dus ver zullen we er niet naast zitten.

Emmy is nog steeds een verschrikkelijk vrolijk hondje. Ze vindt alles leuk, interesseert zich echt overal voor. Het liefst is ze de hele dag bij ons, maar alleen blijven gaat ook goed, ze sloopt echt nooit wat. Andere mensen vindt ze leuk, vooral kinderen, ze is ontzettend vriendelijk en denkt dat iedereen op de wereld is om haar leuk te vinden.
Met andere honden gaat het ook prima. Vreemde honden benadert ze onderdanig, het gaat altijd goed. Als ik dan weer verder loop en haar zeg mee te komen (commando geven hoeft niet, ze doet gewoon precies wat je zegt), komt ze en is ze alle interesse in de andere hond verloren. Als ze los loopt en ik zeg niet dat ze de andere hond mag begroeten, zal ze dat ook niet doen. Ze is ten alle tijd gefocust op mij. En ik heb daar echt niet veel bijzonders voor hoeven doen.

We hoeven haar nooit te corrigeren. Wel eens zeggen: Doe maar niet Emmy, maar dat is echt alles. Dat begrijpt ze en en dan is het oke. Bijna niet te geloven, maar ze is echt een ideaal hondje. Zindelijk was ze al heel snel en dat is zo gebleven, ze doet echt nooit wat in huis.

Als mijn man thuis komt van zijn werk, is ze door het dolle heen, want dan mag ze zijn jas uittrekken. Eerst trekt ze de eerste mouw uit en dan de andere. En als hij een muts op heeft, mag ze die van zijn hoofd halen. Groot feest is het dan. Als er een papiertje op de grond ligt, komt ze dat keurig brengen als we zeggen: geef maar Emmy.

Ze is heel actief. We gaan veel met haar weg, maar hier thuis kan ze ook buiten rond struinen als ze dat wil. Als ze dan weer naar binnen wil, gaat ze voor de deur staan en dan mag ze weer binnen. Ze kan ook uren bij je op schoot liggen en je verliefd aan liggen staren. Ze is gewoon echt geweldig.

Ik ben maar een klein beetje verliefd hoor....

Hier een foto van haar, net gemaakt. Baasje ging naar het werk, dus ze bleef even bij de deur staan wachten. De kat naast haar geeft een indicatie van haar grootte:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Emmy weer eens

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Dat klinkt als een droomhondje, en ze ziet er ook nog eens ontzettend leuk en lief uit :I:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”