Een week of twee geleden wilde hij van de bank afspringen en toen zakte hij compleet door zijn achterpoten heen en kon niet meer opstaan.
Dit duurde een paar minuten en toen kon hij weer lopen, nog even wankel, maar daarna weer prima.
Ik dacht dat hij gewoon een spiertje had verrekt of even ongelukkig terecht was gekomen en heb hier verder niks mee gedaan.
Gisteravond lag hij in zijn mand en hij wilde opstaan, maar alleen zijn voorpoten deden het en zijn achterpoten bleven heel erg laag.
Hij sleepte zich naar de bank en kletterde zijn voorpoten erop en toen stortte zijn achterpoten helemaal in, ik schrok me kapot.
Hij heeft een minuut of 5 gelegen en daarna weer hetzelfde: wankel, maar na enige tijd best wel weer goed.
Vanmorgen loopt hij wel gewoon, maar ik zie er toch zwakte in en dat ze af en toe in spreidstand wat wegglijden.
Dit bovenop zijn enorme onrust 's nachts, wat volgens mij veroorzaakt wordt door verergerde bronchitis vanwege droge lucht (maar dat weet
ik niet zeker), vrees ik dat zijn longen of hart eraan gaan
Kaya had het ook dat ineens haar achterpoten het niet meer deden, begon ook met erge zwakte en op een ochtend niks meer. Dat kwam zeer
waarschijnlijk door de bloedsomloop/hart, ,maar bij haar waren de achterpoten ook echt koud en bij Puchu niet.
Puchu krijgt dagelijks prednison en dat kan spierzwakte veroorzaken, maar dit lijkt mij wel erg extreem toch?
Vanmiddag om 14.30 uur afspraak bij de dierenarts.