Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag na loopsheid vraagje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Gedrag na loopsheid vraagje

Ongelezen bericht door billy »

Iemand ervaring met dit gedrag
Truus is nu ongeveer 3 weken geleden loops geweest, maar veranderd in een muts :mrgreen:
Ze is volgens mij niet schijnzwanger, tepels en muts zijn normaal geen afscheiding of iets te zien, ze eet goed alleen wil ze niet meer spelen zowel binnen als buiten staat maar wat te mutsen en te snuffelen en markeren als een malle en als Dirk wil spelen krijgt hij op zijn flikker, ik kap dat af want wil geen gedoe, maar ik wil mijn vrolijke Truus terug, zie ik iets over het hoofd waar ik op moet letten? of zijn dit nog naweeen van haar loopsheid.
Met de bal wil ze dan wel weer spelen, maar voor de rest niet, ik merk voor de rest ook geen spanning tussen Truus en Dirk het is echt dat niet willen spelen en rennen en dat gesnuffel en gemarkeerd de hele tijd.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Re: Gedrag na loopsheid vraagje

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana vertoont dit soort gedrag [veel slapen, niet echt willen dollen, veel kleine plasjes overal, slecht eten, veel willen knuffelen enz] tijdens en 1 week na haar loopsheid, daarna gaat het weer de gewone vertrouwde kant op, en is ze weer de oude,

o ja, en tijdens deze periode kan ze niet los, want dan heeft ze bananen in haar oren,
Laatst gewijzigd door Lanavandevledders op 26 feb 2018 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ze zit wel in haar schijndrachtperiode. Hoe zich dat uit verschilt per hond maar kan ook nog weleens per loopsheid(/schijndracht) verschillen. Maar het kan ook iets anders zijn. Ik begrijp dat je je gewone Truus terugwil haha, maar ik denk dat het toch even afwachten wordt :F: .
Zamunda
Zeer actief

Oja, sommigen proberen de mate van de verschijnselen te temperen door de hond minder eten en juist meer beweging te geven. Of het werkt weet ik niet. Of je het wil moet je zelf bepalen.
billy
Erelid

Nou afwachten dus, maar vind 3 weken best al wel lang :wink: en Dirk snapt helemaal niets van die teven :LOL:
Ze krijgt de beweging wel met de bal, maar wil dat niet iedere dag doen en nu met de vorst al helemaal niet omdat ze altijd zo hard er achteraan gaat en de grond hard is.
Ik ga haar toch laten steriliseren denk ik, dit vindt ik ook niks aan.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

billy schreef:Nou afwachten dus, maar vind 3 weken best al wel lang :wink: en Dirk snapt helemaal niets van die teven :LOL:
Ze krijgt de beweging wel met de bal, maar wil dat niet iedere dag doen en nu met de vorst al helemaal niet omdat ze altijd zo hard er achteraan gaat en de grond hard is.
De schijndracht duurt zo'n 2 maanden :mrgreen: .

Maar Truus is toch al wel vaker loops geweest bij jou? Nooit eerder dit gedrag vertoond? Kan hoor, maar het kan ook aan iets anders liggen.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Billy schreef: Ik ga haar toch laten steriliseren denk ik, dit vindt ik ook niks aan.
Daar kan je ook een saaie slome hond van krijgen
Zamunda schreef: De schijndracht duurt zo'n 2 maanden :mrgreen: .
Maar Truus is toch al wel vaker loops geweest bij jou? Nooit eerder dit gedrag vertoond? Kan hoor, maar het kan ook aan iets anders liggen.
Schijndracht duurt zo'n twee maanden, maar die begint normaal gesproken niet al 3 weken na de loopsheid
billy
Erelid

Zamunda schreef:
billy schreef:Nou afwachten dus, maar vind 3 weken best al wel lang :wink: en Dirk snapt helemaal niets van die teven :LOL:

De schijndracht duurt zo'n 2 maanden :mrgreen: .
:80: :80:

Nee niet eerder dit meegemaakt, maar toen had ik alleen Madam en Truus dacht misschien maakt het uit dat er nu een reu in huis is, wel geholpen maar toch.
Afbeelding
billy
Erelid

jome schreef:
Billy schreef: Ik ga haar toch laten steriliseren denk ik, dit vindt ik ook niks aan.
Daar kan je ook een saaie slome hond van krijgen
Schijndracht duurt zo'n twee maanden, maar die begint normaal gesproken niet al 3 weken na de loopsheid
Ik wil geen slome hond :mrgreen: :boos:

Wanner begint een schijndracht dan, krijgen we dat ook dan nog :80:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

jome schreef:
Hoezo? De schijndracht is gewoon de periode vanaf het einde van de loopsheid tot aan het moment dat er geworpen zou moeten worden bij een succesvolle dracht. Jij bedoelt misschien dat je 3 weken na de loopsheid vaak nog weinig (gedrags)verschijnselen ziet van de schijndracht? Dat is iets anders en verschilt toch ook van hond tot hond.

