Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Openbare orde ook binnen verstoord

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Openbare orde ook binnen verstoord

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind wel dat t stopt bij de drempel, mijn woning is mijn :Q: wat dus niet wil zeggen dat mijn honden flosdraad mogen maken van mensen die ik binnen laat, kun je dat niet garanderen dan moet een even een muilkorfje om of in een andere kamer. dat is gewoon goed fatsoen
S@ndr@
Zeer actief

Nee prima, maar mijn inziens heeft dat niets te maken met Openbare orde, je huis is geen openbare ruimte zeg maar
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:Nee prima, maar mijn inziens heeft dat niets te maken met Openbare orde, je huis is geen openbare ruimte zeg maar
Ik weet niet hoe dat juridisch zit. Maar er is wel een gemeentemedewerker gebeten, misschien wordt het dan anders.
dat denk ik niet, t blijft gewoon je privé erf...... deze hond had t voor die tijd al verkloot denk ik ... en ze hebben gewoon een stok gezocht om mee te slaan
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Een gestoord rothondje :LOL:
Good riddance. Ik zou blij zijn dat ik er vanaf was
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja, is naar natuurlijk, t is hun kind ee :cool2: :mann: :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

In zulke gevallen hebben ze wel het recht vind ik.
Ook in je huis zorg je dat mensen veilig zijn die je binnen laat net als op straat.
Doe je dat niet net als je dat op straat niet doet ja dan ben je de lul. Eigen schud dikke bult.
Maar waarom een gestoord hondje het op een boerderij nu beter moet krijgen en het daar veiliger is voor het publiek vind ik een gekke uitspraak.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:Een gestoord rothondje :LOL:
Good riddance. Ik zou blij zijn dat ik er vanaf was
Ga je een paar maanden later een doosje eieren op de boerderij halen word je gebeten door je eigen ex kuthond. :LOL:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Als het echt een ontspoorde rothond is , waarom word hij dan niet ingeslapen ?
Omdat t een kleiner hondje is ?

Een hond van een groter ras had allang een roze spuit gehad

Ze hadden trouwens best voorzorgsmaatregelen kunnen nemen
Als je weet dat je hond zo is steek je m ff weg en zorg je ervoor dat er niks kan gebeuren
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

bouvierpoedel schreef: Maar waarom een gestoord hondje het op een boerderij nu beter moet krijgen en het daar veiliger is voor het publiek vind ik een gekke uitspraak.
Alsof een hond op een boederij gewoon van god los kan zijn zonder dat dat wat uitmaakt. Stads volk denkt dat soms.
Ik zie ook wel eens herplaats stabijtjes die ontsporen (druk, lopen weg, veel jagen, veel blaffen) waarbij de eigenaar vindt dat ie thuis hoort op een boerderij.
Ja zal wel, dan krijg je zo'n wegloperige struin-stabij die het kippenhok leeg haalt en de moestuin omploegt en vroeg of laat dood langs de kant van de weg ligt.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:
bouvierpoedel schreef: Maar waarom een gestoord hondje het op een boerderij nu beter moet krijgen en het daar veiliger is voor het publiek vind ik een gekke uitspraak.
Alsof een hond op een boederij gewoon van god los kan zijn zonder dat dat wat uitmaakt. Stads volk denkt dat soms.
Ik zie ook wel eens herplaats stabijtjes die ontsporen (druk, lopen weg, veel jagen, veel blaffen) waarbij de eigenaar vindt dat ie thuis hoort op een boerderij.
Ja zal wel, dan krijg je zo'n wegloperige struin-stabij die het kippenhok leeg haalt en de moestuin omploegt en vroeg of laat dood langs de kant van de weg ligt.
Toen ik klein was werd dat al veel aangehaald dat een hond het op de boerderij het beter zouden hebben die zich dus niet in de bebouwde kom kon gedragen .
Alsof een boer per defintie beter met probleemhonden om kan gaan en zorg geven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL: sjesis wat een dom wijf
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tsja. Lastig. Csiva kan in huis ook bijten. Als iemand hier zomaar binnen loopt wordt dat een probleem. Maar mijn huis dus je blijft er maar uit of je zorgt ervoor dat ik het weet zodat ik haar weg kan sluiten.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Als ik beroepsmatig ergens binnen kom en word gebeten zou ik ook graag willen dat dat niet nog eens zou gebeuren. Als dat ook nog eens de vierde keer zou blijken te zijn dat hij gebeten heeft zou ik ook willen dat hij dat weg gaat. Ik vind dit een goede zaak.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik mag jou ook niet aftuigen als je bij mij komt inbreken. Dus dit ligt daar wel in het verlengde van.
Als het nu de eerste keer was dat hij beet, maar de 4e keer?!

