Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Relaxodog (dat ding werkt echt!)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Relaxodog (dat ding werkt echt!)
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik kan me niet voorstellen dat dit apparaatje zorgt voor meer ontspanning. Ik heb begrepen dat je wel moet trainen door het apparaat aan te zetten als de hond al ontspannen is zodat de hond het geluid associeert met ontspanning.
https://www.dehuisdiersuper.nl/relaxodo ... LGpfD_BwE#
Ik kan me niet voorstellen dat dit apparaatje zorgt voor meer ontspanning. Ik heb begrepen dat je wel moet trainen door het apparaat aan te zetten als de hond al ontspannen is zodat de hond het geluid associeert met ontspanning.
https://www.dehuisdiersuper.nl/relaxodo ... LGpfD_BwE#
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 09 mar 2018 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Relaxodog
Eén van onze klanten gebruikt het en was er zeer over te spreken.
-
- Zeer actief
Re: Relaxodog
De afgelopen drie weken heb ik Ziva aan de Relax o dog laten wennen.
Gisteren aan het eind van de dag werd ze onrustig, ze drentelt dan schichtig door het huis en schrikt van elk geluidje, dat gebeurd wel eens vaker en meestal kan ik haar wel ontspannen krijgen met een snuffelspelletje of een kluif. Deze keer lukte dat niet en heb ik de Relax o dog aangezet.
Ik wist niet wat ik zag want binnen 1 minuut!! (ik heb getimed) lag ze op haar kussen in diepe slaap (zie de foto)
Een halve minuut nadat ze het muziekje hoorde ging ze liggen en snel daarna was ze echt in een hele diepe slaap. Echt heel apart.

Gisteren aan het eind van de dag werd ze onrustig, ze drentelt dan schichtig door het huis en schrikt van elk geluidje, dat gebeurd wel eens vaker en meestal kan ik haar wel ontspannen krijgen met een snuffelspelletje of een kluif. Deze keer lukte dat niet en heb ik de Relax o dog aangezet.
Ik wist niet wat ik zag want binnen 1 minuut!! (ik heb getimed) lag ze op haar kussen in diepe slaap (zie de foto)
Een halve minuut nadat ze het muziekje hoorde ging ze liggen en snel daarna was ze echt in een hele diepe slaap. Echt heel apart.

Laatst gewijzigd door Charlotte* op 09 mar 2018 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Relaxodog (dat ding werkt echt!)
Ik hoorde het laatst van een klant voor katten, die was er ook erg tevreden over.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat klinkt positief, ik twijfel al een een poosje of ik die voor Tapas aan zal schaffen want zij wordt naarmate ze ouder wordt steeds onrustiger van bepaalde geluiden in en om het huis.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb er ook goede verhalen over gehoord. Fijn dat het werkt!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe werkt het dan eigenlijk?
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Oh, wat grappig. Ik had er nog nooit van gehoord
Wel iets om in achterhoofd te houden, misschien dat het wat doet als je hond op leeftijd is en onrustig ( dementie??), kan worden.

