Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fase van eenkennigheid

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Fase van eenkennigheid

Ongelezen bericht door natalie »

Bestaat dat?

Als Jip 'bijzonder' gedrag vertoont, is mijn standaard reactie daarop: "het zal wel een fase zijn".
Sinds deze week is hij nogal eenkennig. Mijn vriend wordt bij thuiskomst niet eens meer begroet. Ik vroeg aan hem of hij Jip misschien geschopt of geslagen heeft, maar dat is niet het geval ;) ;)
Er kan per ongeluk iets gebeurd zijn, waar wij ons allebei niet bewust van zijn. Maar vreemd en opvallend is het wel. Mijn vriend wordt totaal genegeerd. Pas wanneer hij de magische woorden "Ga je mee?" uitspreekt, reageert Jip blij en dan verloopt de wandeling ook als vanouds.
Ik vroeg mij af of dit ook weer zo'n gekke fase is die vanzelf voorbij gaat. Mijn vriend besteedt er verder ook geen aandacht aan, in de hoop dat het wel weer overwaait.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Fase van eenkennigheid

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hoe oud is Jip?
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Peer negeert mijn man ook volledig.
Tenzij ik er niet ben, dan is hij goed genoeg om steun te zoeken :roll:.

Ik doe dan ook alles met de honden en mijn man doet loopt alleen heel regelmatig de wandeling mee.
natalie
Zeer actief

DeDiana schreef:Hoe oud is Jip?
Hij is 22 maanden. Hij heeft eerder zo'n fase gehad overigens, ook om totaal onduidelijke redenen. Toen was Jip nog geen jaar oud en wilde het laatste avondrondje per se niet met mijn vriend mee naar buiten. Pas als ik opstond en naar de deur liep, stond Jip op om mee te gaan wandelen. Dit maal is het niet zo erg. Jip wil met ons allebei wel mee wandelen, maar hij besluit (heel bewust) om in zijn mand te gaan liggen wanneer mijn vriend thuis komt. In plaats van een begroeting, loopt hij juist weg :denken: De rest van de avond wordt hij genegeerd. Zo raar!
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Dat deden mijn flatjes bijna allemaal. 1 baas en de rest is leuk als kamer opvulling. Als er met je vriend en Jip onderling iets is gebeurt zoals een x ergens van geschrokken (wat hij dan aan je vriend heeft gelinkt,het hoeft dus niet van vriend zelf af te komen)dan zou ik er iets mee doen maar zo niet dan herken ik het wel. Jemble was echt mijn hond en had eeuwig schijt aan mijn vriend
Afbeelding

jemble 5 maanden
natalie
Zeer actief

fabienne s schreef:Dat deden mijn flatjes bijna allemaal. 1 baas en de rest is leuk als kamer opvulling. Als er met je vriend en Jip onderling iets is gebeurt zoals een x ergens van geschrokken (wat hij dan aan je vriend heeft gelinkt, het hoeft dus niet van vriend zelf af te komen) dan zou ik er iets mee doen maar zo niet dan herken ik het wel. Jemble was echt mijn hond en had eeuwig schijt aan mijn vriend
Ik vermoedde in eerste instantie dat Jip ergens van geschrokken was ja, maar we zouden niet weten waarvan. Dat Jip maar één baas heeft, klopt wel ja. Als we met z'n drieën in losloopgebied wandelen en Jip wordt geroepen door mijn vriend, dan rent hij heel blij... naar mij toe :LOL: :LOL: In huis maakte hij eigenlijk nooit onderscheid.
Het is ook geen ramp hoor, maar we dachten dat het wel weer bij zou trekken. We zullen zien :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”