Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe smuldier voeren?
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hoe smuldier voeren?
Voor het voeren van smuldier houd ik al een tijdje een vaste gewoonte aan. Per week ongeveer 4x vlees of pens compleet, 1x vlees, 1x kip, 1x hart. Ik heb ooit ergens gelezen dat elke dag de complete variant te veel orgaan bevat. Hoe doen julie het?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: Hoe smuldier voeren?
Grote Boris krijgt 's ochtends en 's middags brok, 's avonds vlees compleet (behalve als hij weer eens op is, dan enkelvoudig vlees. En als zelfs die op is kip of rodi. Mijn moeder probeert voor een week op voorraad te hebben, 1 pakje per dag).
- Rebble
- Zeer actief
Izzy gaf ik zo goed als altijd de compleet versie. Bij Charlie deed ik dat ook maar ben sinds vorige week begonnen om daar 2x per week een enkelvoudige versie bij te geven. Eigenlijk niet met een specifieke reden anders dan dat ik denk dat afwisseling wel lekker is.

Compleet. Want die is...compleet. Héél af en toe kregen ze een andere soort, maar meer voor de lekker.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hier ook alleen de compleet met af en toe een enkelvoudige versie (maar daar is Zigske niet zo weg van).
Soms als traktatie blikvoer of een bakje paté ( daar doen ze een moord voor ).
Soms als traktatie blikvoer of een bakje paté ( daar doen ze een moord voor ).

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
De compleet versie leek niet lekker te vallen bij een van mijn honden. Hij ging er heel veel van drinken.
Ik voer op dit moment de enkelvoudige versies aangevuld met flockenmix van Meradog om het "compleet" te maken. Beide honden zijn er dol op en geen gedoe met dat vele water drinken en goede ontlasting
Ik voer op dit moment de enkelvoudige versies aangevuld met flockenmix van Meradog om het "compleet" te maken. Beide honden zijn er dol op en geen gedoe met dat vele water drinken en goede ontlasting
-
- Zeer actief
Door enkelvoudig te voeren ga je op den duur tekorten creeren. Je kunt het niet op deze manier aanvullen en tegelijk compleet blijven. Dan zou ik eerder overschakelen op een ander merk, ook weer compleet.cooperv schreef:De compleet versie leek niet lekker te vallen bij een van mijn honden. Hij ging er heel veel van drinken.
Suzanne
- annnie
- Zeer actief
Van daar dus dat ze ook die Flockenmix krijgen.~Suzanne~ schreef:Door enkelvoudig te voeren ga je op den duur tekorten creeren. Je kunt het niet op deze manier aanvullen en tegelijk compleet blijven. Dan zou ik eerder overschakelen op een ander merk, ook weer compleet.cooperv schreef:De compleet versie leek niet lekker te vallen bij een van mijn honden. Hij ging er heel veel van drinken.
Suzanne
-
- Zeer actief
Dat is een soort caviavoercooperv schreef:~Suzanne~ schreef:Door enkelvoudig te voeren ga je op den duur tekorten creeren. Je kunt het niet op deze manier aanvullen en tegelijk compleet blijven. Dan zou ik eerder overschakelen op een ander merk, ook weer compleet.cooperv schreef:De compleet versie leek niet lekker te vallen bij een van mijn honden. Hij ging er heel veel van drinken.
Suzanne
Van daar dus dat ze ook die Flockenmix krijgen.

Suzanne
- annnie
- Zeer actief
Waar krijgen ze dan tekort aan? Oprecht benieuwd, de eerste jaren van zijn leven kreeg mijn oudste hond dit op aanraden van de fokker. Ik ben er toen alleen mee gestopt wegens vriezer ruimtetekort
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Ik wissel af tussen compleet en vlees, heel soms hart. Damy is niet gek op de compleet versie, door te wisselen eet hij redelijk goed.
Ze krijgen ernaast nog brok.
Ze krijgen ernaast nog brok.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Inde ochtend krijgen de honden brokken van Fish4Dogs of Proplan zalm en in de avond Smuldier compleet of Carnibest. De puppen zijn dol op smuldier.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
cooperv schreef:Waar krijgen ze dan tekort aan? Oprecht benieuwd, de eerste jaren van zijn leven kreeg mijn oudste hond dit op aanraden van de fokker. Ik ben er toen alleen mee gestopt wegens vriezer ruimtetekort
Dit voegt echt geen zak toeSamenstelling::
maïs, tarwe, rijst (8 %), erwten (6 %, gedroogd), calciumcarbonaat, monocalciumfosfaat, natriumchloride.

Bij complete voeding zijn mineralen en vitamines toegevoegd die de voeding compleet maken; een zogenaamde premix.
Bij enkelvoudig vers vlees is de theorie dat je 4 verschillende diersoorten plus vis voert in 3-4 weken om compleet te voeren.
Ik zou er in jouw geval voor kiezen om of een deel van de Smuldier te vervangen voor ofwel kvv met premix ofwel andere diersoorten en vis. Een paar keer in de week een 'goede' brok voeren is ook nog een optie.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
Omdat je een heleboel mist aan vitaimenen e.d. "compleet" heet niet voor niets "compleet".cooperv schreef:Waar krijgen ze dan tekort aan? Oprecht benieuwd, de eerste jaren van zijn leven kreeg mijn oudste hond dit op aanraden van de fokker. Ik ben er toen alleen mee gestopt wegens vriezer ruimtetekort
Vergelijk dat wij mensen alleen brood met kaas eten. Grote kans dat je er oud op wordt.. maar gezond? Nee. dat niet.
Suzanne
- annnie
- Zeer actief
Nou dan bofte hij dat hij dat ik toendertijd tijdelijk vriesruimtetekort had. Ik zal eens verder gaan kijken~Suzanne~ schreef:Omdat je een heleboel mist aan vitaimenen e.d. "compleet" heet niet voor niets "compleet".cooperv schreef:Waar krijgen ze dan tekort aan? Oprecht benieuwd, de eerste jaren van zijn leven kreeg mijn oudste hond dit op aanraden van de fokker. Ik ben er toen alleen mee gestopt wegens vriezer ruimtetekort
Vergelijk dat wij mensen alleen brood met kaas eten. Grote kans dat je er oud op wordt.. maar gezond? Nee. dat niet.
Suzanne