Wel iets om in achterhoofd te houden, misschien dat het wat doet als je hond op leeftijd is en onrustig ( dementie??), kan worden.
-
- Zeer actief
Het is jammer dat ze zo duur zijn. Ik heb hem via marktplaats gekocht voor € 35,-LongFields schreef:Dat klinkt positief, ik twijfel al een een poosje of ik die voor Tapas aan zal schaffen want zij wordt naarmate ze ouder wordt steeds onrustiger van bepaalde geluiden in en om het huis.
Er staat er wel eentje te koop maar dat is een oudere versie:
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 09 mar 2018 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Gekopieerd van de site:Cashel Vale schreef:Hoe werkt het dan eigenlijk?
"Het apparaat is speciaal afgestemd op het gevoelige, hoogfrequente gehoor van honden. Het omvat zes, voor het menselijke oor niet bewust waarneembare, audiotracks. Deze audiotracks leiden bij honden tot een directe en onbewuste diepe ontspanning. De ontspanning kan met en zonder ontspanningsmuziek, waar te nemen door het menselijk gehoor, aangezet worden."
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat interessant.
Ik kwam deze site tegen, kun je het ook even uitproberen. Ook voor katten, vogels en paarden trouwens.
https://www.relaxopet.com/home-nl
Ik kwam deze site tegen, kun je het ook even uitproberen. Ook voor katten, vogels en paarden trouwens.
Klinkt erg interessant!
-
- Zeer actief
Die heb ik dus.Yeufke schreef:Wat interessant.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Wat een fascinerend ding. Als het goedkoper was zou ik het wel willen proberen.
Kun je hem ook echt uren aanzetten? Of werkt dat niet?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Volgens de gebruiksaanwijzing gaat de batterij 8 uur mee, maar er zit een powerpack bij en die gaat 28 uur mee.Leonie. schreef:Wat een fascinerend ding. Als het goedkoper was zou ik het wel willen proberen.
Heb net weer even verder gezocht, maar die powerpack zit erbij als je hem in een outdoorkoffer koopt.
En die 8 uur zal wel een oudere versie zijn, want lees ergens anders dat hij 36 uur werkt.
Laatst gewijzigd door gonnie op 09 mar 2018 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Volgens mij wel, het is ook bedoeld voor honden met verlatingsangst. Daar heb ik dit ding eigenlijk ook voor gekocht maar nog niet voor gebruikt.Leonie. schreef:Wat een fascinerend ding. Als het goedkoper was zou ik het wel willen proberen.
-
- Zeer actief
Volgens mij heeft het oude model een powerpack, degene die ik heb moet 36 uur kunnen draaien. Geen idee waarom je dat zou doen trouwens.gonnie schreef:Volgens de gebruiksaanwijzing gaat de batterij 8 uur mee, maar er zit een powerpack bij en die gaat 28 uur mee.Leonie. schreef:Wat een fascinerend ding. Als het goedkoper was zou ik het wel willen proberen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Charlotte* schreef:Volgens mij heeft het oude model een powerpack, degene die ik heb moet 36 uur kunnen draaien. Geen idee waarom je dat zou doen trouwens.gonnie schreef:Volgens de gebruiksaanwijzing gaat de batterij 8 uur mee, maar er zit een powerpack bij en die gaat 28 uur mee.Leonie. schreef:Wat een fascinerend ding. Als het goedkoper was zou ik het wel willen proberen.
Ja, heb het al gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Leonie.
- Zeer actief
Ik bedoel meer of het ook echt zolang werkt. Of dat het effect maar een tijdje merkbaar is.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Wij waren vandaag een dagje weg en Triss was een dagje bij mijn zoon. Ze waren met Triss op visite bij vrienden met een hond en hadden ook zo’n ding staan. Triss heeft daar liggen slapen in de mand van die hond
dat is zeer ongewoon voor haar als ze ergens vreemd is en er ook nog eens een hond is die ze nagenoeg niet kent. Blijkbaar werkt het dus ook al als ze er niet mee getraind zijn.

