Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen en ouderdom
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Blaffen en ouderdom
Sarah is behoorlijk doof aan het worden en het valt me op dat ze meer blaft dan vroeger.
Dat doet ze dan vooral als ze denkt dat wij niet in de buurt zijn.
Bijkomend probleem is dat ze ook slechter gaat zien.
Ik verdenk haar van aandacht trekken maar ik twijfel wel.
Kan het ook zijn dat ze blaft om het geluid zelf te horen ?
Hebben jullie hier ook ervaring met een oudere hond ?
Dat doet ze dan vooral als ze denkt dat wij niet in de buurt zijn.
Bijkomend probleem is dat ze ook slechter gaat zien.
Ik verdenk haar van aandacht trekken maar ik twijfel wel.
Kan het ook zijn dat ze blaft om het geluid zelf te horen ?
Hebben jullie hier ook ervaring met een oudere hond ?
Re: Blaffen en ouderdom
Het zou ook dementie kunnen zijn. Ik weet van katten (en uit ervaring) dat die ook op de raarste momenten gaan miauwen dan.
-
- Zeer actief
Nou je het zegt....Zo af en toe krabt ze aan de verkeerde kant van de deur als ze eruit wilNeeltje schreef:Het zou ook dementie kunnen zijn. Ik weet van katten (en uit ervaring) dat die ook op de raarste momenten gaan miauwen dan.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
En als het aandacht trekken is zou ik er lekker op in gaan. Dan zal de ouwe ziel het wel even nodig hebben.
Gr. Aniek

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
zal toch een kwestie van ouderdom zijn,
heb al een paar oudjes gehad die de leeftijd van 16 jaar bereikten, en ook doof en slechtziend op het laatst.
dat ging ook gepaard met onnodig blaffen af en toe, voor de verkeerde deur gaan staan als ze naar buiten of binnen wilden,
soms een plasje in huis omdat de blaas het niet kon houden,
soms ook gewoon een vorm van dementie vertoonden, iemand niet herkennen enz.
een oudje had bij mij altijd een streepje voor, die konden wel een potje breken.
heb al een paar oudjes gehad die de leeftijd van 16 jaar bereikten, en ook doof en slechtziend op het laatst.
dat ging ook gepaard met onnodig blaffen af en toe, voor de verkeerde deur gaan staan als ze naar buiten of binnen wilden,
soms een plasje in huis omdat de blaas het niet kon houden,
soms ook gewoon een vorm van dementie vertoonden, iemand niet herkennen enz.
een oudje had bij mij altijd een streepje voor, die konden wel een potje breken.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Dushi blaft ook steeds meer en vooral harder. Ik denk ook dat ze soms een béétje seniel is. Laatst stond ze bij de verkeerde deur te blaffen in de tuin ( die deur gaat naar een kantoor maar gebruiken we nooit). Ook was ze een keer de weg kwijt in een struik in de tuin. Maar meestal is ze helder dus die gekke momenten neem ik maar voor lief. Ze is 15 dus het mag.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Amber is doof geworden door haar ziekte. Ze blaft niet echt méér uit zichzelf, maar kijkt wel naar de andere honden en reageert dan daar op. Om niet onder te doen ofzo.
Lizzy is licht dementerend. Ze blaft niet meer, maar zoekt duidelijk vaker ons gezelschap op want ze is sneller in de war.
Ik denk dus dat een dove, oude hond op zoek is naar wat zekerheid en daarom meer blaft. Ze snappen het allemaal niet zo goed meer want de zintuigen waar ze op vertrouwden werken minder goed.
Ik ga zeker niet betuttelen, maar stel ze wel even gerust.
Lizzy is licht dementerend. Ze blaft niet meer, maar zoekt duidelijk vaker ons gezelschap op want ze is sneller in de war.
Ik denk dus dat een dove, oude hond op zoek is naar wat zekerheid en daarom meer blaft. Ze snappen het allemaal niet zo goed meer want de zintuigen waar ze op vertrouwden werken minder goed.
Ik ga zeker niet betuttelen, maar stel ze wel even gerust.
-
- Zeer actief
Budkes schreef:En als het aandacht trekken is zou ik er lekker op in gaan. Dan zal de ouwe ziel het wel even nodig hebben.

- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Kenya is 14 jaar en sinds een paar jaar blaft zij ook meer en inderdaad luider. Ze hoort zichzelf vast niet meer zo goed, want ze is redelijk slechthorend.
Het is vooral bij opwinding. Als er bezoek komt, maar vooral als ze wil spelen. Als ik dan met een speeltje ga zwaaien, dan duikt ze er op, om twee tellen later weer te gaan blaffen. Echt blaffen om het blaffen. Dat deed ze vroeger absoluut niet. Zit ik daar op de grond met een speeltje en die schelle harde blaf vlakbij mijn oor
Ze begrijpt dingen minder snel dan vroeger, maar ik heb niet het idee dat ze dement is.
Ach, we zijn blij dat ze er nog is en zo graag wil spelen, maar een beetje irritant is het af en toe wel, want er zit haast geen stop op
Het is vooral bij opwinding. Als er bezoek komt, maar vooral als ze wil spelen. Als ik dan met een speeltje ga zwaaien, dan duikt ze er op, om twee tellen later weer te gaan blaffen. Echt blaffen om het blaffen. Dat deed ze vroeger absoluut niet. Zit ik daar op de grond met een speeltje en die schelle harde blaf vlakbij mijn oor

Ze begrijpt dingen minder snel dan vroeger, maar ik heb niet het idee dat ze dement is.
Ach, we zijn blij dat ze er nog is en zo graag wil spelen, maar een beetje irritant is het af en toe wel, want er zit haast geen stop op

Groetjes,
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08