Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lotje01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.

Gedrag pup

Ongelezen bericht door lotje01 »

Wij hebben sinds vorige week dinsdag een teckelpup (teefje). Het gaat over het algemeen heel goed, maar heb toch even een vraag aan jullie.

Ze is heel ondernemend en vrolijk en naar mij toe absoluut niet afwachtend of bang. Maar zodra iemand anders het huis binnen komt, dan verstopt ze zich direct. Dit geldt, helaas, ook als mijn man binnen komt.
Ze komt uit zichzelf niet te voorschijn, maar wel als ik haar roep. Als mijn man haar roept, dan verstopt ze zich nog meer. Nu heb ik ook vakantie en ziet ze mij toch het meeste, ga met haar wandelen, geef haar eten etc.

Ik wil graag weten hoe jullie hiermee om zouden gaan. Moeten we het negeren of juist niet?
Ze is wel in huiselijke kring opgegroeid.

Ik wil natuurlijk wel graag dat ze ook een band met mijn man krijgt en niet alleen met mij.
Volgende week zijn we van plan om naar puppycursus te gaan, en het lijkt mij een goed idee dat mijn man dat gaat doen met haar.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Gedrag pup

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hoe oud is de pup? Mijn pup heeft dit gedrag ook. Ik laat iedereen haar negeren want het lijkt bij haar erger te worden als ze aandacht krijgt. Meestal komt ze dan binnen 5 minuten zelf naar mensen toe.

In het begin wilde ze ook niets met mijn man. Maar dat moest gewoon. Hij heeft toen de avond wandeling op zich genomen. En har ochtend en avond eten. Toen was het zo goed.
Afbeelding
lotje01
Vaste gebruiker

Ze is nu 11 weken oud.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Niet laten roepen, laat haar zelf maar uitvinden dat je man haar niet zal bijten ;) Dat kan gerust even duren, geen probleem. Je zult haar nog een jaar of 12 hebben, dus dat trekt waarschijnlijk vanzelf recht.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

laat je man haar gewoon een keer voeren, of even uitlaten,
dwingen heeft geen zin, ze moet gewoon vertrouwen opbouwen, ze is nog maar 11 week,
en de een is driester dan de ander, komt vanzelf goed, op haar tempo.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Lanavandevledders schreef:laat je man haar gewoon een keer voeren, of even uitlaten,
Ik zou dit ook zo doen. En niet een keer, maar ik denk dat het verstandig is dat je man vanaf nu de volledige verzorging op zich neemt, totdat de pup ook op hem gesteld is geraakt.

Ik denk dat je wel kunt rekenen op een eenkennig karakter in de toekomst.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Paisley schreef:
Lanavandevledders schreef:laat je man haar gewoon een keer voeren, of even uitlaten,
Ik zou dit ook zo doen. En niet een keer, maar ik denk dat het verstandig is dat je man vanaf nu de volledige verzorging op zich neemt, totdat de pup ook op hem gesteld is geraakt.

Ik denk dat je wel kunt rekenen op een eenkennig karakter in de toekomst.
Volledige verzorging overnemen lijkt me niet realistisch.
Denk dat man ook nog moet werken, dus wie moet de pup in die tijd verzorgen?

Als het een grage eter is laat man dan eten geven als hij thuis is en met het hondje naar buiten gaan.
Verder niet te veel nadruk op leggen (niet speciaal gaan roepen), maar het gedrag zo veel mogelijk negeren lijkt me handiger.
Laat die pup zelf maar tevoorschijn komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Oooh wat is er gebeurd? Ik zie dat je haar bij het monumentje ter nagedachtenis van de overleden hondjes hebt gezet.
Sterkte!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
lotje01
Vaste gebruiker

Yeufke schreef:Oooh wat is er gebeurd? Ik zie dat je haar bij het monumentje ter nagedachtenis van de overleden hondjes hebt gezet.
Sterkte!
Er moesten drie melktanden worden getrokken omdat die er niet vanzelf uit gingen en we wilden haar laten steriliseren. Ik was erbij toen ze werd nagekeken en gecontroleerd door de dierenarts, voordat ze haar onder narcose brachten.
Dat verliep allemaal rustig. Daarna ben ik weggegaan.
Ongeveer een uur later werd ik gebeld door de dierenarts dat ze een hartstilstand had gekregen en dat ze haar niet meer konden redden, ondanks de reanimatie. De grond zakte onder me vandaan toen ik het hoorde. Dat geloof je gewoon niet. Ze was altijd zo vrolijk en speels. Er waren absoluut geen tekenen van één of andere ziekte. Anders hadden we dit ook nooit gedaan natuurlijk.
De dierenarts was er zelf ook kapot van, toen we haar kwamen ophalen. Het kan een allergische reactie zijn op de narcose of een aangeboren hartkwaal. Zeg het maar.. Het feit is dat we haar kwijt zijn.
Ze zou 3 dagen later 1 jaar geworden zijn.
Sandra&co

