Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond verstoort wild?
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Hond verstoort wild?
Ik denk dat Rani maar heel kort het wild zou verstoren, daarna merkt het dier er weinig meer van 

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
D'r was vanmorgen een enorme kudde mannen in pantypakjes op mountainbikes aan het rondblubberen. Ik gok dat een beetje ree daar, net als wij, niets van moet hebben. En verder denk ik dat wild goed inschat waar ze veilig zijn, blijkbaar hebben alle buizerds en hazen op en rond de golfbaan goed in de gaten dat al die halve zolen met hun karretjes alleen maar op dat witte balletje letten, ze scharrelen wat aan de kant of duiken iets in elkaar en zodra we opgerot zijn gaan ze lekker verder met hun ding.
Iedereen doet overduidelijk aan leven en laten leven.
Iedereen doet overduidelijk aan leven en laten leven.

-
- Zeer actief
Als iedereen zijn hond aangelijnd zou houden zou het denk ik best meevallen met de verstoring van wild. Maar dat gebeurd vaak niet en honden 'mogen' van het baasje best even jagen. Dan kan ik me voorstellen dat het wild wel verstoord wordt.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ha! Haha!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ach, ik word ook weleens verstoord. Krijgen ze niks van om even te schrikken, houdt ze alert.
Denk dat mensen het wild meer verstoren, hier gaan ze bijvoorbeeld het riet weg halen tijdens het broedseizoen.
In het Hitlandbos bij ons in de buurt zal ook aardig wat dieren verstoord zijn geweest toen al die bomen tegen de vlakte gingen.
Denk dat mensen het wild meer verstoren, hier gaan ze bijvoorbeeld het riet weg halen tijdens het broedseizoen.
In het Hitlandbos bij ons in de buurt zal ook aardig wat dieren verstoord zijn geweest toen al die bomen tegen de vlakte gingen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Op de campings in state parks, nationale parken en andere natuurgebieden waar je met een camper mag staan, loopt het wildlife gewoon rond je camper. In gebieden waar gejaagd wordt is het wild veel schuwer en zie je het niet. Overigens heeft zo ongeveer iedere Amerikaanse camper bezitter wel 1 of meer honden, en ook daar lopen de herten en de ground squirels gewoon rond je camper.

Groetjes Marja
- bram en thijs
- Zeer actief
Wijdbeens want anders past de enorme pens nietNanna schreef:Is dat iets landelijks? Hier ook al.bram en thijs schreef:D'r was vanmorgen een enorme kudde mannen in pantypakjes op mountainbikes aan het rondblubberen.
En maar allerlei onverstaanbare zaken schreeuwen naar elkaar. En echt alleen maar mannen. Ik denk dat vrouwen wel iets beters te doen hebben.![]()
Misschien moeten we om de rust voor het wild te bevorderen die krijskerels eens uit de bossen gaan weren

- mijke
- Zeer actief
Ik merk aan de eenden en andere vogels hier in het park dat ze prima kunnen inschatten wanneer een hond op ze wil jagen (en dan doen ze echt minimale moeite hoor, om ff uit de kant te zwemmen), en een hond die gewoon een beetje rondhuppelt en snuffelt. Sterker nog, als Oor snoepjes snorkelt in het water dan komen ze massaal naar ons toe omdat zij ook best een hondenbrokje lusten
Tot zo ver de verstoring van mijn loslopende hond.