Groetjes Marja
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Misschien heeft die geluidsgevoeligheid ook een voordeel: dat ze heel sterk op dat ding reageerttycha schreef:Wij waren vandaag een dagje weg en Triss was een dagje bij mijn zoon. Ze waren met Triss op visite bij vrienden met een hond en hadden ook zo’n ding staan. Triss heeft daar liggen slapen in de mand van die honddat is zeer ongewoon voor haar als ze ergens vreemd is en er ook nog eens een hond is die ze nagenoeg niet kent. Blijkbaar werkt het dus ook al als ze er niet mee getraind zijn.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij zetten wel eens op youtube of spotify van die oceaangeluiden of 'soft rain' aan. Deed dat wel voor Jura als ze ging slapen. Al heel snel snapte ze het: dat soort geluid = ik ga lekker slapen. Wel handig als je ff weg wil en je wil dat je hond gaat slapen. Dus ik kan me voorstellen dat zoiets wel kan werken bij verlatingsangst afhankelijk van hoe je het aanwent.
- Leonie.
- Zeer actief
Hebben inmiddels meer mensen dit geprobeerd?
Ik ben heel benieuwd of het prettig zou zijn voor honden die thuis zijn tijdens een werkdag en dan vaak erg alert zijn op geluiden.
Ik ben heel benieuwd of het prettig zou zijn voor honden die thuis zijn tijdens een werkdag en dan vaak erg alert zijn op geluiden.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb hem zelf nog niet, maar ken nu twee mensen die er heel blij mee zijn.een daarvan is een angstige buitenlander, kon niet goed alleen thuis zijn. Zij mochten het uitproberen en hond deed het veel beter thuis. Sliep gewoon als ze niet thuis waren. Toen moest het ding terug naar de winkel en zagen het gedrag weer terugkomen. Na een paar dagen het ding toch weer teruggekregen omdat hij niet leverbaar was en de hond slaapt nu weer rustig als ze weg zijn.Leonie. schreef:Hebben inmiddels meer mensen dit geprobeerd?
Vriendin van me gebruikt hem ook en honden zijn ook thuis veel ontspannener.
Ze waren een tijd niet meer leverbaar maar denk dat ik hem ook nog ga kopen.

Groetjes Marja
- Leonie.
- Zeer actief
Klinkt goed. Ik heb er waarschijnlijk eentje via marktplaats. Ben heel benieuwd.
-
- Zeer actief
Is het "rust-effect" blijvend of stopt dat ogenblikkelijk zodra het apparaat uit staat? Ofwel: is de hond gedurende de hele dag rustiger?
Suzanne
Suzanne
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat weet ik niet, mijn vriendin heeft hem volgens mij alleen aan als ze weggaan. Ik weet niet of de anderen hem de hele dag aan hebben staan. Toen Triss daar was tijdens een verjaardag bleek later, wij waren daar zelf niet bij, met veel mensen, andere honden en dus ook spanning voor Triss, heeft ze daar gewoon in de mand van de hond des huizes liggen slapen. Toen bleek dus de relaxodog aan te staan. Ergens rustig gaan liggen slapen met veel mensen en roering is helemaal niets voor haar.~Suzanne~ schreef:Is het "rust-effect" blijvend of stopt dat ogenblikkelijk zodra het apparaat uit staat? Ofwel: is de hond gedurende de hele dag rustiger?
Suzanne

Groetjes Marja
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Wij hebben hem. Aangeschaft vanwege Mara's verlatingsangst, maar daar nog niet voor gebruikt. De afgelopen weken hebben we het ding regelmatig aangezet wanneer ze in haar mand lag en de omgeving rustig was. Het is zeker geen wondermiddel, maar je ziet de oogjes al wel snel dichtvallen. Ze kan volledig knockout liggen dan. Gister en voor het eerst geprobeerd zonder het hoorbare muziekje, precies hetzelfde effect. Morgen zetten we hem aan wanneer ik weg ga ( mijn man is dan wel thuis maar dan kunnen we zien of ze in die situatie rustiger is dan normaal).
- Leonie.
- Zeer actief
Ik heb hem van Marktplaats inmiddels. Heb hem aangezet net na de wandeling en beide hondjes zijn na een minuut of twee in slaap gevallen, haha!
Helaas moet hij zo weer uit, want ik moet naar mijn werk. Ben heel benieuwd hoe het over een tijdje gaat werken.
Helaas moet hij zo weer uit, want ik moet naar mijn werk. Ben heel benieuwd hoe het over een tijdje gaat werken.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
En, zijn de gebruikers hier op het forum nog steeds zo enthousiast over de relaxodog?