In dit geval denk ik dat het onder de hoede genomen dier bewezen gevaarlijk is en je dus echt in overtreding bent volgens betreffend wetsartikel.
S@ndr@
Zeer actief

helpt :wink: me er even aan herinneren dat er niemand meer over de drempel kom,...... stel dat 1 van mijn honden een heule slechte dag heeft, nah doe maar niet..... vreemden blijven maar buiten :wink: doei
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:helpt :wink: me er even aan herinneren dat er niemand meer over de drempel kom,...... stel dat 1 van mijn honden een heule slechte dag heeft, nah doe maar niet..... vreemden blijven maar buiten :wink: doei
:80: Wat zegt u?

Hier gaat de kleine bijter even de bench in. Hoe simpel wil je het hebben.
dagmar88
Zeer actief

Lief schreef:Ik mag jou ook niet aftuigen als je bij mij komt inbreken. Dus dit ligt daar wel in het verlengde van.
Ik neem aan dat de medewerker van het woningbedrijf niet kwam inbreken en ook niet onverwacht binnen stond.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik sluit de honden ook even weg als er werkvolk komt. Ik heb een gangdeur die dicht kan dus afhankelijk waar de mannen moeten zijn moeten de honden boven of beneden blijven, gaan ze niet dood van (de mensen en de honden niet :mrgreen: ).
S@ndr@
Zeer actief

dagmar88 schreef:
S@ndr@ schreef:helpt :wink: me er even aan herinneren dat er niemand meer over de drempel kom,...... stel dat 1 van mijn honden een heule slechte dag heeft, nah doe maar niet..... vreemden blijven maar buiten :wink: doei
:80: Wat zegt u?

Hier gaat de kleine bijter even de bench in. Hoe simpel wil je het hebben.
De bench ligt op zolder heul netje opgevouwen en als ik het half af kan met vreemd volk buiten t woord te staan dan doen we dat ......
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Maar dat kan toch niet altijd? Hier in de afgelopen weken een aantal monteurs over de vloer gehad die ik gewoon nodig had. Charlie gaat dan even vast. Bench is ze niet in te krijgen dus een oog aan de muur gemaakt met een musketonhaak eraan, jachtlijntje om en in de musketon klikken en ze kan niet van haar plaats af (oog is aan de muur bij haar mand gemaakt) maar heeft genoeg ruimte om te gaan liggen hoe het haar blieft. Idem als er gewoon gezellig bezoek komt. Komen er meer/veel mensen tegelijk dan gaat ze naar onze slaapkamer. Ze komt er wel uit met haar gedrag :zwaai
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Rebble schreef:

Maar dat kan toch niet altijd? Hier in de afgelopen weken een aantal monteurs over de vloer gehad die ik gewoon nodig had. Charlie gaat dan even vast. Bench is ze niet in te krijgen dus een oog aan de muur gemaakt met een musketonhaak eraan, jachtlijntje om en in de musketon klikken en ze kan niet van haar plaats af (oog is aan de muur bij haar mand gemaakt) maar heeft genoeg ruimte om te gaan liggen hoe het haar blieft. Idem als er gewoon gezellig bezoek komt. Komen er meer/veel mensen tegelijk dan gaat ze naar onze slaapkamer. Ze komt er wel uit met haar gedrag :zwaai
daarom zei ik als het half kan, niet aan de haal gaan met tekst, niet iedereen die langs komt hoeft ook echt binnen te komen ... :cool2: ...... als t echt niet anders kan gooi ik ze desnoods achter t huis, maar daar gaan ze mensen echt niet leuker van vinden
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik zie het helemaal voor me ;-)

Loodgieter: "goedemiddag mevrouw, ik kom de kapotte leiding fixen"
Jij: "blijf maar mooi buiten want ik heb bijtende honden"
:LOL:
Daar zit je dan, met je kapotte leiding. Maar hé, die hond hoefde niet even apart :ok:
:LOL: Ik ook, met twee van die joekels. "se hadde een slechte dag en het is hun huis". :pffff:

