Hallo,
ik ben Tomas en woonachtig in Brugge (België)
Wij zij al een hele tijd aan het overwegen om een hond aan te schaffen.
Maar omdat je dit niet snel snel moet beslissen willen we eerst goed uitzoeken wat het beste bij ons past.
Mij voorkeur gaat momenteel vooral naar een Zwitserse witte herder of een Oudduitse Herder.
De bedoeling is dat hij toch wel wat kan waken maar ook dat hij goed kan omgaan met onze 2 dochters die nu 3 jaar en 9 maand zijn.
We hebben een behoorlijk grote tuin 750m²
De hond zou ook niet zoveel binnen mogen. Mijn vrouw is nogal een proper type en kuist hele dagen.
Dus zijn we van plan om een grote kennen te plaatsen.
Mij vrouw zou liefst en golden retriever hebben maar dit vind ik geen hond om hele dagen buiten te houden.
De hond zou maar 1 dagen volledig alleen moeten zitten.
en dan 3 dagen een halve dag.
Voor de rest is er altijd iemand thuis.
Als kind hadden we een Ierse Setter en daarna een Welsh terrier (geen makkelijke hond maar we super lief).
De Welsh terrier is nog maar enkele jaren geleden gestorven en heeft toch een mooie leeftijd bereikt van 17 jaar.
Groetjes Tomas
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Even voorstellen
WelkomTomas87 schreef:Hallo,
ik ben Tomas en woonachtig in Brugge (België)
Wij zij al een hele tijd aan het overwegen om een hond aan te schaffen.
Maar omdat je dit niet snel snel moet beslissen willen we eerst goed uitzoeken wat het beste bij ons past.
Mij voorkeur gaat momenteel vooral naar een Zwitserse witte herder of een Oudduitse Herder.
De bedoeling is dat hij toch wel wat kan waken maar ook dat hij goed kan omgaan met onze 2 dochters die nu 3 jaar en 9 maand zijn.
We hebben een behoorlijk grote tuin 750m²
De hond zou ook niet zoveel binnen mogen. Mijn vrouw is nogal een proper type en kuist hele dagen.
Dus zijn we van plan om een grote kennen te plaatsen.
Mij vrouw zou liefst en golden retriever hebben maar dit vind ik geen hond om hele dagen buiten te houden.
De hond zou maar 1 dagen volledig alleen moeten zitten.
en dan 3 dagen een halve dag.
Voor de rest is er altijd iemand thuis.
Als kind hadden we een Ierse Setter en daarna een Welsh terrier (geen makkelijke hond maar we super lief).
De Welsh terrier is nog maar enkele jaren geleden gestorven en heeft toch een mooie leeftijd bereikt van 17 jaar.
Groetjes Tomas

Als de hond het merendeel in de tuin moet leven dan zou het misschien leuker voor de hond zijn om er 2 te nemen. Ook al zijn jullie thuis, voor de hond blijft het een eenzaam bestaan als hij in de tuin moet vertoeven.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
welkom,
heb ook een erf/buiten hond, en ze is heel graag buiten, vooral zomers is ze niet buiten weg te slaan,
maar goed dan zijn wij ook veel buiten en de deuren staan los.
maar als het weer kouder en natter is [herfst/winter] dan ligt ze ook graag binnen aan mijn voeten,
en dat vinden we allemaal gezellig, onze hond is toch een deel van ons gezin.
en dat smeren valt reuze mee met onze hond [rottweiler]
als ze erg nat en vies is, even op laten drogen in de bench, of met een handdoek droog rossen,
haren doet ze bijna niet en anders de dweil er maar wat vaker door.
heb ook een erf/buiten hond, en ze is heel graag buiten, vooral zomers is ze niet buiten weg te slaan,
maar goed dan zijn wij ook veel buiten en de deuren staan los.
maar als het weer kouder en natter is [herfst/winter] dan ligt ze ook graag binnen aan mijn voeten,
en dat vinden we allemaal gezellig, onze hond is toch een deel van ons gezin.
en dat smeren valt reuze mee met onze hond [rottweiler]
als ze erg nat en vies is, even op laten drogen in de bench, of met een handdoek droog rossen,
haren doet ze bijna niet en anders de dweil er maar wat vaker door.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Honden en propere types gaan meestal niet samen
Maar ik zou dan inderdaad voor een echte erfhond gaan. Ik weet niet zo goed of er veel erfhonden zijn die goed zijn met kinderen en vriendjes van kinderen. Of een Golden nemen en genoegen nemen met een minder proper huis.

Maar ik zou dan inderdaad voor een echte erfhond gaan. Ik weet niet zo goed of er veel erfhonden zijn die goed zijn met kinderen en vriendjes van kinderen. Of een Golden nemen en genoegen nemen met een minder proper huis.
-
- Zeer actief
Als je de hond graag binnen had gehad maar dat liever niet doet omwille van de haren en het vuil kan je ook kijken naar rassen die niet verharen en een onderhoudsvriendelijke vacht hebben.
Een golden retriever die net een wandeling in de modder achter de rug heeft is heel wat goorder dan een Amerikaanse naakthond dan is.
Een golden retriever die net een wandeling in de modder achter de rug heeft is heel wat goorder dan een Amerikaanse naakthond dan is.
-
- nieuw lid
Eerst en vooral zouden we er mee naar de hondenschool gaan.
Zelf gaan wij zeer veel gaan wandelen (bos, strand,... als het maar in de natuur is) dus dan kan de hond ook steeds mee.
Ik veronderstel als we een Oudduitse herder of een zwitserse herder nemen en deze van jongs af aan met kinder op groeit en een goede opvoeding krijgt toch perfect met kinderen kan omgaan. natuurlijk blijft het wel een hond en moet deze nooit alleen bij en kind blijven.
Ook hebben we nog een katje maar die is enorm bang van honden.
Nu is mij vrouw bang dat ons katje niet meer naar huis zal durven komen als de hond er is.
Onze Ierse Setter lag vroeger samen met onze kat in dezelfde mand
Wel zouden we de hond in de winter binnen houden in de garage.
Kan het ook niet over mijn hart krijgen dat het vriest en dat dat beestje buiten moet slapen.
Grts Tomas
Zelf gaan wij zeer veel gaan wandelen (bos, strand,... als het maar in de natuur is) dus dan kan de hond ook steeds mee.
Ik veronderstel als we een Oudduitse herder of een zwitserse herder nemen en deze van jongs af aan met kinder op groeit en een goede opvoeding krijgt toch perfect met kinderen kan omgaan. natuurlijk blijft het wel een hond en moet deze nooit alleen bij en kind blijven.
Ook hebben we nog een katje maar die is enorm bang van honden.
Nu is mij vrouw bang dat ons katje niet meer naar huis zal durven komen als de hond er is.
Onze Ierse Setter lag vroeger samen met onze kat in dezelfde mand

Wel zouden we de hond in de winter binnen houden in de garage.
Kan het ook niet over mijn hart krijgen dat het vriest en dat dat beestje buiten moet slapen.
Grts Tomas