Maar mijn eerdere opmerking blijft wel staan, ondanks dat ze in de schijndrachtperiode zit kán het huidige gedrag ook ergens anders vandaan komen.
billy
Erelid

Zamunda schreef:
jome schreef:
Hoezo? De schijndracht is gewoon de periode vanaf het einde van de loopsheid tot aan het moment dat er geworpen zou moeten worden bij een succesvolle dracht. Jij bedoelt misschien dat je 3 weken na de loopsheid vaak nog weinig (gedrags)verschijnselen ziet van de schijndracht? Dat is iets anders en verschilt toch ook van hond tot hond.

Maar mijn eerdere opmerking blijft wel staan, ondanks dat ze in de schijndrachtperiode zit kán het huidige gedrag ook ergens anders vandaan komen.
Maar waar denk jij dan aan? zover ik weet is er niets anders als anders, moet ik aan iets medisch denken of iets? er is behalve dat Madam er niet meer is niets veranderd, alleen is het gekomen na haar loopsheid.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Misschien voor de zekerheid laten checken op een bmo?
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Rana was ook altijd sloom in die periode, echt tot na ze, als ze gedekt zou zijn, haar puppen zou hebben gehad. Eenmaal gesteriliseerd nooit meer last van gehad. Spetter is rustiger deze periode maar niet sloom. Puck was dan nooit te genieten en had een nog korter lontje dan anders, werd daarnaast iedere 4 maanden loops dus daar is snel het mes ingezet.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily is nu twee keer loops geweest en beide keren was ze tot zo'n twee maanden na de loopsheid slomer: niet willen spelen met onze reu, minder actief tijdens de wandeling, wat minder eten, over het algemeen wat apatischer.... Veel markeren herken ik dan weer niet.
Volgens mij is het de normale cyclus.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
billy
Erelid

Fotogravinnetje schreef:Misschien voor de zekerheid laten checken op een bmo?
Ja zou kunnen maar ze heeft niet echt iets van die symptomen maar je weet het nooit he, ik vind haar gewoon anders en mutseriger, neem het mee als het zo blijft. :ok:
Ramiek schreef:Rana was ook altijd sloom in die periode, echt tot na ze, als ze gedekt zou zijn, haar puppen zou hebben gehad. Eenmaal gesteriliseerd nooit meer last van gehad. Spetter is rustiger deze periode maar niet sloom. Puck was dan nooit te genieten en had een nog korter lontje dan anders, werd daarnaast iedere 4 maanden loops dus daar is snel het mes ingezet.
Truus is niet sloom, maar ze is anders mutserig en wil niet spelen alleen maar snuffelen en markeren en dan na het wandelen met een diepe zucht in de mand zo van ik kan mijn energie niet kwijt :mrgreen:
Alfilillo schreef:Lily is nu twee keer loops geweest en beide keren was ze tot zo'n twee maanden na de loopsheid slomer: niet willen spelen met onze reu, minder actief tijdens de wandeling, wat minder eten, over het algemeen wat apatischer.... Veel markeren herken ik dan weer niet.
Nou dan ga ik haar toch laten helpen denk ik hoor, vindt dit echt niks aan en Dirk ook niet :wink:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bij Mila is het enige wat ik merk van de schijndracht dat ze wat slomer is, wat minder speelt en ook minder fanatiek. En de eerste paar weken na de loopsheid heeft ze een korter lontje, maar dat duurt gelukkig niet de hele periode van de schijndracht.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Zamunda schreef:
jome schreef:

Nooit eerder gehoord of gelezen dat schijndracht de periode is van begin vd loopsheid tot moment dat er geworpen zou moeten worden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

De schijndracht begint aan het eind van de loopsheid.

Tanja was na de loopsheid heel erg rustig, ik was al blij. Buiten speelde ze nog wel gewoon, maar binnen lekker rustig en aan de riem was ze ook een stuk rustiger, daarna werd ze ziek, en nu na twee maanden is ze weer net zo gek als voor de loopsheid.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

billy schreef:
Alfilillo schreef:Lily is nu twee keer loops geweest en beide keren was ze tot zo'n twee maanden na de loopsheid slomer: niet willen spelen met onze reu, minder actief tijdens de wandeling, wat minder eten, over het algemeen wat apatischer.... Veel markeren herken ik dan weer niet.
Nou dan ga ik haar toch laten helpen denk ik hoor, vindt dit echt niks aan en Dirk ook niet :wink:
Ik heb haar ook liever actief en onze reu ook, maar uiteindelijk bekijk ik toch wat het beste is voor haar.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Shira had bij de eerste loopsheid nergens last van. De tweede loopsheid was ze ontzettend zielig en echt depressief. Daarom wilde ik de derde loopsheid aankijken wat er zou gebeuren als ik het anders zou aanpakken.

Ik ben toen heel bewust de speeltjes weg gaan halen zodat ze geen "pups" had. Heel veel gelopen met haar, en heel veel bal gegooid en gehoorzaamheidsoefeningen gedaan. Dat vindt ze heel erg leuk dus dan is ze erg afgeleid van de schijnzwangerschap. Ik ben ook iets minder gaan voeren. En die keer waren de verschijnselen veel milder en eerder weer over.

