Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatsen rottweiler, wie benaderen??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Herplaatsen rottweiler, wie benaderen??

Ongelezen bericht door Ody »

Mijn zus heeft een boomloze rottweilerteef die helaas is begonnen met het doodbijten van de katten.
Ze fokt katten en heeft er dus ook behoorlijk wat in huis lopen. In het begin ging dit goed als ze bij afwezigheid de katten en de hond maar gescheiden hield, maar zojuist beet hij onder haar ogen 1 van de katten dood die ze al jaren heeft.
Er moet nu zo snel mogelijk een ander adres voor deze hond gezocht worden, zonder andere diersoorten en ook geen kleine kinderen. De rottie is wel vriendelijk naar de andere 3 hondjes in het gezin.
Ik heb al contact gezocht met Stichting Rottweiler Nederland en Bustapit. Iemand nog goede suggesties??
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Ody
Zeer actief

Re: Herplaatsen rottweiler, wie benaderen??

Nanna schreef:KLIK :engel:

Maar nee, ik weet het ook niet. Waarom kan ie niet bij kleine kinderen?
Hij is geen kleine kinderen gewend, ze hebben zelf al grote tieners.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Rottweilernederland.nl
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Cleva schreef:Oh, dus als het onvermijdelijke gebeurt dan moet een ander het opknappen? En dan ook nog zo snel mogelijk.

Alsof mensen staan te gillen om een agressieve lookalike meer naar huis te slepen.
Die lookalike kan anders wel een stuk beter in elkaar steken dan een stamboom rottweiler. En moet die hond dan maar worden ingeslapen, omdat hij niet bij katten kan?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Nanna schreef:
Hippo schreef:
Cleva schreef:Oh, dus als het onvermijdelijke gebeurt dan moet een ander het opknappen? En dan ook nog zo snel mogelijk.

Alsof mensen staan te gillen om een agressieve lookalike meer naar huis te slepen.
Die lookalike kan anders wel een stuk beter in elkaar steken dan een stamboom rottweiler. En moet die hond dan maar worden ingeslapen, omdat hij niet bij katten kan?
Hebben ze de hond vanaf pup? In dat geval vind ik het wel raar dat ie niet met eigen katten kan. Hoe is de hond verder? Een beetje wel in de knar of ook op andere terreinen een buitenbeen?
Dat is bij Rottweilers niet heel raar. Een vriendin van mij heeft er 4 (met boom). Ze had al katten en alle honden vanaf pup. De 2e rottweiler was dacht ik rond 1/1,5jr oud toen ze de oorlog verklaarde aan de katten en heeft ze kort achter elkaar doodgebeten in de tuin. Die hond is verder sociaal, kan met grote en kleine honden. Ik vind het maar aparte honden...
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mmmmm, ik kan niet helpen, maar een "probleem hond" (bijt katten dood, kan niet bij kleine kinderen) herplaatsen kan vaak tot ellende lijden voor de hond .......
Denk alsjeblief goed na wat het beste is voor de hond ...... en die beslissing is niet altijd de leukste :(
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb een paar jaar geleden iemand geholpen welke een rottweiler teefje moest herplaatsen welke ook katten dood beet,gewoon een goede advertentie op MP gezet ,en binnen een dag al super leuke reacties,en bij 1 van die reacties woont de hond nog steeds, echt een super huis gevonden :)

er zijn zat mensen die geen katten hebben,zoals ik,ik zou geen probleem hebben met een katten doodbijter..ik heb ze niet,en ik mot ze niet op mijn terrein... :19:

ze kan adverteren op MP of van die herplaatssites,wellicht op FB,en wil ze er snel vanaf dan zit er vast een asiel in de buurt.

ik weet op dit moment niemand die een rottweiler zoekt ,op dit moment krijg ik er weer een boel aangeboden...kan wel een rottweiler asiel hier beginnen :ugh:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

er zijn een aantal facebookgroepen die opkomen voor de rottweiler...wie weet zit daar iemand tussen.

succes!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ody
Zeer actief

Er is ondertussen serieus contact met Stichting Rottweiler Nederland en de Rottweiler Academy. Hopelijk gaat daar iets serieus uit komen.
Ik houd jullie op de hoogte, verdere suggesties nog altijd welkom. :wink:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ody schreef:Er is ondertussen serieus contact met Stichting Rottweiler Nederland en de Rottweiler Academy. Hopelijk gaat daar iets serieus uit komen.
Ik houd jullie op de hoogte, verdere suggesties nog altijd welkom. :wink:
:ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind een rottweiler die bij katten opgroeit en ze vervolgens gaat doodbijten toch niet helemaal in orde. Het zijn honden die je op de boerderij moet kunnen laten lopen. En waarom ineens de katten te lijf gaan? Wat is het volgende wat eerst goed ging en daarna ineens niet meer? Opgegroeid met kinderen en ineens.....

Kijk, ik snap dat er wat kan voorvallen. Maar een hond die van de een op de andere dag de andere dieren des huizes gaat afslachten bevalt me niet kwa instelling. Mijn honden leren dat de kippen in orde zijn en nu horen ze erbij. Guus en Bas gaan dus echt niet ineens de kippen afslachten. En als ze dat doen vind ik dat nog steeds iets anders dan de katten des huizes die ze van kleins af kennen. Dat hoort toch bij de roedel? Zoals evt schapen? Kippen op de boerderij etc? Rottweilers horen die toch juist te beschermen en mee te nemen in een "eigen" roedel.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Rottweilers en katten zijn vrij vaak geen goede combinatie, ook niet als ze als pup er wel mee gingen. Ook Grote Boris heeft er wel eens eentje doodgebeten (bij de vorige eigenaar. Die was in een oude bench geschoten en kon dus niet weg). Op boerderijen worden katten geacht hun eigen hachje te redden, en castreren wordt niet gedaan, want dan blijft het aantal katten een beetje op peil. Er wordt ook nogal een deel platgereden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”