Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen dikke Bullen op Crufts
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Geen dikke Bullen op Crufts
Je kunt het een farce noemen.. maar het is een begin... ik denk dat als ze ineens alle richtlijnen zouden aanscherpen er geen hond meer komt... dan is dit in mijn optiek eerder een begin dan een farce.
Suzanne
Suzanne
Een beetje van beide. Maar nog meer de rasvereniging waar ergens het kwartje nog moet vallen, dat er toch echt iets moet veranderen. Zolang in Nederland die ene persoon daar nog steeds de scepter zwaait, zal er niets veranderen.Nanna schreef:Ik zie het als een doekje tegen het bloeden. Kijk eens we doen er toch wat aan.~Suzanne~ schreef:Je kunt het een farce noemen.. maar het is een begin... ik denk dat als ze ineens alle richtlijnen zouden aanscherpen er geen hond meer komt... dan is dit in mijn optiek eerder een begin dan een farce.
Suzanne![]()
Maar ja, de grootste verantwoording ligt natuurlijk wel bij de mensen die dit soort trieste creatuurtjes koopt. Die houden het in stand. En de keurmeesters die geen ballen hebben maar weer uitgenodigd willen worden en de grootste snorkerds op plaats één zetten.
Wat mij betreft wordt dat hele bullengedoe vandaag nog afgeschaft. In Duitsland hebben ze er een mooi woord voor: Qualzucht.
Als ik af en toe zie wat voor Bullen er in de prijzen vallen...Ongelooflijk. De grootste platbekken met van die dikke traanstrepen, je moet er maar van houden. Een beetje hondenliefhebber houdt het in ieder geval niet in stand. Maar ja, het wint prijzen he 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dan toch eens een rondje show met Teun doen, hahaha ze zien me aankomen met mijn slanke bull
-
- Zeer actief
Het grote deel van die bullenwereld is niet goedSandra&co schreef:Als ik af en toe zie wat voor Bullen er in de prijzen vallen...Ongelooflijk. De grootste platbekken met van die dikke traanstrepen, je moet er maar van houden. Een beetje hondenliefhebber houdt het in ieder geval niet in stand. Maar ja, het wint prijzen he

Je hebt ze gelukkig ook in speelgoedmaat

Hoe kan dit hetzelfde ras zijn?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is inderdaad een doekje tegen het bloeden. Ze maken er de sier mee maar een bull slank zetten voor een show is heel wat makkelijker voor ze dan er een langer neusje en een goed stel benen en een staart op te zetten. Want zolang die staart een kurketrekker is en de snuit zo kort zijn de skeletproblemen inherent.
Zodra ze een Frans bulletje gaan fokken dat eruit ziet als een Engels showstaffie krijg ik interesse in de praatjes. Een hondje een week of twee op de helft van het voer zetten is niks. Dat is inderdaad een farce....
Zodra ze een Frans bulletje gaan fokken dat eruit ziet als een Engels showstaffie krijg ik interesse in de praatjes. Een hondje een week of twee op de helft van het voer zetten is niks. Dat is inderdaad een farce....

