Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy cursus Friese Stabij?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

JoostJoost
Vaste gebruiker

Puppy cursus Friese Stabij?

Ongelezen bericht door JoostJoost »

Wij krijgen begin maart een Friese Stabij Pup. Wie heeft tips voor een goede puppycursus in de buurt van Naarden/Bussum? Wij begrepen dat een jachtcursus met een Friese Stabij geen optie is. Uitgangspunt is om een lieve gehoorzame en evenwichtige hond te krijgen met wie wij (en de Reu met ons) veel plezier gaat hebben. Wij hebben twee jongens van 8 en 10 jaar. Dank voor jullie reacties.
djinnie
Actief

Re: Puppy cursus Friese Stabij?

Ongelezen bericht door djinnie »

Waarom is een jachtcursus met een Friese Stabij geen optie? Mijn stabij had dat prachtig gevonden, maar wij konden de jachthondenschool bij ons niet zo goed vinden en hebben nu een fijne "gewone" hondenschool. Toen ik de jachthondenvereniging (of is het hondenjachtvereniging?) tegen kwam met hun puppygroep, zat daar ook een jonge vrolijke stabij bij, die enthousiast mee trainde.
Dag papa, geef je mama een dikke knuffel?
~21-11-1952 †08-05-2017
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ninnie »

Als baarn niet te ver is, daar zit Obedire. Ik heb daar net de puppy cursus gedaan en ga nu naar de junioren. Erg tevreden :)
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik ben zelf gewoon langsgegaan bij hondenscholen. Bij de puppycusus gezeten en de trainer ontmoet. Zo hebben wij de keuze gemaakt. Zou dat dus zeker aanraden. Succes!
_Esmee
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Is KC Gooi en Eemland mss iets?
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat leuk, alvast veel plezier met je bijke!
Mijn stabijtje en ik hebben heel veel plezier gehad aan de jachtcursus. Ze was niet zo getalenteerd als honden die ervoor gefokt zijn, maar was wel makkelijker onder appèl te houden en we deden tijdens de cursussen het lang niet slecht. Ik heb me ooit voorgenomen om te gaan trainen voor een proef maar het is er nooit van gekomen, dus wij trainden puur voor de lol.
Als jou dat leuk lijkt, moet je het gewoon doen! Let er dan wel op dat je een docent treft die positief traint en je hond ook niet bij voorbaat als mollenvanger afserveert. Want dan kan je het nog zo goed doen, maar t motiveert niet om met mensen te trainen die sceptisch naar je hond kijken.
Op diezelfde manier kun je met een stabijtje heel leuk meedoen met behendigheid, flyball en andere hondensporten, maar op wedstrijdniveau zie je ze niet vaak.
Afbeelding
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

JoostJoost schreef:Wij begrepen dat een jachtcursus met een Friese Stabij geen optie is.
Een Stabij is een jachthond. Ik hoop dat je dat wel weet. Juist met een Stabij kun je heel goed jachttraining volgen.
Afbeelding
JoostJoost
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door JoostJoost »

sypke schreef:
JoostJoost schreef:Wij begrepen dat een jachtcursus met een Friese Stabij geen optie is.
Een Stabij is een jachthond. Ik hoop dat je dat wel weet. Juist met een Stabij kun je heel goed jachttraining volgen.
Wij waren al verbaasd over de reactie van degene die wij belden om ons aan te merken voor de jachttraining. Afijn, nog iemand tips voor een goede cursus in de buurt?
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Leuk!
Kijk eens op de site van de NVSW en waag er een mailtje aan naar de jachtcommissie,zij zullen je best goed kunnen informeren.
Groetjes, Terry
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

JoostJoost schreef:
sypke schreef:
Wij waren al verbaasd over de reactie van degene die wij belden om ons aan te merken voor de jachttraining. Afijn, nog iemand tips voor een goede cursus in de buurt?
Dat betekent vooral dat je bij die trainer dus niet moet zijn met je hond :wink:
Werken de ouders?
Ik bedoel, zijn ze bezig/getraind als jachthond?
Weet je of er honden uit die lijn jagen (dus mee gaan op jacht en/of jachtproeven lopen)?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

JoostJoost schreef: Wij begrepen dat een jachtcursus met een Friese Stabij geen optie is.
Gewoon kijken bij een goede hondenschool of je daar 'n prettig gevoel bij hebt.

Mijn jachthond was ook niet welkom bij de diverse jachthonden trainings groepen :( na opgave voor een speciale cursus "slepen en zweten", zou ik terug gebeld worden als ze gingen starten, ze is nu 11,5 jaar en nog steeds niet terug gebeld :(
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Pffff, wat een onzin, zeg. Maar ik ken het verschijnsel helaas. Heb je geen retriever dan vis je al gauw achter het net, die hebben altijd voorrang en dat zijn er gewoon heel veel, dus die groepen zitten altijd vol. Ja, je mag op een wachtlijst, maar daar sta je inderdaad 12 jaar later nog.
KNJV trainingen old school zijn met een stabij niet echt aan te raden.

Kijk eens op de website van de NVSW, er worden diverse kennismakingscursussen jachttraining georganiseerd in het land.

Voor de gewone reeks puppytrainingen, jonge honden en gehoorzaamheid en leuke sporten daarna kun je ook heel goed naar kc Pampus in Almere rijden, dat is niet zo ver. Positieve insteek, kleine groepjes, goed opgeleide instructeurs.
Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”