Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Taking the piss

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Taking the piss

Ongelezen bericht door kooi »

Vanmiddag heerlijk gewandeld met het hondje.
Alle weekend/zon wandelaars weer verdwenen. Kwamen alleen een zeer fraai cockerhondje tegen.

En op het speelveldje een bekend hussel reutje van tien maanden waar ze vaak mee speelt. Vandaag hadden ze op zich niet zoveel belangstelling voor elkaar, de verse molshopen waren spannender. En terwijl Yuna geheel opging in het besnuffelen van eentje bestond het mannetje het om eens even fijn zijn pootje op te tillen en over haar rug heen te zeiken.

Baasje helemaal over de pis met het schaamrood op de kaken dat ventje bij zich roepen. Hilarisch....ik zei nog tegen hem: "Mannen!" :gvd: :LOL:

Yuna zelf heeft het niet eens meegekregen.
Maar goed, hoe dit gedrag te duiden? Puberaal? Dominant?
Pissig omdat de dame hem geen aandacht schonk? :19:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Taking the piss

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gebeurt hier ook weleens. Moet je maar niet staan op de plek waar de ander een geurvlag wil uitzetten. Ze zijn hier heel handig geworden met aan de kant gaan (maar niet verder dan nodig is)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ze was er. Meer niet. Voor hetzelfde geld had ie tegen een molshoop aangepist.
Precies. Van de week liep er een vriend mee, die weet niko's vaste piesplekken niet. En ik was natuurlijk afgeleid door het geklep.
Kon hem nog net van tussen niko en de gebruikelijke pispaal uit roepen :LOL: :schrik:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nou.... hier woonde een reu die altijd tegen Dushi aan piste. Echt elke keer weer. Dat was geen ongelukje. Wat het wel was weet ik niet. Misschien vond hij haar niet lekker ruiken.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Bij mijn Diem is het wel echt opzet als hij tegen een hond aan plast.

Hij plast namelijk nooit over Mies (Of Flora, teefje van mijn moeder) heen terwijl ze toch dagelijks heel vaak aan dezelfde boom of graspol staan te ruiken. Hij wacht (dribbelend :mann: ) tot Mies doorgelopen is of wurmt zich tussen Mies en de boom. Of als het te lang duurt en het plasje nunu moet, dan stapt hij net ver genoeg door zodat hij naast haar plast.
Ik stond er eigenlijk niet zo bij stil totdat ik een opvang hond had. Diem vond haar stom, heel stom. Binnen een week had hij al meerdere keren tegen haar aan geplast terwijl ze groter was en minder mee snuffelde :mrgreen:
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Mijn reu had laatst op het strand een wat spannende ontmoeting met honden. Dus moest hij zich even afreageren. En plaste hij tegen de eigenares van een van de honden. Tja, waar moet je op het strand anders tegenaan plassen? Gelukkig was ze er heel 'cool' onder en lachte ze erom. En ik bemoeide me er maar niet mee :engel:

Was voor het eerst dat ie dat deed, foutje, niet zo bedoeld denk ik. Eerder heeft ie weleens tegen een scootmobiel (met mevrouw erin) aan geplast, gewoon ook omdat het een nou eenmaal een ding is waar je tegen kan plassen.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Zoiets heb ik laatst ook meegemaakt. We liepen een gigantische, behoorlijk dominante reu tegemoet die regelrecht op de aan-een-grasspriet-snuffelende Jazzy afliep en zonder pardon zijn poot optilde en, volgens mij heel gericht, haar halve rug onderzeikte. :80: De tut had het niet eens door, die stond daar maar, nietsvermoedend te snuffelen. De bazen deden alsof ze het niet zagen en liepen met een stalen gezicht door. Ik vermoed zomaar dat dat niet de eerste keer was. :engel:

Ik ben eigenlijk heel blij dat zoiets niet in Teds hoofd opkomt. Hij wacht altijd netjes tot Jazzy klaar is met snuffelen voordat hij ergens markeert en hij heeft godzijdank nog nooit tegen iemands benen of een andere hond aangepiest.
De sarplaninac van de buren heeft mij wel een keer een ondergepieste broek bezorgd. :hmmm:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Afgelopen zomer ging ik met m@scha, Willem en Malou wandelen.
Willem sprong de auto uit, rende naar Malou, snuffelt een keer en rent vervolgens naar mij en piest vol tegen mijn broek aan.
Dat was echt geen bewuste "ik ga eens lekker tegen je broek aanzeiken" actie. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Willem gewoon even een paaltje zocht om zijn reuengeur bekend te maken en ik stond daar toevallig vrij stil. :LOL:

Shib was ook een held in over andere honden heen zeiken. Ook niet bewust op de hond gericht, maar die hond stond dan toevallig te snuffelen op die plek waar hij wou zeiken. Het heeft wel wat schaam momenten opgeleverd en ook wel eens wat gevloek als Lou dan net die middag fris uit de trimsalon kwam en hij weer zonodig zijn poot op moest tillen :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:Sommigen doen het idd opzettelijk hoor.
Maar ik denk niet dat je daar iets achter moet zoeken. Het is vieze gewoonte.
Sommige reuen zien er ook geen been in om tegen mensen aan te zeiken.
Kiwi (teef) lijkt ook wel eens gericht Mayke te markeren :denken:

Ik weet ook niet echt wat ik ervan moet vinden. Er is niet een duidelijke rangorde tussen die twee. Het kan in iedere situatie weer anders zijn welke van de 2 het voortouw neemt of t meeste te zeggen heeft.
Of ja, ik vind er wel wat van. Vind het goor, vooral. En Mayke is nog altijd van míj dus een beetje onder mijn neus markeren is er niet bij :neenee:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom springt meestal achteruit als Karel zn poot optilt, maar laatst had ie toch ook op haar kop gepiest. Hij doet het iig niet expres, daar acht ik hem niet toe in staat. Bovendien zit ie ongenadig onder de plak bij haar dus dat zou ook een beetje vreemd zijn
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Grappige verhalen. :LOL:

Maar goed, het hoeft dus niet te betekenen dat hij haar ziet als minderwaardig. :D
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”