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Doekje voor het bloeden ja. Zo vlak voor de show hebben ze bij de kennel club waarschijnlijk bedacht "shit, maatschappelijke druk, we moeten weer eens wat met die bullen doen" en dit is het resultaat. Want ze weten ook wel dat als ze nu beginnen over neuslengtes en staarten, dat 99% van wat er ingeschreven is gaat mieren en dát gaat ze natuurlijk geld kosten.
Kennissen van mij houden er een halve veestapel aan bullen op na en ze fokken zo af en toe een nestje. Toegegeven, ik heb veel van hun fokproducten voorbij zien komen in de afgelopen jaren en eigenlijk hijgen ze nooit en lopen ze, voor een bull, als een zonnetje. Maar daar heb je 'm al: voor een bull.. Een van zijn teven wint ook best wel veel en dat komt vanwege bovenstaand, ze is "fit" en "loopt prima" maar het blijft een bull. En hoewel ik bést geloof dat die van hem voor een bull er best mee door kunnen, zie ik ze nog niet kilometers door het veld rennen. Of eigenlijk überhaupt rennen, om maar een zijstraat te noemen.Sandra&co schreef:Als ik af en toe zie wat voor Bullen er in de prijzen vallen...Ongelooflijk. De grootste platbekken met van die dikke traanstrepen, je moet er maar van houden. Een beetje hondenliefhebber houdt het in ieder geval niet in stand. Maar ja, het wint prijzen he
Nou, als je een zo gezond mogelijke jonge Franse Bulldog hebt, kan die echt uren wandelen en een fikse sprint trekken. Tirsa liep er haar Jack Russel vriendje zo uit.grover schreef:Doekje voor het bloeden ja. Zo vlak voor de show hebben ze bij de kennel club waarschijnlijk bedacht "shit, maatschappelijke druk, we moeten weer eens wat met die bullen doen" en dit is het resultaat. Want ze weten ook wel dat als ze nu beginnen over neuslengtes en staarten, dat 99% van wat er ingeschreven is gaat mieren en dát gaat ze natuurlijk geld kosten.
Kennissen van mij houden er een halve veestapel aan bullen op na en ze fokken zo af en toe een nestje. Toegegeven, ik heb veel van hun fokproducten voorbij zien komen in de afgelopen jaren en eigenlijk hijgen ze nooit en lopen ze, voor een bull, als een zonnetje. Maar daar heb je 'm al: voor een bull.. Een van zijn teven wint ook best wel veel en dat komt vanwege bovenstaand, ze is "fit" en "loopt prima" maar het blijft een bull. En hoewel ik bést geloof dat die van hem voor een bull er best mee door kunnen, zie ik ze nog niet kilometers door het veld rennen. Of eigenlijk überhaupt rennen, om maar een zijstraat te noemen.Sandra&co schreef:Als ik af en toe zie wat voor Bullen er in de prijzen vallen...Ongelooflijk. De grootste platbekken met van die dikke traanstrepen, je moet er maar van houden. Een beetje hondenliefhebber houdt het in ieder geval niet in stand. Maar ja, het wint prijzen he
-
- Zeer actief
Dat is het ook niet. Een American Bully heeft niets te maken met een American Bulldog en ook niets te maken met een American Pitbull. Ik snap ook niet dat ze niet een andere naam ervoor hebben gekozen het geeft zo vaak verwarring.Manuma schreef: Hoe kan dit hetzelfde ras zijn?![]()
-
- Zeer actief
Nee, daar hebben we de Engelse al voorNanna schreef:Dat zijn ook geen honden die op Crufts komen. Goedbeschouwd mogen ze daar hun gesternte voor danken.Brigitte schreef:Dat is het ook niet. Een American Bully heeft niets te maken met een American Bulldog en ook niets te maken met een American Pitbull. Ik snap ook niet dat ze niet een andere naam ervoor hebben gekozen het geeft zo vaak verwarring.Manuma schreef: Hoe kan dit hetzelfde ras zijn?![]()

-
- Zeer actief
Ahá, dat heb ik dus nooit gewetenBrigitte schreef:Dat is het ook niet. Een American Bully heeft niets te maken met een American Bulldog en ook niets te maken met een American Pitbull. Ik snap ook niet dat ze niet een andere naam ervoor hebben gekozen het geeft zo vaak verwarring.Manuma schreef: Hoe kan dit hetzelfde ras zijn?![]()

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Dat komt omdat de basis van dit jonge ras(sen) wel degelijk amerikaanse, engelse, old english en franse bulldog is, samen met pitbull, engelse en amerikaanse stafford. Het ras is pas 30-35 jaar oud en sinds 2004 door de AKC en sinds 2013 door de UKC erkend.Manuma schreef:Ahá, dat heb ik dus nooit gewetenBrigitte schreef: Dat is het ook niet. Een American Bully heeft niets te maken met een American Bulldog en ook niets te maken met een American Pitbull. Ik snap ook niet dat ze niet een andere naam ervoor hebben gekozen het geeft zo vaak verwarring.Ik dacht dat de bully een type was van de American bulldog. Zelfs de eigenaren van de (blijkbaar) American Bully noemen hun hond een bulldog.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Oh jaaa! Die mag wel op het podium hoor!Suusz27 schreef:Dan toch eens een rondje show met Teun doen, hahaha ze zien me aankomen met mijn slanke bull
Je plaatst trouwens sowieso veel te weinig foto's van je duo

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
- Zeer actief
Wut? Is dat écht een Engelse Bull?Brigitte schreef:Nee, daar hebben we de Engelse al voorNanna schreef:Dat zijn ook geen honden die op Crufts komen. Goedbeschouwd mogen ze daar hun gesternte voor danken.Brigitte schreef:Dat is het ook niet. Een American Bully heeft niets te maken met een American Bulldog en ook niets te maken met een American Pitbull. Ik snap ook niet dat ze niet een andere naam ervoor hebben gekozen het geeft zo vaak verwarring.Manuma schreef: Hoe kan dit hetzelfde ras zijn?![]()
![]()
En tja, tis een maatregel van niks, maar misschien wel een voorzichtig begin van verbetering?
- dagmar88
- Zeer actief
Kom op hoor, een beetje (gezond) verstand graag. Dan was er dus wat mis met dat beestjeNeeltje schreef: Nou, als je een zo gezond mogelijke jonge Franse Bulldog hebt, kan die echt uren wandelen en een fikse sprint trekken. Tirsa liep er haar Jack Russel vriendje zo uit.