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Shep is wat dat betreft net een mens, die blijft altijd keurig op de paden lopen. Als er een ree of konijn voorbij komt, is dat volgens haar de normaalste zaak van de wereld. Kijkt even en gaat weer aan de snuffel.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Prima plan, maar ook voor onze eigen rust. Ik word niet goed als ik zo'n stel krijserds in het bos tegen kom.Misschien moeten we om de rust voor het wild te bevorderen die krijskerels eens uit de bossen gaan weren
- bram en thijs
- Zeer actief
Want aan de kant gaan ze er niet van.Maryanne schreef:Prima plan, maar ook voor onze eigen rust. Ik word niet goed als ik zo'n stel krijserds in het bos tegen kom.Misschien moeten we om de rust voor het wild te bevorderen die krijskerels eens uit de bossen gaan weren

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Bellen ringeding en schreeuwen is wat ze doen.bram en thijs schreef:Want aan de kant gaan ze er niet van.Maryanne schreef:Prima plan, maar ook voor onze eigen rust. Ik word niet goed als ik zo'n stel krijserds in het bos tegen kom.Misschien moeten we om de rust voor het wild te bevorderen die krijskerels eens uit de bossen gaan weren
- bram en thijs
- Zeer actief
Zodat jij op tijd aan een boomtak kunt gaan hangen.Maryanne schreef:Bellen ringeding en schreeuwen is wat ze doen.bram en thijs schreef:Want aan de kant gaan ze er niet van.Maryanne schreef:Prima plan, maar ook voor onze eigen rust. Ik word niet goed als ik zo'n stel krijserds in het bos tegen kom.Misschien moeten we om de rust voor het wild te bevorderen die krijskerels eens uit de bossen gaan weren

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Hier kwam ik vanmorgen een mountainbiker tegen, dus ik lijn Dax aan, zegt die man: laat maar los hoor, ik ben oud vlees en dat blieven ze niet

- bram en thijs
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Hier ook het is zo drassig als de neten en maar rondjes crossen, - het enige wat ik dan wil roepen is GA WEG gewoon weg, ...... en maar gillen dat jij in de weg loopt,Nanna schreef:Is dat iets landelijks? Hier ook al.bram en thijs schreef:D'r was vanmorgen een enorme kudde mannen in pantypakjes op mountainbikes aan het rondblubberen.
En maar allerlei onverstaanbare zaken schreeuwen naar elkaar. En echt alleen maar mannen. Ik denk dat vrouwen wel iets beters te doen hebben.![]()
Misschien moeten we om de rust voor het wild te bevorderen die krijskerels eens uit de bossen gaan weren

mar goed, ik denk inderdaad dat de grootste dreiging uitgaat van de mens...... neemt niet weg dat je je hond maar bij je hebt te houden,
- bram en thijs
- Zeer actief
Misschien loopt ze wel harder als d'r doggen.Nanna schreef:Ik denk dat het in het kader van #metoo niet handig is als hij midden in het bos tegen een dame over zijn peer gaat beginnenbram en thijs schreef:Hij heeft toch wel gezegd dat hij een Peer heeft die sneller is?

Gister in het bos ook weer zo'n lone rider. Jaar of 60, (heel) strak in het pakkie en maar mountainbiken. Nou ja, dat lukte niet erg, want drab. Ik had de honden voor zijn gemak even in de berm geparkeerd tot hij voorbij kwam, normaal komt er dan een (al dan niet nukkig-klinkend) "bedankt" uit van dat soort recreanten. Maar nee. Blik op de horizon. Kan het dan niet laten om "Gráág gedaan hoor!" te roepen. Volgende keer als ik hem zie stiefelen we gewoon door, dan zoekt hij het maar uit.
Die 2 van mij verstoren het wild niet. Die vinden niks interessant. Zelfs de runderen krijgen nog geen goedemorgen te horen.
Die 2 van mij verstoren het wild niet. Die vinden niks interessant. Zelfs de runderen krijgen nog geen goedemorgen te horen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kom ook kuddes mountainbikers en wielrenners tegen. Ik loop heel vaak met 5 honden op het fietspad. De meesten roepen dankjewel of iets leuks als ze voorbij rijden. Laatst een oude man in wielrenpakkie of ik zijn kleinkinderen ook kon trainen. Het komt echt maar zelden voor dat ik een hork tegenkom. Het gebeurt wel eens hoor maar het gros is gewoon leuk en houdt rekening met je. Apart toch.
Denk dat ik hier zo'n 75% van de tijd wel positieve reacties krijg omdat ze braaf luisteren en niet in de weg lopen. Maar je hebt er van die hannesjes tegen waarvan het lijkt alsof ze pislink op de fiets van huis zijn vertrokken om moederdevrouw maar even niet meer te hoeven horen lullen over d'r geraniumpjes en die dan alle frustraties op de omgeving denken te mogen botvieren.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik weet dat ze er zijn. Jaren terug één die riep dat ik zo op de snelweg moest gaan lopen. Haha, lul. Ik riep hem achterna dat hij maar op het spoor moest gaan fietsenSandra&co schreef:Denk dat ik hier zo'n 75% van de tijd wel positieve reacties krijg omdat ze braaf luisteren en niet in de weg lopen. Maar je hebt er van die hannesjes tegen waarvan het lijkt alsof ze pislink op de fiets van huis zijn vertrokken om moederdevrouw maar even niet meer te hoeven horen lullen over d'r geraniumpjes en die dan alle frustraties op de omgeving denken te mogen botvieren.

