Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enge voerbak?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ceciel
Zeer actief

Enge voerbak?

Ongelezen bericht door ceciel »

Sinds gisteren hebben we de voerstandaard inclusief voerbakken van Styx verwisseld van doorsnede 25 cm naar 30 cm.
Reden is dat hij etend vanuit de 25 cm bak zijn vlees rijkelijk over de vloer morst en we hoopten dat het vanuit een grotere bak minder kliederig zou worden.
Resultaat: meneer drinkt en eet brokjes uit grotere bak zonder problemen maar zijn kvv maaltijden zijn opeens superspannend :scratch:
Hij eet tot een half van zijn vlees op en dan grote verwarring, zitten, kijken, blaffen, heen en weer lopen, maar verder eten ho maar.
Hij heeft een gruwel van een moeder maar baas gaat aan de slag met een eetlepel en zo wordt de rest van de maaltijd verorberd.
Ik snap er geen zak van, beest heeft honger, eet aanvankelijk ook maar dat laatste beetje gaat schijnbaar echt niet haha.
Herkennen mensen dit, zijn het molosser streken, helpen met wennen of zoek het maar uit met je drama?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Enge voerbak?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ziet zeker opeens z'n spiegelbeeld in z'n bak...
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Fotogravinnetje schreef:Ziet zeker opeens z'n spiegelbeeld in z'n bak...
En da's schrikken.
AfbeeldingAfbeelding
ceciel
Zeer actief

:LOL: god hebben we een mentaal gemankeerde die schrikt van zijn eigen spiegelbeeld. Misschien dan toch maar herplaatsen, dan beuren we nog wat op het mormel :F:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

ceciel schreef: :LOL: god hebben we een mentaal gemankeerde die schrikt van zijn eigen spiegelbeeld. Misschien dan toch maar herplaatsen, dan beuren we nog wat op het mormel :F:
Zonder voerbak neemt niemand 'm. Verplaatsen van het probleem, dus.
AfbeeldingAfbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

als baasje met de lepel voert kan ie die lepel op de rand van de voerbak laten rusten en bij de volgende happen die lepel steeds verder de bak in laten gaan.
grote kans dat de bak dan al vlug niet meer eng is.

ik heb het zo gedaan toen vixen of riet (ik weet net meer welke van de twee het was) de bak opeens eng vond, alleen voerde ik met de hand en niet met een lepel.
was zo gepiept!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ceciel
Zeer actief

Renee-uk, dank voor de tip. Gisteravond heeft zijn baas weer geholpen met de lepel en vanochtend heb ik, omdat baas nog lag te slapen, je advies opgevolgd en heeft Styx na een beetje hulp zelf de rest van zijn bak leeg gegeten :flower:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ceciel schreef:Renee-uk, dank voor de tip. Gisteravond heeft zijn baas weer geholpen met de lepel en vanochtend heb ik, omdat baas nog lag te slapen, je advies opgevolgd en heeft Styx na een beetje hulp zelf de rest van zijn bak leeg gegeten :flower:
top!

zo heb ik het ook gedaan met onze lola toen die ook erg schrok van de weerkaatsing in de bak :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”