Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Emotiepaard

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Emotiepaard

Ongelezen bericht door crutz »

Idd in de USA een groot probleem. Voor circa 180$ heb je een arts verklaring dat je dier een “support animal” is en moeten se hem gratis mee nemen met alle ellende van dien.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

crutz schreef:Idd in de USA een groot probleem. Voor circa 180$ heb je een arts verklaring dat je dier een “support animal” is en moeten se hem gratis mee nemen met alle ellende van dien.
Precies en hier wordt ook nog eens heel veel misbruik van gemaakt, zodat de gewone huishond mee mag in het vliegtuig als zogenaamde hulphond
Afbeelding
Groetjes Marja
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Emotiepaard :LOL: Klinkt wel weer als iets typisch Amerikaans moet ik zeggen. Regel gewoon die shit.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

"...en dit is m'n emotionele hulp-tijger. Voor m'n depressie. Als ik hem zie moet ik altijd even lachen."

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, dat is echt idioot in Amerika. Ik zie het op Facebook regelmatig voorbij komen, sneppende en neurotische Chihuahuas die dan ineens "emotional support animal" blijken te zijn :piew: Nu is hier in Nederland ook geen duidelijke wetgeving hoor, maar het loopt hier nog niet zo de spuigaten uit als daar.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Sandra&co schreef:"...en dit is m'n emotionele hulp-tijger. Voor m'n depressie. Als ik hem zie moet ik altijd even lachen."

Afbeelding
Oh jeetje, die heb nog nooit gezien. Chromosoompje teveel of gewoon inteeltresultaat?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Sandra&co schreef:"...en dit is m'n emotionele hulp-tijger. Voor m'n depressie. Als ik hem zie moet ik altijd even lachen."

Afbeelding
Foute opmerking...

Maar zeek wel bijna in m'n broek van het lachen hahaha foei!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ik zie niet waarom je je boa constrictor mee moet nemen in de cabine omdat je het anders niet trekt :roll:
Dan ga je maar met de auto met je halfgare gelul.

Kan het nergens meer vinden, maar er was zo'n programma met een compleet debiel wijf en haar "hulpaap".
Je zal het maar hebben.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

sirene schreef:

Afbeelding
Oh jeetje, die heb nog nooit gezien. Chromosoompje teveel of gewoon inteeltresultaat?
Alle witte tijgers zijn product van extreme inteelt. Deze "misvormde" witte tijgers worden meestal afgemaakt, de ok uitziende broertjes en zusjes verkocht aan dierentuinen en dergelijke. Walgelijke industrie is het.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Tenmashi schreef:
sirene schreef:

Afbeelding
Alle witte tijgers zijn product van extreme inteelt. Deze "misvormde" witte tijgers worden meestal afgemaakt, de ok uitziende broertjes en zusjes verkocht aan dierentuinen en dergelijke. Walgelijke industrie is het.
Witte tijgers zijn op zich niet het product van inteelt, dat geldt alleen voor witte tijgers in gevangenschap, die inderdaad door inteelt instandgehouden worden, met als gevolg gezondheidsproblemen.

De afwijkende kleur wordt veroorzaakt door één enkel gen dat alleen invloed heeft op de kleur. Hetzelfde gen zorgt voor kleurvariaties bij andere dieren (en mensen).
Naarmate de tijgerpopulatie in het wild toeneemt, neemt ook de kans toe dat er in het wild weer witte tijgers voorkomen. De kleur op zich is dus niet het gevolg van inteelt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Volgens mij gewoon een xsing van 2 verschillende soorten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

jvanringen schreef:
Tenmashi schreef:
sirene schreef:

Afbeelding
Witte tijgers zijn op zich niet het product van inteelt, dat geldt alleen voor witte tijgers in gevangenschap, die inderdaad door inteelt instandgehouden worden, met als gevolg gezondheidsproblemen.

De afwijkende kleur wordt veroorzaakt door één enkel gen dat alleen invloed heeft op de kleur. Hetzelfde gen zorgt voor kleurvariaties bij andere dieren (en mensen).
Naarmate de tijgerpopulatie in het wild toeneemt, neemt ook de kans toe dat er in het wild weer witte tijgers voorkomen. De kleur op zich is dus niet het gevolg van inteelt.
Word niet veroorzaakt door 1 gen maar doordat beide ouders dat gen hebben.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

bouvierpoedel schreef:Volgens mij gewoon een xsing van 2 verschillende soorten.
Een zeeleeuw met een tijger?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief

sirene schreef:
bouvierpoedel schreef:Volgens mij gewoon een xsing van 2 verschillende soorten.
Een zeeleeuw met een tijger?
Leeuw x tijger of iets in die richting.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben lid van een groep met labrador-eigenaren en daar zie ik ook steeds vaker pups voorgesteld worden die hulphond gaan worden voor autistische kinderen in het gezin.

wordt ook bij het plaatsen van elk bericht over de hond aangeduid als "autisme begeleidingshond van mijn zoon/dochter"

ik vraag me serieus af hoe opgeleid zo'n diertje is/wordt.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ohja ik ken ook zo iemand met een zelfopgeplakte diagnose en die neemt dan gewoon een random puppy en noemt dat dan een hulphond. Het is gewoon een slap excuus om dat arme beest mee te kunnen nemen naar festivals.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef:ik ben lid van een groep met labrador-eigenaren en daar zie ik ook steeds vaker pups voorgesteld worden die hulphond gaan worden voor autistische kinderen in het gezin.

wordt ook bij het plaatsen van elk bericht over de hond aangeduid als "autisme begeleidingshond van mijn zoon/dochter"

ik vraag me serieus af hoe opgeleid zo'n diertje is/wordt.
Interessantigheid. Mensen hebben weer eens wat gehoord dat aandacht genereert dus nu moeten zij ook. Dus wordt er een broodfokpup uit een schuur getrokken en die moet een krijsende Jaycee op het rechte pad trekken :roll:
jep. daarom vraag ik ook nooit hoe de pup opgeleid/gecertificeerd wordt omdat ik een tirade over RESPECT! en mensen in hun waarde laaaaaaate verwacht.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Elke keer als ik de topic titel zie weet ik niet meer waar het over gaat. Moet ik er weer op klikken om bij de eerste zin weer te herinneren waar het over ging.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

crutz schreef:Emotie pauw
3x van tevoren door de vliegmaatschappij verteld dat dat beest het vliegtuig niet in kwam en tóch met die dikke plank voor de kop denken dat je toch wel even er doorheen mag :LOL: Want se hep het récht :goeie:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Maar ja, ze had immers een ticket gekocht! :tongue:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”