Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sypke in de lappenmand
Moderator: moderatorteam
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 2
Sypke in de lappenmand
Sypke was 15 jaar en 4 maanden een kerngezonde hond. Een maand geleden kreeg ze een blaasontsteking, daar was ze 2 dagen echt ziek van en toen sloeg de antibiotica aan. Tijdens de kuur (10 dagen) en een week erna ging het weer goed. Nu heeft ze waarschijnlijk weer blaasontsteking, maar ze is er niet ziek van. Ze moet wel heel vaak plassen. Ze heeft ook bloed in haar urine.
Sinds de eerste blaasontsteking is haar conditie weg. Tot die tijd liep ze 's ochtends nog een uur of langer mee en 's middags 3 kwartier. Nu zijn het een paar blokjes om van 10-15 minuten. Ze vindt het nog wel leuk om eruit te gaan, ze eet nog graag en goed en ze stelt het gezelschap van de andere honden nog op prijs.
Gisteren heeft de dierenarts urine op kweek gezet en is er een echo van de blaas gemaakt. Rondom de blaas was veel 'rommel' te zien. Dat kunnen tumoren zijn of blaasstenen/blaasgruis. Als er uit de kweek niets komt zijn het vermoedelijk tumoren. Als er zich een bacterie ontwikkelt is het blaasontsteking en kan de da bepalen welk antibioticum geschikt is. Morgen krijgen we de uitslag.
Als het inderdaad blaasontsteking is krijgt ze nog een antibioticakuur. Zijn het tumoren dan laat ik haar inslapen, hoe moeilijk ik dat ook vind. Ze hoeft van mij niet verder achteruit te gaan.
Sinds de eerste blaasontsteking is haar conditie weg. Tot die tijd liep ze 's ochtends nog een uur of langer mee en 's middags 3 kwartier. Nu zijn het een paar blokjes om van 10-15 minuten. Ze vindt het nog wel leuk om eruit te gaan, ze eet nog graag en goed en ze stelt het gezelschap van de andere honden nog op prijs.
Gisteren heeft de dierenarts urine op kweek gezet en is er een echo van de blaas gemaakt. Rondom de blaas was veel 'rommel' te zien. Dat kunnen tumoren zijn of blaasstenen/blaasgruis. Als er uit de kweek niets komt zijn het vermoedelijk tumoren. Als er zich een bacterie ontwikkelt is het blaasontsteking en kan de da bepalen welk antibioticum geschikt is. Morgen krijgen we de uitslag.
Als het inderdaad blaasontsteking is krijgt ze nog een antibioticakuur. Zijn het tumoren dan laat ik haar inslapen, hoe moeilijk ik dat ook vind. Ze hoeft van mij niet verder achteruit te gaan.

- sypke
- Zeer actief
Re: Sypke in de lappenmand
Ik ging er echt steeds vanuit dat ze de 16 wel zou halen, maar dat is nu geen doel meer. Ik vind het wel moeilijk hoor. Sypke is echt mijn hond.Nanna schreef:Groot gelijk.
Wat een leeftijd heeft ze trouwens

- Maartje
- Zeer actief
Aah die Sypke.....
Hopelijk is het met een AB kuur op te lossen. Geef haar in ieder geval een knuffel van mij.
Hopelijk is het met een AB kuur op te lossen. Geef haar in ieder geval een knuffel van mij.
- sypke
- Zeer actief
Zal ik doen!Maartje schreef:Aah die Sypke.....

-
Sandra&co
Prachtige leeftijd
En toch (naar ik aanneem) ruim 15 jaar een topleven gehad! Lekker nog even van genieten met z'n 2-en dus! 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Bloedonderzoek geweest om na te kijken hoe de werking van de nieren is?
Een respectabele leeftijd.
Eens houdt het op.
Hopelijk nu nog niet, maar het zal eens gebeuren.
Een respectabele leeftijd.
Eens houdt het op.
Hopelijk nu nog niet, maar het zal eens gebeuren.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Hoop dat ze met ee AB kuur nog even mee kan en wat opkikkert.
Groetjes, Terry
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sterkte!
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hopelijk knapt Sypke nog op, dan kan ze best nog een tijdje mee.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Kan best zijn dat de blaasontsteking toch niet helemaal weg was en het nu weer opnieuw is begonnen. Hopelijk slaat de nieuwe AB kuur wel goed aan. Sterkte!

- sypke
- Zeer actief
Dat zei de dierenarts ook. Daarom wilden ze nu de urine op kweek zetten zodat ze erachter kunnen komen om welke bacterie het gaat (als het blaasonsteking is). Dan kunnen ze de juiste antibiotoca voorschrijven. Gisteren en vandaag gaat het wel goed met haar gelukkig.Yara schreef:Kan best zijn dat de blaasontsteking toch niet helemaal weg was en het nu weer opnieuw is begonnen. Hopelijk slaat de nieuwe AB kuur wel goed aan.
Dank je!Yara schreef:Sterkte!