Maar hondenbezitters kunnen zelf ook aso zijn hoor. Hier lopen ook dames die hardlopers uit gingen schelden omdat ze op de losloopstrook gingen rennen. mvr vond dat ze het alleenrecht had daar want het is voor honden. Ze vertikte het om haar hielenbijter vast te maken omdat het uitrenzone was. Terwijl het gewoon een wandelpad is voor iedereen.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier ook. Eenmaal een aanvaring gehad met een mountainbiker in de duinen, verder nooit. En dan is het nog een voet/ fietspad waar we lopen. Vriendelijk goedemorgen en dank je wel als je even aan de kant gaat. Dit onderzoek gaat over Amerika dus onvergelijkbaar met hier qua ruimte. Daar kan wild ook beter wegkomen denk ik gezien de ruimte, hier lopen ze tegen hekken aan of tegen beton.sirene schreef:Ik kom ook kuddes mountainbikers en wielrenners tegen. Ik loop heel vaak met 5 honden op het fietspad. De meesten roepen dankjewel of iets leuks als ze voorbij rijden. Laatst een oude man in wielrenpakkie of ik zijn kleinkinderen ook kon trainen. Het komt echt maar zelden voor dat ik een hork tegenkom. Het gebeurt wel eens hoor maar het gros is gewoon leuk en houdt rekening met je. Apart toch.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Ja dat is hier ook, het stikt van de herten, ze staan op de rotondes en in de tuinen als we naar Zandvoort rijden. Maar toch heb ik ze ook door de duinen zien jakkeren met honden achter zich aan. Laatst nog hier op de Herenweg zelfs, de doorgaande weg door het dorp en behoorlijk druk. Maar goed de confrontaties tussen herten en honden is bijna niet te voorkomen gezien hun aantallen alhier.Nanna schreef:Hier lopen ze tegen de flats aan, of tegen de A67. En toch joekert het, ondanks dat het losloopgebied is, van de reeën. Ze stonden een hele poos terug eens in een weiland hier verderop. Mooi gezicht dus ik wou een foto van ze maken met die koppies alert omhoog. Dus ik klappen gillen en stampen. Ze kéken niet eensTineke schreef: Dit onderzoek gaat over Amerika dus onvergelijkbaar met hier qua ruimte. Daar kan wild ook beter wegkomen denk ik gezien de ruimte, hier lopen ze tegen hekken aan of tegen beton.