Het kan niet efficiënter/functioneler zijn, bestaat niet.
Ik heb heel veel gezond verstand en ja, er zijn heel gezonde Franse Bulldoggen die niet voor vele andere onderdoen. Er zijn ook Franse bulldoggen die niet knorren en hijgen en happen naar adem.dagmar88 schreef:Kom op hoor, een beetje (gezond) verstand graag. Dan was er dus wat mis met dat beestjeNeeltje schreef: Nou, als je een zo gezond mogelijke jonge Franse Bulldog hebt, kan die echt uren wandelen en een fikse sprint trekken. Tirsa liep er haar Jack Russel vriendje zo uit.![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Ja hoor. Al laten we die neus compleet buiten beschouwing; korte, gedrongen bulletjes lopen atletische sprintertjes er uitNeeltje schreef:Ik heb heel veel gezond verstand en ja, er zijn heel gezonde Franse Bulldoggen die niet voor vele andere onderdoen. Er zijn ook Franse bulldoggen die niet knorren en hijgen en happen naar adem.dagmar88 schreef:Kom op hoor, een beetje (gezond) verstand graag. Dan was er dus wat mis met dat beestjeNeeltje schreef: Nou, als je een zo gezond mogelijke jonge Franse Bulldog hebt, kan die echt uren wandelen en een fikse sprint trekken. Tirsa liep er haar Jack Russel vriendje zo uit.![]()

Je kunt het niet maken dat soort rarigheid te verkondigen.
-
- Zeer actief
Als je die bulldog maar geen flitsend jasje aantrekt.
- dagmar88
- Zeer actief
Manuma schreef:Als je die bulldog maar geen flitsend jasje aantrekt.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je kunt me niet wijsmaken dat een hond met een misvormde neus sneller is dan een qua maat gelijke hond met normale neus... echt niet. Dan is er wat mis met de hond met neus.Neeltje schreef:Ik heb heel veel gezond verstand en ja, er zijn heel gezonde Franse Bulldoggen die niet voor vele andere onderdoen. Er zijn ook Franse bulldoggen die niet knorren en hijgen en happen naar adem.dagmar88 schreef:Kom op hoor, een beetje (gezond) verstand graag. Dan was er dus wat mis met dat beestjeNeeltje schreef: Nou, als je een zo gezond mogelijke jonge Franse Bulldog hebt, kan die echt uren wandelen en een fikse sprint trekken. Tirsa liep er haar Jack Russel vriendje zo uit.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Op oudere leeftijd heeft ze artrose gekregen, dat heb ik ook nooit onder stoelen of banken gestoken en ook niet waardoor dat is gekomen. Echter had ze, net zoals jou bullen, geen last van haar luchtwegen, geen geknor of gerochel.Célie schreef:Nou volgens mij was Tirsa nou niet echt een gezonde franse bulldogNeeltje schreef:Ik heb heel veel gezond verstand en ja, er zijn heel gezonde Franse Bulldoggen die niet voor vele andere onderdoen. Er zijn ook Franse bulldoggen die niet knorren en hijgen en happen naar adem.dagmar88 schreef:Kom op hoor, een beetje (gezond) verstand graag. Dan was er dus wat mis met dat beestjeNeeltje schreef: Nou, als je een zo gezond mogelijke jonge Franse Bulldog hebt, kan die echt uren wandelen en een fikse sprint trekken. Tirsa liep er haar Jack Russel vriendje zo uit.![]()
Jouw bullen wandelden toch ook uren?? Tenminste dat heb je altijd op het forum geschreven.
D'r is nog een verschil tussen wandelen (wat je nu zegt) en 'eruit lopen' (dus qua snelheid inhalen) waar je het eerst over had.Neeltje schreef:Jouw bullen wandelden toch ook uren?? Tenminste dat heb je altijd op het forum geschreven.
Nee. Een FB kan een JR van dezelfde leeftijd/conditie er níet uitlopen. Gewoon niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik ken al geen normale hond die wandelt in de letterlijke zin van het woord.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Zorro van 15 wandelde uren. Voor mij was dat een teken dat hij nog niet rijp was voor de spuit, niet dat hij nou nog zo topfit en gezond was.

-
- Zeer actief
Oh, maar daar heb je wel gelijk in hoor. Bij de Amerikaanse Bulldog onderscheiden ze 2 type's en dat zijn idd het Johnson type (beter bekend als Bully type) en het Scott type (beter bekend als Standaard type) een hond die bij beide type's niet echt past noemen ze een Hybride. Alleen een Bully type Amerikaanse Bulldog heeft niets te maken met alle type's van de American BullyManuma schreef:Ahá, dat heb ik dus nooit gewetenBrigitte schreef:Dat is het ook niet. Een American Bully heeft niets te maken met een American Bulldog en ook niets te maken met een American Pitbull. Ik snap ook niet dat ze niet een andere naam ervoor hebben gekozen het geeft zo vaak verwarring.Manuma schreef: Hoe kan dit hetzelfde ras zijn?![]()
Ik dacht dat de bully een type was van de American bulldog. Zelfs de eigenaren van de (blijkbaar) American Bully noemen hun hond een bulldog.