Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke korst op bijtwond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Dikke korst op bijtwond

Ongelezen bericht door Jackira »

Shira is afgelopen woensdag gebeten door een jack hussel. Twee gaten van hoektanden leverde dat op en een hoop gedoe waar ik misschien later nog wel over vertel :wink: . Maar nu zit er een hele dikke korst op allebei de plekken die muurvast zit. En ik ben vanmorgen naar de d.a. geweest en ze vond het ook een hele dikke korst maar de "wond" eronder daar zat geen infectie zag ze nadat ze er een stukje af had gehaald. Shira had ook wat verhoging dus ze heeft ontstekingsremmer gehad.

Maar de dikte van de kost, heeft dat misschien iets te maken met de diepte van de wond?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Dikke korst op bijtwond

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik denk het niet, het heeft te maken met de hoeveelheid wondvocht die eruit loopt en opdroogt.
Jackira
Zeer actief

Gollum schreef:Ik denk het niet, het heeft te maken met de hoeveelheid wondvocht die eruit loopt en opdroogt.
Ja dat dacht ik ook en dat wijst voor mij toch wel op een wat geïnfecteerde wond maar volgens de d.a was de huid er omheen niet ontstoken. Dus ik vroeg me daardoor af of het dan door de diepte van de wond kon komen. Maar dat is dus niet aannemelijk :wink:
Gollum
Zeer actief

Ri@ schreef:
Gollum schreef:Ik denk het niet, het heeft te maken met de hoeveelheid wondvocht die eruit loopt en opdroogt.
Ja dat dacht ik ook en dat wijst voor mij toch wel op een wat geïnfecteerde wond maar volgens de d.a was de huid er omheen niet ontstoken. Dus ik vroeg me daardoor af of het dan door de diepte van de wond kon komen. Maar dat is dus niet aannemelijk :wink:
Gol heeft hele oppervlakkige wondjes gehad met veel wondvocht en dikke korsten, maar geen ontstekingen. Misschien heeft het met de plek te maken of gewoon met het lijf van de hond, hoe dat reageert. Ik ben altijd wel blij met dikke korsten omdat je die er makkelijker af kan halen wanneer de boel wel is ontstoken, dan moet het eigenlijk wat open blijven om de troep eruit te laten lopen zodat het geen abces word. Diepe wonden met minimale korst houd ik altijd als een havik in de gaten.
Jackira
Zeer actief

Een ervaringsdeskundige dus :D ze hebben hier eigenlijk zelden of nooit een serieuze bijtwond en dus het is vrij nieuw voor mij.
Gollum
Zeer actief

Ri@ schreef:Een ervaringsdeskundige dus :D ze hebben hier eigenlijk zelden of nooit een serieuze bijtwond en dus het is vrij nieuw voor mij.
Ja helaas :schrik:
Gol was zo vaak de sjaak toen ze nog jong was :ugh:
De andere twee zijn nog nooit gebeten.
Jackira
Zeer actief

Tara schreef:
Ri@ schreef:
Kan best hoor. Ik heb eens een moedervlek laten weghalen en de hechtingen zaten iets te los. Daardoor ontstond vrij veel ruimte en een heel dikke korst. Maar de wond was verder schoon, dus geen reden tot paniek. Het litteken is nu wel vrij groot, maar het zich aan de achterzijde van mijn bovenarm, dus ik vind het wel prima.
Dat waren ook twee wonden die ruim open waren aan de bovenkant. Je kon er zo een hoektand inzetten bij wijze van spreken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”