:mrgreen: Strak plan ook met je verhuurder haha

Ik schaamde me al dood dat dat klein kreng zijn stichtingmeneer beet.
Daarna heeft hij nooit meer de kans gekregen gaten te maken.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

S@ndr@ schreef:
Rebble schreef:

daarom zei ik als het half kan, niet aan de haal gaan met tekst, niet iedereen die langs komt hoeft ook echt binnen te komen ... :cool2: ...... als t echt niet anders kan gooi ik ze desnoods achter t huis, maar daar gaan ze mensen echt niet leuker van vinden

In de post die ik van jou quote zei je dat niet, dus ik ga niet aan de haal met de tekst :19: Dat je een aanvulling plaats terwijl ik een reactie aan het typen ben kan ik niet weten.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Zou inderdaad wat zijn, hier met alle bouwlui die zijn geweest. Als ik Dico niet had weggesloten, dan hadden we die 4x uit de OP makkelijk overtroffen :LOL:

Hier stappen ze sowieso niet zomaar binnen. En als iemand dan aanklopt die ook binnen moet zijn, dan geef ik dat aan. Dus de deur gaat eerst weer dicht -> Dico in een andere ruimte -> dan persoon naar binnen. Dat risico kan je gewoon niet nemen.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: als t echt niet anders kan gooi ik ze desnoods achter t huis, maar daar gaan ze mensen echt niet leuker van vinden
Dat hoeft toch ook niet?
jawel, ik vind het wel leuk hoor als ze het niet bijzonder vinden als er iemand binnen komt, hoe bijzonderder je het maakt des te meer kans op gekkigheid... die we natuurlijk niet willen.
S@ndr@
Zeer actief

In principe worden bezoeker hier gewoon kwispelend welkom geheten, als ik ze binnen laat, ( ze weten niet beter... t is een durp ee......maar ik heb onlangs ook moeten ontdekken :oeps: dat iets zomaar helemaal om kan draaien- in zeer korte tijd , dus dan maar geen risico lopen als t buiten kan dan maar buiten, vaak vinden ze t kwijlen en de haren toch al een flinke domper ...
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Als je weet dat je hond kan bijten neem je geen risico. Niet met bezoek en niet met mensen die beroepsmatig bij je over de vloer komen. Als je niet weet dat ze bijten dan kun je daar uiteraard niet op anticiperen.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 19 feb 2018 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: vaak vinden ze t kwijlen en de haren toch al een flinke domper ...
:engel: Ja, maar daar kunnen ze niks van zeggen. Dan is het inderdaad jouw huis en ze dealen er maar mee. Of niet.
Bijten vind ik echt een ander verhaal. Goed, het kan een keer out of the blue gebeuren, het blijven dieren. Maar als je hond al vier keer iemand te pakken heeft gehad en je laat het wéér gebeuren? Sorry, maar daar heb ik nul begrip voor.
Stel he dat Zuri over een half jaartje zou snappen naar iemand hier in huis, met zo`n grotert is dat gelijk bijten en dan ben ik de soepkip/oliebol die het 2 Keer heeft laten gebeuren ...
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier komt alles binnen via de berging. Dit ivm de katten die anders ontsnappen. Dus een soort van sluis. Dan pak ik meteen Izzy op en doe haar in de bench. Ze heeft nog nooit gebeten, maar ik ga er ook niet op wachten want haar reactie is niet mis. Ik vraag bij werklui ook of ze bang zijn voor honden. Zo ja, dan gaat Droef ook even in de bench, en anders mag hij los blijven. Droef vind het wel gezellig en gedraagt zich keurig bij bezoek.

Afgelopen tijd 2 monteurs geweest die in de meterkast aan de gang moesten en toch wel een uurtje daar hebben gezeten. Monteur 1 had niks met honden dus Droef komt even kijken en gaat vervolgens in de woonkamer zitten. De tweede keer waren 2 monteurs en die waren gelijk fan van Droef dus tussen het werken door af en toe een aai, logisch dat Droef dan lekker gezellig bij de werkmannen blijft zitten.

Maylo hield ik ook bij me, maar dat was meer omdat hij vreemd volk in huis wel spannend vond. Hij heeft nooit lelijk gedaan, maar vond het wel eng. Dus om ellende voor te zijn moest hij bij mij blijven.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik snap t probleem.van de hond even wegsluiten niet. Hier gaat alles of in de bench of naar buiten. Alleen bij bekende hondenmensen mogen ze blijven lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”