Kan toeval zijn maar ze wordt binnenkort weer loops en dan ga ik dat na de loopsheid weer zo doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jome schreef:
Zamunda schreef:
jome schreef:

Nooit eerder gehoord of gelezen dat schijndracht de periode is van begin vd loopsheid tot moment dat er geworpen zou moeten worden.
dat staat er dan ook niet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn vix is trouwens het tegenovergestelde van sloom en die is toch echt ook gecastreerd ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zamunda
Zeer actief

renee-uk schreef:
jome schreef:
Zamunda schreef:Hoezo? De schijndracht is gewoon de periode vanaf het einde van de loopsheid tot aan het moment dat er geworpen zou moeten worden bij een succesvolle dracht. Jij bedoelt misschien dat je 3 weken na de loopsheid vaak nog weinig (gedrags)verschijnselen ziet van de schijndracht? Dat is iets anders en verschilt toch ook van hond tot hond.

dat staat er dan ook niet ;)
Precies :cool2: . Zou ook heel onlogisch zijn natuurlijk.
Zamunda
Zeer actief

billy schreef:
Zamunda schreef:
jome schreef:

Maar waar denk jij dan aan? zover ik weet is er niets anders als anders, moet ik aan iets medisch denken of iets? er is behalve dat Madam er niet meer is niets veranderd, alleen is het gekomen na haar loopsheid.
Ik heb niet specifiek iets in gedachten hoor en de kans dat het door de schijndracht is is gewoon heel groot. Maar omdat het niet typisch gedrag is wat je herkent van haar eerdere loopsheden kan het ook best iets anders zijn. Het 'gevaar' van het puur op de schijndracht gooien is dat je een andere oorzaak over het hoofd ziet/er geen rekening mee houdt. Dus daarom wilde ik het toch even noemen. Ik zou het gewoon in de gaten houden, of je het nog binnen het normale vindt passen of dat je denkt dat er toch iets meer aan de hand is (pijn/ongemak/spanning/...).

Succes met je muts :engel: .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

renee-uk schreef:mijn vix is trouwens het tegenovergestelde van sloom en die is toch echt ook gecastreerd ;)
Haha, dat geldt ook voor Amy, mijn enige gecastreerde teef en veruit de minst slome van het viertal ;-)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva was altijd traag en sloom na de loopsheid. Ze wilde amper Agility doen was gewoon niet fijn in de vel. Gecastreerd en ze is zoals het hoort. En niks slomer geworden ;)
billy
Erelid

Bedankt voor het meedenken :ok: en ik ben blij dat meerdere honden dit hebben, misschien is het me ook niet eerder opgevallen omdat Truus nooit met Madam speelde en we heel vaak met de bal speelde dan merk je niets aan haar.
Ik merk niets aan pijn of ongemak aan Truus of spanning tussen het duo, dus dat sluit ik uit en ga er toch over denken om haar te laten helpen :wink:
Afbeelding
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder

Ongelezen bericht door Nath »

Mijn hond was ook sloom na de loopsheid. Minder spelen wel actief met wandelen maar verder niets. Slaapt veel. Had haar na laten kijken niks te vinden tot we een ondertussen ver gevorderde blaasontsteking/nierbekkenonsteking ontdekten. Blijkt dat ze steeds na de loopsheid blaasontsteking krijgt. Laatste loopsheid in de gaten gehouden steeds plas opgevangen en ja hoor weer raak!

Misschien is het bij jou hond wat anders, want blijkbaar komt sloomheid veel voor als ik het zo lees. Maar misschien kun je eens een plasje opvangen en na laten kijken?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nath schreef:Mijn hond was ook sloom na de loopsheid. Minder spelen wel actief met wandelen maar verder niets. Slaapt veel. Had haar na laten kijken niks te vinden tot we een ondertussen ver gevorderde blaasontsteking/nierbekkenonsteking ontdekten. Blijkt dat ze steeds na de loopsheid blaasontsteking krijgt. Laatste loopsheid in de gaten gehouden steeds plas opgevangen en ja hoor weer raak!

Misschien is het bij jou hond wat anders, want blijkbaar komt sloomheid veel voor als ik het zo lees. Maar misschien kun je eens een plasje opvangen en na laten kijken?
Voor de zekerheid een plasje na laten kijken zou ik ook doen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom is ook wel slomer na de loopsheid, het is eens echt dat ze minder actief is buiten, maar vooral in huis valt het wel op. Markeren doet ze ook idd, en snuffelen ook maar dat heeft ook wel met de vorst te maken hier. Verder is ze wel vrolijk, heb niet het idee dat er echt wat met haar aan de hand is en ze heeft het iedere loopsheid. Op t moment dat ze eigenlijk zou moeten bevallen is ze vaak wel wat pieperig en ze geeft ook melk altijd. Daarna wordt alles wel weer normaal :)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”