Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iberogast of Gaviscon
Moderator: moderatorteam
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Iberogast of Gaviscon
Ik zou geen van beiden geven, zeker niet zonder overleg met een (homeopathisch) dierenarts.
Er zijn middelen die je zowel aan mensen als dieren kan geven, maar daar reken ik deze niet onder. (in Gaviscon bv zit nogal wat natrium en wordt afgeraden bij mensen met nierproblemen.)
Over het algemeen doe ik niet zo moeilijk over gebruik van middelen voor mens en dier door beiden, maar dit zou ik echt niet doen.
Er zijn middelen die je zowel aan mensen als dieren kan geven, maar daar reken ik deze niet onder. (in Gaviscon bv zit nogal wat natrium en wordt afgeraden bij mensen met nierproblemen.)
Over het algemeen doe ik niet zo moeilijk over gebruik van middelen voor mens en dier door beiden, maar dit zou ik echt niet doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Liesbeth schreef:Ik zou geen van beiden geven, zeker niet zonder overleg met een (homeopathisch) dierenarts.
Heel erg dit!
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
preventief of niet, ik vind het niets om aanhonden te geven (!).Heavy schreef:Ik ga het niet preventief geven . Het is alleen voor als hij last heeft . In plaats van de 3 pillen die hij eerder wel preventief slikte. En eigenlijk hoop ik het natuurlijk helemaal niet nodig te hebben. Maar met de 3 pillen per dag heeft hij alsnog elke 14 dagen last van maagzuur en is er dan echt 2 dagen ziek van smekken, misselijk, braken, niet eten en drinken, pijnlijke keel , winden laten , krampen , onrust enz
Van de superdure Zitac pillen voor dieren van de dierenarts kreeg hij hele rare bijwerkingen.
Dan zou ik eerder kiezen voor okugest, maar wat jij noemt.. nee...
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dan nog zou ik onder geen voorwaarden Iberogast of Gaviscon aan een hond geven. Overleg anders ff met een homeopaat of holistisch arts, van mijn part reguliere arts....Heavy schreef:Okugest helpt niet tegen maagzuur~Suzanne~ schreef:preventief of niet, ik vind het niets om aanhonden te geven (!).Heavy schreef:Ik ga het niet preventief geven . Het is alleen voor als hij last heeft . In plaats van de 3 pillen die hij eerder wel preventief slikte. En eigenlijk hoop ik het natuurlijk helemaal niet nodig te hebben. Maar met de 3 pillen per dag heeft hij alsnog elke 14 dagen last van maagzuur en is er dan echt 2 dagen ziek van smekken, misselijk, braken, niet eten en drinken, pijnlijke keel , winden laten , krampen , onrust enz
Van de superdure Zitac pillen voor dieren van de dierenarts kreeg hij hele rare bijwerkingen.
Dan zou ik eerder kiezen voor okugest, maar wat jij noemt.. nee...
Suzanne
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
gaviscon hielp uitstekend bij rita toen die indertijd zo'n last van maagzuur had en dat gaf ik op aanraden van de da.~Suzanne~ schreef: Dan nog zou ik onder geen voorwaarden Iberogast of Gaviscon aan een hond geven. Overleg anders ff met een homeopaat of holistisch arts, van mijn part reguliere arts....
Suzanne
het werkt niet preventief en elke dag zou ik het ook niet geven, maar als jip een keer per twee weken zo'n last heeft, zie ik niet in waarom de gaviscon niet zou kunnen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En gewone zantac (humaan) die raadt m’n dierenarts ook aan voor de oudjes hier met dagelijkse pijnstilling.Heavy schreef:Ik ga het niet preventief geven . Het is alleen voor als hij last heeft . In plaats van de 3 pillen die hij eerder wel preventief slikte. En eigenlijk hoop ik het natuurlijk helemaal niet nodig te hebben. Maar met de 3 pillen per dag heeft hij alsnog elke 14 dagen last van maagzuur en is er dan echt 2 dagen ziek van smekken, misselijk, braken, niet eten en drinken, pijnlijke keel , winden laten , krampen , onrust enz
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn paardje kreeg van mij Iberogast. Zeer gevoelig voor koliek was ze.
- dagmar88
- Zeer actief
Heb je die bijwerkingen met de DA besproken?Heavy schreef:Ik ga het niet preventief geven . Het is alleen voor als hij last heeft . In plaats van de 3 pillen die hij eerder wel preventief slikte. En eigenlijk hoop ik het natuurlijk helemaal niet nodig te hebben. Maar met de 3 pillen per dag heeft hij alsnog elke 14 dagen last van maagzuur en is er dan echt 2 dagen ziek van smekken, misselijk, braken, niet eten en drinken, pijnlijke keel , winden laten , krampen , onrust enz
Je zou kunnen vragen of domperidon een betere optie is.
-
Topline
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geef mijn boxer bij een zuuraanval wel iberogast. 1x een dosering van 10 druppels en het is vrijwel gelijk over
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Lastig zeg dat Jip elke keer weer misselijk wordt. Rot voor Jip en jou.Heavy schreef:We zijn 2 weken verder . In die 2 weken is Jip niet misselijk geweest en heeft niet 1 keer zijn eten laten staan . Hij heeft echt alleen maar zijn eigen brokken gehad ( 6 keer per dag ) en niks van straat gegeten. Geen medicijnen en geen suplementen .
En net als je dan denkt het gaat al 2 weken goed dan gaat het weer fout natuurlijk![]()
Maar opvallend is dat ik gisteren migraine had en Jip vanochtend niet wilde eten ondanks dat hij vanacht wel heeft gegeten.
Het zal toch niet zo zijn dat hij elke keer ziek wordt als ik ziek ben![]()
![]()
Ik heb hem nu in ieder geval wat Gaviscon gegeven dus we wachten af .
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Geen ervaring met honden, maar Iberogast deed bij mij zelf helemaal niks.
Ik gebruik nu op advies van mijn (humane) homeopaat Hepatodoron van Weleda.
Ik gebruik nu op advies van mijn (humane) homeopaat Hepatodoron van Weleda.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......