Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samen wandelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ceciel
Zeer actief

Samen wandelen

Ongelezen bericht door ceciel »

Wie kan verklaren, of helpen meedenken, hoe het komt dat onze reu van nu 9 maanden uitstekend uit spel te roepen is als we honden op wandeling tegenkomen maar als we met honden van familie een wandeling gaan doen hij geen stop knop meer heeft.
Bij normaal wandelen moet hij inchecken bij waarnemen andere hond en mag hij na commando vrij kennis maken, spelen etc. En is dan ook prima uit dat spel te roepen.
Tot nu toe bij wandelen met honden van schoonouders en schoonzus, vertrekken we gezamenlijk met aangelijnde honden, gaat goed. Dan aandacht, zitten en vrij en dan is het beest los.. Letterlijk dus, niet meer te stoppen. We lijnen hem dan maar weer aan en maken dan werk van meelopen aan de lijn onder invloed van een geweldig leuke prikkel. Is dit jeugdig enthousiasme en zijn er misschien nog tips en trucs?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Samen wandelen

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb wel vaker gemerkt dat bekende honden soms meer spanning kunnen geven dan een onbekende gelegenheidsroedel waarvan je van tevoren weet (als hond dus :P ) dat het ff spelen en dan weer door is. Met een roedel bekende honden zijn de onderlinge verhoudingen belangrijker. Ik vind het dus niet direct gek dat zich dat vertaalt naar wat meer over zn toeren raken voor een jonge hond.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het grote verschil is natuurlijk dat jullie nu samen lopen ipv dat je iemand tegenkomt en dan elk een kant weer op gaat. En ja, dan is het volgens mij vooral jeugdig enthousiasme waardoor hij bezig blijft. Is niet erg als de andere hond daar ook geen probleem mee heeft. Anders zou ik gewoon af en toe een stuk aanlijnen om de andere hond rust te gunnen
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Even een update, schoonzus is van het weekend langs geweest met haar toller dame. In huis vind Styx het nog steeds wel lastig om zijn rust te bewaren maar het wandelen ging echt supergoed. Aangelijnd naar natuurgebied met behulp van wat brokjes en geklets in de trant van 'Let op, netjes lopen' aan een slap lijntje. Los ging ook stukken beter. Hij was veel meer met zijn eigen stukje bezig in plaats van als een dolle stier achter de leuke hond aan te rennen. Het helpt dat Sam haar grenzen goed aangeeft en Styx is veel beter bereikbaar voor mijn sturing. Het wordt nog wat met het mormel :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”