Onze beide honden zijn altijd ontzettend zindelijk geweest, zeker qua urine. Bij panieksituaties een keer een drol gebeurt soms wel, maar in huis plassen is sinds ze puppy af zijn nooit meer voorgekomen. Ik denk dat ze zonder blikken of blozen 12uur hun urine op zouden kunnen houden zonder zich druk te hoeven maken.
Tot nu dus, ze voelt zich er ook afschuwelijk bij en ik dus ook. Onze honden hebben nooit echt duidelijk aangegeven wanneer ze moeten plassen, dus toen ik door had dat ze onrustig was ging ze al door de knietjes en vanochtend lag er weer een grote plas in de kamer.
Ik vraag me af wat ik het beste kan doen voor haar. Sowieso voorlopig iedere 5-6uurtjes naar buiten en dus ook in de nacht een keertje. En ik beperk haar ruimte tot de serre en bijkeuken, zodat ze iig op de tegels plast en niet over de houten vloer.
Omdat ze ook liters drinkt, is het wijsheid haar waterbak te doseren bijvoorbeeld in de nacht? Of zou dat kwaad kunnen gezien de prednison? Andere tips van ervaringsdeskundigen?