- mijke
- Zeer actief
Verder hebben herten hier geen natuurlijke vijanden, daarom worden ze jaarlijks massaal afgeschoten. Is het dan echt zo erg als ze nu en dan door een hond worden opgejaagd? Dat zou in hun natuurlijke habitat schering en inslag zijn. Ik kan daar echt niet zo mee zitten hoor. Ik bedoel, natuurlijk moet je voorkomen dat je hond dat doet, maar als het per ongeluk toch een keer gebeurt. Tsja.
- Tineke
- Zeer actief
Maar ze jagen de herten hier zo de weg op daar schuilt wel degelijk een gevaar in, ook voor je eigen hond. Hier vloog laatst een ree de weg over omdat er honden achteraan zaten. Kijken of je dan nog tsja zegt als je daar vol op klapt De vos is overigens wel een natuurlijke vijand van de herten. Die eten de kalfjes op.mijke schreef:Verder hebben herten hier geen natuurlijke vijanden, daarom worden ze jaarlijks massaal afgeschoten. Is het dan echt zo erg als ze nu en dan door een hond worden opgejaagd? Dat zou in hun natuurlijke habitat schering en inslag zijn. Ik kan daar echt niet zo mee zitten hoor. Ik bedoel, natuurlijk moet je voorkomen dat je hond dat doet, maar als het per ongeluk toch een keer gebeurt. Tsja.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Laatst kwam ik nog een hert tegen terwijl Ayleen los loopt (in een hondenlosloopgebied). Ik alvast roepen en zwaaien, maar nee hoor, Bambi vertrok geen spier.
Scheelt dat Ayleen ook reteblind is.

Scheelt dat Ayleen ook reteblind is.
- Tineke
- Zeer actief
Voor mensen lopen de herten hier ook niet weg, sterker nog die voeren ze en dat smikkelen ze lekker op. Maar het gaat niet om mensen uiteraard maar om honden en als die er achteraan gaan dan gaan herten en reeën wel degelijk op de loop.Nanna schreef:Wild went natuurlijk ook aan een situatie.
Iedereen doet maar net of die in een spasme wegvliegen maar dat is vaak helemaal niet zo.
Ik weet nog dat ik hier toen pas woonde en een reebok tegenkwam die verveeld kijkend op de grond lag en plukjes gras nijdig wegtrok. Ik heb er wel een volle minuut naar staan kijkenToen sloeg ik maar af want hij keek wel naar wat ik van plan was. En toen vond ie het dus niet de moeite waard om op te staan
Ik ben even later nog met een bochtje teruggelopen maar toen was ie jammer genoeg al weg.

-
- Zeer actief
Wild hoeft niet onder een glazenstolp.
Af en toe moeten vluchten is goed voor de conditie.
Af en toe moeten vluchten is goed voor de conditie.
- Tineke
- Zeer actief
Hier in de omgeving zijn er gewoon echt teveel herten. De waterleiding duinen is een prachtig gebied waar geen honden komen maar is door hun hoeveelheid gewoonweg te klein geworden. Dus wijken ze uit met alle gevolgen van dien.Cleva schreef:Daarnaast moet het ook gewoon geschikt leefgebied zijn en als er continu allerlei honden rondlopen omdat het kennelijk te dicht op de bebouwde kom is dan heeft het geen zin om daar met allerlei regels toch nog een ongerepte idylle van te willen punniken.
Het moet allemaal wel een beetje vanzelf willen gaan, hoor.

-
- Zeer actief
Hahaha... Noa is ook wel eens achter een mountainbiker aan gegaan. Op een nogal gevaarlijk stuk, een smal paadje tegen een steile helling met een haakse bocht erin. Kennen jullie dat plaatje over motivatie met die wielrenner en beer er achteraan? Zo hard ging die mountainbiker ongeveer. Hij had beter zoals meneer Nanna kunnen doen.Nanna schreef:Meneer Nanna mountainbiket ook. Die werd gisteren achterop gezeten door twee Duitse doggen![]()
En die bazin maar schreeuwen HIER GODVERDOMME!
Maar dankzij mijn kynologisch onderricht wist ie dat ie van die slome doggen niks te duchten had. Dus even stoppen, ze aaien en de mevrouw goedendag zeggen. Dat mens kukelde zowat achterover van verbazing
Noa loopt niet meer los op dat stuk