Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond wilt niet aankomen
Moderator: moderatorteam
-
Dennimae
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 2
Hond wilt niet aankomen
Hallo!
Mijn Spaanse Mastiff reu van 8 jaar oud, wilt maar niet aankomen. Eerder zat hij altijd op een stabiel gewicht van 46 kilo, maar is de afgelopen weken ontzettend afgevallen. Je kunt nu zijn ribben tellen, hoewel hij eerder altijd netjes een mooie dikke bouw had. Zijn spieren zijn ook afgenomen, al wandelen we nog steeds elke dag erg veel. Hij is ook nog steeds heel actief en lijkt niet ziek te zijn. Zepo's gedrag is niet veranderd en hij is nog steeds erg vrolijk.
We hebben hem ontwormd en ander voer gegeven op advies van de dierenwinkel, maar dit lijkt niet echt aan te slaan. Iemand enig idee wat we nog meer kunnen doen?
Zepo is (gelukkig) niet zo mager dat hij meteen naar de DA moet, dus willen we graag wat anders proberen voordat we naar de DA gaan (hij is heel bang en gestrest bij de dierenarts).
Als jullie nog tips of advies hebben hoor ik het graag! Anders toch een tripje naar de DA.
Groetjes
Mijn Spaanse Mastiff reu van 8 jaar oud, wilt maar niet aankomen. Eerder zat hij altijd op een stabiel gewicht van 46 kilo, maar is de afgelopen weken ontzettend afgevallen. Je kunt nu zijn ribben tellen, hoewel hij eerder altijd netjes een mooie dikke bouw had. Zijn spieren zijn ook afgenomen, al wandelen we nog steeds elke dag erg veel. Hij is ook nog steeds heel actief en lijkt niet ziek te zijn. Zepo's gedrag is niet veranderd en hij is nog steeds erg vrolijk.
We hebben hem ontwormd en ander voer gegeven op advies van de dierenwinkel, maar dit lijkt niet echt aan te slaan. Iemand enig idee wat we nog meer kunnen doen?
Zepo is (gelukkig) niet zo mager dat hij meteen naar de DA moet, dus willen we graag wat anders proberen voordat we naar de DA gaan (hij is heel bang en gestrest bij de dierenarts).
Als jullie nog tips of advies hebben hoor ik het graag! Anders toch een tripje naar de DA.
Groetjes

Zepo en Joes

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Hond wilt niet aankomen
Zou niet wachten tot het niet anders kan en zo snel mogelijk gaan. Dat het zo plotseling is en op die leeftijd klopt gewoon niet.Dennimae schreef:Hallo!
Groetjes
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Plots vermageren bij een gelijkblijvende eetlust zou voor mij toch genoeg reden zijn om naar de DA te gaan, zeker bij een hond die (voor zijn ras) al wat ouder is.
-
Dennimae
- geregistreerd lid
Bedankt voor jullie snelle reacties! Had net de dierenarts aan de lijn omdat Zepo nu begon te braken. Zijn nu onderweg.

Zepo en Joes

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Oei, ik hoop dat je op tijd bent en dat er nog iets aan te doen is, het klinkt absoluut niet goed. Sterkte!
-
S@ndr@
- Zeer actief
succes en hopelijk kunnen ze hem op de been krijgen ook met zijn gewicht, afvallen zonder reden is een reden voor zorgen altijd
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Weet je inmiddels wat de oorzaak was?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou niet zomaar ontwormd hebben maar eeerst een onderzoek hebben laten doen, maar goed, dat is achteraf praten. Ik hoop dat je bij de DA wat wijzer wordt en ik hoop dat er niets heel ernstigs aan de hand is.
Hier had ik toch veel eerder aktie genomen eerlijk gezegd. Je kunt toch inschatten dat zoveel afvallen niet gezond / de bedoeling is?
Suzanne
Hier had ik toch veel eerder aktie genomen eerlijk gezegd. Je kunt toch inschatten dat zoveel afvallen niet gezond / de bedoeling is?
Suzanne
-
Neeltje
Niet iedereen kan dat Suzanne, denk zo maar heel veel hondeneigenaren kunnen dat niet.~Suzanne~ schreef:Ik zou niet zomaar ontwormd hebben maar eeerst een onderzoek hebben laten doen, maar goed, dat is achteraf praten. Ik hoop dat je bij de DA wat wijzer wordt en ik hoop dat er niets heel ernstigs aan de hand is.
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dit snap ik niet....hoe kun je nou niet begrijpen dat afvallen zonder reden een indicatie is om naar een DA te gaan? Echt, daar kan ik met mijn pet niet bij.Neeltje schreef:Niet iedereen kan dat Suzanne, denk zo maar heel veel hondeneigenaren kunnen dat niet.~Suzanne~ schreef:Ik zou niet zomaar ontwormd hebben maar eeerst een onderzoek hebben laten doen, maar goed, dat is achteraf praten. Ik hoop dat je bij de DA wat wijzer wordt en ik hoop dat er niets heel ernstigs aan de hand is.
Suzanne
Kwestie van gewoon verstand gebruiken.. toch?
Suzanne
- dagmar88
- Zeer actief
Dat achterlijke vingertje en trap na snap ik dan weer niet. Doe toch normaal. Hoe moet iemand zo nog wat durven vragen?~Suzanne~ schreef:Dit snap ik niet....hoe kun je nou niet begrijpen dat afvallen zonder reden een indicatie is om naar een DA te gaan? Echt, daar kan ik met mijn pet niet bij.Neeltje schreef:Niet iedereen kan dat Suzanne, denk zo maar heel veel hondeneigenaren kunnen dat niet.~Suzanne~ schreef:Ik zou niet zomaar ontwormd hebben maar eeerst een onderzoek hebben laten doen, maar goed, dat is achteraf praten. Ik hoop dat je bij de DA wat wijzer wordt en ik hoop dat er niets heel ernstigs aan de hand is.
Suzanne
Kwestie van gewoon verstand gebruiken.. toch?
Suzanne
Niet iedereen weet dat je mestonderzoek kunt laten doen.
Daarbij is het kennelijk snel gegaan, was hij aan de dikke kant en nu nog niet te mager.
TS heeft om advies gevraagd bij de dierenwinkel en nu hier omdat hij/zij niet snel genoeg verbetering ziet. Niets raars aan.
Met een hond die heel bang is bij de dierenarts loop je daar de deur niet plat nee.
Dat jij er voor iedere uienschil zit te brullen moet je lekker zelf weten.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
*proest*dagmar88 schreef: Dat jij er voor iedere uienschil zit te brullen moet je lekker zelf weten.
-
Sterre
Hoe ging het bij de dierenarts?
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja ik ben ook wel nieuwsgierig, alles goed hoop ik
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ben eerlijk gezegd ook benieuwd hoe het is afgelopen. Hoop dat er bij de d.a. iets is uitgekomen waar de ts haar hond weer beter van wordt.