Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tibetanen vs beer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Tibetanen vs beer

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat is ook het enige dat ze hoeven te doen. De beer hoeft niet dood, hij moet alleen weg. Net zoiets als de honden in Frankrijk/Spanje doen die bij de schapen leven. Was een paar weken geleden op de BBC met 'n hond met een camera, was echt mooi om te zien dat iedere hond zijn eigen taak had, zonder daarvoor opgeleid te zijn. Zit gewoon in ze.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh. Niet de Spanieltjes.
Neeltje

Sandra&co schreef:Oh. Niet de Spanieltjes.
Uhm nee, de grootste van de Tibetanen. :hmmm:
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

:goeie:

Maar wat een beren zeg, die honden dan!
Vriend van mij is een keer wezen fietsen in de bergen in Frankrijk. Ze kwamen daar een heule grote witte hond tegen met een kudde geiten. Kwam lekker kroelen en doen, tot ze te dichtbij de kudde kwamen. Veranderde in een oogwenk in een heule boze grote witte hond. Dus de mannen maar weggelopen van de kudde en toen kwam die hond weer knuffelen. Prachtig verhaal vind ik het.
Neeltje

Pienda schreef:

Vriend van mij is een keer wezen fietsen in de bergen in Frankrijk. Ze kwamen daar een heule grote witte hond tegen met een kudde geiten. Kwam lekker kroelen en doen, tot ze te dichtbij de kudde kwamen. Veranderde in een oogwenk in een heule boze grote witte hond. Dus de mannen maar weggelopen van de kudde en toen kwam die hond weer knuffelen. Prachtig verhaal vind ik het.
Dat was dus wat op tv is geweest. De Pyreneese berghond.
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

En nu 1 tegen 1 :wink: vind dit altijd van die tssssssssss filmpjes zelfde zie je voorbij komen 5 dogo argentino tegen 1 puma
en maar opscheppen hoe geweldig ze zijn nou nou...
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Pienda schreef:

Mijn vader stond vorig jaar een praatje te maken met een schaapherder in Frankrijk. Die man liep een eindje voor op de kudde en kwam ons even melden dat we beter maar even weg konden gaan met de honden. Mijn moeder en ik luisterden braaf, hondjes mee en weg. Mijn vader wilde wel even verder praten. Komt die Pyrenese berghond met kudde aan en gaat voor mijn vader zitten. Hij was niet van plan mijn vader ook maar in de buurt van de schapen te laten komen :mrgreen: En ik was blij dat wij alvast ruimbaan hadden gemaakt met onze k*tkeffers :mrgreen:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Neeltje schreef:Dat is ook het enige dat ze hoeven te doen. De beer hoeft niet dood, hij moet alleen weg. Net zoiets als de honden in Frankrijk/Spanje doen die bij de schapen leven. Was een paar weken geleden op de BBC met 'n hond met een camera, was echt mooi om te zien dat iedere hond zijn eigen taak had, zonder daarvoor opgeleid te zijn. Zit gewoon in ze.
Daar gaat wel een soort van 'opleiding' aan vooraf hoor. Je kan niet zomaar elke Pyreneeër, of Kuvasz, of Tatra bij die schapen zetten en er vanuit gaan dat ze de boel wel even bewaken.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”