- sypke
- Zeer actief
Nee, dat nog niet. Hebben we wel aan gedacht, maar dierenarts zei dat blaasonsteking het meest waarschijnlijk is. Deze praktijk is (gelukkig) niet van het eindeloos onderzoeken en dokteren als het om oude honden gaat.ranetje schreef:Bloedonderzoek geweest om na te kijken hoe de werking van de nieren is?

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- sypke
- Zeer actief
De dierenarts belde net. Het is inderdaad blaasontsteking, veroorzaakt door de E. coli bacterie. Sypke krijgt nu twee antibioticakuren achter elkaar, een kuur van 15 dagen en een kuur van 10 dagen. Het gaat om 2 verschillende antibiotica. De dierenarts adviseerde om er cranberrytabletten bij te geven. Hopelijk knapt ze snel op!

-
80564M
Ik ga hard duimen voor jou en Sypke! Snel opknappen op de AB en nog minstens een heerlijke wandelzomer tegemoet gaansypke schreef:De dierenarts belde net. Het is inderdaad blaasontsteking, veroorzaakt door de E. coli bacterie. Sypke krijgt nu twee antibioticakuren achter elkaar, een kuur van 15 dagen en een kuur van 10 dagen. Het gaat om 2 verschillende antibiotica. De dierenarts adviseerde om er cranberrytabletten bij te geven. Hopelijk knapt ze snel op!
- Yara
- Zeer actief
Gelukkig geen andere rare dingen. Hopelijk gaat het met deze kuur nu definitief over.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik hoop en duim dat de AB goed aanslaat
Al die zorgen om onze beestjes is niks
- sypke
- Zeer actief
Nee, hè. Bij de vorige blaasontsteking, toen ze ook echt ziek was, was ik echt vreselijk verdrietig en van slag.Caro. schreef:Ik hoop en duim dat de AB goed aanslaat![]()
De eerste antibioticapil en de eerste cranberrypil zitten erin! Sypke lust gelukkig alles, behalve seniorvoer, daar trekt ze haar bejaarde neus voor op.

- Marie-Josée
- Erelid
Altijd fijn als de oorzaak gevonden en goed behandelbaar is. Ze knapt wel weer op.
Oudjes zijn kwetsbaar, natuurlijk maak je je dan extra zorgen.
Oudjes zijn kwetsbaar, natuurlijk maak je je dan extra zorgen.
- sypke
- Zeer actief
Bedankt voor al het medeleven!
Sypke heeft de hele nacht doorgeslapen!!! De afgelopen nachten trad steeds ons puppyalarm in werking als ze eruit moest. Sypke ging dan onrustig heen en weer lopen in de woonkamer en Olda zette het dan op een loeien. Nou, daar word je als baas wel wakker van. Vannacht was het helemaal stil. Sypke slaapt nog steeds. Na de thee ga ik even een stukje met haar lopen.
Sypke heeft de hele nacht doorgeslapen!!! De afgelopen nachten trad steeds ons puppyalarm in werking als ze eruit moest. Sypke ging dan onrustig heen en weer lopen in de woonkamer en Olda zette het dan op een loeien. Nou, daar word je als baas wel wakker van. Vannacht was het helemaal stil. Sypke slaapt nog steeds. Na de thee ga ik even een stukje met haar lopen.

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Fijn dat het “maar” een behandelbare blaasontsteking is en nog veel fijner dat ze doorgeslapen heeft.
Groetjes, Terry
-
teckeltoos
- Zeer actief
O o o hoe herkenbaar.
Hondje ziek; baasje ziek.
Hopen dat ze genoeg "wisselgeld" heeft om dit te verslaan.
Hondje ziek; baasje ziek.
Hopen dat ze genoeg "wisselgeld" heeft om dit te verslaan.
- sypke
- Zeer actief
Het gaat goed met Sypke. Meteen bij de start van de antibioticakuur verdwenen de symptomen van de blaasontsteking al. We hebben 2 soorten ab gekregen. Vandaag zijn de met de tweede kuur gestart. Sypkes conditie wordt ook al weer wat beter. 3 x per week loopt ze ook weer een wandeling mee met de hele roedel. Daar geniet ze zichtbaar van!

-
teckeltoos
- Zeer actief
Wat kunnen ze dan veerkrachtig zijn

- Yara
- Zeer actief
- sypke
- Zeer actief
Ja, ongelooflijk!teckeltoos schreef:Wat kunnen ze dan veerkrachtig zijn![]()
Als de tweede antibioticakuur afgelopen is wil de dierenarts nog een keer de blaas aanprikken en de urine op kweek zetten om te kijken of de bacterie echt weg is. Hopelijk is dat zo en kan ze nog even mee.

- Marie-Josée
- Erelid
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals