Ik doe eigenlijk niet bewust veel dingen op dezelfde manier of dezelfde tijdstippen.
Maar ik werk wel 4 dagen in de week en die tijden zijn doorgaan toch echt hetzelfde.
Op één dag na dus, dan werk ik van 8 tot 14 ipv 12 tot 18.
De dag dat ik s ochtends werk én de dag dat ik de hele dag vrij ben zijn de dagen dat ie zo doet.
Voor de rest ben ik relatief veel thuis, sowieso door de week. Het weekend is nooit hetzelfde.. dan ben ik gerust een halve dag weg.
Maar dan is het allemaal wel weer prima.
Hij wil me gewoon niet thuis hebben.
Hippo schreef:Hier is 1 grote regelmaat: wat wij bepalen wat er gebeurt en wat we gaan doen
De honden vinden dat helemaal prima, ze slapen tot wij ze gaan uitlaten, of dat nou 5u is of 10u en verder zijn ze rustig en relaxt thuis.
Kan je Hylos niet wat geven ter ondersteuning qua homeopathie? Dat hij wat beter kan omgaan met veranderende omstandigheden? Ik weet van de paarden dat het heel goed kan helpen.
Hier was Dico alleen van slag toen Hippo was ingeslapen en hij na ruim 2 jaar voor het eerst de enige hond was. Wat onrustiger, slechter luisteren en met de training er met zijn hoofd niet bij. Heeft toch wel 3-4 wkn geduurd, maar het was vrij subtiel.
Zit jij mijn hond nou Hylos te noemen?! Schaam je.
Ik heb Xavi al vanalles gegeven. Er is destijds zelfs een natuurgeneeskundige bij geweest.
Celzouten, bach bloesems (speciaal op hem aangepast), aminocalm, cbd olie.
Niks doet iets of maakt het alleen erger.
Behalve toen hij chemisch gecastreerd was. Maar toen was hij wel erg rustig hoor, dan ga je je gewoon zorgen maken.
Heavy schreef:Je bent pas verhuisd toch ? Misschien is zijn emmertje daardoor een beetje vol ? Dat is best veel voor een hond als die zo aan zijn regelmaat gewend is natuurlijk . Nieuw huis , nieuwe geluiden , nieuwe geuren , nieuwe wandelroutes . Ik zou er wel even goed voor oppassen dat hij geen verlatingsangst ontwikkelt
Hoe is hij als je thuis komt? Gewoon rustig of super hyper hijgend ?
Xavi is altijd al zo geweest. Dit is de 3e keer dat hij verhuisd is.
Als ik thuis kom doet hij zoals altijd; helemaal happy dat ik er weer ben.
Hijgen doet ie sowieso al niet.
Verlatingsangst lijkt me ook niet aan de orde. Hij kijkt me vrijdags bijna het huis uit.
Ik ben laatst bewust een zaterdag weggegaan, voor meneer zn rust.
Nou, dan kom je thuis.. en dan is het inderdaad weer klaar. Dan is hij weer rustiger.