Hebben ze haar tegelijkertijd aan haar tanden geholpen en gesteriliseerd? Ik dacht dat dat niet gedaan wordt wegens het risico op het overbrengen van bek-bacteriën naar de open operatiewond...jeetje wat een manier om je hond kwijt te raken :?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:Hebben ze haar tegelijkertijd aan haar tanden geholpen en gesteriliseerd? Ik dacht dat dat niet gedaan wordt wegens het risico op het overbrengen van bek-bacteriën naar de open operatiewond...jeetje wat een manier om je hond kwijt te raken :?
Espro heft pas ook een vasectomie en gebitsreiniging (nalopen) tegelijk gehad. Eerst de vasectomie dat allemaal netjes afdekken en daarna het gebit.
En dat is natuurlijk nooit een reden van zo plotseling overlijden op de operatietafel. Wat erg. Sterkte
ranetje
Zeer actief

lotje01 schreef:
Yeufke schreef:Oooh wat is er gebeurd? Ik zie dat je haar bij het monumentje ter nagedachtenis van de overleden hondjes hebt gezet.
Sterkte!
Er moesten drie melktanden worden getrokken omdat die er niet vanzelf uit gingen en we wilden haar laten steriliseren. Ik was erbij toen ze werd nagekeken en gecontroleerd door de dierenarts, voordat ze haar onder narcose brachten.
Dat verliep allemaal rustig. Daarna ben ik weggegaan.
Ongeveer een uur later werd ik gebeld door de dierenarts dat ze een hartstilstand had gekregen en dat ze haar niet meer konden redden, ondanks de reanimatie. De grond zakte onder me vandaan toen ik het hoorde. Dat geloof je gewoon niet. Ze was altijd zo vrolijk en speels. Er waren absoluut geen tekenen van één of andere ziekte. Anders hadden we dit ook nooit gedaan natuurlijk.
De dierenarts was er zelf ook kapot van, toen we haar kwamen ophalen. Het kan een allergische reactie zijn op de narcose of een aangeboren hartkwaal. Zeg het maar.. Het feit is dat we haar kwijt zijn.
Ze zou 3 dagen later 1 jaar geworden zijn.
Wat een verdriet :(:
Sterkte hoor. :roos:
Dit was duidelijk onverwacht ook voor de DA.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Sandra&co

Nee klopt. Nou ja, operaties brengen altijd risico's met zich mee. Nog een reden dat ik niet alles klakkeloos steriliseer.
ranetje
Zeer actief

Sandra&co schreef:Nee klopt. Nou ja, operaties brengen altijd risico's met zich mee. Nog een reden dat ik niet alles klakkeloos steriliseer.
Dat doe ik ook niet klakkeloos :? maar vaak steriliseer ik wel (na verloop van tijd).
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:Nee klopt. Nou ja, operaties brengen altijd risico's met zich mee. Nog een reden dat ik niet alles klakkeloos steriliseer.
Wie zegt dat er hier door TS klakkeloos gesteriliseerd is.
Wel jammer dat er geen sectie is gedaan (gezien de uiteenlopende reden genoemd, van allergie tot hartkwaal) niet alleen om de reden te achterhalen maar ook omdat door de reden de fokker er mogelijk rekening mee kan houden, maar ook dat de dierenarts misschien een ander protocol kan voeren als het een vooraf te achterhalen reden was.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Och wat afschuwelijk. En zo jong. :cry:
Nogmaals sterkte!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
ranetje
Zeer actief

crutz schreef:
Wie zegt dat er hier door TS klakkeloos gesteriliseerd is.
Wel jammer dat er geen sectie is gedaan (gezien de uiteenlopende reden genoemd, van allergie tot hartkwaal) niet alleen om de reden te achterhalen maar ook omdat door de reden de fokker er mogelijk rekening mee kan houden, maar ook dat de dierenarts misschien een ander protocol kan voeren als het een vooraf te achterhalen reden was.
:ok:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat vreselijk. Sterkte.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte met dit enorme verlies :roos:
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Way verschrikkelijk. Sterkte!
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

ranetje schreef:
Dat doe ik ook niet klakkeloos :? maar vaak steriliseer ik wel (na verloop van tijd).
Ik steriliseer/castreer ook niet, maar ik heb wel een teefje verloren op de operatietafel tijdens een keizersnede :cry:

Verschrikkelijk dat je dit is overkomen, sterkte :roos:
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Oh wat erg!
Heel veel sterkte...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat vreselijk. Veel sterkte.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Oh, dat is niet te bevatten, verschrikkelijk.
Heel veel sterkte :roos:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat vreselijk, zo'n jonge hond.. Heel erg veel sterkte.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte :(:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
lotje01
Vaste gebruiker

Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties. Je weet dat elke operatie onder narcose een risico met zich meebrengt. Maar toch verwacht je niet dat het jouw hondje overkomt. Maar goed, zo zie je maar weer.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”