Ik zou het niet trekken zo'n haarbal

Moderator: moderatorteam
Echt?fenneke schreef:Zo gaat dat ook bij buster
Ik een tondeusePaisley schreef:Ik zou een stofzuiger pakken ipv een fohn
Tibbe heb ik gisteren onder de douche gegooid. Drie kwartier soppen en de plakken vacht zitten anderhalve meter hoog, maar dan heb je ook wat.-Saskia- schreef:![]()
Nanuq (deels poolhond) verliest tijdens de rui ook diezelfde hele zachte, luchtige ondervacht. Vreselijk.
Ik zit helemaal onder tijdens het borstelen en het vliegt werkelijk overal.
Dat kan ik me voorstellen. Diem kwam altijd zo heerlijk luchtig ('Diem je haar danst!') van de trimsalon na het ontwollen. Hij had het ook merkbaar heel veel minder warm._Tiny_ schreef:Ik vond het altijd geweldig om die grote ontwol honden te doen met de bad en blaas methode! Zoveel eer van je werk!
Ja hoor, dat mocht. Maar hij vindt het zo naar dat hij dan alleen maar probeert naar mij toe te komen of in mij erg te kruipen als ik bij hem ga staan. Gewoon vasthouden lukte niet en hem behandelen terwijl hij tegen mij aanstaat met poten om mijn nek werkte ook niet echt._Tiny_ schreef:Ja dat is jammer als het zoveel stress oplevert. Mocht je er nooit bijblijven?
Ik wil het ook nooit meer hoor, zo'n sterk verharende hond.Nanna schreef:Ik kan er om lachen hoor, maar wel bij een ander![]()
Voor mij is het meer dan voldoende reden om er heel ver vandaan te blijven want ik zou gillend gek worden.
Jep. Ik vond dit ook altijd echt heel leuk werk om te doen, maar een dag later nies je alsnog hondenhaar in je zakdoekje. SerieusSandra&co schreef:Waaróm heeft ze geen mondkapje voor? Kan toch niet anders dan dat ze haarballen begint op te rochelen?
JaSandra&co schreef:Waaróm heeft ze geen mondkapje voor? Kan toch niet anders dan dat ze haarballen begint op te rochelen?
Maar waarom geen stofzuiger dan?Manuma schreef:JaSandra&co schreef:Waaróm heeft ze geen mondkapje voor? Kan toch niet anders dan dat ze haarballen begint op te rochelen?
Ik heb zelfs een bril op als ik dit doe. Ik heb het eens niet gedaan en heb 2 dagen met allergische reacties rondgelopen.
Ik denk dat jij dan nooit een poolhondenrui hebt gezien. De wol kun je echt niet uit de vacht zuigen met een stofzuiger en die zak zou ook na 3 stroken al vol zitten. De wol die alleen al uit de kraag komt is bijna een vuilniszak vol.Paisley schreef:Maar waarom geen stofzuiger dan?Manuma schreef:JaSandra&co schreef:Waaróm heeft ze geen mondkapje voor? Kan toch niet anders dan dat ze haarballen begint op te rochelen?
Ik heb zelfs een bril op als ik dit doe. Ik heb het eens niet gedaan en heb 2 dagen met allergische reacties rondgelopen.
De luchtstroom is het zelfde. Bij een stofzuiger zit t filter alleen aan de handige kant.
Ik stofzuig Mayke ook altijd
Hahaha nou dat laatste wat je schrijft is natuurlijk wel het andere uiterste.Tara schreef:Ik vind het trouwens sowieso ontzettend armoedig om je hele huis en jezelf te laten verhabbezakken omdat je honden hebt. Kapotgekrabde muren van honden die zelf deuren openmaken, overal hondenhaar, plakkerige meubelen en een hondenlucht waar je de plakken van kunt snijden. Brrr.Tara schreef:Verschrikkelijk!flamme schreef:Er is geen kledingstuk wat haarloos het huis verlaat.
Ik vind maar weinig zo armoedig als continu overal hondenhaar met je meedragen.
Heb het nog ferm onderschat dusManuma schreef:Ik denk dat jij dan nooit een poolhondenrui hebt gezien. De wol kun je echt niet uit de vacht zuigen met een stofzuiger en die zak zou ook na 3 stroken al vol zitten. De wol die alleen al uit de kraag komt is bijna een vuilniszak vol.Paisley schreef:Maar waarom geen stofzuiger dan?Manuma schreef:JaSandra&co schreef:Waaróm heeft ze geen mondkapje voor? Kan toch niet anders dan dat ze haarballen begint op te rochelen?
De luchtstroom is het zelfde. Bij een stofzuiger zit t filter alleen aan de handige kant.
Ik stofzuig Mayke ook altijd
De kracht die een waterblazer heeft heb ik nog nooit bij een stofzuiger gezien. Bovendien wordt de huid dan even goed vrij van die plakwol gemaakt, ik gebruik dat ding ook 's zomers na het zwemmen.
Je kunt Manu's huid nu gewoon echt niet zien. Die vacht is zo enorm dik en vol, en al die wol laat volgende maand los. Als je dat niet goed verwijdert wordt het een soort plakkaat. Manu valt echt nog mee maar vooral die woolies hebben die wol heel lang in die haren hangen. Dat gaat smetten en vilten. Nee, ik heb weleens met een stofzuiger geprobeerd die haren weg te zuigen maar het haalde vrijwel niks uit, alleen een hond die het heel naar vond.
Met de waterblazer ben ik buiten de rui al dik 20 minuten bezig.
Dat denk ik ook wel. Vandaag sprak ik nog iemand die zei, oh je hond is goed in de rui he.Manuma schreef:De meeste onderschatten het wel. Andere hondeneigenaren zeggen me weleens dat hun hond óók zo erg verhaart maar ik geloof er dan echt helemaal niks van